[CHALLENGE] tekenen/schilderen 2018

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 23:35

Ah wat gaaf! heb je detailfoto's? van een afstand zien ze er al gaaf uit, mooi kleurgebruik in de capes. Roze harnas van het paard is WIN!

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 23:55

Dank je!

Ik heb nu alleen foto's van toen ik er nog mee bezig was. Afbeelding
Afbeelding

De paarden waren mijn eerste miniaturen.

Telpeva
Moderator Algemeen

Re: [CHALLENGE] tekenen/schilderen 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 23:59

Ik zie overeenkomsten haha, mijn eerste was ook een paard, ben daarom ook bretonnians gaan sparen omdat daar ook eenhoorns en pegasussen bij zaten. Gezichtje is mooi zeg, zo mooi krijg ik ze niet

Pleun02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 08:38

Wat voor spel/ poppetjes zijn dit precies? :o

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 08:56

Dit spel heet Warhammer, en is te koop in de Games Workshop (winkelketen). Er zijn 3 varianten van het spel, een fantasy variant met elfen, orcs ridders en draken, een futuristische variant met ongeveer dezelfde volken maar dan in ruimtereis tijdperk, en een Tolkien variant met volken legers en personages uit Lord of the Rings en de Hobbit.

https://www.games-workshop.com/en-NL/Ho ... d=13604446

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 08:59

Dank je Pleun :*

Wat bijzonder die figuurtjes, kende dat helemaal niet. Wat een priegelwerk om dat te schilderen. :oo

Mooie uitdaging Maanlicht, daar leer je ook heel veel van denk ik, vooral het koolmeesje is heel goed gelukt vind ik.

ninavo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 20:10

Ik weet niet of dit hier ook hoort, maar dit is mijn vermaak als ik me verveel in de lessen := Afbeelding

monikasweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 15:15

Heb niet alles doorgelezen na mijn afwezigheid.
Maar wat een geweldige werken zie ik voorbij komen zeg!!!!
Complimenten dat iedereen het allemaal zo goed volhoud :)

Malenka: Wat super gaaf. Wat een gepriegel zeg om al die details zo te krijgen op zo'n klein poppetje. Heb je volgens mij heel veel geduld voor nodig..

Murphypower: Hihi, een tekening is een tekening toch?

Ik heb er helaas 12 weken uitgelegen, ivm 24 u misselijkheid, duizeligheid en vermoeidheid.
Geen goede combinaties om te tekenen.
Maar nu ik me weer beter voel en geen zwangerschapdkwaaltjes meer heb *\o/* *\o/*
Ben ik weer druk bezig :)

In de tussentijd alweer 2 portretten afgerond, en de 3e is al over de helft! :+
Ik ga vanaf nu weer proberen dit topic netjes bij te houden :D hihi

Mijn 2 afgeronde werkjes van de laatste weken:
Een portret van meisje en paard op A2 formaat
Afbeelding

Een portret van een jack russel (16 jaar oud al) op A5 formaat
Afbeelding

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 08:16

:D Leuk bedacht murphypower.

Wat een details monikasweety, beide heel mooi!
Fijn dat je je weer beter voelt.

Nevony

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 20:40

*\o/* Ik heb eindelijk mijn laptop weer terug, gerepareerd en wel, dus ik ben weer helemaal happy. Nu kan ik tenminste weer fijn lange posts schrijven, Dat gaat zo lastig op mobiel.

Iedereen bedankt voor de reacties op mijn poezen en paard-in-wording. De leuke commentaren motiveren altijd zo fijn! :)

Telpeva: Ondanks dat je aangeeft dat de kleuren wat anders zijn dan je verwachtte, vind ik de stickers mooi geworden. Strak en met een mooi lettertype. Die boekjes liggen zo in de winkel joh haha. Schetsjes vind ik ook erg leuk, leuk om wat losser werk in andere houdingen te zien.

