[INFO] Hoeveel is mijn tekening waard? Deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marloez

Re: [INFO] Hoeveel is mijn tekening waard? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 18:09

Ik begin goed te begrijpen waarom dit topic leegstroomd! :j

En om 5 pagina's terug te taxeren is voor jullie inmiddels misschien een eitje, ik ben er wel even mee bezig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 18:12

Voor ons is het ook zeker geen eitje :n Voor ons kost het net zoveel tijd als dat jij erin steekt ;)
Wij kijken mischien op een ietwat andere manier, aangezien we meer "ervaring" hebben in taxeren. Maar we kijken zeker net zo kritisch en serieus :)

@Marloez, ik heb het onderste deel in je post wel gelezen. Maar het is hier de bedoeling dat je taxeert vóórdat je je werk plaatst :)
Ook sloeg mijn post niet alleen op jou, maar vooral meer in het algemeen. Sorry als dat anders overkwam.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 18:15

Ik moet ook toegeven, ik ben ook niet áltijd actief in dit topic hoor. Ik lees wel eens in de week bij. En voordat ik een tekening ga plaatsen, werk ik alles bij vanaf waar ik gebleven was.
En als ik wat tijd tussendoor heb, dan werk ik ook alles bij, of ik dan een tekening plaats of niet maakt me dan niet zo uit.

Ik vind het vooral heel interessant om te zien hoe verschillend mensen taxeren, en wat mensen het meeste waard vinden.

TinkerTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 18:16

JoSav schreef:
TinkerTom: 1. Ik vind hem wat mat, en ook de hoek vind ik niet zo goed gekozen, daardoor lijkt hij optisch iets vervormd. 45 euro.
2. Nog matter, en daardoor mist hij echt uitstraling. 35 euro.
3. Mist nog steeds een echt kleurenpalet, nog steeds wat flauw. 50 euro.
Een opmerking: je copyright mag wat minder prominent in beeld.
En belachelijk veel geld schiet mij een beetje in het verkeerde keelgat. Vind je meer dan 3000 euro voor een paard dan ook belachelijk? Het gaat hier om een luxeproduct, niet om een pakje boter, pak melk en een bloemkool bij de buurtsuper. Dit staat los van je eigen uitgavepatroon en of je een hoge of lage dunk hebt van portretschilderijen.

TinkerTom: ik vind hem wat groezelig en hij mist wat kleur en diepte: er zou net wat meer pit in mogen, maar vind hem al meer aanspreken dan wat je eerder liet zien. 70 euro.

Voor de eerste tekening over de hoek kan kloppen, het was een opdracht en klant is koning he ;)
met de kleuren ben ik idd nog wat voorzichtig maar ben ook nog maar net komen kijken met tekenen :o
veel verstand van kleurenpaletten ed heb ik nog niet ik "pruts" eigenlijk nog maar wat aan :o

en even over je opmerking, meer dan 3000 euro voor een paard?? ligt eraan wat voor een :D
Wat voor de een belachelijke prijzen zijn is voor de ander misschien niet zo.
Meer dan 300 euro voor een schilderij vind ik persoonlijk voor mezelf erg veel geld.
Misschien mijn woord "belachelijk" een beetje overtrokken maar her en der schrok ik wel van de taxaties... ;) :D :o
ben nogalene bescheiden persoontje en durf nooit zo goed veel te vragen voor mijn tekeningen.

@ Marloez, het topic gaat juist weer lekker lopen, ik post ook nog niet zo lang in dit topic en heb ook 5 pagina s moete taxeren, even je tijd ervoor nemen en desnoods doe je het in 2 keer, het is minder werk dat je denkt, niet iedere post op 1 pagina bevat een tekeing om te taxeren...

Martine123

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 18:18

tinkertom: ik vind hem echt geweldig! 90,- euro!

