[CHALLENGE]2015: een paard per dag.

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 18:27

Fnanne Ja, het wordt inderdaad wat saai zo, dat telkens, jeetje wat mooi. Deze ook weer zoals die merrie staat en och arme, echt zo'n pasgeboren babyveulen, wat een plaatje.
_Annika Mooi koppie, zo met die kleurtjes strepen vind ik ook wel wat hebben, misschien is alleen de snuit wat lang? De oortjes daarentegen vind ik echt perfect van vorm.
RenskeFrea Jeetje, je kon ook echt geen moeilijkere houding vinden, zeg...Sowieso een knap werkje dus. Doet me een beetje denken aan Opa hier. Die kan na een tukje nog weleens wat langzaam omhoog komen, echt ook op zo'n manier.
Bimmerd De schetsen die zijn mooi, zitten hele gave stukjes tussen, maar dat arrogante paard, och, wat een heerlijk plaatje!
Jetske Hoi! Mooie plaatjes ook. Ik ben stiekem wel erg fan van de ezeltjes, och wat schattig. En gewoon lekker uitproberen hoor, dan zal het eens wat minder wezen maar ook daar leer je van.
noox Jij ook hoi en leuk dat je er toch voor gaat! Die eerste is alvast alleen al leuk vanwege het kleurgebruik en verder ziet ie er gewoon best netjes uit. De tweede is gewoon gaaf. Die kleuren in het zwart en de ogen, mooi hoor.

Vandaag nog geen eieren of spannende verhalen, ben een beetje af, dus maar even mijn fotobestand rondgesnuffeld en op dit veulenbeest gestuit. A4tje, opgezet met vulpotlood, ingekleurd met stift, witte gelpen en Gimp.

Pony met een Plan
Afbeelding

RenskeFrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 19:00

Ja nee, gister kon ik echt niks moeilijkers vinden :P
Maar blijkbaar is het best duidelijk dat het een opstaand paard was dus :D
Vandaag maar voor iets makkelijkers gegaan :)
Geen tijd meer om te reageren, misschien vanavond na paardrijden nog.
In elk geval welkom alle nieuwe mensen, leuk leuk!!

Schets op A5, zonder referentie, ongeveer 10-15 min.
(let niet op de vlekken, want nu heb ik een mooie fancy nieuwe gum en dan gebruik ik het meest vieze oude ding dat ik hier zo snel kon vinden :P)

Afbeelding

_Annika

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 20:05

Mijn nummer 17,
Hij is iets rommelig geworden door al die verschillende kleuren.
Veder vind ik hem wel goed gelukt (Het oog dan weer niet :+ )
Later vanavond mijn reactie rondje :)

Afbeelding

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-15 16:48

Pssst... Bijna bij de 100! :))

Mijn 97 en 98:

Afbeelding

Afbeelding

Vanavond een rondje :)

_Annika

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 19:42

Mijn nummer 18,
Het is een heel snel getekend paardenoog.
Ik had bijna geen tijd :+

Afbeelding

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 20:44

Noox: Die tweekleurig vind ik heel erg gaaf!
Pluizebolpum: Lief veulentje <3
RenskeFrea: Leuk zo in de lente stemming :D
Annika: Ik vind het knap hoe je dat zo met paint doet :j
Fnanne: Gewoon mooi weer allebei!

Hier is mijn nummer 5:
Afbeelding

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 20:47

RenskeFrea Die nieuwe gum moet natuurlijk nog even mooi nieuw blijven, snap dat wel. Verder is het een heerlijk lente tekeningetje. Lief paardje dat duidelijk van het zonnetje geniet en dan met die ieniemieniebeestjes erbij. Zo'n vogel op de kont heb ik dus ook wel in het echt gezien. Zo tijdens verhaarseizoen komen de kauwtjes nestmateriaal halen, en als het niet al klaar ligt halen ze het zelf wel.
O gut, opoe verteld modus hoor, zo heb ik ook weleens in een deuk gelegen om twee kauwtjes. Een van de paarden lag zo plat als een pannenkoek te zonnen en die twee kauwtjes hadden blijkbaar bedacht dat dat hele beest maar mee naar het nest moest. Zoals ze er omheen liepen en hier en daar wat aan dat dier trokken om te zien of het meegaf en dan naar die ander keken van 'En als jij nou ook eens meehielp?!?'. Uiteindelijk hadden ze toch maar besloten om maar stukje bij beetje mee te nemen. Een heel paard was toch een iets te grote logistieke uitdaging. _O- Heb d'r foto's van maar eigenlijk moet je zoiets filmen.
_Annika Oog is misschien ietsjes schuin maar niet storend hoor. Vind 'm verder erg goed gelukt, ook qua kleur. Gaat er steeds beter uitzien!
Jammer dat je verder geen tijd had vandaag, oog ziet er veelbelovend uit.
Fnanne Weer heel gaaf werk. Het hoofd heeft een heel warme en lieve uitstraling, waarschijnlijk ook wel door het kleurgebruik. De bovenste is gewoon gaaf en strak. Beetje zo'n Vaquero paard, toch? En och, zo'n staart invlechten...man, wat is dat een werk. Ben al twee jaar aan het oefenen op vzpaard en nog ziet het er niet uit. :=
Jetske Gaaf! De borst oogt misschien iets te wijd maar zo die houding en dan met die achtergrond maakt het even goed een knappe plaat.

