[CHALLENGE]2015: een paard per dag.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

annelot

Re: [CHALLENGE]2015: een paard per dag.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-15 11:01

Hey bekend paard :+

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-15 18:28

RenskeFrea Weer een leukerd! Persoonlijk vind ik in dit geval een kloppende verhouding iets minder interessant dan wat het plaatje doet. Ik vind 'm leuk! Ook zo die wegwaaiende blaadjes papier op die kont.
Delicia Ziet er al veelbelovend uit voor een WIPje. Oog vind ik al best mooi, al twijfel ik nog of ie droevig kijkt of ernstig geconcentreerd. Dus dat geen leven valt sowieso wel mee.
Die van gisteren (technisch nog vandaag) is dan weer heel anders, maar erg duidelijk. Het leek me al geen blij paard en toen zag ik dat Back off pas staan. Moah, dat gevoel kreeg ik er inderdaad wel van.
yvanna Wauw...heel gaaf, dat oog alleen al.
Fnanne En nog een wauw. Wat is ie mooi! Dat hoofd alleen al, dat oog.
SIEMxFUNNY Wat was er kwijt? Ik vind 'm prachtig zo. Vurig en duidelijk bewegend.

Vandaag ook maar eens de verfjes erbij gepakt. Toch niks beters te doen dus genoeg tijd om te kliederen én het ook weer op te ruimen. Heftig geprobeerd om eens de details wat los te laten en wat losser te werken. Maar 't mag niet. Detail en inkleurduiveltje schreeuwde om meer...
Voor mijn doen wel al vrij los, maar ik wilde stiekem meer. Daarnaast vind ik de achtergrond ook al niet denderend (maar dat was ook een gevalletje 'En toen werd ik ineens heel moe'- iets met nog ziek zijn). De borst en de beentjes vind ik dan weer wel leuk. Leipe detailfreak dat ik ben.

Just passing by
Afbeelding

RenskeFrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-15 19:40

Pluizebolpum, ik vind hem mooi gelukt. De achtergrond past er juist wel bij vind ik :)
Het is idd lastig om details los te laten, maar ik vind juist wel dat je er goed in geslaagd bent!
Siemxfunny, mooi schilderijtje hoor :) fijne kleuren.
Fnanne, ik vind deze iets minder, iets de druk met lijntjes. De blik vind ik wel super gelukt.
Delicia, het kleurgebruik en manier van neerzetten maakt hem wel dreigend.
Yvanna, hij is mooi. Volgens mij ben je daar al een tijdje zoet mee, of niet?

Vandaag een snelkrabbeltje, weer eens mijn papier verkeerd ingeschat, dus hij paste er bij lange na niet op.
Dat krijg ik als ik bij de oren begin, misschien moet ik eens bij het lijf beginnen. (Of gewoon A3 papier pakken, maar ja, dat neemt niet makkelijk mee ergens naartoe :P )
Referentie uit een boekje. Even foto gemaakt, want heb geen scanner hier momenteel :)

Afbeelding

yvanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-15 19:42

Mooi allebei!!

Ja ben er al 9 uur mee bezig (heb de nek al iets verder)

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-15 19:48

15 - 52
Afbeelding

_Annika

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-15 19:49

Mijn nummer 16,
Mijn eerste digitale schets :)
Ben er zelf erg trots op.
Was ongeveer 20 minuten werk :j

Afbeelding

Later vanavond mijn reactie rondje denk ik :)
Ik zie erg mooie dingen voorbij komen!

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-15 22:47

Echt jammer dat ik geen tijd heb ervoor. Ik geniet nog altijd mee hier :)

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 13:01

mijn nummer 14.
Een keer iets compleet anders. Idee kreeg ik gisteravond laat en gelijk maar uit gewerkt.

Afbeelding

foto is een beetje erg wazig geworden zie ik nu. Te veel bewogen blijkbaar.

yvanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 15:14

Afbeelding

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-15 19:55

Yvanna: nieuwsgierige koppies weer :)
Cynn: mooi toepasselijk plaatje :j
Jij ook fijne Pasen!
Annika: netjes hoor, en dat digitaal!
SIEM: heerlijke schets!
Renskefrea: hij is wat licht, maar ziet er mooi uit :j
Pluizebolplum: I like :j inderdaad die schaduw partijen zijn tof!

Afbeelding
94/365
Inkt en acryl op papier :)

Ilona_Mambo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 20:14

Ik heb het in het begin ook een beetje geprobeerd bij te houden maar dat lukte niet, dus nu lees ik mee. Ik wil even melden dat ik van een aantal van jullie heel erg fan ben van jullie werk, en het is heel leuk om alle vorderingen te zien, ik hoop dat iedereen het het hele jaar vol houd, succes! :D

_Annika

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 20:14

Vandaag geen tekening voor mij, sorry!

RenskeFrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 20:39

Fnanne, leuk, je hebt iets met krabbende paarden de laatste tijd :) Serietje?
Yvanna, mooi. Voor mijn gevoel zitten de ogen iets te hoog.
xxCynnxx, vrolijk plaatje, tof!
Annika, mooi, vind misschien het oogje iets te smal.
Siemxfunny, mooi plaatje

In het kader van wat heb ik gedaan vandaag, iets met aardappels poten en paaseieren zoeken :P
Pastel op A4

Afbeelding

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 20:46

RenskeFrea Jammer dat ie wat licht is, maar ik vind 'm zo 'uitgeknipt' eigenlijk ook wel leuk. Geeft een beetje vaart aan het werk.
Die van vandaag is weer heerlijk grappig en vrolijk om te zien. Dat konijntje (haas) ook. Doet me wel erg denken aan de stal van vzpaard. Dat is elke dag 'paaseieren' zoeken...
SIEMxFUNNY Mooi, ook zoals ie zo recht op je af lijkt te komen.
_Annika Knap voor een eerste digitaaltje! (lol, mijn eerste leek al maar net op een paard) De vormen zitten er al aardig in.
xxCYNNxx Leuk! Heerlijk blij paaswerk, wordt een mens vrolijk van.
yvanna Mooie schetsen weer. Ik vind jouw hoofdjes toch ook wel iets aparts hebben.
Fnanne Vreselijk saai, maar ik vind 'm weer mooi hoor. Ook zo knap dat je altijd dat soort onmogelijke houdingen zo makkelijk lijkt neer te zetten.

Vandaag maar weer een gekkig eitje. Referentieplaatje, vulpotlood en met Gimp een klein beetje ingekleurd.

'Kijk, das Opa'
Afbeelding

En ja, ik neem wel vaker boeken door met de paarden. Tijdens een eindeloze discussie over wat een correctie spin was heb ik de rulebook erbij gepakt, een paard met een identiteitscrisis (ze dacht dat ze een Arabier was ipv een Quarter) heb ik een rassenboek laten zien en bij dit plaatje liet ik het spul zien van wie ze afstammen. Ik geloof dat we op dit plaatje Three Bars doornamen. Niet echt opa, maar wel familie.

Calanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 21:03

Geen rondje voor mij deze keer x3
Tja, dat krijg je nou als je niet kan slapen om half 3, een creatief brein die wilt dat je tekent tot je moe bent :') (Ik heb tot week 18 af :')) Sorry dat die zo groot is, x3

Afbeelding

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 12:45

Delicia Ah, leuk werkje, lekker vlot en los.

Vandaag er maar eens vroeg bij. Was iets van plan met eieren, maar dat komt nog, er ging even technisch iets mis. Terwijl ik op een tosti aan het knabbelen was bedacht ik me pas dat ik iets met ei van plan was. Moah, wie weet...

Enniewee, leuk plaatje gevonden voor de paasgedachte. We hadden ooit een Fries speenveulen te logeren en die kwam samen met haar 'tante' omdat de dames Quarter niet zoveel op hadden met dat Friese gedoe. Tante nam haar rol als pleegmoeder nogal serieus dus toen vzpaard iets zei over Friese veulens en waar ze op leken (althans, dat neem ik aan aan de hand van de gezichtsuitdrukkingen van de twee 'dames') reageerde tante nogal furieus. Ik geloof dat ze toen een aanbeveling deed over in welk gat vzpaard haar vergelijking en waarschijnlijk ook het hele Quarter stamboek kon stoppen.
Carbon potlood, kleurpotlood, A4tje en een snufje Gimp.

Upset
Afbeelding

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-15 13:40

Pluizebolplum: beiden weer mooi! Het wordt saai inmiddels maar ik meen het niet minder ;) vind ook je verhalen erbij zo leuk, wordt een dagboekje op deze manier :j
Delicia: die lijntjes over de kleuren werken goed zo :j
Renskefrea: arme paashaas zo bedolven onder het zand... :D

Afbeelding
95/365
Inkt en acryl op papier.

noox

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 17:14

Ik wil heeeel graag meedoen met de 'een paard per week' challenge, maar ik doe denk ik soms meerdere tekeningen per week :')
In de loop van deze week ga ik het inhalen, 15 tekeningen ;p
Ik hoop dat ik het volhoud haha

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 17:43

mooi aandoenlijk plaatje zo Fnanne, de moedergevoelens van de merrie worden mooi overgebracht zo.

haha pluizebolpum, je upset is echt geslaagd. Zie nu al helemaal voor me hoe je tante te keer ging :P Je lezende paarden is ook al zo'n mooi sfeerplaatje.

Mooie basis zo al Delicia, jammer dat je geen tijd had om uit te werken, want gaat duidelijk een hele mooie plaat worden. Al heeft hij zo ook wel weer wat.

