[CHALLENGE] 2017: Een tekening per dag/week/maand

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lovelyfiefy

Re: [CHALLENGE] 2017: Een tekening per dag/week/maand

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 17:27

Wat een gaaf idee sanneb!!
Dat is wel echt super lief. Hij ziet er echt super mooi uit!
Ik vind hem goed geslaagd voor een eerste poging *\o/*

zwanepol

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 17:54

Super Sanneb, ik denk dat jou vriendin daar wel blij mee gaat zijn. Wat een lief kado zeg!

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 18:40

Ik vind het echt een top idee en uitwerking sanne daar zal ze vast super blij mee zijn

joey_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 19:12

Weer even reageren :)

Pagina 49

anniekow, wat leuk dat groene! Wil dat ook nog een keertje gaan doen, zo in vlakken werken. Ben het eens wat betreft de manen, maar als je het niet gezegd had, was het mij niet opgevallen :)

Telpeva, <3 Zo leuk!

eclair, wat een schatje, mooi de glans in de ogen.
Lieveheersbeestje is ook leuk!

Telpeva, wat zijn ze leuk! Echt knap hoe jij dat op papier krijgt. Heb ook geen flauw benul hoe een mentuig in elkaar zit, dus zie helemaal niets verkeerds bij het linker shet :D

Nayomie, knap! Bij de bovenste mis ik wel een beetje beweging. Hij is een beetje statisch en alles heel strak. Maar dat is misschien ook een kwestie van smaak.
De bus vind ik echt wauw! Knap ook die reflectie in de ramen.

RenskeFrea, leuk! Dat hamstertje is echt schattig! En fijn dat hij weer wat actiever is.

Zwanepol, gaaf! Daar mag je zeker trots op zijn :j

Pagina 50

eclair, die is geinig!

Selina, knap hoor met inkt!

eclair, wat een leukerd! Een wandelende vis, toch?

Seven, leuk! Eens wat anders. Knap ook, al die verschillende lettertypes. Ben benieuwd straks naar het resultaat op hout.

Pluizebolpum, wat een ontzettend leuke houding! Knap ook! Vind die in gimp erg gaaf, zo met die achtergrond :j

Steefz, dat stempelpaard was dus niet gepland. Ik heb een blok goedkoop papier, en daar had ik ergens in januari al een keertje een tekening in gemaakt met veel houtskool. Doordat het dus een blok is, drukt de tekening tegen de achterkant van het papier erboven aan. Voila, de stempel. Kwam er ook pas bij toeval achter toen ik erdoor heen aan het bladeren was, en vond het wel een geinig effect
Knap hoor, wat jij kan met kleurpotloden, echt super!

Telpeva, ooh, wat leuk! Ben heel benieuwd hoe je deze verder gaat uitwerken. Begin ziet er al goed uit :j

eclair, mooie vogel!

De volgende pagina's doe ik straks, nu eerst eten :Y)

Quebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 19:40

Kennen jullie trouwens de site line-of-action.com? Dat is een site waar je modeltekenen kan oefenen, zowel mensen als dieren, handen en expressies etc. Zo is er ook een timer die om de 1 minuut ofzo veranderd zodat je snelle gestures kan oefenen :)

sanneb

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 20:35

Dank jullie voor de leuke reacties :o

joey_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 21:20

Quebelle: ooh, dat is wel een erg handige site! Dank je voor het noemen.

Pagina 51

NynkeMarit, mooi zacht portret! Om te zeuren: ik vind het oog een beetje donker, daar had van mij wel een lichtpuntje in gemogen. Maar verder echt top!

pompompom, ik vind de fries wel mooi! Misschien dat'ie met iets meer contrast nog wat sterker was geweest?
Je olieverf werk vind ik echt schitterend! Ontzettend mooi lichtinval, gewoon wauw!

Malenka, oooh, volgens mij is die al heel erg oud, of niet? Ik denk namelijk dat ik hem herken, maar dat moet dan al wel van een of 2 jaar terug zijn. Vind jou kleuren echt geweldig. Het hoofd lijkt misschien iets te groot, maar verder wauw! Heel benieuwd hoe je hem verder uit gaat werken.

