[INFO] Hoeveel is mijn tekening waard? Deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lalunamyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 16:19

heeej jongens :wave:

zooo ben hier al een klein poosje niet gweest, en gelijk weer nieuwe dingen en mensen erbij !
zou even weer bij gaan taxeren, scheel weer een hoop werk als ik keer weer ooit wat plaats :)

@ zosja, ik zou er nog even niets voor vragen ! gewoon veel oefenen, dan word steeds beter, en kun je wat gaan vragen,
meer kleur, en meer diepte zou ik graag zien !

@smeetjoew, leuk gedaan ! ik kan me die rechterbil helemaal al voorstellen, dan zou het plaatje inderdaad een stuk meer kloppen, ben benieuwd hoe hij word ! erg mooi hoofd, 40 euro

@kikosvik..(sorry verkeerd geschreven ?? ) je tweede foto is inderdaad al een stuk mooier ! maar denk erom, schaduwen zijn niet altijd zwart ! ga eens experimenteren met paarse rode schaduwen etc , 10 euro !

@cyntje , erg mooi gedetailleerd, zie ik niet zo heel vaak bij potloodtekenen ! die oren staan er wel een beetje apart op, kijk er iig beetje raar tegenaan,, 40/45 euro!!

@marloez : leuk ! keer weer heel wat anders, leuke vrolijke kleuren, paard komt er mooi op uit..
60 + ! en zeker nog meer voor de liefhebber !!

@tinkertom GEWELDIG, :P want zulke stylen hou ik.. beetje dat landelijke sfeertje, als je dat bij ons in de winkel zou hangen, is ie zo weg , (landelijke winkel, mensen zoeken zulke dingen :P ) zoiets is ook wel heel mooi op hout ! 75 + euro !

@ horseydude : haha denk een foutje van je, eerst even goed lezen hea(A)

nu heb je wel tekeningen geplaats zie ik, vind de 1e ook zeker het allermooist, 30 euro
de tweede kijk ikb eetje raar tegenaan, hadden van mij meer verschillende kleuren tinten in gemogen voor diepte etc..
voor de tweede 15 euro, voor de derde zal k niets vragen, beetje aparte verhoudinge, en hij oogt niet `af `.
misschien kun je er ook bijzetten wat de formaten zijn ?

zooooooooooo ik ben weer bij :D
en zoveel moeite is het niet hoor, kwas met 10 / 15 minuutjes klaar...

en voor degene die zeggen, dat je er wel heel wat voor over moet hebben, taj dat moet ook:P anders loopt dit topic ook niet als er niet getaxeert word haha

en voor degene die zeggen dat ze er slecht in zijn, boeiie, neem bijvoorbeeld 1 van mij, die is van 75 tot 400 getaxeert. heel verschillend, ik verkoop hem voor 70 denk ik :P maar dat is toch juist leuk als je ziet wat mensen er voor zouden geven ? tis geen officiele topic met allemaal deskundigen ofzo :)

ik moet erbij zeggen dat ikw el zuinig getaxeert heb hoor !

Kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 16:40

HorseyDude
1 mooi :) 25-30
2 15-20
3 mm sorry niks (A)

ik heb er nog 1 zwart wit gemaakt voor het topic dat je paarden van andere mensen natekent :)
hij is in het echt veel duidelijker hoor, komt door de foto.. beetje groot oog misschien

afmetingen 32 bij 41 en gewoon met grijs potloodje (uit Zweden :P)
Afbeelding

CoonArt

Re: [INFO] Hoeveel is mijn tekening waard? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 16:44

Zoals je ziet op nr 1: IK KAN GEEN MENSEN TEKENEN!!! :(
Formaten: 1 en 2 zijn volgens mij op A5 formaat (sorry, geen liniaal bij de hand) en 3 is A4tje

jarco

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 16:47

horsey dude =

jij hebt wel een aparte manier van tekenen ...