Ik heb zo gelachen om die ondergegraven paashaas RenskeFrea :D Hele leuke vrolijke plaat.

mooie profielkoppies geworden Yvanna

_Annika

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 19:17

Mijn nummer 17,
Het is Fiego, het paard van Dreamy.
Stond in het aanvraag topic :+
Mijn 2e digitale schets, ik doe het trouwens met Paint.
Ik kan dus geen kleuren mengen.. -O-
Was driekwartier werk?

Afbeelding

RenskeFrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 19:52

Pluizebol, ik vind die van gister geniaal, net of ze aan het lezen en overleggen zijn :) Leuk verhaal er ook bij, zie het helemaal voor me, jij boeken voorlezen aan de paarden :D
Nog iets gelukt met eieren vandaag? Geweldig verhaal weer, en mooie karakteristieke tekening, die is echt gevaarlijk.
Delicia, leuk zo met de waterplas.
Fnanne, mooie kleurtjes, het paard komt mij wat mager over. Wel mooi zo, je ziet het echt waaien daar :)
Noox, gewoon elke dag proberen. Iedereen helpt elkaar wel stimuleren door alle leuke reacties die steeds gegeven worden :D
Annika, leuke kleurtjes. Het hoofd lijkt iets aan de lange kant misschien.

Even snel schetsje van de meest onmogelijke foto die ik kon vinden van mijn referenties :P
Vraag me af of jullie wijs kunnen uit de houding die ik gepoogd heb neer te zetten... :+
Potlood op A5, ongeveer 10 min werk. (te veel klusjes wachten nog, dus geen tijd meer om hem "goed" uit te werken of een gum ergens vandaan te halen om hem te fatsoeneren :P)

Afbeelding

Bimmerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 20:23

Ik liep intussen dus al een week achter, en nu eigenlijk ook al een dag (aangezien het al weer maandag is), wie heeft ooit de 3e periode in een studiejaar verzonnen....zoveel verslagen. Morgen tentamen, ik was van plan uitgebreid te reageren maar dan doe ik er gewoon een paar straks :o

Afbeelding
Gewoon wat random schetsjes. Een steigerend paard tekenen is echt lastig _O-

En Annelot vroeg om een arrogante versie van dr Hengst, dus bij deze
Afbeelding
(ik hoop dat ik de vlekken een beetje goed heb, aangezien er op de foto op het profiel een zadel overheen zat)

Ik pak even alleen deze pagina voor nu;
Pluizebolpum; ik vind dat je hem nog best mooi grof hebt weten te houden. Het kleurgebruik vind ik erg mooi :j
RenskeFrea; het is niet heel goed te zien, maar wat ik kan zien ziet er wel goed uit ^^ de borst lijkt wat aan de brede kant maar dat kan eraan liggen dat het niet heel duidelijk te zien is.
SIEMxFUNNY; mooi vlot werkje ^^ niet heel gedetailleerd maar wel duidelijk een paard. Ook mooi contrast.
_Annika; Voor een eerste digitale schets is hij echt kei goed gelukt! Zeker vaker digitaal tekenen!
xxCYNNxx; Yayy een cartoon paardje :D Super leuk getekend, mooie kleurtjes ^^ Leuke vrolijke tekening :j
yvanna; Mooie koppies. Ik vind dat je een hele mooie schetsstijl hebt. Het koppie links lijkt minder goed te kloppen dan het koppie rechts. Ben je rechtshandig? (dat zie je namelijk vaak, heb ik zelf ook erg veel last van hoor, koppies die naar rechts kijken zijn een grotere uitdaging dan als ze naar links kijken)
Fnanne; Oeww die vind ik erg leuk :D Aparte geinige pose (ziet er nooit zo charmant uit als een paard lekker aan zn rug krabbelt op die manier), die zwarte schetserige lijnen geven het een mooi speels effect.
RenskeFrea; Nog een cartoony paard ^^ Leuk onderwerp, lekker gevuld blad. Dat konijntje xD
Pluizebolpum; Ik zie het vaker, je neemt echt super leuke interessante standpunten om na te tekenen +:)+ Krant lezende paarden, fet leuk :D
Delicia; Teken je in SAI? Ik herken een waterverf brush :j Het is niet heel gedetailleerd maar ik vind het wel een mooie manier van inkleuren. Lekker grof.
Pluizebolpum; weer zo'n interessant plaatje. Weer eens wat anders dan een paardje wat netjes blij voor zich uit kijkt.
Fnanne; Ja, ik ben fan van deze stijl :j Heel lief onderwerp ook.
_Annika; je kan al direct een verbetering zien vergeleken met je eerste schets. Netjes! In Paint moet je inderdaad echt handmatig je kleuren kiezen :o Als je wat meer wil kunnen met een digitaal programma zou je GIMP kunnen proberen (of mijn favo programma, SAI maar die is officieel niet gratis)
RenskeFrea; jeetje dat is inderdaad geen makkelijke houding :') Een paardje dat gaat liggen of juist op staat toch? lichaam mag wat 'dikker', maar pfoe doe het je niet na hoor met die houding!