Seven, heel erg mooi! Die ogen <3

Sanneb, mooi! Hij heeft iets triest over zich, denk door de houding van het hoofd. Blijf met bewondering kijken hoe jij met grove streken telkens weer wat moois maakt.
Je veulen is ook weer geweldig. Vooral het lijf vind ik bij die heel goed gelukt, met die grote stukken wit.

manonnevot, leuk hondje! De basis heb je al erg goed :j Er had van mij wel iets meer contrast in gemogen. In wit kan je schaduwen ook heel mooi aangeven met lichtblauw/roze/paarsachtig (hangt vaak af van de omgevingskleuren, omdat die door het witte weerkaatst worden). Dat zorgt er voor dat het geheel wat levendiger wordt.

sanneb, <3 Heel schattig! Ik zou denk ik ook met een beamer gaan werken dan. Zelf klein schetsen en dan met de beamer vergroten. Of je moet heel goed in het groot kunnen schetsen.

Nora_lovely, al erg mooi! Probeer eens wat minder te vegen en wat meer met laagjes te werken. Door weinig laagjes te zetten op plekken die licht moeten zijn en veel laagjes op plekken die donker moet, kan je je tekening heel mooi opbouwen.

eclair, leuke ooievaar en haan. Mooie ronde vormen

Pagina 52

Telpeva, jaa, weer een draakje, leuk! Ziet er al goed uit hoor. Het enige dat mij opvalt is dat de ogen 2 verschillende kanten opkijken, weet niet of dat de bedoeling is?

sanneb, mooi dat blauw!

eclair, leuke wallaby. De kaak lijkt zo een beetje groot, maar dat komt waarschijnlijk omdat je alleen de outline getekend hebt en niet de schaduwen van de kaak.

RenskeFrea, erg leuke pose van de vari! Je rode panda is ook leuk.

Malenka, zoals gezegd vind ik hem helemaal niet verkeerd. Wat ik trouwens bij softpastel wel heel erg gemerkt heb is dat het heel veel uitmaakt op wat voor papier je werkt en wat voor kwaliteit pastel je hebt. Dus als je het nu niet zo fijn vind werken, misschien dat je daar ook nog wat mee kan experimenteren.

Pagina 53

eclair, lief hondje. Ik snap de 'staart' niet helemaal.

RenskeFrea, leuke vogeltjes. Weer typisch jou stijl, erg leuk!
Bij de kat lijken de ogen net niet helemaal goed te staan.
Die olifant is echt geweldig!! Super, zeker in combi met jou manier van schetsen.

Seven, jou kikker wordt echt steeds gaver!! Er zit ook lekker veel diepte in, knap! En de kleurtjes zijn gewoon mooi :j

sanneb, die van jou is ook echt super! Dat wordt een heel mooi cadeau.

Telpeva, en die is ook leuk! En dat met markers, knap! Er zou van mij wel iets meer kleur in het bruine mogen, nu is die zo bruin...

----------------------------------------------------------------------------------

Verder las ik iets over meeting. Lijkt mij erg leuk! Al ben ik heel slecht in tekenen in gezelschap. Heb wel eens met vriendinnen afgesproken om samen te gaan schilderen, maar dan komt er dus echt helemaal niets op papier bij mij :=
Kampen zou vanaf hier trouwens wel prima te doen zijn.

joey_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 22:36

En ook nog even mijn werkjes van de laatste tijd. Eigenlijk alleen maar houtskool. Moet toch eens wat anders zien te vinden wat ook even snel tussendoor kan....

26 en 27 feb + 1, 2 maart

Afbeelding

Afbeelding

sanneb

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 22:44

Waarom Joeylover? Deze zijn super schattig.

Ik zal morgen ook weer eens proberen een reactie rondje te doen.

Mijn idee van vanmorgen nog uitgewerkt voor de Challenge. Zo kan ik m'n vriendin ook voor de gek houden dat ik daar de foto voor nodig had.

