[CENTRAAL] Resultaat topic paarden tekenen #5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_l_amanda_l_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 15:32

Fnanne schreef:
_Bitje_ schreef:
wat ik me afvraag. Mag je wel de tussendoor resultaten laten zien?
wanneer je met een werkje bezig bent, dat je zo nu en dan in dit topic een update geeft? :)

Ik heb even overlegd met Mireille en Lontje; het laten zien van tussenstappen is niet de bedoeling.
Als je je [WIP] wilt tonen, dan kan dat middels een eigen [WIP] topic hier op Uit de Kunst.
We hebben de openingspost van dit topic dan ook aangevuld met de volgende regel:

Plaats alleen werken die af zijn, als je je werk in stappen wilt tonen kan je een [WIP] topic openen. Meer daarover is terug te lezen in de Algemene regels van Uit de Kunst.

denken jullie er even aan dames? ;)

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-11 22:25

Moderatoropmerking:
Dit topic is bedoeld voor resultaten. Het plaatsen van WIP's (Work in Progress) is niet de bedoeling. Als je dit toch graag op Bokt wilt laten zien kun je daar een eigen topic voor openen. Ik heb diverse reacties verwijderd.

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 01:13

Hier een volledig resultaat dan. Bij het aanvraagtopic zag ik een té schattige pony van Nyckle die er gewoon om smeekte om nagetekend te worden, dus nu 2 uur later is hier het resultaat:
Afbeelding

roosjelove

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 07:33

wauw! respect _/-\o_

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 08:12

Holy... :wow: 2 uur?! Respect hoor! _/-\o_

smeetjoew

Re: [CENTRAAL] Resultaat topic paarden tekenen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 08:51

Wow, wat prachtig gedaan!!!

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 11:57

Wow, heel erg gaaf! :wow:

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 13:00

Hihi, dank jullie wel. Ja, 2 uur idd. Dat is voor mijn doen ook wel heel rap hoor, maar het scheelt ook dat er geen onwijs gedetailleerde achtergrond bij hoefde en ik niet heel precies bezig ben geweest. Normaal gesproken ben ik zeker 20 uur bezig met een tekening.

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 13:17

Hoe heb je dat gedaan? Ik dacht eerst serieus dat het een foto was, en dat heb ik eigenlijk nooit, ik zie altijd het verschil. In 2 uur? Ongelofelijk!

xkimmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 13:17

Wouw! Prachtig zeg ! En dat in 2 uur! :oo

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 13:45

Century5 schreef:
Hoe heb je dat gedaan? Ik dacht eerst serieus dat het een foto was, en dat heb ik eigenlijk nooit, ik zie altijd het verschil. In 2 uur? Ongelofelijk!

:o Dank je wel!

In Photoshop, ik begin met een leeg bestand, in dit geval met een donkergroene achtergrond en begin dan een grove schets te maken met wit. Daarna begin ik (meestal) bij de snoet grofweg te kleuren en maak ik het steeds iets gedetailleerder. De truc met Photoshop is om juist te proberen oneffenheden in de vacht te schilderen (ik gebruik hier zelf een brush voor met een aantal spikkels), zodat het niet zo'n nep silkysmooth geheel wordt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 15:03

Zoals ik al zei in de PB, echt super super gaaf! Ben er echt heel erg blij mee <3

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 21:01

wohoww, dikke respect! :oo
en dat in twee uur, echt wauw!

crazy_horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 13:56

Hoi ik heb het paard van bokker Wranglerbutt getekend ( met pastel).
Afbeelding
Wauw er komen hier mooie tekeningen en schilderijen voorbij.

mariz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 17:38

Vandaag voor het eerst getekend met pastelkrijt.
Tekenen is moeilijk maar met de krijtjes ook, hoopte stiekem op een wonder denk ik :D
Kreeg de flits niet uit.
Afbeelding

Afbeelding

OldSkipper

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 00:10

ik kan m niet meer aanpassen, sorry ik wist t niet..

Maargoed hier t eind resultaat:

Afbeelding

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 00:15

voor mij geeft het niet hoor, maar de mods vinden het niet zo leuk geloof ik :+
vind je tekening leuk geworden, alleen nog wel een beetje streperig, en vind de neus/mond een beetje apart

_l_amanda_l_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 01:27

drafbalk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 17:39

HIer het paardje van wranglerbutt
Afbeelding
Houtskool
Iets groter als A4
Een helehoop uren werk.

Leonyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 19:18

Pag 55
mylittlejoy: Heel mooi gedaan, al vind ik hem toch net iets te zacht. Achtergrond heb je mooi opgelost op deze manier. Manen zijn echt puik werk!

crazy_horses: De verhoudingen kloppen niet helemaal. Je kunt beter heel veel kleine schetjes maken en jezelf constant verbeteren. Als je dat goed onder de knie hebt worden de eindresultaten ook mooier. Kleurwerk heb je netjes gedaan.

mariz: Hij is een beetje dof van kleur. Probeer wat te spelen, te ontdekken. Wat gebeurt er als je rood, blauw en bruin combineert, wat gebeurt er als...

Silass: Leuk gedaan, maar de haartjes zijn net iets te veel in de overvloed. Probeer ze iets zachter te maken, of er juist zoveel te tekenen dat je ze niet zo appart van elkaar ziet.

_l_amanda_l_ : Hè bah, ik mis je vorige stijl echt. :') Dat was echt iets waarmee je je onderscheidde. Toen ik deze zag vroeg ik me af 'Wie heeft deze gemaakt?' Eerder hoefde ik dit mezelf niet af te vragen. Schets en kleurgebruik is netjes, zoals altijd.

drafbalk: Voor mijn gevoel heb je het verkeerde papier gebruikt. Je ziet erg goed de textuur van het papier. Schets en invulling is erg geslaagd. :)

_l_amanda_l_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 19:33

he bah :') hahaha, mja, ik vind het zelf ook wat te smooth, maar iedereen zeurt altijd zo over mijn streepjes, dus ik dacht, laat ik eens voor 1x luisteren naar wat anderen zeggen :D

Leonyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 20:37

_l_amanda_l_ schreef:
he bah :') hahaha, mja, ik vind het zelf ook wat te smooth, maar iedereen zeurt altijd zo over mijn streepjes, dus ik dacht, laat ik eens voor 1x luisteren naar wat anderen zeggen :D

Niet doen!
Serieus, dit klinkt heel vreemd, maar dat is geen kunst. Kunst is het weerspiegelen van je eigen emotie's in je resultaat. Het loslaten van de werkelijkheid. Wat jij maakt is gewoon 'jou'. Daar moet je niets van veranderen. Een beetje voorbeeld, van Gogh schilderde precies wat hij leuk vondt. Kijk naar zijn schilderijen zoals 'Het gele huis'. Rond die tijd heeft hij heel veel de kleur geel gebruikt. Waarom? Omdat hij het mooi vond. Mensen vonden er niks aan, verklaarde hem voor gek. Nu zie je in ieder kunstmuseum wel een Van Gogh. Hou vast aan je eigen stijl. Echt waar.

_baxter_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 18:57

Zoetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 18:42

haha amanda, ik vind m erg gaaf hoor! vind het knap wat je doet en ik herken er zoë echt in :j

lastig om je eigen stijl te ontdekken en het is alleen maar goed als je soms wat andere dingen doet om zo te kijken wat nou het beste bij je past :j
succes nog met je verdere onderzoek :P

thoraklover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 19:19

_l_amanda_l_ schreef:
ik heb het paard van Zoetje_ getekend:
http://i710.photobucket.com/albums/ww10 ... klein2.jpg

voorbeeldfoto: http://94.100.124.180/755900001-755950000/755947301-755947400/755947335_5_Ujmn_1.jpeg

Heb voor het eerst met een heel ander type brush getekend, moet toch toegeven dat dat wel bevalt :=
En op advies van Thoraklover mijn streperigheid wat gesmudged :+

Het lichaam is wat vreemd zie ik nu :Y) maar laat hem maar zo...

Ik vind hem erg gaaf! Alleen mis ik nog een klein beetje structuur :j Je kan met een gestippeld penseel met een lage dekking eroverheen gaan, dat het iets minder 'glad is'. Je vorige werken hadden zeg maar naar mijn smaak iets te gestreept (daar herkende je wel jouw werk aan, dat geef ik toe) en dit is iets 'te' glad :) Vind hem voor de rest erg gaaf! :D (op welke sterkte en grote en stand had je de smudge-tool staan?)