vind het wel heel veel uitstraling hebben, eruuuuug leuk !!!!

yeye

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 16:49

- HorseyDude : * ik vind zijn hoofd (paard) er raar uitzien :p 10 euro
* die vind ik wel mooi ...25 euro
* die vind ik helemaal niet mooi...:o niets :o

- Kikovski : mooi hoor (weeral) 30 euro

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 16:52

yeye schreef:
10 euro
Lousy 10 euro? O well, win some, lose some... maar wat scheelt er dan aan? Maar ik heb er niet voor niks erbij gezet: oude paardentekening! Deze was vóór mijn bokttijd!

yeye

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 16:54

ik weet het niet :P zijn hoofd ziet er zo...raar uit :P het lijkt wel krom ofzo :D
Laatst bijgewerkt door yeye op 20-01-09 16:56, in het totaal 1 keer bewerkt

yeye

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 16:55

maar zoals ik al gezegt heb...ik ben een volledige leek en weet NIETS van vormen, materialen enzoverder :D

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 16:56

Hij kijkt vanaf de ZIJ naar je... tja, kweenie hoe je het uit moet leggen... net alsof hij om een hoekje naar je gluurt... snappie?

yeye

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 16:58

aaah zo ja :P nu zie ik het :o sorry hoor :o

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 17:12

Ok, vanaf waar ik was gebleven :') :

Pagina 44:

Wendy15: hij had van mij wel wat spannender gemogen, ik vind hem wat braaf :D . 35 euro

Nevony: prachtige contrasten, maar wat ik echt heel erg jammer vind is dat je de vachtstructuur niet met de haren mee hebt getekend. Het is nu net of zijn haren horizontaal op zijn vacht staan. 40 euro

Muurp: mooie contrasten, de achtergrond had er van mij niet bij gehoeven. 40 euro

Lianne_tV: 1. De schaduwen had je wat krachtiger neer mogen zetten, net als het oog. 30 euro
2. Ik mis ook hier wat schaduw, en daardoor dieptewerking. 25 euro.

Teziej: ik zou hier alleen de materiaalkosten voor vragen, ik vind hem nog wat te stripachtig namelijk.

_Malu_: leuke tekening, maar van mij had hij net wat meer uitgewerkt mogen worden, hij doet me wat slordig aan. Wel vind ik je opzet veelbelovend :) . 30 euro

Pagina 45:

Sprietlover: goed dooroefenen, hier zou ik nog niets voor vragen.

Andante: de linkerkant van de borst en rug lijken niet helemaal te kloppen, door de lichtval lijkt de borst heel plat. Verder vind ik het jammer dat je achtergrond niet zo netjes is afgewerkt. Lichtschakeringen op het hoofd zijn wel heel mooi weergegeven :) . 60 euro

_Esther: deze is niet te beoordelen, ik zou graag een foto van rechtvoor willen zien. Ik zie er ook niet bijstaan hoe groot hij is?

Mliez88: 1. Mooi geschilderd, wel zou ik graag wat meer van "jezelf" willen zien in zo´n schilderij, ik vind het zo uitdrukkingsloos en hyperrealistisch (niet aanvallend bedoeld hoor :) ). 150 euro
2. Mooi schilderij! Alleen het neusje van de linkerkoe lijkt een beetje weg te vallen. 180 euro
3. Heel mooi portret, ook wel weer erg hyperrealistisch. Wat is het formaat, 30x40xm? Zo ja, dan denk ik 150 euro :) .

Kallistatje: de afsnijding van de borst vind ik niet zo mooi, had van mij wat subtieler mogen zijn. Ook mis ik ietwat contrasterende kleuren, hij is nu erg bruin/geel. 40 euro

Highwaykind: van mij hadden ze wat meer bladvullend mogen zijn :D , wel echt prachtig getekend met heel schitterende kleurschakeringen!. 110 euro.

