[CENTRAAL] Amigurumi ( Haken ) #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Susanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 23:18

Ik heb nu nog geen boekje gekocht... Durfde het nog niet aan :P De primera hier had maar een paar boekjes, wel eentje van Annemarie Arts ertussen staan, maar toen ik daarin keek, leek het me verstandig eerst maar eens rechte stukjes te leren haken...
Teckel? Waar vind ik die? Welke boekje oid moet ik dan kopen?
Heb trouwens net het licht gezien, gaat al een stukje makkelijker...
@Dobbel, niet toevallig toe aan een vakantie? Zit op Ameland momenteel... Kom in de weekenden nog wel af en toe eens thuis, en zag dat je in Flevoland woont, dus als het over een paar weekjes nog niet super gaat, dan laat ik het even weten!

dobbel

Re: [CENTRAAL] Amigurumi ( Haken ) #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 23:21

heeeeee is goed, nee helaas kan dat niet uit hier vakantie, wel aan toe maar goed die tijd komt wel weer haha, voor nu haken we lekker door.

bromfiets, oooooooooo je kan dan al amigurumi haken dus elke knufel die je leukt vind (bijna elke knuffel)

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 23:25

Oh, dat is goed nieuws :D Ik had een patroon voor een ooievaar, daar kwam ik niet uit dus toen heb ik het een beetje opgegeven. Hij werd ook niet de juiste grootte, dus ik heb hem weer uitgehaald. Maar dan kan ik dus eens gaan speuren naar leuke knuffels :P

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 23:26

de grote is bijna nooit hetzelde he, dan moet je wel echt exact hetzelde materiaal gebruiken, daar moet je niet al te erg op letten,

maar wat voor knuffel zou je willen maken dan,

kay27

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 23:32

Als je stokjes wil leren haken (is echt niet moeilijk) dan zou je kunnen beginnen aan granny squares. Daarmee kun je het goed oefenen en is nog leuk om te doen ook. :)

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 23:37

Pfoe, ik vind het meeste wel leuk. Paarden natuurlijk, maar bv ook een leuke teddybeer voor mijn moeder of zo. Heb zelfs wel eens een amigurumi-prei voorbij zien komen :D Dus ik moet maar gewoon eens gaan googlen of zo.

Granny squares lijken me idd ook leuk, maar dan moet ik wel eerst uitvissen hoe die stokjes werken... En daar dan weer een tas of zo van maken.

kay27

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 23:46

Stokje haken: filmpje
Duidelijke uitleg over het maken van granny squares: site
Aan de slag! :D

Just_Simple

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 23:48

Hai, mag ik mij ook melden hier? Ben een jonge mama die vorig jaar al het haken heeft ontdekt. Had nog nooit veel gehaakt, maar zit nu wat meer thuis en heb de smaak te pakken. Ik vind jullie creaties stuk voor stuk prachtig! De poppetjes e.d. doe ik jullie niet na. Ik haak vooral met iets dikkere wol/katoen, naald 4,5 tot 7. Op dit moment een paar projecten lopend.... Een tafelkleed voor op de salontafel een sprei en wil 2 tassen haken voor beide moeders voor moederdag en hun verjaardag... Moederdag en en de verjaardagen van beide vallen in dezelfde week dus elk jaar iets speciaals voor de moeders/oma's ;)
Kleuren dit keer: Sprei en kleed zijn wit, roze, groen en paars. Tassen worden creme wit met nog een andere kleur, maar dat is van latere zorg....

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 23:49

Morgen idd aan de slag dus :D Dank je voor het filmpje, ga hem gelijk kijken en hopen dat ik hem begrijp. Ben niet zo helder dankzij medicijnen...

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 23:50

just simple, fotos van je projectjes zijn altijd leuk,

bromfiets ik heb wel een leuk gratis patroon van een paardje, mail me maar, tis een klein paardje.

ik ben nu bezig met een square omslagdoek voor de verjaardag van een vriendin, ik ben bezig met een giraf, nog 1 poot dan is hij af,
ik ben ook bezig met een uilen speenclip, die is voor 2/3de af.

