[CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2021

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Seven

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 13:01

Leuk idee horsiegek
Even kijken hoe ik dat kan doen eieren genoeg hier :D

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 16:01

Haha wat leuk Horsiegek! Ik sla even over want ik woon alleen dus zie ook niemand met Pasen, en hou niet van eieren :')

Kunnen jullie me een beetje advies geven over prijzen? Ik krijg steeds vaker vragen van mensen of ik wat voor ze wel schilderen. Tot nu toe meestal vrienden en daar regel ik wel wat mee, maar nu ook twee mensen die ik zelf helemaal niet ken (vrienden van vrienden). Eentje wil haar konijn geschilderd hebben en de ander zijn hond. Ik wil het eigenlijk niet meer gratis doen (want het is wel een paar uur werk) maar weet ook niet goed wat mijn aquarellen waard zijn. Hebben jullie daar tips voor? Ik weet dat er een topic voor is maar dat is een beetje dood. Ik weet niet of mijn aquarellen überhaupt iets waar zijn, maar ik heb ook niet zoveel zin in veel tijd en moeite steken in een schilderij voor een ander zonder er iets voor terug te krijgen.
Enkele voorbeelden van wat ze dan zouden krijgen (A4 formaat):

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 14:35

Wauw, zo prachtig allemaal. Naast jullie voel ik me dan echt een kleuter _O-
De ocelot die af is. De orchidee links was zo k*t, die heb ik maar gelaten voor wat het is :')
Afbeelding

De volgende opdracht: Bastet. Waar ik mij. Eigen draai aan gegeven heb.
Afbeelding

En een nieuwe van vandaag:
Afbeelding

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 15:40

Wat is er mis met de orchidee?
Ik vind de 1e het mooist eerlijk gezegd maar dat is puur omdat ik die stijl het leukst vindt. :D

Hier na een paar zware dagen mezelf aan het ontspannen met inkt. :+
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Paard is de eerste keer dat ik dat in inkwash ga proberen dus ben eens benieuwd :')

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 15:50

Gaaf hoor Ayasha! <3

Vind de orchidee nog te niet realistisch ofzo. Vind hem heel slordig, maar ik krijg hem hoe dan ook niet beter :')

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 17:13

Toch wel happy!
Afbeelding
Hij ligt nu overigens even tussen een stel boeken in de hoop dat het papier zich wat rechter zet. Heb iets te dun papier genomen omdat ik er van uit ging dat het niet zou lukken. :=

Pepper: maar hij past imo wel bij de tekening!

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 11:43

Hier vandaag ook weer wat afgerond.
Achtergrond en ondergrond met PanPastel, rest met pastelpotloden op Pastelmat, A4.
PanPastel als ondergrond ga ik ook niet meer doen, vind het niet fijn werken.

Afbeelding

Sheran: Kan je niet helpen met prijzen, dat is zo persoonlijk. Afhankelijk van hoeveel tijd het je kost, hoeveel ervaring je hebt, hoeveel vraag er naar is etc. etc. Vind ze wel heel leuk, voor die met het paard.

Pepper: Leuk, heb je de onderste met stift gemaakt?

Ayasha: Die kraaien zijn echt heel goed, al die veertjes pfff. Je paard vind ik persoonlijk wat hard ogen, zou op sommige plekken de inkt wat dunner doen en misschien wat losser.

kallipooh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 12:12

Ik val even binnen om te zeggen dat ik nog steeds met plezier volg en jullie werk echt bewonder <3 Fijn paasweekend allemaal!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 12:25

Ik geraak gefrustreerd van Acryl en nu het niet lukt weiger ik ook om het op te geven. >;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 13:58

Ik ga even bijlezen, maar vrees dat het wss nogal chaotisch gaat zijn, dus mocht ik iemand overslaan, het is niets persoonlijks! :(:)

Pepper: Niet zo over je eigen werken denken! Het ziet er echt helemaal niet slecht uit, dus gewoon door blijven gaan, dan komt het vanzelf goed. :D Voor wat betreft de orichidee: hij is denk ik wat te plat. Het lijkt nu alsof de bloemblaadjes plat om het midden heen liggen, een beetje als bij een madeliefje (of zo, ik ben echt een plantenn00b). Ik denk dat als je wat meer oefent met vormen, diepte en vouwen aanbrengen in de blaadjes, het er al heel anders uitziet! De bloem rechts heeft een klein beetje hetzelfde probleem. :j

