[SCH] Schilderen op nummer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dallista

Re: Schilderen op nummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 21:41

Wel een prachtig plaatje geworden, hoor! Ik vind het wel geinig, die verschillen in stijl tussen Paintworks en Schipper paintings, deze lijkt veel meer met aaneengesloten stukken te werken, bv de bladeren in de bomen en het gras, geeft een heel ander effect dan al die losse kleine blaadjes! Leuk!

AnoukS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 22:02

Oh ik vind hem ook wel erg mooi geworden liesjuh, maar ik moet zeggen dat ik hem ook iets anders verwacht had.. O:)

aaaah mijn paintworks zijn ook binnen, wát een uitdaging wordt dat zeg! :) Kan niet wachten om te beginnen. Maar heb mezelf wel gezegd eerst mijn andere nog af te maken die ik heb liggen, O:) Dus de pw mogen nog even de kast in.. O:)

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 22:05

Hoe hadden jullie hem verwacht dan? Ik vind hem gaaf!

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 00:44

ik had hem minder "geel" verwacht..

Dank jullie wel.! :D Ben er ook wel blij mee.. :D Ga nu eerst de skyline van manhattan van schipper maken en dan zullen hoop ik mijn pw's ook binnen zijn.. :D

Dalista inderdaad maar ook vind ik schipper dan ''nepper'' overkomen.. :P

Anouk welke ga jij maken.?

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 11:22

Dallista heb je een idee hoe lang die verzendingen normaal er over doen, dan weet ik wanneer ik bij de brievenbus moet blijven :D

AnoukS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 11:23

Ik moet zeggen dat ik de Schippers ook wat nepper overkomen, lijkt iets minder gedetailleerd dan de Pw. :)

Liesjuh, ik ben nu nog bezig met een Reeves, gewoon nog even een simpele om het nog goed te oefenen :+
Daarna ga ik beginnen met de racoon van Paintworks :)
http://www.amazon.com/Dimensions-Needle ... B002MCGOJ0

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 11:34

Ik ga weer schilderen. ;-)

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 11:43

ik heb de voorbereidingen voor de manhatten gedaan dus ga zo beginnen.. :D alleen deze keer ga ik anders beginnen met de kleuren. Ik heb zoooo'n hekel aan de lichtste kleuren. dus ik begin deze keer met de B rij kleuren. en dan miss zelfs wel helemaal als laatste de a rij doen. :P Maar nu eerst naar fysio.. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 12:10

Mijne duurde ongeveer 10 dagen Seven! :j

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 12:12

Dan zou die er toch zo moeten zijn :D

kiimberley

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 13:23

ik heb voor de kerst de kleine ijsbeer van schipper gekregen. het leek me leuk om eens te proberen. ik moet zeggen dat ik erg tevreden ben. nu wil ik hierna nog een schilderij bestellen. hebben jullie misschien tips over merken die ik absoluut niet moet nemen of welke juist wel goed zijn. mijn schilderij komt van www.hobbyhuis.nl ik had daar nog leuke gezien van Reeves en van Ravensburger. die van Ravensburger was met aquarelle. ik vroeg me af of dat goede merken zijn of niet en wat aquarelle precies inhoud in vergelijking met een ´gewoon´ schilderij. ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen want ik vind het tot nu toe erg leuk!

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 13:34

Als je het topic doorleest kom je erg veel info tegen over wat wel en niet goede merken zijn ;)
In het kort: Schipper, Paintworks en Plaid zijn de beste merken, Reeves, Ravensburger en Royal Lannickel zijn het "slechtst" (de één is slechter/beter dan de ander hierbij).

"Nadeel" van Paintworks en Plaid is dat het 95% van de tijd uit de VS moet komen, en dat kan lastig zijn met creditcards, invoerrechten, douane etc. etc. Zolang je niet boven de 22 euro komt (incl. verzendkosten) is er niks aan de hand trouwens.

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 13:49

Reeves is best okay als begin, maar als je Schipper gewend bent zou ik er niet meer aan beginnen. Het eindresultaat lijkt namelijk in de verste verte niet op wat er op de cover art staat (veel minder gedetailleerd).

De 22 euro grens is voor alleen de merchandise. Zodra je daar boven komt echter krijg je 13 euro inklaringskosten plus BTW, zo uit mijn hoofd, maar dat wordt dan berekend over de merchandise + verzendkosten.

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 13:53

Seven schreef:
Dallista heb je een idee hoe lang die verzendingen normaal er over doen, dan weet ik wanneer ik bij de brievenbus moet blijven :D

Anderhalf tot twee weken, maar kan korter, kan langer met economy.

