[CENTRAAL] Breitopic

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

oOoKellyoOo

Re: [CENTRAAL] Breitopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 21:39

hey ik wens jullie allemaal een super 2012 vooral veel geluk en gezondheid en hopelijk een beter jaar . Ik moet zo gaan werken grr, zoals al vele dagen deze week dubbele diensten pff hierna neem ik me lekker de tijd alle drukte weer voorbij een kijk er echt naar uit . Fijne avond iedereen

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 12:05

Gelukkig nieuw jaar allemaal! Dat we maar mooie dingen mogen breien ;)

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 13:47

De beste wensen voor een creatief 2012 +:)+

Bergje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 21:13

Ik had hier vanmorgen ook nog beste wensen neergezet en nu zie ik ze niet staan! Het was mobiel, dus daar zal het wel aan liggen. Grr....

Bij deze: De beste wensen voor 2012 allemaal!! Dat er nog vele mooie steekjes gebreid mogen worden.

Poohbeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 14:33

Weten jullie zo waar je het best goedkope dikke breiwol kunt kopen??

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 20:08

Heeft de Zeeman geen dikkere wol? Geen idee hoor, ik weet alleen dat het daar wel goedkoop is ;)
Anders moet je eens online zoeken of er niet ergens wat in de aanbieding/uitverkoop is. Of op marktplaats ofzo.

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 21:38

zeeman enwibra hebben allebij goedkope

__Karlijn__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 12:25

Bij de Wibra heb ik een tijdje geleden dikke wol gezien, donkerblauw en donkerrood

saskia_l

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 12:28

Kreeg dit topic door mijn dochter gemaild toen ik zei dat ik eens ging zoeken of er op Bokt ook een breitopic bestond. Leuk!
Hoewel ik gek ben met onze paarden, is er meer dan dat natuurlijk ;) .
Ga het nu even doorspitten.
Ik ben op dit moment een sjaal voor mijn oudste dochter aan het breien: http://www.garnstudio.com/lang/nl/categ ... ty&tword=0.
Ben ik nog wel even zoet mee.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 19:38

Welkom Saskia!
Je link klopt alleen niet helemaal, ben benieuwd waar je mee bezit bent!

Poohbeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 09:19

Ben gisteravond begonnen met een trui....leuke ajourdrand onderaan....geloof alleen iets te enthousiast voor een beginner...
Iemand tips voor beginners??
Weet inmiddels dat een kantsteek een begin steek is die je gewoon overzet zonder te breien...
Als ik het goed is heb je met een omslagsteek de draad eerst tussen je naalden en brei je dan gewoon..
Maar de steek waarbij staat, 2 overhalen, 1 breien en dan de 2e steek overhalen....kan iemand dat uitleggen in caviataal?? Begin zo het vermoeden te krijgen dat mijn trui een zeer bijzonder rand gaat krijgen..:D

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 12:02

Poohbeer schreef:
Ben gisteravond begonnen met een trui....leuke ajourdrand onderaan....geloof alleen iets te enthousiast voor een beginner...
Iemand tips voor beginners??
Weet inmiddels dat een kantsteek een begin steek is die je gewoon overzet zonder te breien...
Als ik het goed is heb je met een omslagsteek de draad eerst tussen je naalden en brei je dan gewoon..
Maar de steek waarbij staat, 2 overhalen, 1 breien en dan de 2e steek overhalen....kan iemand dat uitleggen in caviataal?? Begin zo het vermoeden te krijgen dat mijn trui een zeer bijzonder rand gaat krijgen..:D

Een kantsteek zet je wel op, maar staat verder niet in het patroon. Die kantsteek heeft als functie dat dat de steek wordt waarmee je de trui in elkaar zet.
Enkele overhaling: haal 1 steek af, brei 1 steek, haal de afgehaalde steek over de gebreide heen.
Omslag: haal de draad naar voren en brei dan de volgende steek gewoon recht.

Is het soms een sierrandje, bedoeld om straks om te slaan? Het zogenoemde "muizentandje"? Dan is het: kantsteek, omslag, overhaling, omslag, overhaling, etcetera, eindigen met kantsteek.

Poohbeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 12:43

Die afgehaalde steek, doe je die op je andere naald eerst??

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 12:57

Poohbeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 13:17

OK, DANK JE :)

WEET NIET WAT VOOR GESPREK, MAAR VEEL SUCCES !!

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 17:40

Poohbeer: ik had sollicitatiegesprek. Maandag hoor ik hoe of wat.

Saskia: welkom! Ik ben ook benieuwd welke je aan het breien bent!

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 20:14

Goed gevoel bij je gesprek Patpen?

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 22:11

Patpen, heey wat goed, ben eenbenieuwd dan maandag, ik zal voor je duimen.

Hier gaat het even allemaal niet, klachten worden erger , uitslag van de scan nog niet binnen grrr, ben al blij als ik mn 3 uur werk haal en dan nog beetej huishouden. Heb wel wat andere knutselfrutsels gedaan met mn zoon, zoals pom pom poppetjes maken hihi zijn wel leuk geworden

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 23:01

Lekker OT:
Gesprek ging goed maar ik weet het niet :?. Eerlijkheid het langst duurt dus ik heb verteld over arbeidshandicap. Er zijn niet veel bedrijven die géén bezwaar hebben tegen een arbeidshandicap. Maar bij mijn voorlaatste werkgever had ik ook dezelfde reistijd (ligt vlakbij elkaar) dus ik weet wat voor drama mij 's morgens te wachten staat. We wachten maar gewoon het weekend af. Misschien is een andere kandidaat door hun geschikter gevonden. Het is geen functie voor een starter; ze lieten wel doorschemeren dat ze iemand met ervaring zoeken die stevig in zijn schoenen staat. Ik twijfel. Ben ik die geschikte persoon? Vorig jaar op eenzelfde functie gesolliciteerd op een zorgboerderij. Daar waren de mensen intern, hier niet. De werkplek was ook wel erg "hokkerig". Kortom: ga er maar eens goed over nadenken het weekend!

Ik kan geen steek breien op het moment. Ben overal en nergens met mijn gedachten, vrees dat het broddelen gaat worden. Zo de laatste stukjes van mijn quilt aan elkaar zetten en daarna nog een paar bloemblaadjes knippen (heb er ongeveer 120 geknipt van de 520 :'))

Krissis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 00:54

Patpen: spannend... Eerlijkheid duurt het langst, dat is waar. Of het wordt gewaardeerd of dat "kost je je kop"
Maar je solliciteerde voor zorgboerderij? Wat is je beroep/opleiding?

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 01:29

Nee, dit was geen zorgboerderij (helaas) maar een "beschermd wonen" instelling als locatiesecretaresse.
Opleiding: boekhouding, dierenartsassistente, doktersassistente, financial assistant, deels MEAO.
Ervaring: boekhouding, DA-ass, secretaresse, management assistente, medisch secretaresse, directiesecretaresse, office manager, receptioniste/telefoniste/callcenter. Lekker multifunctioneel :D. Hoewel het UWV vind dat ik een verwarrend CV heb; te veel opleidingen en te veel werkervaring >;). Ik heb nu nog 3 sollicitaties lopen (waaronder deze) en er is er 1 die mijn voorkeur heeft (niet deze).

De krans zit aan elkaar. Ga zo nog wat blaadjes knippen ;)

Bergje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 15:26

Er wordt hier nog steeds druk geknutseld zie ik!

Patpen, ik ben ook altijd eerlijk over wat ik mankeer als ik ergens solliciteer. Ik weet zelf wat ik kan en wat ik waard ben en als ze mij niet accepteren zoals ik ben, dan zijn ze mij niet waard. Het zou al een financieel noodgeval moeten zijn wil ik niet melden wat ik heb, maar dat is tot nu toe gelukkig nog niet gebeurd!