Machteld: Ik denk dat ik voor A5 op zo'n 40 euro zou gaan zitten en A4 60-70... Mensen vragen je niet voor niets en je werken zijn echt wel wat waard - je hebt een heel fijne, volwassen en toch zachte stijl vind ik. :j

Ayasha: Ik zag je werk van Sam al voorbij komen op Instagram, en wát een mooi portret! _O_ Hij heeft zo'n mooie blik in zijn ogen en ik vind de kleurtinten echt fantastisch. Je raven zijn ook mooi gelukt!

vikawiek: Ik ben een beetje lui, dus ga niet in op ieder individueel werk, maar ik vind ze stuk voor stuk heel vet! Vooral die eerste met die besjes. <3

Jeika: Wat een vette stijl heb je! Heel gaaf! Ik krijg nu ook meteen zin om toch wat schilderspullen aan te schaffen en een poging te wagen. :') En jeujj, nog een racehorse artist! 8-) Ik heb die foto van Secretariat ook ooit nageschilderd, alleen met een heel andere insteek. :))

Selina: Ik voel me echt een hork, want natuurlijk is je tekening heel mooi geworden, maar ik vind hem ook niet je sterkste werk. Om de één of andere manier voelt hij een beetje "disengaged," maar ik vind het heel lastig uitleggen waar het door komt. :P

Rocky_konijn: Ik denk dat je heel veel wint bij leren hoe de anatomie van een konijn in elkaar zit. :) Google eens op "rabbit drawing anatomy" of iets dergelijks. En ik ben een beetje een vasthangend bandje, maar een Youtubekanaal waar je heel veel van kunt leren over hoe je dat nou benadert, een dier tekenen, is het kanaal van Aaron Blaise. Zelfs door alleen naar zijn "speed paints" te kijken kun je heel veel leren. :)

Seven: Ik weet niet waarom, maar die achtergrond vind ik echt fantastisch! <3 En dan moet je het paard nog schilderen. :))

San: Ik herkende je schoenen meteen als Irregular Choice. :') Een studiegenote van mij droeg ook heel veel van dat merk. :P

horsiegek: Ik vind je haas echt episch! Ik had misschien niet eens het lichaam getekend, maar alleen de kop en een stukje van de schouderpartij, zodat die oren nog meer in het oog springen. :j

Het eieren schilderen sla ik even over. :)) Vorig jaar wel gedaan voor een goose chase van mijn dispuut. Machteld herkent vast wel wat erop afgebeeld wordt. _O-
Afbeelding

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 14:44

Dankjewel voor de tips Mkango!

Selina, nee de lijnen zijn met fineliner en alles is met kleurpotlood ingekleurd :)

Inmiddels heb ik deze ook klaar :)

Afbeelding

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 15:15

zo! Wat een bijleespost MKango! :D
Thx. Het donkere "harde" is eigenlijk ook een beetje de bedoeling moet ik eerlijk zeggen Selina. Alleen het ene hele donkere vlak boven het oog was niet zo donker bedoelt maar de rest wel. :j Ik heb mijn potlood herder maar terug op gepakt terwijl Galant ligt te drogen (inkt, geen acryl, mocht ik willen) en recht ligt te worden. :))

pepperr: Ik denk dat ik de lijn van het hoofd wellicht niet gedaan had omdat het nu "los" lijkt te staan van het lijf. Maar buiten dat vind ik 'm leuk. :j

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 17:18

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 19:12

Mooi eerbetoon aan Janouk! ^

Ok dit was nog best lachen om te doen :+
Met aquarel.

Afbeelding

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 19:29

Oh nice! Een Ei-svogel :))

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 19:35

Ei svogel :D :D :D :D ibbel

Echt gaaf, selina

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 20:34

Zo, en dan heb ik nu genoeg getekend dit weekend :+

Fineliners met aquarel

Afbeelding

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 20:47

Wauw wat een meeleespost Mkango! En dank je wel, you made my day :+:

Heel mooi eerbetoon aan Janouk, sterke met het verlies.

En Eisvogel, haha :D

Selina ook mooi, apart met dat paarse vlak :)

Ik ben bezig met een opdrachtje voor iemand maar niet niet zo erg tevreden, vind hem weinig sprekend en nog wat slordig. Er komen nog voetjes en een hint van gras onder.