Pleun02: Oe, ik ben fan van het fjordenschilderijtje, kleuren van de achtergrond passen mooi bij de kleuren van het paardje. Hoe heb je de sterren gemaakt? Want ik hoorde daar laatst een leuke techniek voor met inkt. Dan doop je je kwast in de inkt en tik je met je vinger op de bovenkant van je penseel en dan komen er hele kleine spettertjes af waardoor je sterren krijgt. Ik heb het zelf nog niet geprobeerd, maar vond het leuk om zo'n 'trucje' te horen. Misschien heb jij er wel weer een andere methode voor..

Leuk dat je ook meteen weer aan het volgende bent begonnen! Dat gaat lekker zo.

Jis_: Oooh wat een lekkere warme kleuren. De overloop in de achtergrond vind ik sowieso prachtig, maar de kat op de voorgrond ook. De Main Coon vind ik ook mooi, interessante uitsnede zo! En wat ga je daar dan nog aandoen? Omdat je zegt dat er nog veel moet gebeuren, maar voor mij ziet hij er al zo af uit.

Je schrijft dat je verder gaat met olieverf, ben je daar al mee begonnen en bevalt dat beter? Dat droogt veel langzamer toch? Waarom werkt olieverf voor jou beter? Verven is niet mijn ding, want ik vind een penseel een beetje te dik, maar ben wel benieuwd hoe het zit!

Maanlicht: Mooie hommel. Heel kunstig, alsof ie is opgebouwd uit allemaal vlekjes die bij elkaar een prachtig beestje zijn!

Selina: Goed begin al van je hond! Zwarte vacht lijkt me heel lastig. Gebruik je dan ook andere kleuren dan zwart in de schaduwen? En snel tekenen lijkt me heerlijk haha. Als ik bij een lastig stuk kom, haak ik meestal af en ga ik weer eerst iets anders doen :P en dan heb je uiteindelijk een heleboel onaffe tekeningen en 101 ideeën haha.

Op de rest kom ik later even terug :)

Pleun02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 21:16

Nevony schreef:
.

Pleun02: Oe, ik ben fan van het fjordenschilderijtje, kleuren van de achtergrond passen mooi bij de kleuren van het paardje. Hoe heb je de sterren gemaakt? Want ik hoorde daar laatst een leuke techniek voor met inkt. Dan doop je je kwast in de inkt en tik je met je vinger op de bovenkant van je penseel en dan komen er hele kleine spettertjes af waardoor je sterren krijgt. Ik heb het zelf nog niet geprobeerd, maar vond het leuk om zo'n 'trucje' te horen. Misschien heb jij er wel weer een andere methode voor..

Leuk dat je ook meteen weer aan het volgende bent begonnen! Dat gaat lekker zo.

Ik heb ze gewoon erop geschilderd, als ik dat met dat penseel probeer ligt de hele vloer onder, weet ik uit ervaring want mijn slaapkamervloer is nog steeds gestipt :')

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 18:20

Nevony: Dank je! Gebruik ook meerdere kleuren blauw en paars. Op deze foto zie je het kleurgebruik wat beter:

Afbeelding

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 20:13

Ik kom hier zomaar even binnen vallen, maar wow Selina wat is die prachtig!!

ninavo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 20:14

Heeeel mooi Selina!

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 21:25

Dank jullie :o

Nevony

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 12:58

Prachtig inderdaad! En op deze foto zijn alle kleuren inderdaad goed te zien. Ik kijk de kunst even af :))

Pleun02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 19:39

Super gaaf selina!

Ik heb er weer een af:
Afbeelding

Nevony

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 08:27

Ik zou nog terugkomen op de tekeningen hier die ik nog niet had gezien, bij deze:

pleun02: Wat een bijzondere naam heeft jouw paard. De schets ziet er al goed uit. Ik zie nu ook de rest en je bent echt goed bezig. Mooie achtergrond ook.

Malenka en Telpeva: Die poppetjes zijn minuscuul :oo ik vind het heel knap dat jullie daar met een kwast zulke kleine details op aan kunnen brengen. Verder ken ik die wereld niet, maar het ziet er wel erg gaaf en mooi uitgewerkt uit.

Maanlicht: leuk idee om in 15 minuten wat te tekenen. Helpt het ook echt om van je perfectionisme af te stappen? Wat Telpeva ook al zegt: ze zien er echt hartstikke uitgewerkt uit voor maar 15 minuten.