AliesMeijer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 18:19

Marloez, voor niemand is taxeren een eitje, het heeft gewoon veel tijd nodig. :) En we zouden het allemaal erg op prijs stellen dat je die moeite even neemt, als je verwacht van anderen dat ze dat ook voor jou doen..

Ik heb vooral respect voor mensen zoals Josav die alles taxeren, en dan daarbij ook nog hun mening daarbij uitgebreid onderbouwen. Dáár ben je wel 'even' mee bezig hoor.. Hierbij dus nog even een bedankje weer Jorieke, voor de uitgebreide taxaties! :j +:)+

Indd as, dat is ook wat ik zo leuk vind aan dit topic. Iedereen heeft een eigen smaak enz. en toch komen de taxaties aardig met elkaar overeen. Daarbij is dit natuurlijk een richtlijn en is er denk ik niemand die precies dezelfde prijs vraagt voor zijn/haar tekening als wat hier genoemd wordt.

JoSav

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 18:26

Nou je prutst intussen lekker hoor TinkerTom, is zeker geen verkeerd begin. :)
Tuurlijk is het allemaal relatief, en Bokt is verre van een goede graadmeter, maar mijn punt is dat het om een luxeproduct gaat. Voor champignons betaal je een paar cent, maar voor truffels niet. Begrijp je welk punt ik probeer te maken? Er zitten hier werken die 'champignons' zijn en er zitten werken die in het segment 'truffels' vallen. Dan heb je daarbinnen uiteraard nog 'niveau's' maar dit is het algemene punt dat ik probeerde te maken. Een papierloos trekpaardhengstje is niet te vergelijken met een hengst of merrie met papier, uiterlijk en verwachtingen (of reeds prestaties) waar je U tegen zegt, en daartussen zit uiteraard ook nog veel. Dat veel mensen geen 10.000en euro's willen neertellen voor een crack, wil nog niet zeggen dat het betreffende paard die waarde niet heeft. Dat de een dat volstrekt belachelijk vindt is niet van belang. Er is een markt voor, voldoende markt. Net zoals er een markt is voor Shetjes van 200 euro. :)

Taxeren kost mij zeker een uur of twee hoor. Laat dat even duidelijk zijn. Het is geen klusje van 10 minuten.

En graag gedaan. Leuk te horen dat mijn moeite op prijs wordt gesteld. :)

TE5

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 18:29

Hey,
Ik ben van plan binnenkort weer eens wat vaker te gaan tekenen en ook een wat daarvan in dit topic te plaatsen (betwijfel of ik hoge taxaties krijg, but you can’t blaim a girl for trying :Y)). Daarom begin ik alvast eens wat te taxeren :) Mocht ’t wat hoog/laag klinken: kan heel goed. Ben niet echt bekend met dit soort dingen, daarom zet ik er ook even wat commentaar bij, dan weet je in ieder geval een beetje wat ik er van vind ;)

Pag. 50
Tinkertom;
1. 35 euro. De binnenkant van het oor vind ik er een beetje vreemd uitzien en om het bit lijkt een soort vreemde ‘glow’ te zitten. Verder heel mooi!
2. 30 euro?
3. Dat grovere spreekt mij toch meer aan, 40 euro.
Norway_girl
1. Leuke kleurtjes! Zit een beetje te twijfelen, maar ik zeg toch 20 euro.
2. Mag wat meer details, bit heeft nauwelijks schaduw en ik vind de nek een beetje raar aflopen :o Ik denk 10 euro.
Lalunamyo;
1. Wauw. Toch wel over de 100 - 150 euro denk ik.

Pag. 51
Macholoverr;
1. Hier zou ik nog geen geld voor geven eigenlijk.
Zosja24;
1, 2 & 3. Zelfde als Macholoverr.
Smeetjoew;
1. 50 – 60 euro :)
Kikovski;
1. Hier zou ik nog niets voor geven. Ik vind het niet slecht, maar het is niet super realistisch en je mag zeker nog wat meer aan de schaduwen doen.
Yeye;
1. Ik vind deze wel wat realistischere vorm hebben, maar voor de rest precies hetzelfde commentaar als Kikovski.