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 09:39

Hallo! Ik lees hier al vanaf het begin mee en geniet onwijs van alle kunstwerkjes die langskomen. Echt heel mooi om te zien hoe iedereen zo zijn eigen stijltje heeft.
Zelf had ik tijden niet meer getekend, maar het begon steeds meer te kriebelen dat weer op te gaan pakken, mede dankzij dit topic :)

De afgelopen dagen was ik eigenlijk al begonnen, maar omdat ik het best eng vind om 'echt' mee te doen had ik me nog niet gemeld hier, maar ik ga het nu toch maar gewoon doen, dus daar gaan we ... Ik ben begonnen op 4 april.

Afbeelding

#2 Ezeltjes, die mochten hier nog net, toch O:) ?

Afbeelding

#4 Bokkend paardje

Ik heb voor mezelf een paar zaken waar ik aan wil gaan werken/wil proberen te verbeteren:
- Contrast gebruiken (ik ben vaak veel te voorzichtig)
- Wat meer feeling krijgen met verf :=
- Tekeningen ook daadwerkelijk af maken (heeft ook weer te maken met te voorzichtig zijn. Het blijft vaak bij schetsjes, zoals hierboven, omdat ik bang ben het te verpesten of omdat ik gewoon niet weet hoe de schets 'in te vullen')
Met andere woorden, een beetje meer lef krijgen :brr:

Ik zal ook even reageren op de werken op de laatste pagina :)
Pluizebolpum: Mooi! Duidelijk verschil met je meer gedetailleerde werken, leuk om te zien.
RenskeFrea: ziet er mooi uit!
SIEMxFUNNY: Ik vind jouw stijl ook zo mooi (voornamelijk in je potlood tekeningen)
_Annika: Ziet er goed uit voor een eerste digitale poging. Ik wilde eerst vragen wat voor programma je gebruikte, maar dat stond toen al bij je volgende :P Wel lastig dat je geen kleuren kan mengen, maar dat los je aardig goed op!
xxCYNNxx: hartstikke leuk zo voor pasen!
yvanna: Mooie schetsen!
Fnanne: Ik ben echt fan van jou! Keer op keer zulke pakkende plaatjes.
RenskeFrea: Oh, arme paashaas :P leuke tekening!
Pluizebolpum: Mooi allebei (lezende paarden en de boze tante :P ) en weer heel herkenbaar als een tekening van jou. Jouw verhaaltjes er steeds bij zijn ook altijd leuk voor de achtergrond informatie :D
Delicia: lekker los werkje :)
Bimmerd: Oh, die tweede vind ik echt geweldig :D
RenskeFrea: ik haal er ook een paard dat of net gaat liggen of net gaat staan uit. Moeilijke houding in ieder geval! Het hoofd lijkt me een beetje aan de grote (brede?) kant misschien.

Oh jeetje, wat een lange lap tekst is dit geworden zeg :=

noox

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 15:44

hooii!
Ik heb besloten om dan maar vanaf nu in te springen, toch maar voor elke dag haha.
Heb er nu al zin in :D
maar goed, hier alvast mijn twee eerste werkjes, voor 5 april en 6 april. Vandaag moet ik dus nog maken (:
(sorry voor de grote handtekening en slechte kwaliteit foto's, ze waren te groot voor het scanapparaat)
schilderij nav een foto van het aanvraagtopic (niet dat die nog te herkennen is :p)
Afbeelding
een tekening (het zwarte deel is met kleurpotlood, maar ik besloot dat ik verder wilde met pastel dus heeft hij nu een tweekleurig hoofd :') )
Afbeelding

Jetske: die eerste vind ik echt ontzettend gaaf! Mooie schetsen alvast, gewoon uitproberen met inkleuren (ik vind dat ook lastig haha)

Bimmerd: je oog is gaaf gelukt! Je steigerende paard is ook mooi hoor! En die tweede, oh, wat een leuke.

RenskeFrea: lastige pose, maar mooi gelukt! Vooral zonder gum (:

_Annika: nou, petje af hoor. Met paint (en uberhaupt digitaal haha) bak ik er echt niets van. Het hoofd is wel aan de lange kant.

Fnanne: ik ben stiekem erg fan van jou :p. Je schetsen zijn altijd zo gaaf, en deze is ook echt wauw!

Delicia: lekker vrolijk weer :+ Nee hoor, heel mooi!

(geen zin meer in de rest := )

Edit; whooh, sorry voor de enorme fotos

annelot

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 16:28

@bimmerd, hij is geweldig!!! Mag ik hem hebben?