[CHALLENGE] 2017: Een tekening per dag/week/maand

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 22:40

En daar komt opoe weer eens langswaaien! :wave:

SteefzWauw, wat mooi gedaan! De snuit is net anders maar verder lijkt ie wel heel erg op mijn opoe tuf vzpaard. :D
Telpeva Is inderdaad net wat meer werk, een scanner. Moet ik helemaal dat snoertje weer opsnuffelen en een poort vinden waar ie in kan. Iets met lui en uitstelgedrag :o . Foto was ook al luiheid, mijn mobiel heeft nou niet echt topkwaliteit foto's.
Spannend, aan de comics! Benieuwd wat je daar van maakt. Ik zie hier ook alweer je fijne stijl terug. En al klopt de draak niet, ik vind die kop toch ergens wel komisch (al was dat waarschijnlijk totaal niet de bedoeling) en sowieso erg knap gedetailleerd. Realistisch katje is mooi geworden. Pokkewerk, al die haartjes maar het toont wel. En 't diertje lijkt wat op mijn Caítlin. En net als bij het paard van Steefz ligt het dan net aan de snuit, die van mij is net wat korter. Cartoon katje is ook super. Heerlijk simpel maar gewoon heel leuk.
eclair98 Leuk om zo al je schetsen bij elkaar te zien, zitten hele mooie tussen! Bij de ooievaar en de haan heb ik het idee dat die net wat losser zijn. Ook heel leuk zo, vooral die haan vind ik briljant.
NynkeMarit Mooie kop, alles klopt gewoon, precies ook zo die plooitjes in dat oornetje, dat valt me dan net op.
pompompom Ik vind de Fries juist wel erg mooi zo. Die echte Friezenoortjes, die sokken en de hoeven, zo ken ik ze. Werkje in olieverf is ook gaaf. Mooi die kleuren en die lichtinval zo.
Malenka Oei, wat een knapperd! Door de achtergrond kleuren lijkt hij er ook echt uit te spatten zo. Pastelpaard klopt misschien niet helemaal (of het ligt aan de invalshoek van de foto) maar juist dat kleurgebruik zo vind ik geweldig. Zelf vind ik pastelpotloden ook net een stuk fijner dan krijt. Kun je veel gedetailleerder mee werken, en dan krijt voor de grote vlakken of voor interessant kleurgebruik.
Seven Wat is ie mooi geworden! Die ogen, nog steeds, en die neus. En dan die kikker...denk niet dat je het veel realistischer moet willen. Zo knap, dat oog, en die glim van het lijf. Paardenhoofd is ook knap werk (hoe doe je dat vanaf een mobiel?!?), zitten ook al van die hele mooie details in.
sanneb Wat een gaaf schilderwerk, ik vind ze gewoon allemaal mooi, leuk en prachtig. Ook die Bambies. En wat een prachtig cadeau is dat schilderij geworden. Lijkt me wel duidelijk hoe je over de hulp van je vriendin denkt. :D
manonnevot Wat een snoepig hondje. Mooi geworden, ook dat je die haarstructuur zo goed ziet.
Nora_lovely Gaat er goed uitzien! Om te muggenziften mag dat neusgat net wat hoger maar als je hem vergelijkt met je eerste ben je nu al enorm vooruit gegaan. Heel leuk om te zien.
joey_lover Wauw, wat een gave kop. Kleuren zijn mooi, die snorharen gaaf en die blik zo. Knappe schetsen ook weer. Maar dat pandaatje...Niet doen. Ik bestierf het bijna van de schattigheid.
RenskeFrea Leuk om te zien dat jij ook nog steeds beterder wordt. De vari was even zoeken (wat was dat ook weer voor een beest?) maar die is toch leuk, net als de rode panda, al mogen daar van mij de oortjes net wat ronder wezen (muggenziften :o ) hij heeft wel dat fluffy gevoel van een rode panda. De 'krabbeltjes' ook, ik zie ze toch steeds weer iets beterder worden. Kijk bv die kop van de olifant, die schaduw zo onder het oog, het oog en de muil, precies goed zo. Lijkt me trouwens hilarisch om zo'n actie te mogen zien :D .
Quebelle Gut, je kunt dus gewoon echt zo goed gedetailleerd tekenen...Bizar. Ik had stiekem nog de hoop dat je gewoon heel goed kon 'overtrekken' en inkleuren :o (wat ik op zich ook al knap vind) maar als ik dan zo die schetsen in het museum zie. Mja, dan maar gewoon genieten van je werk.