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 22:50

ik denk als je eenmaal pw maakt dat je niet meer terug gaat naar schipper.. :P
Ik heb een reesvees gemaakt en die was echt heel slecht.. :(

Nou ik heb de 1e kleur op de manhattan zitten. Nummer 3.. nummer 1 en 2 moeten eerst water op gaan nemen eerdat ik daar wat mee kan. Heb tot potje 12 gespiekt maar er zijn nogal een hoop potjes die erg droog zijn al.. :(

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 23:15

Wauw er komen echt mooi dingen voorbij! (ik moet nog steeds beginnen := )

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 13:47

Ik ben weer een paar vakjes verder...:+

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 13:55

wat een gaaf topic, lees even gezellig mee. vroeger veel getekend en gedaan. maar dit lijkt me ook wel leuk om eens te doen

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 22:03

Een updeetje dan maar eens. Er zijn nogal wat andere dingen die momenteel mijn aandacht vragen (ook leuke dingen), maar tussen de bedrijven door konden er hier en daar toch wel wat blaadjes geschilderd worden. :D
Afbeelding

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 22:22

Gaaf geworden, Liesjuh!!

En oooh.... die Japanse tuin wordt mooooooooiii, Dallista!! Gaaf hoor, hij staat nog steeds op m'n verlanglijstje!

--
Ik ben inmiddels begonnen aan de Bengaalse tijger, en nee, de luipaard is nog niet af. Maar ik moet de lichte kleuren nu alleen nog bij de luipaard en zo 's avonds zie ik dat niet goed. En omdat ik toch wil schilderen, heb ik maar een begin gemaakt aan de tijger :)

AnoukS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 22:37

oooooh wat is hij gááf Dalista! :D

hahahah Nerwen, het wordt bijna een verslaving of niet? :P

Ik had het plan om deze week in ieder geval zo ver mogelijk te komen met mijne maar lig helaas al paar dagen ziek op bed waardoor schilderen ook niet echt lekker gaat :+ Volgende week maar weer denk k :P

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 22:38

Nerwen schreef:
En oooh.... die Japanse tuin wordt mooooooooiii, Dallista!! Gaaf hoor, hij staat nog steeds op m'n verlanglijstje!

:j
Ja, het begint wel wat te worden nu. Alleen had ik wat minder gepriegel even gewild, en... uhm, kan niet zeggen dat die blaadjes geen detailwerk zijn. Ach, hoort er bij.
En het wordt een heel kleurig en vrij licht geheel op de doos, maar omdat ik vooral de donkere kleuren aan het doen ben (ook mix kleuren) doet het me nu erg denken aan een herfst tafereeltje!

Citaat:
Ik ben inmiddels begonnen aan de Bengaalse tijger, en nee, de luipaard is nog niet af. Maar ik moet de lichte kleuren nu alleen nog bij de luipaard en zo 's avonds zie ik dat niet goed. En omdat ik toch wil schilderen, heb ik maar een begin gemaakt aan de tijger :)

Oh, spannend! Ben benieuwd hoe ze worden!

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 14:34

Het ìs al een verslaving, AnoukS :+ Maar ik heb overdag niet zoveel tijd om te schilderen, dus de luipaard schiet er nu een beetje bij in -O-

Hij doet idd erg herfstig aan nu, Dallista. Vind 'm wel echt heel gaaf worden hoor, wauw. Juist dat groen ziet er nu zo mooi gedetailleerd uit. M'n volgende bestelling bij Paintworks wordt die Japanse tuin heb ik nu besloten :') Even wachten tot ze weer een fikse kortingsactie hebben (en ik een paar schilderijen af heb).

Wat ik trouwens grappig vind om te zien is dat iedereen anders begint aan z'n schilderij. De één doet kleur voor kleur, de ander doet het meer per 'onderwerp'..

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 14:46

Nerwen schreef:
Wat ik trouwens grappig vind om te zien is dat iedereen anders begint aan z'n schilderij. De één doet kleur voor kleur, de ander doet het meer per 'onderwerp'..

Er zitten heel wat tinten groen in, dat maakt het wel weer wat 'echter'. Ben benieuwd hoe lang het duurt voordat ik hem bij de voorjaar met de kersenbloesem in bloei vind passen. (al bestaan er kennelijk ook kersenbloesems die in de herfst bloeien, in Kyoto stonden er prachtige exemplaren in bloei in november nog!).

Ik heb geen vaste manier van werken, is maar net waar ik zin in heb. Ik werk bij deze vooral vanaf de zijkanten af en met de donkere kleuren en het groen, maar vaak doe ik eerst alleen de genummerde vakjes, al dan niet op nummervolgorde, en daarna pas de mix kleuren. In dit geval dus niet, en gaat alles dwars door elkaar. De mooie fleurige poespas houd ik vaak ook achter.

Het enig wat ik heel snel heb afgeleerd is om met hele lichte kleuren te beginnen, en zeker niet met wit.

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 16:20

Nerwen schreef:
M'n volgende bestelling bij Paintworks wordt die Japanse tuin heb ik nu besloten :') Even wachten tot ze weer een fikse kortingsactie hebben (en ik een paar schilderijen af heb).

Vandaag voor Valentijnsdag 40 % korting op 1 schilderij. :D