[CENTRAAL] Amigurumi ( Haken ) #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Krissis

Re: [CENTRAAL] Amigurumi ( Haken ) #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 19:19

Dan wacht ik ff de jouwe af... Of niet... Hmmmmm....

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 19:40

nou die van mij duurt nog heel even hoor, haha voor van het zomer maak ik hem,

Krissis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 19:44

Owkee... Ik ga ff wol (goeie) bij elkaar scharrelen...
Vandaag bij de boekenvoordeel geweest en 2 boeken gekocht op jouw advies Dobbel. Ze hadden niet veel, ook zag ik bij hobbyworld katoen voor €2, van Phil ofzo? Weeg niet of dat goeie is (ben €1 van de Lidl gewend, dan is €2 voor een bolletje best prijzig ;) )

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 19:52

ja 2 euro ben je normaal echt wel kwijt, maaar ik vind de qualitijd ook iets beter als van de lidl, die is prima hoor maar je merkt wel verschil, ik ga zaterdag weer even naar de hobbygigant, paar kleuren acyrl zijn op, en ik kom er langs dus even stoppen daar.

Susanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 22:41

Hiephoi ik heb een blaar... En ben wel klaar met het uitzichtloos rechtdoor haken, dus ga nu op zoek naar een gratis simpel patroontje...
Toen ik een maal de smaak te pakken had, ging het er nette uitzien, mag alleen wel nog zorgen dat ik telkens even strak blijf haken, het is nu namelijk kromgetrokken...
Annyway, dit is mijn oefenstuk:

http://www.facebook.com/photo.php?fbid= ... 81f4d63edf

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 22:50

maak naar elke toer wel een keer losse??

Susanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 23:00

Jep, eentje, mijn mams had het er over dat het er twee moesten zijn... Maar ik had de losse op het begin heel los gehaakt, dus de volgende toer ook en zo is het iedere keer strakker geworden... En wellicht heb ik af en toe een steek overgeslagen O:)

Krissis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 23:02

Bedankt Dobbel, dan hou ik ze in gedachten als ik door de Lidl stuff heen ben. Ze hadden wel heerlijke knalkleuren!

Susanne: dat ziet er best aardig uit hoor!! En die blaar... Dat wordt vanzelf eelt ;)

Susanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 23:04

Haha die blaar krijg ik ook altijd als ik opeens veel moet schrijven (altijd in tentamenweken :P)
Maar ik doe altijd wel een losse na een toer, op filmpjes zeggen ze dat je een steek over moet slaan aan het begin, volgens mij heb ik dat niet gedaan...

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 00:30

het is zo, keerlossen
1 keer lossen, bij vasten
2 keerloseen bij halve vasten
3 keerlossen bij stokjes, zo doe ik het, en dan blijft het mooi recht.

Susanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 23:19

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 18:46

zou ik mezelf ook hier mogen melden?

ik heb sinds afgelopen weekeind een haaknaald en katoen in huis en ben met behulp van youtube filmpjes aan het proberen het haken onder de knie te krijgen. Inmiddels kan ik losse, halve vasten, vasten, kettingsluiten, magische ring en vasten meerdere en samen haken.(nog niet super netjes allemaal)
het probleem zit hem vooral in het lezen van de patroontjes, ik ben met dit beestje begonnen: http://grietjekarwietje.blogspot.com/20 ... e-bij.html
maar mijn eindresultaat lijkt er echt in de verste verte niet op, echt om mijzelf te schamen.
Afbeelding
Het gaat volgens mij fout bij het samenvoegen, en ik denk dat ik er ook naast tel. ik zie ook soms ook niet precies wat nu het lusje is waar ik in moet..
daarna heb ik iets zonder patroon geprobeerd, het zou een lijfje voor een vlinder voor moeten stellen...
Afbeelding

ik heb een boekje met patronen voor knuffeltjes maar die zijn denk ik echt nog te moeilijk voor me, zijn er misschien ook beginners patronen?

is er nog hoop?

Krissis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 19:16

Welkom!!