Maar weer even een wild paard uitgezocht als referentie. Een Abaco Barb, een bijna uitgestorven paardenras, er is er nog eentje van over. Deze is helaas ook al overleden. Van die ene willen ze met eicellen en zo proberen of ze nog iets van die lijn kunnen redden omdat deze paarden direct en heel zuiver zouden afstammen van de paarden van de conquistadores.
En het is gewoon een leuk plaatje. Bij de kont is iets vreemds gebeurd, volgens mij zat er nog een stuk aan voordat ie onder de scanner ging, hij lijkt nu wel erg magertjes.
Iets te dun A4 papier, napjes verf, vulpotlood als opzet en afgewerkt met een snufje stift, witte gelpen en Gimp.

Lost
Afbeelding

RenskeFrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 21:41

Pluizebolpum, Leuk is dat he, die vogels met plukken haar. Zie het al voor me met de kauwtjes :P Bij mijn zusje nestelen ze op het dak, en dan rennen ze naar buiten om ze weg te jagen, dan gaan die vogels gewoon in een boom verderop wachten tot ze weer binnen zitten. Afgelopen weekend hebben we dus met ladder de takken weggehaald en opgestookt, maar geloof dat ze nog genoeg hout in het bos vinden...
Ook eens een ooievaar in de dierentuin gezien die de hele hooiberg van de zebra's als nestmateriaal wilde meenemen, welgeteld in 1 keer :P Daar heb ik wel foto's van overigens, was ook geniaal.
Mooie tekening is deze, straalt veel vriendelijkheid uit, jammer dat het ras uitgestorven is.
Die van gister is ook wel weer erg schattig!

Jetske, leuk neergezet, arrogant paardje. Doet me denken aan een die ik eerder gemaakt heb, maar deze kijkt nog veel hooghartiger :P
Die van gister zijn ook allemaal leuk. Ik ken dat, van alleen schetsen, maar zo dagelijks maakt juist dat je veel meer gaat uitproberen en dan wordt het vanzelf makkelijker en lokt het kleurduiveltje vaak :j
Gewoon doorgaan en denken wat betreft het verpesten dat er morgen weer een dag is :P
Welkom trouwens... :)

Annika, leuke digitale experimentjes

Fnanne, 100 al, moet ik toch opschieten met die eerste 17 tekeningen inhalen :P (Ben serieus een poging aan het doen, maar blijven steken bij 4)
Die van gister en vandaag zijn zo verschillend maar allebei leuk. Al ben ik nog steeds meer fan van je schilderwerkjes, die kijkt weer zoo lief :j

Noox, ook welkom. Je creaties zijn al veelbelovend, ik vind vooral die tweekleurige erg mooi. Dat heeft wel een erg leuk effect zo verschillende kleuren, en verschillend materiaal :)

Bimmerd, leuke schetsjes, het steigerend paardje is toch best aardig gelukt. Die zijn inderdaad erg moeilijk :P Kan me herinneren dat ik eens een uur bezig geweest ben met alleen de schets opzetten en flink wat keer opnieuw beginnen. Je hebt hem goed te pakken hoor :)
Het arrogante paardje is ook erg leuk.