Tryntsje: graag zelf ook taxeren als je een tekening plaatst.

Pagina 46:

Lalunamyo: ik kan je foto helaas niet zien.

Tryntsje: graag zelf ook taxeren als je een tekening plaatst.

Aliesjeh: mooie contrasten, echte friezenuitstraling heb je goed te pakken :) . 60 euro

Kallistatje: ik heb het idee dat het botje te dicht bij zijn oog zit, daardoor krijgt hij een wat geforceerde uitstraling. Wel fijn kleurgebruik, alhoewel de donkere plekken van mij best nog wel donkerder mogen. 30 euro

Teziej: je tekening is door de slechte scan niet te beoordelen.

Highwaykind: schitterend met dat licht dat erop valt! Ook prachtige kleurschakeringen. 90 euro

Pagina 47:

Evelijn_: ik heb het gevoel dat er door je scan wat schaduwen zijn verdwenen, maar hij is wel heel mooi geworden met goede contrasten. 60 euro

Lalunamyo: ontzettend gaaf! Mooie kleuren en een hele gave vlotte techniek! 300 euro

_Esther: graag zelf ook taxeren als je een tekening plaatst.

SIEMxFUNNY: 1. naar mijn idee puilen zijn ogen enorm uit, dit geeft m.i. een eng effect. Ik zou het oog minder groot/bol proberen te maken. Verder klopt de tekenrichting van je potloodstrepen in de oren niet. 20 euro
2. ook hier vallen me de ogen direct op, puilen ook weer wat uit. Verhoudingen zijn wel mooi en oortjes staan er goed op. 20 euro.
3. op de een of andere manier komt de diepte niet goed tot zijn recht in dit schilderij. Ik vermoed dat dit komt omdat je de kleuren op de voorgrond hetzelfde hebt als de kleuren op de achtergrond. Je krijgt dan een heel vlak schilderij. Wel een mooi formaat, 60 euro.

Kallistatje: ik mis kleur in de slagschaduw van de hond, omdat je de hond in mooie tinten hebt opgezet, had ik graag ook wat kleur in de schaduw gezien, deze valt nu een beetje uit de toon. Zijn oog vind ik wel erg goed neergezet, 30 euro.

Muurp: hele gave tekening met een prachtig uitdrukkingsvol ook. Contrast zit er ook goed in :) . Ook erg knap dat je dit met houtskool voor elkaar krijgt, bij mij worden het altijd van die uitveegsels met houtskool :') . 80 euro

Lalunamyo:. Fantastisch kleurgebruik weer! De vorm van de ogen is wat vreemd, maar de kleuren maken dit absoluut goed. 80 euro

Pagina 48:

Lalunamyo: ik mis bij deze wat diepte, ook heb ik het idee dat de vorm van de kop niet helemaal klopt, misschien versterkt dit het gevoel dat hij niet genoeg diepte heeft. Ook het (voor ons) linkeroog ziet er wat vreemd uit, lijkt net of hij wat uitpuilt. 150 euro

_likepink_: Nog even dooroefenen, hier zou ik nog niets voor vragen.

Aliesjeh: Mooie gemaakt, lekker veel contrast en veel uitstraling. 70 euro

Lovelanga: graag zelf eerst taxeren.

Colinde: 1. ik had graag wat meer contrast gezien in de kerstmutsen, maar de honden staan er goed op. 25 euro
2. Heel knap gemaakt, zo weinig lijnen, maar zo veel uitdrukking. Hoe langer ik er naar blijf kijken hoe intrigerender ik hem vind :) . 40 euro
3. Bijzondere stijl, maar voor mij ziet het er inderdaad meer uit als een expiriment. 15 euro.

Marjoke: ik had het al eerder aangegeven, prachtige kleuren en zeer goed neergezet. Zeker 200 euro.