Voor deze week een poging tot kat. Op zich vind ik 'm aardig, maar aangezien ik het van een plaatje heb klopt ie voor geen meter; het teveel aan neus had aan het oor gemoeten en de snuit, het is snuitendag, klopt gewoon niet. Ik denk dat de rechtmatige eigenaar het diertje alleen gaat herkennen aan de pose met de muis := .
Waterverf, snufje acryl en een soort stift, opgezet met potlood op A3 formaat maar is iets kleiner uitgevallen en de structuur van het papier vind ik zo op het plaatje lelijk.

Luna en Ikeamuis

Afbeelding

lovelyfiefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 22:49

Selina schreef:
lovelyfiefy schreef:
Quebelle, die eerste is wel echt heel erg mooi!

Seven, een aanvraagtopic? Hoe werkt dat dan precies?

[UK] [CENTRAAL] Aanvraag topic paarden tekenen #5

Hier kunnen mensen foto's plaatsen van hun paarden, om nagetekend te worden.

dankjewel ga ik eens kijken :D

lovelyfiefy

Re: [CHALLENGE] 2017: Een tekening per dag/week/maand

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 22:55

oke ik vind het een beetje een rommelig topic.
Er staat in het begin dat mensen die tekenen willen ook mogen vragen naar bepaalde modellen, maar volgens mij wordt dit later niet meer toe gestaan.
Dus het is een ratje toe van allemaal foto's en mensen die dus graag willen dat hun paard getekend wordt.
Ik dacht misschien is er iemand die iets specifieks zoekt en kan ik daar misschien wat in aan bieden.
Maar dat is dus helaas niet mogelijk :P

NynkeMarit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 22:56

Gelijk mijn eerste van maart weer af, heel misschien dat ik wel 3 of 4 tekeningen per maand ga doen, vind t stiekem toch best leuk en misschien dat ik het dan eindelijk aandurf om ook met andere materialen en wat meer uit m'n hoofd te gaan tekenen. Zal straks nog even op een aantal mensen reageren :)
Afbeelding

NynkeMarit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 22:58

lovelyfiefy schreef:
oke ik vind het een beetje een rommelig topic.
Er staat in het begin dat mensen die tekenen willen ook mogen vragen naar bepaalde modellen, maar volgens mij wordt dit later niet meer toe gestaan.
Dus het is een ratje toe van allemaal foto's en mensen die dus graag willen dat hun paard getekend wordt.
Ik dacht misschien is er iemand die iets specifieks zoekt en kan ik daar misschien wat in aan bieden.
Maar dat is dus helaas niet mogelijk :P

Ik volg dat topic ook en er komen regelmatig vragen voorbij, laatst nog om speciale hoofdstellen oid, volgens mij mag dat gewoon hoor!

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 23:00

Ik heb een app op m'n telefoon waarmee ik teken

RenskeFrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 23:27

sanneb: mooi geworden zo als tweeluik, vind het steigerpaardje ook erg leuk geworden
joey_lover: vooral lekker doorgaan met schetsen met houtkool hoor. Ik vind ze echt erg leuk geworden. Leuke ideetjes ook. De panda is te schattig, en het beestje met een vlinder op zijn neus, heb je die zelf bedacht, of van een voorbeeldje? Ze zijn stuk voor stuk prachtig. :j
sanneb: grappig, deze is weer heel anders dan op het schilderij, maar ook leuk geworden :)
Telpeva: prachtig katje geworden, en knap met markers. Dat zijn toch van die grote brede stiften? kan me niet voorstellen hoe gedetailleerd je daarmee kan werken :)
sanneb: wat een goeie blik heb je hier gevangen.
eclair98: slang vind ik tof. De haas is ook leuk, alleen jammer van het gekruiste, met wat meer lijntjes haarstructuur volgen wordt ie sterker denk ik.
Telpeva: Die is ook leuk, simpel maar wel tof ingekleurd ook.
Seven: mooi geworden hoor, alleen het onderste blauwe steentje oogt wat plat.
Quebelle: mooi weer, geworden, dat gezicht. Je schetsen zijn ook erg gaaf geworden. Is wel handig in een museum schetsen, ik probeer wel eens in de dierentuin maar dan blijft het voorbeeld meestal niet staan :P
Pluizebolpum: klopt, ik heb me enorm vermaakt met die olifant. De jongen durfden daardoor ook niet, en het mannetje had geluk, die lag wel in het water en kon dus naar hartelust al het brood naar binnen werken :D
Ik vind je kat erg mooi geworden. blijft moeilijk wit, maar is je prima gelukt. Ik vind de verhoudingen helemaal niet storend of zoiets, maar misschien dat jij het vooral vergelijkt met het voorbeeldje? Leuke pose is dat, moeilijke hoek volgens mij, beetje van onder.
NynkeMarit: mooi gelukt, ook het hoofdstel enzo. Op sommige plekken vind ik hem iets te glad, zou wat meer vachtstructuur in mogen. En misschien net dat lichtpuntje in het voor ons linkeroog? Maar verder is hij prachtig.