En je bijtje... Oei, die is onder de wals gekomen zo te zien. ;) Maar als je al vaste e.d kunt haken ben je al aardig opweg. Nu is het kunst het patroon goed te lezen. Werk je met een steekmarkeerder? Dat kan in het begin erg makkelijk zijn. Die zet je namelijk in de 1ste steek van je toer. Zo weet je wanneer je een toer rond hebt en kun je controleren of je goed geteld hebt (juiste aantal steken gemaakt hebt) Eenmaal goed op weg, heb je die steekmarkeerder later niet meer nodig. Ipv een orginele kun je ook een paperclip of een haarspeltje gebruiken.

Is het zo duidelijk? Anders lekker blijven vragen hier!

Welk katoen heb je trouwens?
En welk boekje over knuffeltjes?

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 19:36

De poezen vinden mn bijtje iniedergeval leuk om mee te epslen :+ (maf ding is het geworden)

Zo'n markeerder heb ik niet, dat is wel een hele goede tip, had er nog nooit van gehoord.

Ik heb phildar katoen, er staat op Phil coton 3, dit werd mij in de hobbywinkel aangeraden, haaknaald heb ik nummer 3.
Het boek heet gehaakte beestenboel van Christel Krukket, erg schattige beestjes, maar nog te moeilijk.

iloonaa__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 19:51

deze! <3
Afbeelding

Krissis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 20:07

Boek heb ik ook geloof ik, staan leuke in en is makkelijk beschreven. Je katoen is ook goed, hoewel ik wellicht naald 2.5 zou pakken, zeker voor dat kleine spul.

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 20:54

voor klein spul is 2.5 inderdaad mooi ik zelf pak dan altijd 2.0.

ooooooooooo iloooona die is leuk (dat patroon heb ik helaas ook nog niet)

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 20:57

pfoe, ben al de hele avond aan het proberen, maar iets doe ik toch echt verkeerd. heb alles maar weer uitgehaald.
zie op veel filmpjes dat mensen een wat dikkere draad hebben, is dat makkelijker?

pak volgens mij de vasten ook verkeerd, af en toe ga is door 2 lusjes heen omdat de eerste rij (de lossen) dan denk ik te strak zitten.

iloonaa__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 21:03

dobbel schreef:
voor klein spul is 2.5 inderdaad mooi ik zelf pak dan altijd 2.0.

ooooooooooo iloooona die is leuk (dat patroon heb ik helaas ook nog niet)

ooh ik zie een match! haha :D

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 21:11

whaha als je een macht ziet perfect mail me maar :)

je moet ook onder de 2 lusjes door haken en niet onder alleen het 1ste lusje door, dus echt onder de hele steek door, anders wordt het haakwerk wat slap.

Just_Simple

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 21:13

Welkom draaakje! Ik haak ook altijd onder de 2 lusjes door van de steek van de vorige toer.... Wil ik een duidelijke lijn tussen mijn toeren haak ik onder de voorste of achterste, ligt er een beetje aan hoe ik het wil hebben..... Op deze manier dus http://www.youtube.com/watch?v=FvTbYgI4W2c In het nederlands en vrij duidelijk volgens mij, hoop dat je er wat aan hebt, anders wil ik nog wel even verder zoeken voor je.

Stekenmarkeerder? Ik gebruik altijd even een draadje door de eerste vaste of stokje, werkt net zo goed als een paperclip.

Moet nog steeds foto's maken.... schaam me diep, zou het wat rustiger aan doen, maar kom er gewoon niet aan toe. Haken gaat nog steeds fanatiek door... Alleen m'n sprei moet even anders dus heb een halve deken uitgehaald gister :(

Die is gaaf iloona! <3

Morgen ga ik eens bezig met een kraamkadootje voor m'n stiefzusje... Weet niet wat het word dus een wit/groene koe aangezien ze groen op de babykamer hebben.... http://www.instructables.com/id/Cow-Tip ... umane-Way/

Jessy_luna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 21:26

@dobbel, als je wat besteld op jouw site, krijg je het dan via de mail of via de post?

Groetjes

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 21:34

als je een patroon besteld krijg je dat via de mail.

Krissis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 21:46

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 08:23

Bedankt voor dat filmpje! En fijn om te weten dat onder 2 lusjes door ook kan. (nu mezelf aanleren concequent of onder 2 of onder 1 door te halen := )

Wat een schattig koetje, en helemaal leuk straks in de zelfde kleuren als de kinderkamer.

Dat paardje is leuk Krissis!
Ik woon in Boekel, Noord Brabant.