Pagina 49:

Aliesjeh: ik vind hem wat donker en plat, voor mijn gevoel mist hij wat uitstraling, ook denk ik dat je de splitsing van haartjes in het midden van het hoofd beter wat minder prominent aanwezig had kunnen maken, dit trekt nu erg de aandacht. Omdat hij wel groot formaat is toch 55 euro

Astridjhu: ik mis contrast, de tekening is nu erg flets en springt er niet echt uit. Verhoudingen zijn wel zeker ok :) . 30 euro

_likepink_: ik zou hier nog niets voor vragen (of materiaalkosten), er zit geen diepte in en je kleurenpalet loopt nog niet helemaal lekker.

Myra: geweldige eigen stijl, je ziet altijd meteen dat het er een van jou is :D . Bij jouw tekening vind het gezegde "minder is meer" altijd zo goed van pas komen :) . 70 euro

Fnanne: geweldig! Echt heel erg goed neergezet, prachtige kleuren in een zeer tedere en ontroerende pose. Zeker 400 euro.

Pagina 50:

TinkerTom: 1. Ik vind hem een beetje grauw en donker, maar het kan aan mijn beeldscherm liggen. Van mij mag je best wat meer pittige kleuren gebruiken. 30 euro
2. Zijn neusje lijkt iets scheef te zitten en het haar onder zijn kin wat vlak, daardoor mist hij m.i. wat diepte. 25 euro.
3. Ik zie hier al meer een eigen werk in, dat vind ik positief, van mij hoeven (ook) de digitale portretten niet mega-levensecht, ik zie altijd graag een eigen stijl :) . 40 euro

Norway_girl: 1. bijzondere techniek, heel leuk en gedurfd :j . 25 euro
2. Ik weet niet of het door de foto komt, maar het lijkt alsof deze heel erg korrelig is. 20 euro

Lalunamyo: zoals ik eerder al had aangegeven prachtig werk! Ik zou wel graag een foto van rechtvoor willen zien, zodat ik hem nog wat beter kan beoordelen. Hoe ik hem nu iig kan zien, zeker 350 euro.

Pagina 51:

Macholoverr: graag zelf eerst taxeren.

Zosja24: graag zelf eerst taxeren.

Smeetjoew: mooi getekend, van mij had er alleen wat meer contrast in gemogen. Ik vind hem nu wat grijs/flets. Ook valt het rechteroog me op, het lijkt iets scheef geplaatst. Desalniettemin een leuk portret :) . 40 euro.

Yeye: graag zelf eerst taxeren.

Pagina 52:

Kikovski: ik zou hier 10 euro voor vragen, hij is best aardig, maar ik vind hem vooral erg grauw. De kleuren zijn heel bruinig, en volgens mij heb je lichtbruin enigszins met zwart gemengd, waardoor er grauwe groene plekken ontstaan. De verhouding van de neus klopt ook niet helemaal, het neusgat zit op de tekening te ver naar links, waardoor hij een enorm bolle neus krijgt.

Cyntje: leuk portret, het paard kijkt erg guitig :) . Denk dat er misschien alleen nóg wel wat meer schaduwen (contrast) in hadden mogen zitten, dan had hij wat meer van het papier afgesprongen. Op dit formaat zeg ik zo´n 45 euro.

Marloez: graag eerst zelf taxeren.

TinkerTom: mooie toets zit er in je schilderij, het formaat had van mij best wat groter mogen zijn :D . Licht en schaduw zijn mooi gedaan, misschien had de schaduw in de kop nog iets dramatischer gemogen, zeker 70 euro.

HorseyDude: herkenbare leuke stijl heb jij toch, echt cool :D . Voor de eerste 2 zou ik zeggen 30 euro, maar ik weet niet op welk formaat je hebt getekend? De derde zou ik niets voor vragen, deze kan denk ik wel wat meer uitwerking gebruiken, dan wordt hij zeker beter denk ik :) .