Vandaag had ik geen zin om te tekenen.
Dus ergens van de stapel rotzooi hier een A3 schetsblok vandaan getoverd. Toen ging ik op zoek naar verf, maar vond pastelkrijtjes. Er lag ook nog een fotoboek en die heb ik maar opengeslagen en ben de eerste de beste tekening die ik open had geslagen maar beginnen te krijten.
Geen schets opgezet vantevoren dus de verhoudingen konden beter, maar ik vind hem toch wel leuk gelukt. Ongeveer half uurtje werk, lekker los met de krijtjes! Toen ik eenmaal begonnen was was het toch wel weer leuk :P

Afbeelding

noox

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 22:53

Bedankt allemaal voor de lieve comments!
Ik heb helaas alleen maar een minuutschetsje en een WIP voor jullie, sorry!
Het schilderij van de vorige pagina was mijn eerste serieuze schilderij, en hier komt een WIP van de tweede haha.
https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/ ... 7ea63de67c
Dit is pas de basisopzet, hierna volgen nog meerdere lagen (: . Foto is wederom uit het aanvraagtopic, maar dan die van tig jaar geleden en lijkt ie er niet op :')
En nog een vluchtig schetsje (het hoofdje was heel mooi, tot mijn zusje besloot om mij aan te stoten dus heb ik geprobeerd om er een zwarte bles van te maken ofzo ik heb geen idee, maar goed oefening baart kunst :+ )
https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/ ... ac0f202f63

Mijn computer doet enooorm sloom met bokt, moet 10x verversen de hele tijd dus mijn comments bewaar ik voor morgen, sorry!

noox

Re: [CHALLENGE]2015: een paard per dag.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 22:55

pff, nou krijg ik m ook niet meer gewijzigd, dus hierbij nog even de foto's als plaatjes :')
Afbeelding
Afbeelding

_Annika

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 20:23

Voor mij vandaag geen tekening, heb het te druk met school -O-

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 20:39

RenskeFrea Ah, Przewalskipaardjes! Tenminste, dat neem ik aan, zo zien ze er wel uit; qua kleur en met die ruige koppies. Verhoudingen zijn best goed zo, toch? Je krijgt er vanzelf wel meer gevoel voor als je het zo vaak doet.
noox Dat schetsje is mooi! Zo'n zwarte bles heet gewoon artistieke vrijheid hoor. Schilderij wordt ook vast mooi, benieuwd hoe die eruit ziet als ie af is. Het oog vind ik alvast erg knap gelukt.

Weer een poging tot minder strak realistisch en wat losser werken. Okay, losser dan dit gaat 't dus niet worden, denk ik. Vind ik 'm perfect? Nee, maar ik ben er wel tevreden mee. Voor een experiment is ie aardig geslaagd en ik begin nu een klein beetje meer gevoel voor het concept verf te krijgen.
Napjesverf en voor het contrast, de 'mooi' voor op het scherm, een snufje Gimp.

Paard in Kleur
Afbeelding

Had er voor de gein in Gimp ook nog een wat dramatischere versie van gemaakt, iets meer richting apocalyps: https://lh4.googleusercontent.com/-lnfF ... MGzafg.jpg
Vond die ook wel erg aardig, al moet je daar nog meer moeite voor doen om het paard er in te zien. Mag wel oppassen dat ik niet nog eens echt abstract ga. Het idee alleen al. _O-

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-15 20:55

Niets mis mee toch, pluizebolplum? :D ik vind 'm eigenlijk wel tof, de beide versies! De apocalyptische is wat rauwer. Vind de tegenstelling tussen beiden erg tof :j
Noox: beiden leuk! En een zwarte bles, dan heb je iets aparts in huis! (Zo lijkt het mij zo leuk een omgekeerde vos te hebben, dus de bles en witte benen voskleur en de rest wit :j ) het oog van je schilderwerk is mooi levend :j
Renskefrea: dankjewel! Jouw pastel is leuk. Knap hoe je zonder veel details iets heel herkenbaars weet neer te zetten.
Pluizebolplum: van de Abaco had ik nog niet gehoord... Ben benieuwd of ze daar iets mee kunnen :j hij staat er wel heel mooi en lief bij zo :j
Jetske: mooie kleuren! Ik ben fan! Tof werk :j
Annika: ik moest even goed kijken naar je oog :o maar vind de toets zo lekker :j zou er wel een heel paard van willen zien :)

Mijn nummer 98:
Afbeelding
Wederom acryl op papier. Beetje spelen met contrasterende kleuren :)

RenskeFrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 22:08

noox, leuke tekeningen, vind vooral de schets leuk, zit echt beweging in de manen enzo :)

Pluizebol, ja, de tekening van gister lag hier zwervend door de kamer, en hoe langer ik er naar kijk hoe leuker die toch is :P Overigens heb ik het idee dat ik ergens aan het wegslippen ben wat betreft realistisch en strak werken, zie dat jij een poging tot hetzelfde doet. Ik vind hem erg tof. Hou wel van kleurenuitspattingen :) Al heeft de apocaplyps zeker ook wel iets :j
Hoe lang doe jij eigenlijk gemiddeld over een tekening?

