Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
.
Poohbeer schreef:Ben gisteravond begonnen met een trui....leuke ajourdrand onderaan....geloof alleen iets te enthousiast voor een beginner...
Iemand tips voor beginners??
Weet inmiddels dat een kantsteek een begin steek is die je gewoon overzet zonder te breien...
Als ik het goed is heb je met een omslagsteek de draad eerst tussen je naalden en brei je dan gewoon..
Maar de steek waarbij staat, 2 overhalen, 1 breien en dan de 2e steek overhalen....kan iemand dat uitleggen in caviataal?? Begin zo het vermoeden te krijgen dat mijn trui een zeer bijzonder rand gaat krijgen..

. Eerlijkheid het langst duurt dus ik heb verteld over arbeidshandicap. Er zijn niet veel bedrijven die géén bezwaar hebben tegen een arbeidshandicap. Maar bij mijn voorlaatste werkgever had ik ook dezelfde reistijd (ligt vlakbij elkaar) dus ik weet wat voor drama mij 's morgens te wachten staat. We wachten maar gewoon het weekend af. Misschien is een andere kandidaat door hun geschikter gevonden. Het is geen functie voor een starter; ze lieten wel doorschemeren dat ze iemand met ervaring zoeken die stevig in zijn schoenen staat. Ik twijfel. Ben ik die geschikte persoon? Vorig jaar op eenzelfde functie gesolliciteerd op een zorgboerderij. Daar waren de mensen intern, hier niet. De werkplek was ook wel erg "hokkerig". Kortom: ga er maar eens goed over nadenken het weekend!
)
. Hoewel het UWV vind dat ik een verwarrend CV heb; te veel opleidingen en te veel werkervaring
. Ik heb nu nog 3 sollicitaties lopen (waaronder deze) en er is er 1 die mijn voorkeur heeft (niet deze).
. Logische redenering
. Toen ik zei dat er genoeg mensen thuis zitten en iedere maand hun hand ophouden maar écht niets mankeren (en ik ken er meerdere persoonlijk van), kreeg ik te horen: maar psychische klachten moet u niet onderschatten! Wie had het over psychische klachten? Ik was daar niet over begonnen. Nee, het zijn o.a. mensen die valse verklaringen door artsen laten ondertekenen, geen zin hebben om verder te reizen omdat het bedrijf verhuist..... En dat dus de mensen die werkelijk wat mankeren, moeten lijden onder de profiteurs!
De sokkenwol heb ik bij mijn ouders afgegeven. En nu wil mijn vader zélf zijn sokken gaan breien