Pag. 52.
Kikovski;
1. Is al beter! Maar ik zou er nog steeds niet meer dan 5 euro voor geven denk ik.
Cyntje;
1. 30 – 40 euro? Misschien nog wel wat meer.
Marloez;
mooi, maar sla ik ook even over. Niet zo’n zin om zelf wel lang hiermee bezig te zijn, terwijl anderen dat gewoon even ‘vergeten’ :+
Tinkertom;
30 – 40 euro? Vind m erg mooi, alleen door t formaat is t wat minder geworden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 18:34

JoSav schreef:
Taxeren kost mij zeker een uur of twee hoor. Laat dat even duidelijk zijn. Het is geen klusje van 10 minuten.

Dat is dus inderdaad wat ik bedoel :j Ons kost het net zo veel moeite.

@aliesjeh: Vind dat eigenlijk wel het leukste van dit topic :j Dat iedereen een verschillende smaak heeft.

En ik moet je gelijk geven, ook ik heb respect voor mensen die alles taxeren en daarbij er zon uitgebreide mening bijzetten, met vaak ook nog een hoop tips. Dat is echt super! dus ook van mijn kant een bedankje Josav! :j

JoSav

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 18:36

Super instelling TE5. +:)+ Zo hoort het.

TE5

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 18:45

Bedankt :o
Die 5 pagina's komen nog wel voordat ik eindelijk mijn tekening af heb,
ben nu gok ik toch al wel zo'n 3 kwartier bezig en alleen nog maar de schets af..
Dat wordt nog wat...

Kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 18:51

Okee ik heb net even een pagina terug gelezen maar ik heb nu even niet erg veel tijd maar ik zal over 2 uurtjes (?) ook even wat pagina's taxeren, Sorry ik wist niet dat het een regel was maar ik zal het nu wel doen :)

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 20:55

Koellll, ik doe mee!!!!! Een taxatie!!!!! Hoeveel vragen jullie voor de enige echte Spetter?

Afbeelding

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 21:06

Jij kan realistisch tekenen zeg! Kan me herinneren dat jouw stijl er ietsjes anders uitzag, als ik het me goed herinner. :')

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 21:26

:? HD, ik denk dat je de bedoeling van het topic niet snapt. Dit lijkt me toch zeer zeker een foto en geen tekening/schilderij of DIGI???

Dus als je nou een tekening zou posten was het een ander verhaal ;)

marjoke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 21:34

Pagina 51
smeetjoew: Zijn hoofd lijkt nogal breed? En zijn neus lijkt licht anders gedraaid dan zijn hoofd. Ook mag er nog wel wat meer contrast in zijn beetjes. Zijn koppie is wel lekker gedetailleerd. Misschien kun je in het lichaam ook wat meer detail toevoegen. Want er is wel een verschil tussen hoofd en lichaam. :) Verder echt wel mooi gedaan. 40 euro.

Kikovski: Ik zou er nog geen geld voor vragen. :) Probeer wat meer schaduwen, lichtinvallen en details aan te brengen.

yeye: Ik zou er nog geen geld voor vragen. Blijf nog lekker oefenen met schaduwen, lichtinvallen en details. :)

Pagina 52
Kikovski: Hij is al beter inderdaad. Maar hij is dicht getekend. Laat er meer licht in, meer kleurverschillen, meer verschil in licht en donker. Niet te veel potlood aanbrengen op dezelfde plaats etc.