Deze is van gister, die van vandaag moet ik nog maken, dus die volgt waarschijnlijk morgen.
Ik heb vandaag wat nieuwe kleur krijtjes gehaald, wat grijs en blauw, zodat ik die olifant misschien beter kan gaan inkleuren. of gewoon opnieuw maken in kleur :P
Deze leeuw is op A5 met pastelkrijtjes en pastelpotloden, naar eigen foto, in Emmen gemaakt:

Afbeelding

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 23:35

Telpeva; precies wat ik ook merk met de markers. Maar dan ga ik er iets vaker over heen :P

Bedankt voor de tips over mijn schetsen. Heb meerdere dingen uitgeprobeerd ;)

Quebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 23:54

Telpeva schreef:
Quebelle, doe je die kleuren ook zelf uitkiezen en mengen of doe je dat met zo'n colorpicker tool? Ik vind het zelf altijd lastig om de kleuren te bepalen, vandaar dat ik ook maar ging natekenen om het te oefenen. De pc laat ik deze challenge expres staan, mijn voorkeur voor de colorpicker is daarop erg groot en zo lang ik die blijf gebruiken ga ik het op papier ook niet leren, ik probeer mijzelf een beetje te pushen op dat vlak.
Bij het realistische katje hierboven heb ik copic sketch markers gebruikt, bij het cartoon katje de markers van de action

Zonder colorpicker, maar met een referentiefoto dus. Ik heb ook echt problemen met kleuren te 'herkennen' dus ik oefen het zo :j

Nora_lovely

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 10:15

Pluizenbolpum,
Bedankt, als er nu al zo een verschil is ben ik benieuwd hoe het is over 9 maanden!
Ik teken eigenlijk nooit met verhoudingen :=
Meestal teken ik iets na of uit het hoofd..

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 11:22

NynkeMarit Ja joh, gewoon doen. Lekker experimenteren. :j Dit hoofd is ook alweer erg mooi trouwens.
Seven Oké, maar dan nog, zelfs met een pennetje, het lijkt mij enorm rottig werken via een telefoon.
RenskeFrea Gaaf die leeuw, mooie trotse houding en al is dat oog maar een vlekje, ik vind dat net zo'n mooi stukje.
Nora_lovely Spannend toch? Daar is dit topic juist zo leuk voor. Straks maak je net zulke mooie kikkers als Seven of zo. Ik teken trouwens ook nooit met verhoudingen of rasters, veel te lui voor :o . En soms gaat dat dan hopeloos mis en heb je een heel stuk papier over, of onderwerp. Maar goed, daar leer je ook van.
En gisteren helemaal vergeten, maar Quebelle, dankjewel voor het delen, wat een gave site is dat! Heb al als oefening 4 beestjes getekend met telkens maar een minuut tijd, leuk om te oefenen met snel vormen neerzetten.

Kat is trouwens niet alleen herkend maar ook meer dan goedgekeurd door de rechtmatige eigenaar. Ze komen 'm halen. :D

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 11:33

Ik gebruik geen pennetje ;) maar m'n wijsvinger :D

De manen moest ik helaas wat afhandelen druk druk druk

Afbeelding

Jeika

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 11:45

Pluizebolplum: erg mooi gedaan, ziet er
Goed uit.
Nynkemarit: wauw! Het hoofd spreekt me erg aan. Mooi gedaan.
Renskefrea: mooie leeuw. Misschien iets meer werken met schaduwen :)
Seven: mooi, hoe krijg je dat voor elkaar digitaal :')
Afbeelding ik loop een beetje achter..