Afbeelding

E4D

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 15:49

Ik was een tijd erg druk met mijn deeltijd studie. Vraag me niet hoe maar ik heb het gered en alles op tijd in kunnen leveren en redelijk tevreden over de kwalliteit.
Mag van mijzelf vandaag een dagje alleen maar dingen doen waar ik zin in heb. Dus lekker onafegemaakte werkjes af maken *\%/*

Eerst even een reactie rondje van deze pagina (daarvoor ben ik draad kwijt geraakt, sorry := )
@Sheran moeilijke vraag, vooral het konijntje is favoriet! Over prijzen, ik heb daar zelf geen ervaring mee en durf geen bedragen te noemen maar raad je aan om (bv hier op Bokt) te kijken wat andere mensen vragen voor hun werk en dan kijken op welke "niveau" je ongeveer zit.
@Pepperrr leuk om te zien! Die eerste spreekt mij vooral erg aan en ik stoor mij ook niet aan de orchidee.
@janouk ik zag het (afscheids) topic van Janouk een tijdje geleden voorbij zien komen, mooi eerbetoon heb je gemaakt! SterkteY;(
@Selina hilarisch dat eitje! De hond trekt mij minder maar vind de kleur in de achtergrond wel heel gaaf!

Afbeelding
En ik wil iedereen fijne pasen wensen allemaal! :wave:
Deze is alvast bijgewerkt vandaag, of hij af is weet ik nog niet maar kan er nu beter naar kijken. Twijfel of ik hem op mijn Insta zal plaatsen. Het is zowel qua onderwerp als stijl niet wat ik nastreef maar wel heel toepasselijk vandaag met pasen %)
Voor nu ook nog even werken aan de arend, daar heb ik mooi de tijd voor en het is nog daglicht.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 16:49

Ik lees dagelijks bij en geniet van alles wat gepost wordt, maar ik ben notoir slecht in bijleesposten.

Heb zelf omdat het zulk baggerweer is vandaag eindelijk ook weer eens wat gefabriceerd. Heb zeker 2 maanden niets meer gedaan, vooral omdat mijn werkkamer 's winters zo gruwelijk koud is. Dat viel vandaag ondanks de sneeuw, wind en hagel gelukkig wel mee.

Anyway, hier mijn knutseltje. Roofvogels en conté blijft toch mijn favoriete onderwerp en werkwijze

Afbeelding

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 17:02

Krachtig, ibbel.

Inderdaad lekker tekenweer.
Vandaag bezig met veulentje in Pastelpotlood van baudyh hier op bokt. Haar foto met toestemming

Afbeelding

Jeika

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 13:09

@sheran ik vind jouw stijl heel fijn om naar te kijken, super mooi gedaan!
@pepperrr wauw die ocelot! <3 heel vet!
@ayasha echt ontzettend goed gedaan die vogels. Ik doe het je niet na!
@selina die kat <3 ik heb pastel wel eens geprobeerd maar kan er echt niet mee overweg. Hoe krijg je die lijntjes zo netjes en strak?
@mkango leuk hoor die eitjes, mooi gedaan! ben pasen dit jaar helemaal vergeten, had nog zo tegen mezelf gezegd dat ik eitjes zou schilderen. :roll:
@janouk heel veel sterkte met het verlies :(:) mooie tekening. Je veulentje wordt ook mooi zie ik!
@E4D ik vind het zeker wat hebben! Ik zou het lekker op insta plaatsen hoor, t is een leuk schilderij. :j
@ibbel gaaf gedaan, ziet er goed uit!

Afbeelding
Ik zit nog steeds helemaal in m’n red dead redemption 2 fase, dus hierbij Arthur Morgan. := komt uit een scène waar hij toegeeft dat hij bang is om te sterven, dat greep me zo aan.! Gek hoor hoe je zo kan meeleven met een fictief, geanimeerd persoon. :o

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 14:25

Oh wauw wat een mooi portret :wow:

Ik ben daar vorig jaar mee bezig geweest, met portretten tekenen, en dat viel me best tegen om het een beetje gelijkend te krijgen.
Laat staan om er dan ook nog een bepaalde emotie in te krijgen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 14:41

jeetje Jeika wat knap!

Jeika

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 14:56

Dankje allebei! Ik ben sinds begin vorig jaar echt begonnen met portretten schilderen aangezien ik mensengezichten altijd zo ontzettend moeilijk vond (en nog steeds vind) maar er zit wel verbetering in! Afbeelding zoals bijvoorbeeld deze, daar zie je wel flink verschil! (De ogen zijn wel een beetje raar :)) ) wel is schilderen makkelijker dan tekenen imo. Maar ja ik blijf door oefenen :)