Monikasweety: Mooie werken hoor! Veel details ook in de vacht enzo.

Pleun02: jij gaat echt als een speer. Mooi creatief werk. Zijn dat nou kleine bloemetjes achter het paard?

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 12:02

Ik ben er alweer mee gestopt. Te perfectionistisch, haha. Maar het is wel echt een goede oefening.

Pleun02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 16:40

Nevony schreef:
Ik zou nog terugkomen op de tekeningen hier die ik nog niet had gezien, bij deze:

pleun02: Wat een bijzondere naam heeft jouw paard. De schets ziet er al goed uit. Ik zie nu ook de rest en je bent echt goed bezig. Mooie achtergrond ook.

Malenka en Telpeva: Die poppetjes zijn minuscuul :oo ik vind het heel knap dat jullie daar met een kwast zulke kleine details op aan kunnen brengen. Verder ken ik die wereld niet, maar het ziet er wel erg gaaf en mooi uitgewerkt uit.

Maanlicht: leuk idee om in 15 minuten wat te tekenen. Helpt het ook echt om van je perfectionisme af te stappen? Wat Telpeva ook al zegt: ze zien er echt hartstikke uitgewerkt uit voor maar 15 minuten.

Monikasweety: Mooie werken hoor! Veel details ook in de vacht enzo.

Pleun02: jij gaat echt als een speer. Mooi creatief werk. Zijn dat nou kleine bloemetjes achter het paard?

Bedankt! De naam heb ik zelf niet bedacht haha, komt door de fokker :') alles moet met elaleen, haar moeder heet jelelaleen :j
Het zijn inderdaad bloemetjes achter het paard!

Nevony

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 08:23

Toevallig keek ik op mijn werk even op de pc in het topic (ipv op mijn telefoonscherm) en toen zag ik het beter. Leuk idee!

Haha jammer Maanlicht, maar je hebt het in ieder geval geprobeerd en dan weet je wat voor jou werkt en wat niet.

Bij mij thuis liggen momenteel alleemaal onaffe tekeningen waar ik om de beurt aan werk
En twee weken geleden ben ik begonnen met de tekenles bij Les bij Suus in Rotterdam (een aanrader voor wie wat zoekt!) en dat bevalt echt super goed!

Heerlijk om iedere week 2,5 uir aan de slag te gaan met andere ‘tekengekkies’. En de resultaten zijn ook heel goed bij iedereen, ondanks dat veel mensen nog niet vaak hebben getekend. De eerste les hebben we geleerd hoe je op een goede manier een schets kunt opzetten en vorige les zijn we begonnen met het inkleuren daarvan met houtskool. Eerst het snoetje en volgende week gaan we houtskooltechnieken leren voor het haar van Bokito :) .

Zo ziet ie er nu uit:

Afbeelding

En ik reis veel met de trein, dus de geleerde schetstechnieken heb ik laatst toegepast voor een snelle schets van een lief konijntje:

Afbeelding

En ik ben ook nog bezig met mijn eigen challenge, al mijn materialen goed leren kennen. En in dat kader ben ik weer bezig met kleurpotloden en een soort spul om ze een beetje te laten blenden, voor een dromerig effect in de achtergrond (ik maak ook nooit achtergronden dus dat was ook best spannend, maar vooral ook heel leuk omdat je wat losser kunt tekenen):

Afbeelding

En ik las overal zoveel goede verhalen over pastelmat en kleurpotloden dat ik daar ook twee proefjes van heb aangeschaft (terwijl er nog zoveel in de kast ligt :Y) ) en ik heb ook een blaadje velourspapier gekocht. Dat is papier met een soort haartjes erop waar je met pastelkrijt mooi op schijnt te kunnen kleuren, dus ik ben heel benieuwd. Nieuwe experimenten zijn dus soon to come :))

Pleun02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 21:58

@nevony ziet er al super goed uit!

Speirs

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-18 16:05

Dat konijntje <3

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 17:33

Afbeelding

Ik heb hem toch maar zo ver af gemaakt en klaar verklaard. Op naar een nieuwe!

ninavo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 17:50

@malenka Wauw die is echt gaaf geworden! echt super mooi <3