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 11:50

64/365
Capibara met promarkers :)Afbeelding

Nora_lovely

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 12:04

Pluizebolpum schreef:
Nora_lovely Spannend toch? Daar is dit topic juist zo leuk voor. Straks maak je net zulke mooie kikkers als Seven of zo. Ik teken trouwens ook nooit met verhoudingen of rasters, veel te lui voor :o . En soms gaat dat dan hopeloos mis en heb je een heel stuk papier over, of onderwerp. Maar goed, daar leer je ook van.

dat is waar!
ik ben in ieder geval altijd heel blij met de goede tips die ik krijg van jullie,
daar heb ik echt veel aan. :j

Quebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 15:44

Nora_lovely schreef:
Pluizenbolpum,
Bedankt, als er nu al zo een verschil is ben ik benieuwd hoe het is over 9 maanden!
Ik teken eigenlijk nooit met verhoudingen :=
Meestal teken ik iets na of uit het hoofd..

Na tekenen is helemaal geen slecht ding! Alle grote meesters zoals Carravaggio en Da Vinci gebruikten voorbeelden, modellen om na te tekenen en stil levens. Referentie foto's leren je een goed oog te krijgen voor vorm en compositie, en natuurlijk anatomie als je mensen of dieren tekent :j

Nora_lovely

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 15:50

Alleen raak ik vaak gefrustreerd als het niet op het voorbeeld lijkt. :o

Quebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 15:53

Het feit dat je al ziet of er iets wel of niet klopt toont aan dat je verbeterd, dat je je foutjes waarneemt en dus kan corrigeren :)

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 16:25

Ik heb niet zo veel tijd momenteel om op iedereen te reageren, maar Quebelle wou even laten weten dat ik je feedback erg prettig vind ik dit topic, fijn dat je je kennis wilt delen :j Altijd motiverend, niet alleen voor de mensen voor wie de teksten bedoelt zijn maar net als je zinnetje hierboven, die raakt mij gewoon ook, want ik voel mij ook vaak *** wanneer een tekening weer niet gelukt is... en ik denk dat dat voor iedereen zo is en altijd zo zal blijven. Fijne website ook hij staat hier inmiddels ook bij de favorieten, heel fijn zulk materiaal

Eclair wat leuk met al die kleuren en haartjes, en ook nog schaduw en licht erin, dat is best pittig met markers!

Quebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 17:14

Kunst/tekenen is erg persoonlijk, en het is heel makkelijk om te blokkeren en jezelf te vergelijken met andere artiesten; "ik ben niet goed genoeg, die andere is toch veel beter etc etc etc" zeker nu met al die social media en dus heel veel blootstelling aan werk van iedereen en overal. Het is een beetje een state of mind denk ik. Verbetering is voor jezelf niet zo erg zichtbaar maar ik merk het toch wel als ik de werken vergelijk van het begin van het topic naar nu.

En je *** gevoel is relatable :') Ik studeer animatiefilm dus er word veel getekent en gedaan en ik kan je garanderen dat iedereen wel elke week zo eens een dipje heeft. Beste manier om daarvan af te raken is om gewoon verder te tekenen! Oefening baart kunst, het is cliché maar dit zinnetje is ontstaan uit een redenen en dat is dat het gewoon waar is. Tekenen tekenen tekenen, oefenen oefenen oefenen :j

Nora_lovely

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 17:58

Bedankt!
Dit geeft mij inderdaad ook veel zin om weer lekker te gaan tekenen!

joey_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 21:42

Gisteren een keertje geen houtskool, maar weer eens de oliepastel erbij gepakt

4/03
Afbeelding

NynkeMarit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 22:19

joey_lover schreef:

4/03
[ [url=m/HEY7cR.jpg]Afbeelding[/url] ]

WAAUW <3

zwanepol

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 23:00

joey_lover schreef:

4/03
[ [url=m/HEY7cR.jpg]Afbeelding[/url] ]

Gaaf!

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 23:59

Vandaag wat nieuws geprobeerd, wanneer anderen dit tekenen ziet het er altijd zo gemakkelijk uit alsof het niet zo moeilijk zal zijn. Totdat je het zelf gaat proberen :') Dit zijn mijn 1e pogingen. Oh well... morgen weer een dag :')

Gelpen op A7
33/180
Afbeelding

En een bonus tekening
Afbeelding