Fnanne, Erg mooi dat donkerblauwe op de achtergrond, heeft goed effect idd als contrast :)

Ik dacht ik begin eens niet aan het hoofd waar ik doorgaans begin, maar aan de benen. Ik begon aan een springend paard. Dit is het resultaat.
Soms slaat mijn fantasie een beetje op tilt. Ben er zelf verbaasd over, maar vind het wel wat hebben :P
In het kader van ik mag niet opnieuw beginnen (heb er ook niet eens tijd voor al zou ik willen, want val al een uur om van de slaap :P) dan ook maar inzenden ook :D

Afbeelding

Potlood en pastelkrijtjes op A4. Ik gooi hem in de categorie 'dagmerrie' en 'nachtmerrie', nu nog een passende titel bedenken :P Iemand ideetjes? Iets met schemerhengst ofzo :+

annelot

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 06:45

Pluizebolplum, ik ben fan van je werk! Die met die kleuren <3 prachtig!

Jetske, leuk idee paars op oranje. Leuke pose ook.

Fnanne, allemaal prachtig!

Noox, vind die zwarte erg leuk alleen stoort de neus me.

Tekening met referentie uit het aanvraag paarden teken topic. Wil zo graag wat met inkleuren doen maar weet echt niet hoe :o

Afbeelding

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-15 12:48

Schemerhengst of ochtendglorenruin? :D lekker bezig :j
Annelot: met welk materiaal wil je aan de slag? Als opzet is deze veelbelovend :j

Met dit mooie weer een plaatje wat mij aan de zomer doet denken, lekker in de wei foto's maken en dan zoiets zien...
Afbeelding
99/365
Acryl op papier.

yvanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 14:26

Afbeelding

Afbeelding

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 16:46

Fnanne Hihi, nee, op zich niks mis met abstract, maar ik roep altijd zo hard dat ik dat niet kan. Als ik kleuren op een doek kwak denk ik alleen maar 'Jemig wat zonde van de verf'. Nu zie ik wel ineens meer het idee achter abstract, het weglaten en het vereenvoudigen van vormen. Wie weet...
Nr 98 is mooi. Heeft iets heel stils zo met dat donkere blauw en die pose.
Die van vandaag vind ik prachtig. Dat hoofd en hoe dat zo in het niets wegloopt. Echt heel mooi.

RenskeFrea Heel bijzonder werk weer. Ik denk aan transformatiehengst, door de lucht en het water (tenminste, zo interpreteerde ik het blauw), alsof ie van zeepaard transformeert naar luchtpaard. Ja, hij heeft inderdaad wel wat.
O, ik zet het er expres nooit bij hoe lang ik er over doe. Ben altijd bang dat dat demotiverend werkt. Heb vandaag getimed en over twee werkjes exact een half uur gedaan, inclusief scannen en Gimpen. Maar meestal is het zo rond de tien, twintig minuutjes. Maar goed, ik ben dan ook gewoon een langzaam kopieerapparaat.

annelot Mooi koppie, en heerlijk lief oogje. Inkleuren is toch echt een kwestie van durven en doen. Begin anders met één accentkleur en kleur bv de manen. Daar kun je al heel wat oefenen met kleuren, combineren en mengen en dan heb je niet gelijk de hele tekening 'verpest' als het toch minder mooi is dan je dacht.

yvanna Het hoofd vind ik mooi, maar dat dravende paardje vind ik super. Mooi die witaccenten zo.

Heb vandaag lekker op de wei gezeten en gepaardfröbeld. Het is me voor het eerst gelukt om een Portugese werkvlecht bij vzpaard te zetten! *\o/* (en dat koppie van d'r toen ik zoals die smiley aan het dansen was, niet eens weglopen maar alleen maar zo kijken: :roll: ) En uiteraard geborsteld en 'genoten' van verhaarseizoen. Dat haar tussen de tanden beviel wat minder maar de kudde kauwtjes die kwam helpen opruimen was dan weer wel grappig. Dus daarom maar dit plaatje nagetekend van een van de kids van vzpaard tijdens een beautybehandeling.
A4, opzet met stervend vulpotlood, stift, accentjes wit met stervende witte gelpen en een beetje Gimp.