Kikovski: ik vind hem nog wat kaal, mag van mij zeker wat meer uitgewerkt worden. Zijn neus lijkt me ook niet helemaal op de goede plaats te zitten. 10 euro.

Zo, kramp :') :')

yeye

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 17:15

Rinske schreef:
Yeye: graag zelf eerst taxeren.

dat heb ik toch gedaan? :? -O-

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 17:16

Excuses :) ! Ik heb van achter naar voren gekeken, dus ik heb ze denk ik over het hoofd gezien, ik ga meteen nog even naar je tekening kijken :) .

yeye

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 17:16

oke :D

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 17:19

Ik heb naar je tekening gekeken, maar ik denk dat ik toch heel graag een foto van je tekening wil zien, ik heb het gevoel dat ik niet eerlijk kan taxeren met zo´n slechte scan namelijk :) . Hoe ik hem nu zie kan ik hem niet hoger dan 5 euro taxeren. Op het eerste gezicht ziet hij er nu namelijk best wel wat krasserig uit, en dat doet misschien helemaal geen recht aan de tekening.

Kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 17:21

Rinske - bedankt voor het commentaar! Vind de schaduw alleen nog erg lastig in de goede kleur te krijgen.. Die andere zal ik nog even naar de neus kijken :)

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 17:38

HorseyDude schreef:
yeye schreef:
10 euro
Lousy 10 euro? O well, win some, lose some... maar wat scheelt er dan aan? Maar ik heb er niet voor niks erbij gezet: oude paardentekening! Deze was vóór mijn bokttijd!

Dan moet je niet verwachten dat deze de hoofdprijs verdient, persoonlijk zou ik oude tekeningen er dan ook gewoon niet opzetten hier ;)

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 17:48

Cyntje schreef:
Dan moet je niet verwachten dat deze de hoofdprijs verdient, persoonlijk zou ik oude tekeningen er dan ook gewoon niet opzetten hier ;)
Had even niks anders in petto. Je moet toch ergens mee beginnen? Maar: de rest volgt vanzelf wel. Eerst dat kale paardenhoofd even wat opfrissen!

Kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 17:49

Okee ik heb die van mij weer een beetje bijgewerkt :)
Ik vind hem nu toch wel af ..

Afbeelding]

En de neus nog van dichtbij :

Afbeelding

Hij staat op deze manier op de foto.. dus vandaar dat die neus zo zit :P

TinkerTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 17:52

Kikovski de neus oogt wat klein en de mond vind ik wat kort. € 15,-

lalunamyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 18:35

yeye schreef:
- HorseyDude : * ik vind zijn hoofd (paard) er raar uitzien :p 10 euro
* die vind ik wel mooi ...25 euro
* die vind ik helemaal niet mooi...:o niets :o

- Kikovski : mooi hoor (weeral) 30 euro

haha grappig dat jij die van kikovski hoger taxeert :P
ik vind namelijk tekening 1 van horseydude van hogere kwaliteit, maar inderdaad, dat mannetje erachter is niet zo mooi haha
paard vind ik leuke stijl !
zo zie je maar weer, smaken verschillen

yeye

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 19:01

ik ben meer voor de simpele tekeningen he :P anders vind ik ze te druk ;) ach...ze zijn in ieder geval ALLEMAAL mooier dan de mijne ;)

TE5

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 19:02

Pag. 53

Horsey Dude;
1. Sorrie, dit vind ik niks. De kleuren vallen niet genoeg op bij de lijnen, achtergrond maakt het ook wat minder en die vent op de bok ook. Zou ik niks voor geven.. :n
2. Leuk! Kleuren vallen al meer op en ik vind je verder een hele leuke stijl hebben ook. 10 – 15 euro?
3. Niets, verhoudingen zijn een beetje raar, het paard eigenlijk ook.. :’)

Kikovski;
1. Hier zou ik ook nog niet echt iets voor geven, nadat je m had bijgewerkt misschien 5 euro? Ik denk zelfs dat niet eigenlijk. Sorry, maar het doet mij nog een beetje denken aan een ‘strippaard’ terwijl dat niet je bedoeling is als ik het goed heb.

