Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

en ik ben er al trots op ondanks dat ik al wat gaatjes ontdekte in 't kleine lapje dat ik heb. Oefening baart kunst.
. Voor mezelf een lijstje gemaakt met de voors en tegens en er zijn meer tegens dan voors..... Maar ik wacht het morgen af! Misschien hebben ze (al) gekozen voor één van de andere kandidaten. Hoewel er maar 3 in totaal waren 
. Als je trouwens vast zit met een breiwerk/vragen hebt: gewoon posten! Er is altijd wel iemand die een oplossing heeft!
patpen schreef:Welkom Macchiato!
Bij de Hema hebben ze 4 kleuren wol voor naalden 8: http://www.hema.nl/winkel/breien
Of anders kun je het proberen bij de Wibra of Zeeman. Die hebben vaak ook dikkere wol.
@Desiree: eigenlijk heb ik al besloten dat ik die baan niet wil. Voor mezelf een lijstje gemaakt met de voors en tegens en er zijn meer tegens dan voors..... Maar ik wacht het morgen af! Misschien hebben ze (al) gekozen voor één van de andere kandidaten. Hoewel er maar 3 in totaal waren
Welkom Maartje1990!
Lekker simpel beginnen, dan blijft het leuk! Ik ben ook begonnen met kleine en simpele werkjes. Met veel oefenen, uithalen, overnieuw beginnen, komt het heus goed. Als je trouwens vast zit met een breiwerk/vragen hebt: gewoon posten! Er is altijd wel iemand die een oplossing heeft!
Ja, dat wordt leuk: 2x Maartje
Ben toch wel benieuwd hoe ze dan reageren als ze je bellen met de mededeling dat je de baan hebt en jij ze dan teleur moet stellen 
patpen schreef:Welkom Macchiato!
Bij de Hema hebben ze 4 kleuren wol voor naalden 8: http://www.hema.nl/winkel/breien
Of anders kun je het proberen bij de Wibra of Zeeman. Die hebben vaak ook dikkere wol.
@Desiree: eigenlijk heb ik al besloten dat ik die baan niet wil. Voor mezelf een lijstje gemaakt met de voors en tegens en er zijn meer tegens dan voors..... Maar ik wacht het morgen af! Misschien hebben ze (al) gekozen voor één van de andere kandidaten. Hoewel er maar 3 in totaal waren
Welkom Maartje1990!
Lekker simpel beginnen, dan blijft het leuk! Ik ben ook begonnen met kleine en simpele werkjes. Met veel oefenen, uithalen, overnieuw beginnen, komt het heus goed. Als je trouwens vast zit met een breiwerk/vragen hebt: gewoon posten! Er is altijd wel iemand die een oplossing heeft!
Ja, dat wordt leuk: 2x Maartje
Maartje1990 schreef:uithalen?..... hoe dat dan?.... mij maakt 't trouwens (nog) niet uit dat 't nu een beetje fout gaat hoor. Maar om wat ik al gedaan heb dan weer uit te halen
. Maar voor nu zou ik gewoon lekker doorbreien en oefenen. Bovendien: van je fouten leer je
patpen schreef:Maartje1990 schreef:uithalen?..... hoe dat dan?.... mij maakt 't trouwens (nog) niet uit dat 't nu een beetje fout gaat hoor. Maar om wat ik al gedaan heb dan weer uit te halen
Nee, niet nu dit werk uithalen! Maar het zal vast wel een keer gaan voorkomen dat je een breiwerk (gedeeltelijk) moet uithalen. Ik brei (pas) 35 jaar en heb echt in die jaren wel wat uitgehaald. Maar voor nu zou ik gewoon lekker doorbreien en oefenen. Bovendien: van je fouten leer je
35 jaar? brei je al sinds je 5 bent dan? (ik had even in je profiel gespiekt)
. Heel eerlijk: ik vond de reistijd niet in verhouding tot de werkuren, indeling gebouw heel hokkerig. Voor mezelf lijstje in mijn hoofd gemaakt met voors/tegens en er waren meer tegens.
. Nou ja, je weet nu hoe het moet 
. Maar is apetrots op de 2 quilts die ik voor mijn ouders heb gemaakt. Zeker dat kleine quiltje wordt aan iedereen getoond. Ik kan niet stilzitten voor de tv dus heb altijd een handwerkje binnen bereik! Het is allemaal wat moeilijker geworden (door de nekhernia's) en het gaat allemaal wat langzamer, maar uiteindelijk bereik ik wel mijn doel. Sokken breien heb ik mezelf ook aangeleerd want dat doet mijn moeder ook niet zo graag. En dan geef ik met kerst sokken aan mijn vader die daar zó blij mee is dat hij nu nog meer gebreide sokken wil
. "Moet" moeders toch ook sokken gaan breien
. Mijn vader wilde het zelf gaan doen maar bij nader inzien toch maar niet; hij breit niet zo mooi regelmatig. Tja, als je nooit breit.......
Danseresje schreef:Hier bij mij in de stad een goudmijn aan wol gevonden. Is twee keer per week paar uur open, een hele loods vol met dozen en dozen en dozen wol. Ook katoen trouwens. Er was hier ooit iemand op zoek naar wat dikkere katoen dacht ik?

Moet alleen nog de draden wegwerken, dat staat voor morgen op de planning (heb mezelf een dag vrij gegeven) maar als me dat niet lukt, krijgen jullie morgen toch vast een foto!
!
.....
. Af en toe bezig met de quilt maar ik moet eigenlijk met de sokken verder. Nog 2 maanden en dan moeten ze af zijn...... Bah, ik heb nergens zin in
. En uiteraard wil ik die poncho ook wel eens af zien! Maakt niet uit of de draadjes al afgewerkt zijn
. Is het geworden wat je er van verwachtte?
Ben er wel heel blij mee! al had hij misschien iets breder gemogen, maar vooruit, voor een eerste project vind ik hem echt super geslaagd!
Maartje_M schreef:Iedereen aan de sokken hier? Daar ga ik me niet aan wagen voorlopig
. Zo moeilijk is het niet hoor! En zo te lezen is de poncho goed geslaagd, het wachten is nog even op de
. Beetje uitdaging zoeken
.
. De kabels zitten aan de goede kant en die zijn nu niet te zijn
.
Binnenkort nieuwe foto