Cyntje: Erg mooi gedaan. Er mag wel meer contrast in de vacht. In het oog heb je dat al goed gedaan, maar daar mag dan juist weer wat meer leven in (pupil enzo). De bultjes op zijn neus rechts vind ik wel een beetje raar? En de details bij zijn neus zijn erg goed geprobeerd. Maar probeer ze wat meer in te kleden, schaduw onder, licht boven, en lijkt lijkt het meer een geheel. :) 40 euro

Marloez: Maar 5 uurtjes? Dat verbaast me! Erg goed voor zo weinig tijd. Steek er nog wat extra tijd in en dan wordt het helemaal goed. Maar het is inderdaad leuk als je zelf ook even moeite doet. Het kost ons ook veel tijd en moeite hoor.

TinkerTom: Hij lijkt een beetje pixelig. Hij mag wel wat gladder? 50 euro

Pagina 53

HorseyDude: Dit is dus heel duidelijk geen tekening van jou. :P En als je zelf een taxatie wil, is het fijn dat je zelf ook even taxeert. :)

Al de anderen bedankt voor de taxaties van mijn schilderij !!

Kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 22:18

Okee mijn taxaties dan eindelijik , nog nooit eerder gedaan, maar goed, het is wel de regel hier dus moet ik er maar aan geloven :P

49
Aliesje – Mooi :) 55 euro
Astridjuh – Wowiee 40 euro , alleen het lijkt net of er een soort wit gat tussen de bles en de achtergrond zit .. weet niet hoe ik het beter uit kan leggen :P
_likepink_ Hij is nog een beetje plat (werd ook over die van mij gezegd :P) en voor mij lijkt de poort een beetje scheef (kan aan de foto liggen..) 5 euro
Myra – woo die lijkt ECHT heel ehm echt :P mooie oogjes! 60 euro
Fnanne – wow wat een moeilijke positie :O knap, echt mooi! Zeker 150 euro
50
TinkerTom
1 Wooow das echt mijn favoriet! :D echt suuuper mooi! 70 euro
2 Vacht is heel mooi alleen het oog lijkt een beetje raar.. weet niet precies hoe dat komt.. 50 euro
3 Ook echt heel mooi! 60 euro
Ben echt super benieuwd hoe je dat maakt op de computer :o
Norway_girl
Heel bijzonder! Met die aparte kleuren enzo.. 30-40 euro
Ziet er heel erg realistisch uit! 50 euro
Lalunamyo- 1 woord WOOOOW 300 euro
51
Macholoverr – geen prijs sorry ;)
Zosja24 – geen prijs sorry.. ;)
Smeetjoew – Ook al zo’n mooie! Prachtig hoofdje :) 70 euro
Yeye – zou eerst nog even verder werken.. ;)
52
Cyntje – mooi , alleen een beetje rare voorpluk (lijkt alsof hij uit draadjes bestaat :P) 20 euro
Marloes – bijzonder! 50 euro
TinkerTom – heeel erg realistisch! 80 euro

53
HorseyDude - ?? :P

yeye

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 00:49

oke, ik wist ook niet echt dat je mee moest taxeren (had eigenlijk enkel de laatste 2 pagina's eens bekeken :o )
ik weet helemaal niets van tekenen of taxeren maar het is toch altijd fijn om te weten wat een volledige 'leek' voor je tekening wil geven he ;) alvast bedankt voor de tips op mijn tekening!
en ik zal me eens bezig houden met de laatste 5 pagina's ;)

yeye

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 01:19

oke hier zijn ze :P vanaf pag. 49 en ik doe enkel tekeningen die ik vanaf daar tegenkwam :P

- aliesjeh : ik vind hem een beetje vlak :o 50 euro

- astridjhu : die vind ik wel mooi :d ik ben meer voor zwart wit he...35 euro

- _likepink_ : ik vind hem er eigenlijk een beetje ongelijk uitzien, wel mooi 5 euro

- Myra : wow :9 mooie hond zeg! als je mijne zo mooi zou tekenen zou je er toch wel 60 euro voor krijgen :)

- Fnanne : ik vind hem wel mooi, maar hij toont niet genoeg...95 euro

- TinkerTom : mooi paard!! 50 euro hondje 40 euro en ander paard 50 euro

- Norway_girl : ik ben niet zo voor deze kunst dus ik zou zeggen...15 euro maar voor de tweede als je het neusgat groter maakt...50 euro