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 23:52

Mailen, hoe ga ik dat doen. Sorry, ben echt lomp op het moment hoor :')

Via de link in je profiel?

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 23:55

ja dan komt ie wel aan via die link

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 23:55

Ga ik dat doen :D Ben benieuwd naar het patroon :j

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 00:01

je hebt mail, ik heb veeeeeeel meer hoor ook gratis patronen, mijn gratis patronen deel ik graag met anderen dus als je wat zoekt, wie weet heb ik het.

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 00:06

Dat paardje en de giraffe zijn echt heel leuk :D

Just_Simple

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 00:09

Zal morgen even update foto's maken voor jullie!

Bromfiets? Dat filmpje is denk ik wel duidelijk, heb hem net ook even bekeken... Enige opmerking die ik heb voor de beginnende haaksters.... Let er niet teveel op doe je je handen/ vingers om je naald hebt... Deed ik ook in t begin en als je me nu ziet haken, denk je van hoe heeft die haar naald vast :j (ik gebruik alleen mijn duim en wijsvinger)

Dobbel je blog ga ik morgen even bekijken, mocht er inderdaad iemand zijn die iets zoekt, gil maar, heb ook een usb stick vol nu en bezig met de 2e :o

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 00:11

Het filmpje is idd wel duidelijk :j Morgen eens even gaan prutsen... Moet zeggen dat breien me wel makkelijker afgaat dan haken hoor, komt toch iets meer "vingerwerk" bij kijken :D

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 00:13

oooooo juist simple nou we hebben vast iets wat we kunnen ruilen, haha, hier ook 1.32 gb aan patronen :)
mail me maar, mijn blog is nodig toe aan een update overgens, moet ik eerdaars maar eens doen, heb alweer zooooooveeeeeeeel gemaakt wat er nog niet op staat.

ik kan juist niet breien maar wel haken, nouja kan het niet, vooral het uithalen als je een foutje hebt en al die steken weer opzetten vind ik zo vervelend, en ik maak nog wel eens een foutje.

Just_Simple

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 00:15

Ahum...... ik schaam me echt tegenover mijn oma, die me al heel vroeg heeft leren breien toen ik 8 was..... Word dit jaar 30 en kom nog steeds niet verder dan een normale sjaal in recht en averecht.... :o

Haha Dobbel top! Moet alleen even al mijn 'gratis'en niet gratis patronen uit elkaar halen.... Heb veel van Ravelry en dat soort sites erbij op staan

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 11:42

ja dat heb ik dus tegenwoordig ook in een apparte map zitten, ik zo wie zo veel mappen, mapje met ebooks, veel japans zit daar tusse. mapje met alleen delicius croshet enz, en dan een grote map met maakster waar van ik maar een enkel patroon heb, zoek voor mezelf een stuk makkelijker. want af en toe kwam ik er geen wijs meer uit.

zo vandaag mag ik neit veel haken van mezelf, svens kamertje moet opgeruim worden, hij krijgt van het weekend een nieuw peuterbed, ledikant gaat kapot, en dat vind ik geen fijn gevoel, ben benieuwd of die in een gewoon bed wil slapen straks.

Krissis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 12:42

Dat wordt een spannende Dobbel!! Wat worden die kleintjes dan ineens groot zeg, met een ander bed.

Krissis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 12:47

Heeft iemand trouwens een mooi patroon om een mooie, volwassen poncho mee te haken?

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 14:07

Krissis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 14:24

Die had ik gezien Dobbel, maar denk dat ik het maar in 2, max 3 grijstinten wil doen, denk dat ie dan het makkelijkste te combineren is.

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 16:21

klopt ga ik ook doen, ga niet die kleuren aan houden. ik ga het ook in max 3 kleurtinten doen, gebruik dus alleen het patroon en de kleuren die hun gebruiken dat vergeet ik,