56/365

Afbeelding

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 22:47

En hij is af
Afbeelding

lovelyfiefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 22:48

joey_lover.. die panda is echt super schattig!!
alleen is je giraf wat uit verhouding (naar mijn idee)
De rest vind ik er ook allemaal mooi uit zien. maar die panda springt er wel echt uit :P

telpeva, die is wel erg mooi geworden! mooie kleur voor de ogen ook

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 23:35

Ze zijn gewoon super cute Joey lover

Mooi geworden Telpeva
Knap met markers

sanneb

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 11:36

57/365
Afbeelding

joey_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 13:58

Dank jullie wel :)

sanneb, beiden zijn super, maar vind het sfeertje van de onderste echt heel gaaf! Die klopt voor mijn gevoel gewoon helemaal.

Telpeva, oh, wauw, die is goed gelukt! Neem mijn vorige commentaar terug, hij heeft nu mooie diepe kleuren :j Knap dat je dat met markers kan!

Nora_lovely

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 14:30

Bedankt voor de tips Joey_lover!

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 16:22

Die poot bij die hond heb ik er gewoon los bij geschetst, niet een heel erg groot succes :P

Joey_lover: wat een mooie, simpele schetsen <3
Telpeva: wauw! Ooit wil ik ook zo ver komen met het realistisch tekenen met de markers <3
Sanneb: gaaf! Het cadeau voor je vriendin is ook super vet <3 Ook de tweede tekening op deze pagina is gewoon perfect <3

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 18:43

62/365
Slang
Afbeelding

63/365
Haas
Afbeelding

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 18:56

Bonus cartoon, die markers van de action liggen al weken werkloos te liggen dus ik wou die eens proberen.
Afbeelding

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 18:58

Hoe vind je ze werken? Wel een schattige bonus :D Ik zelf gebruik de markers wel, ook al in tekeningen in t topic te zien!

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 19:30

Ik moet er nog een beetje aan wennen, de enige verschillen die ik eraan kan opmerken is dat de kleuren soms wat streperig opdrogen (dat je soms de stroken blijft zien zeg maar) en iets dat ik tegen vind vallen is dat je niet uit kan gaan van de kleur van de dop. En ik mis de brush tip :D Maar al met al vind ik het prima markers voor deze prijs, het is wel waar voor je geld. Voorlopig blijf ik ze wel gebruiken naast mijn copics.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 20:14

Vandaag iets anders niet veel tijd geweest dus m'n mobiel er maar bij gepakt

Gemaakt van een foto van fnanne uit het aanvraagtopic

Afbeelding

Quebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 20:49

Seven; Knap vanop een mobiel! Manen zijn wel iets te "streperig".

Eclair98; Probeer iets constructiever te tekenen, dit zal je lijnen vloeiender maken :)

Sannb; Ik vind je portretten echt leuk! Cool hoe je zo makkelijk met kleur werkt en toch het paard eruit weet te laten komen!

Telpeva; Je kat is echt mooi geworden, ik doe het je niet na met markers. Welke gebruik je?

Joey_lover; je giraf vind ik de leukste! Je lijnen zijn daar iets 'losser'.

Colorstudy uit de film Moonlight. Was ik behoorlijk oké mee maar nu zie ik alle fouten die erin zitten hahaha.
Afbeelding

Ik ben ook met de klas eens gaan schetsen in het natuurmuseum in Brussel waar mijn leerkracht werkt, zeker aan te raden :j
Afbeelding

lovelyfiefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 21:08

Quebelle, die eerste is wel echt heel erg mooi!

Seven, een aanvraagtopic? Hoe werkt dat dan precies?

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-17 21:12

lovelyfiefy schreef:
Quebelle, die eerste is wel echt heel erg mooi!

Seven, een aanvraagtopic? Hoe werkt dat dan precies?

[UK] [CENTRAAL] Aanvraag topic paarden tekenen #5

Hier kunnen mensen foto's plaatsen van hun paarden, om nagetekend te worden.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 22:00

Quebelle, doe je die kleuren ook zelf uitkiezen en mengen of doe je dat met zo'n colorpicker tool? Ik vind het zelf altijd lastig om de kleuren te bepalen, vandaar dat ik ook maar ging natekenen om het te oefenen. De pc laat ik deze challenge expres staan, mijn voorkeur voor de colorpicker is daarop erg groot en zo lang ik die blijf gebruiken ga ik het op papier ook niet leren, ik probeer mijzelf een beetje te pushen op dat vlak.
Bij het realistische katje hierboven heb ik copic sketch markers gebruikt, bij het cartoon katje de markers van de action