Thuiskapper
Afbeelding

En als bonus zoals het er na het borstelen ongeveer uitzag:
https://lh3.googleusercontent.com/-y3nC ... G_0001.jpg :D

_Annika

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 20:16

Mijn nummer 19, de volgende tekening is alweer nummer 20 *\o/*
Ik maak wel een iets bijzonders :j
20 minuten werk.

'The sad pony'

Afbeelding

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 20:30

Hier zijn mijn nummer 6 en 7. Gemaakt afgelopen nacht toen ik niet kon slapen. Beide wil ik eigenlijk later nog wel verder uitwerken, maar daar heb ik nu het materiaal en de tijd niet voor :P
Ik ben een paar dagen in Praag en omdat ik mijn laptop niet bij me heb, gaat reageren en uploaden een beetje moeizaam. Ik heb nu net het voor elkaar gekregen foto's te uploaden via de bokt upload :+ als ik weer thuis ben zal ik weer netjes reageren op anderen :)

Afbeelding

Afbeelding

_Annika

Re: [CHALLENGE]2015: een paard per dag.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 21:33

Jetske: Erg mooi! Ik mis bij de eerste tekening een neusgat? :=
Pluizebolpum: Zoals gewoonlijk erg mooi! Met wat voor matriaal teken je?
Yvanna: Mooi weer! Alleen bij de eerste tekening is het stuk tussen de kaaklijn en de neus iets te dik?
Fnanne: Zo mooi weer, het lijkt zo 'simpel'
Annelot: Dat is echt een mooie schets! Ga je hem nog verder uitwerken?
RenskeFrea: Erg creatief! Weer erg mooi!

Dat was mijn rondje weer, heb geen zin meer :')

RenskeFrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 21:40

Ochtendglorenruin of transformatiehengst. Geniale titels voor een half mislukt geval :D Geeft het een heel andere dimensie!

Fnanne, prachtig. Altijd lastig om foto's te maken met nieuwsgierige paardjes. Je hebt het perfect vastgelegd :j
Pluizebolplum, komt die hele kauwendiscussie weer boven van laatst. Super leuk neergezet!
En ik vind dat je best nogal snel werkt en dan zulke dingen neerzet. Dus hoezo langzaam kopieerapparaat :P Ga er niet vanuit dat je exacte kopieën maakt, want ik vind je tekeningen juist helemaal niet fotorealistisch, maar daar hou ik ook juist niet van. Jouwe hebben juist veel meer erin :)
Je bonusje vind ik ook echt geniaal, ik zie het al helemaal voor me :P
Annelot, gewoon beginnen met kleuren, dan zie je vanzelf waar het strandt. En hoe vaker je het doet hoe meer feeling je ervoor krijgt :)
Annika, die kijkt inderdaad erg zielig... :P
Jetske, mooie schetsen hoor. Doe je dat met referentie of zo uit het blote hoofd? :)

Ik ben vandaag maar weer eens op de trein gestapt, en heb toen dit in elkaar gezet.
Mis het toch wel het treintekenen, want thuis neem ik er minder tijd voor, waardoor de laatste tijd voor mijn gevoel er ook wel een aantal afgeraffelden bij zitten :P
Kleurpotloden(met vleugje pastel, en witte en zwarte gelpen) op A5.
Geprobeerd geen zwart te gebruiken, tot ik te fanatiek werd met de gelpennen. Op de scan is het contrast van de zwarte pen veel hoger dan in het echt, daar valt het helemaal niet zo op :P
En het grascontrast valt helemaal weg, daar zit nog groen tussen. (maar ja, weer niet thuis dus weer mijn eigen scanner niet, merk ik meteen :P)

Afbeelding

SergeantRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 17:19

Jeetje, wat heb ik een respect voor de mensen die élke dag maar weer een tekeningetje maken (en uploaden)!!! :))

Ik loop intussen alweer 4 (bijna 5) weken achter :o ... Toetsweek met 9 proefwerken (waarvan 4 meetellen voor eindexamen), werkstuk voor AK over Mali, filmpje met toneelstukje maken voor Frans en ook nog 34 schapen die om de haverklap moesten lammeren :+

Maar goed dat zijn natuurlijk geen goede excuses.... Ik heb hier alvast drie tekeningen (week 11, 12 en 13) en dan hoop ik 14 en 15 later vandaag of morgen te maken.