Ondertussen heb ik een probleempje met meerderen. Het gaat eigenlijk altijd goed, maar in dit priegelding gaat het niet goed.
Het is als volgt: goede kant = recht, achterkant = 1 kantsteek, 2 averecht, 2 recht. Nu moet ik gaan meerderen, maar ik krijg het niet voor elkaar om meerderingen te maken zonder dat ik gaatjes krijg. Ik zal wel ergens iets vergeten zijn/gemist hebben. }:0
Tot nu toe geprobeerd: het lusje tussen de kantsteek en de tweede steek opnemen en die als steek breien (gevolg = gaatje). Een tweede steek breien uit de tweede steek en de voorlaatste steek (gevolg = gaatje). Toen een omslag geprobeerd, maar ook hier een gaatje. Grrr.......

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 18:06

Meerderingen:
Lusje opnemen en gedraaid recht breien.
Bij 2 steken uit 1 moet je ook gedraaid recht breien.
Omslag: in de teruggaande naald gedraaid recht breien.
In theorie (!) mag je bij gedraaid rechte steken géén gaatjes krijgen. Klopt de verhouding naald/wol? Soms bij dunnere wol is het heel moeilijk om een meerdering zonder gaatjes te krijgen.....

Ik kan het wel verzwijgen maar dan kom ik op de 1e werkdag met stoel, muis en toetsenbord aanzetten. Dan krijg ik toch meteen de vraag: waarom heb je die spullen bij je???? Anders kan ik mijn werk niet goed uitvoeren. Probleem is dat ik geen zichtbare afwijking heb. Zou ik in een rolstoel zitten of een geamputeerd ledemaat (voorbeelden), was het minder gecompliceerd. Het gemeenste wat ik toen bij het UWV te horen kreeg: "ik ga onbevooroordeeld het gesprek in. Was u 58 geweest ipv 38 had ik u direct volledig afgekeurd, maar nu zouden er gezien de leeftijd nog mogelijkheden moeten zijn. Ik vind het ook moeilijk te beoordelen want het is niet zichtbaar. Als u in een rolstoel of zo had gezeten, had ik u ook afgekeurd. Maar u ziet er verder keurig verzorgd uit." Tot zo ver de "onbevooroordeeldheid". Dus omdat ik schone kleren draag, mijn haar iedere 6-7 weken (thuis) laat knippen, niet in een rolstoel zit, geen ledematen mis, mankeer ik ook niets 8)7. Logische redenering :x. Toen ik zei dat er genoeg mensen thuis zitten en iedere maand hun hand ophouden maar écht niets mankeren (en ik ken er meerdere persoonlijk van), kreeg ik te horen: maar psychische klachten moet u niet onderschatten! Wie had het over psychische klachten? Ik was daar niet over begonnen. Nee, het zijn o.a. mensen die valse verklaringen door artsen laten ondertekenen, geen zin hebben om verder te reizen omdat het bedrijf verhuist..... En dat dus de mensen die werkelijk wat mankeren, moeten lijden onder de profiteurs!

Bergje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 18:31

Ik ga gewoon nog een keer opnieuw proberen (4e keer zo ongeveer). Volgens mij had ik het zo gedaan zoals jij het nu uitlegt, verhouding naald/wol klopt. Dat wordt wel mijn laatste poging, anders neem ik het woensdag gewoon mee naar les, dan kunnen ze me daar uitleggen waar ik de mist in ga.

Ik heb ook geen zichtbare afwijkingen, dat is vaak wel lastig. Ik zie er verder ook altijd keurig uit en ben daarnaast ook nog altijd vrij goed gehumeurd, dus dan denkt men al snel dat het allemaal wel gaat. Zoals een kennis van me zei, zolang ze je niet horen klagen zal ook niemand vragen hoe het gaat.
Mijn baas heeft zijn eigen stoel aan mij afgestaan, dat was wel lachen! Het zit er even niet aan om ook nog ander meubilair aan te schaffen voor mij, dus dit was de simpelste oplossing.

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 16:57

:') De sokkenwol heb ik bij mijn ouders afgegeven. En nu wil mijn vader zélf zijn sokken gaan breien :')
Ja, heeft ooit wel leren breien (hij wordt dit jaar 70) maar of hij sokken kan breien? Maar als het hem lukt: _/-\o_