- lalunamyo : deze vind ik heeeel mooi 150-250 euro

- smeetjoew : jij mag mijn paardje wel eens tekenen hoor :D 60 euro

- Kikovski : schattig zeg :D hmmm...moeilijk...ik vind hem niet heel mooi maar wel heel schattig...25 euro :)

- YEYE: onbetaalbaar *D :+ niet slecht voor de eerste keer :D

- Myra : jouw voorbeeld :P hmmm...ik zou hem niet kopen :o

- Kikovski : ik vond hem eerst mooier...deze keer 15 euro (ik vind hem te groen :o)

- Cyntje : veel detail :)) 70 euro

- Marloez : hmmm...ik vind dat groen niet zo mooi (niet mijn stijl) :o euhm...10 euro

- TinkerTom : heel sprekend! 100 euro

- HorseyDude : als ik hem in het echt krijg (de dolfijn he :P ) dan zou ik veel geven :P

Kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 08:49

Marjoke - okee bedankt voor de tip :)
Yeye - jaa nu ik er naar kijk zie ik wel wat je bedoeld, ik ga kijken of ik het kan verbeteren :)

Norway_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 09:33

Pagina 51
@ Kikovski Ik zou hem rond de 5-6 euro willen taxeren. Wel al een heel goed begin, zou zeker doorgaan :j
@ Yeye, vind de foto/scan beetje te onduidelijk om te taxeren. Maar het ziet er wel al goed uit wat betreft de veroudingen!

Pagina 52
@ Cyntje, heel fijn werk om naar te kijken, 40 tot 50 euro :j
@ Marloez heel mooi werk, denk zo rond de 60 euro
@ TT heel mooi, vind je structuur heel fijn ogen :oo denk dat 70 euro wel op zijn plaats is :j

Pagine 53
@ Horseydude, grapje zeker :+

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 10:26

Sorry sorry iedereen: het gaat dus om TEKENINGEN van jezelf en dus geen FOTO'S van jezelf..... maar dan? Maar waarom staat er dan ook iets over fotografie in het begin?
Laatst bijgewerkt door CoonArt op 20-01-09 10:30, in het totaal 1 keer bewerkt

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 10:28

smeetjoew schreef:
Jij kan realistisch tekenen zeg! Kan me herinneren dat jouw stijl er ietsjes anders uitzag, als ik het me goed herinner. :')
Oh har har har! :D _O- :')

Cyntje: €50,= (omhoog gegaan, joh!)

TinkerTom: €40,= (nice biiiiiird!)

Kikovski: €25,=

Myra: €15,= (sorry)

smeetjoew €125,= (ja, écht!)

Norway_girl €34,50

lalunamyo €90,=

Mijn taxaties!
Laatst bijgewerkt door CoonArt op 20-01-09 10:39, in het totaal 1 keer bewerkt

TE5

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 10:37

HorseyDude schreef:
Sorry sorry iedereen: het gaat dus om TEKENINGEN van jezelf en dus geen FOTO'S van jezelf..... maar dan? Maar waarom staat er dan ook iets over fotografie in het begin?

Das over hoe je je tekeningen/schilderijen het beste op de foto kan zetten zodat ze beter taxeerbaar zijn.
Rommelige foto's (ook al is t van prachtig werk) worden denk ik toch over het algemeen wat lager geschat.

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 11:10

Goed, laten we het nog eens proberen... (en sorry voor de stomme fout, had dit topic in het begin beter moeten doorbladeren ipv iets lukraak neerkwakken!)

Afbeelding
Ruiter met paard achter een wagen

Potlood + stift

Afbeelding
Paard met veulen

Waterverf + stift

Afbeelding
Zééér oud paardenhoofd (oude tekening)

Potlood + stift