Nummertje 11:
Afbeelding

Nummer 12:
http://www.mijnalbum.nl/Foto540-AT3JH8RN.jpg

Nummer 13, ik wil heel graag beter worden in het tekenen van een heel lichaam van een paard, en ik merk dat ik al steeds beter door krijg hoe een paard nou eigenlijk "in elkaar zit". Ben stiekem dus ook best wel trots op dit simpele schetsje :o
Afbeelding

RenskeFrea, wat een lief paardje met die kleurtjes, dat blauw/paarse staat hem heel goed!
Jetske, dat zijn twee zeer blije paardjes :D , die onderste heeft echt een gave houding!
_Annika, wat een gave stijl zeg! Vind vooral de snorharen van de pony erg aandoenlijk O:)
Pluizebolpum, wat lief die vogeltjes <3 Ik wil dat nou zo graag een keer in het echt zien, maar bij ons gaan de vogels gewoon níet op de paarden zitten :')
yvanna, leuke paardjes weer! Ik vind vooral de eerste heel mooi met die highlights.
Fnanne, knap hoe jij steeds weer van die bijzondere poses verzint!
annelot, wat is die neus mooi geworden! Ziet er heel zacht uit :))

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 20:48

Mijn nummertje 8 beschrijft goed hoe ik me zelf momenteel voel: sleepy :z Drukke, maar hele leuke dagen gehad hier en morgen weer op weg naar huis.

Afbeelding
Gemaakt aan de hand van een referentieplaatje, net zoals mijn voorgaande tekeningen, daar vroeg iemand naar zag ik :)

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 21:04

_Annika Och...hij kijkt inderdaad ook wel heel sneu, 't arme ding. Wel heel goed gelukt!
Met wat ik wat gemaakt heb zet ik er altijd wel bij, Thuiskapper was vooral met stift en dan een beetje nabewerkt in Gimp.
Jetske Mooi, niet de meest simpele houdingen maar toch goed gelukt, ze stralen ook wel iets heel krachtigs uit. Die van vandaag is simpel, maar o, zo lief en mooi. Klein lijstje erom.
RenskeFrea Ik vind 'm prachtig geworden! Dat groen mis ik helemaal niet, doet er ook niet toe, want je kijkt toch alleen maar naar het paard.
En dankjewel, ik vind ze zelf altijd juist wel nog veel te realistisch, maar goed, dat is mijn in mijn hoofd gevecht. Bonus was bijna echt zo, je wilt niet weten hoeveel haar er van een paard af kan komen. Heb er zelfs nog eens de Bit mee gehaald ( https://lh3.googleusercontent.com/-SiL7 ... 127%29.jpg ) :D .
SergeantRoos Mooi werk ook weer. Schetsje 13 is dan misschien wel de meest simpele om te zien, maar de verhoudingen zitten er inderdaad al heel goed in. Leuk is dat, hé? Als je merkt dat het zo heel langzaam steeds iets makkelijker gaat? Ik vind 12 eigenlijk ook wel heel mooi, kan er de vinger niet op leggen, maar die heeft ook gewoon iets.
Over die vogels, sommige paarden vinden het niks, dat gepluk aan hun lijf. VZpaard laat het ook niet toe. Misschien dat de paarden bij jou het ook niks vinden? Dan zijn die vogels er ook wel gek om er telkens op te willen gaan zitten. Bij VZpaard proberen ze het al niet eens. Dan gaan ze op het hek naar mij staan staren 'Zeg....Mens...Moet jij niet eens iets nuttigs gaan doen?' >;) En dan zodra ik een borstel of zweetmes pak wordt de rest van de familie geroepen om te komen helpen sjouwen. Echt...

Jammer, maar die van vandaag vind ik minder geslaagd. Ik wilde 100 paarden (toch knap als je er al 99 hebt getekend, dat mag gevierd *\o/* ), heb ze bij wijze van er ook op gekregen, maar door een nogal hectisch gebeuren (mijn moeder ging een nachtje feesten bij een kennis in Drenthe, gelijk hier het hele dorp van slag, van hysterische telefoontjes tot en met politie en alles aan toe _O- ) is het een beetje een raffelwerkje geworden. Pluspuntje, hij is wel losjes. :P
A4 aquarelpapier, vulpotlood, napjesverf, stift en Gimp. Lang leve Gimp.

Stampede
Afbeelding