En dat was t alweer :+

Kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 19:22

Okee iedereen zijn mening :) Grappig dat het zo uiteenloopt :P

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 13:00

Zo, ik heb weer tijd. :P De stressende werkbespreking van school is eindelijk achter de rug, dus ik ga nu ongv. 5 pagina's terug taxeren. :D

Vanaf pagina 49:

aliesjeh
: Echt heel mooi, maar toch vind ik het jammer dat de hals/schouders abrupt ophouden terwijl de tekening zelf zo gedetailleerd en uitgewerkt is.

40,-

astridjhu: Leuke tekening, alleen wat leeg/licht, maar dat komt misschien door de foto? Heb je 'm trouwens rechtsom getekend? :D Ik teken bijna áltijd linksom eigenlijk, vind ik makkelijker. :P Zou wel eens goed zijn om dat zo nu en dan af te wisselen voor mij. :))

30,-

_likepink_ : Ik vind 'm persoonlijk nog niet echt af ogen. Wel heel leuk met al die details. Ik zou 'm alleen in deze staat nog niet verkopen, uitgewerkt is het vast een mooi schilderij. :j

Myral: Wat spreken die ogen mooi! Ik zou alleen op de kop zelf dat lichte gedeelte ook wat toon geven, dat oogt namelijk wel erg leeg nu. Verder echt een prachttekening!

35,-

Fnanne: Wauw. Komt er dramatisch over. Spreekt me iig ontzettend aan. Ik hou wel van minder algemene houdingen bij paarden.

150,- plus

TinkerTom: Digitaal! Vind ik altijd leuk om te zien. :D Mooi werk allemaal zeg! Ik heb alleen al helemaal geen idee hoe dat zit met prijzen van digitaal werk.. Maar ik zal m'n best doen.

1: De tekening heeft heel veel diepte, alleen het oog niet, dat is echt jammer.
40,-

2: Vacht vind ik super gelukt, alleen de neus en het oog vind ik wat blurrig/wazig overkomen vergeleken de gedetailleerde vacht.
30,-

3: Dat grovere vind ik wel wat hebben!
35,-

Norway_girl:
1e: Leuk zeg! Iets heel anders.
20,-

2e: Deze vind ik wat minder, naar mijn idee klopt er iets niet helemaal bij de neus. Ik vind de structuur wel heel leuk bij deze tekening.
15,-

Lalunamyo
: Fantastisch schilderij! Het enige wat een lichtelijke irritatie oproept is het halster. Zonder zou ik persoonlijk mooier gevonden hebben.
120,-

Smeetjoew: Wat heb je de uitdrukking van het paard geweldig uitgebeeld. Het lijf vind ik wat minder in vergelijking met het hoofd, maar desalniettemin een prachttekening.
45,-

Kikovski: Je begint al beter te worden in schaduwing in vergelijking met je eerder geplaatste tekening. maar ik zou toch nog even door oefenen voor je 'm verkoopt. :)

Cyntje: Lekker stoer koppie heb je neergezet zeg. Ik weet niet of het door de foto komt, maar ik zou de rest van het paard een iets donkerdere toon geven, gezien de oren die vrij donker zijn in vergelijking met de rest.
30,-

2e van Tinkertom had ik al getaxeerd. :D

HorseyDude: Leuke stijl! Als je ze beide wat netter af zou werken zouden ze super zijn.
Nu zou ik e rongeveer 25,- p.s voor geven, de laatste tekening niet meegerekend.

2e van Kivoski: Geldt mijn zelfde commentaar als bij je vorige tekening.

Zo, dat was anderhalf uur werk. :D :D Ik hoop dat jullie wat aan mijn mening hebben. :)