[CHALLENGE] 2017: Een tekening per dag/week/maand

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

eclair98

Re: [CHALLENGE] 2017: Een tekening per dag/week/maand

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 14:29

61/365
Honden dingetjes.Afbeelding

Quebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 14:35

Sanneb; ziet er goed uit! vind enkel de haarlijn die door het midden van de hals loopt wat te donker, die trekt de aandacht wat teveel. (van de zwart witter)

Seven; niets op aan te merken :j mooi kleurgebruik!

Malenka; ik vind het er eigenlijk helemaal niet slecht uitzien voor een eerste keer? je kleur gebruik is zeker niet slecht, gewoon oefenen zou ik zeggen!

RenskeFrea; ik vind ze persoonlijk iets te ongedetailleerd. de eerste vind ik moeilijk te zien wat het juist is, maar zoals je zegt je werkt erg klein, en met tijdnood dus dat komt wel goed :)

Eclair98; je schetsjes vind ik erg 'omlijnt', en wat leeg in het midden (opvulling). wees niet bang om eens wat haartjes weer te geven, zelfs al is het maar suggestief.

Sanneb; mooie kleuren! al had ik het roze neusje in een andere kleur gestoken

Joey_Lover; erg gaaf! alleen staat het linkerneusgat wat raar denk ik. maar mooi kleurgebruik en detail!

Telpeva; kopje is inderdaad erg scheef :') wees niet bang om wat referenties erbij te pakken! denk aan tijger voor poten en lichaam misschien, komodo dragon voor lichaamsbouw?
Laatst bijgewerkt door Warboel op 02-03-17 19:59, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Verkoopstukje verwijderd

lovelyfiefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 15:44

sanneb, ik vind dat jouw resultaat voor nu er toch wel al echt veelbelovend uit ziet.
Vind het erg mooi worden!

sanneb

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 16:36

Bedankt quebelle en Lovelyfiefy.
Ik denk dat hij bog wat te licht is, maar weet niet zo goed hoe ik het donkerder maak. M'n eerste echte schilderij met Acryl. Weet iemand of je met acryl ook kan glaceren?
Afbeelding

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 16:38

Iets heel anders, weet iemand fijne vulpotloden van 0.5? Ik ben tegenwoordig helemaal blij met mijn faber castell grip plus maar die is 0.7, en niet in 0.5 te krijgen. Zo'n dikker model pen met grip vind ik fijn, maar ik vind het helemaal niks dat hij 0.7 is ik wil echt een kleinere punt. Weet iemand een alternatief model of merk met een soortgelijk body?
http://image.rakuten.co.jp/atn/cabinet/ ... ll-120.jpg

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 19:06

Glaceren kan. Je hebt er speciaal medium voor.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 20:17

Moderatoropmerking:
Ik heb aardig wat berichten over de verkoop van tekentablets en de reacties daarop moeten verwijderen, hou er rekening mee dat dit niet toegestaan is op Bokt. Je kan een advertentie aanmaken op de Markt en eventueel de link in je onderschrift plaatsen.

RenskeFrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 23:06

seven, wordt mooie kikker, gaaf gedetailleerd. wel hyperrealistisch, maar ik doe het je niet na.
Sanneb, schilderij is mooi geworden, zwart op zwart lijkt me erg moeilijk maar is wel mooi geworden. Vind ook inderdaad het iets te licht, je tussenstappen vind ik mooier van kleur.
Malenka, ik vind hem leuk, lekker stevige fjord. mooie kleuren ook :)
eclair, leuk hondenhoofd. Wat is nu eigenlijk dat eronder? lijkt me groot voor een poot :P

Lijkt me best leuk een tekendag te houden. Kampen is wel een pokke eind reizen, maar die ruimte is wel erg mooi :j Ik ben voor als ik kan, zolang het maar bereikbaar is met een trein in het weekend.

Hierbij nog wat krabbeltjes. Niet allemaal evenveel soeps, maar ben weer wat gaan experimenteren met vogeltjes. En een kat.
En de olifant vind ik dan eigenlijk wel heel leuk geworden. Die ga ik misschien nog wel uitwerken in kleur, zodat mijn zusje hem kan gebruiken :)

losse krabbeltjes met potlood in mijn schetsboekje, naar foto's uit mijn eigen collectie:
Afbeelding
Afbeelding

Deze is van een olifant in het nieuwe wildlands park in Emmen. die wilde persé niet het water in, maar er lag wel allemaal brood in het water wat ze toch wel graag wilde hebben, grappig om te zien.
Is potlood op A5, van een eigen foto ook:
Afbeelding

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 23:16

Dat vind ik een groot compliment, ik wou graag realistischer werken dus dat is mooi dat dat door komt

Update
Afbeelding
Afbeelding

zwanepol

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 23:22

Hij wordt erg gaaf seven +:)+ prachtig hoor!

sanneb

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 23:27

Nog 1 update dan vandaag. Ik kan nooit stoppen als ik enthousiast ben. Moet eigenlijk nog m'n Challenge.
Afbeelding

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 23:38

Bedankt zwanepol

Mooi sanne
Mooie diepte

zwanepol

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 00:00

Sanneb is ook goed bezig zeg, super hoor!

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 00:58

Meer krijg ik niet af vandaag, barstende hoofdpijn. Morgen verder! Jullie hebben mij aangestoken met dat realisme
Copics A4
Afbeelding

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 01:02

Mooi enkel het mondje nog en hij is af :j

lovelyfiefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 06:13

sanneb, jeetje! hij is nog veel groter! Wat gaaf!

Seven, jouw kikker komt ook mooi uit de verf (ja dit was het eerste wat in me op kwam, vond het eigenlijk wel toepasselijk :P )
Hele mooie kleuren ook!

Renskefrea, Ik vind jouw olifant mooi, alleen voor de verhouding is de appel misschien wat groot?

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 09:52

Haha mooie woordspeling lovely

sanneb

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 10:29

Bedankt voor de leuke reacties.
Nu heb ik gisteren alsnog alle zwart afgemaakt, maar nu spijt van. Ineens zag ik een paard wat zich losspringt uit het zwarte deel naar het witte met verdspatters en druipers. Misschien toch maar weer met Wit erover dan :+

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 11:06

Gisteren door de hoofdpijn op niemand gereageerd dus dat ga ik even inhalen:

Joey lover: dat paard vind ik heel mooi, de look van het paard, de kleuren, de achtergrond, gewoon top
Sanneb: gaaf hoe die kracht er van af spat door de technieken die je ook hebt gebruikt, dat komt imo helemaal terug in de manen. Bij de keel van het paard zitten wat witte haaltjes, was dat de bedoeling? Die leiden mij wat af (spontaan weet ik niet meer of je lijden of leiden schrijft, met ei of ij, oeps...)
Eclair: lukt het een beetje met je plannetje om daar te schetsen?
Renskefrea: die kleurtjes vind ik helemaal leuk, het is net een vrolijke regenboog vol kleuren en er zit nog een schattig beestje ook, hij is leuk om naar te kijken.
Bij de rode panda vind ik vooral het kopje heel mooi, ziet er mooi uit zo hoe je alle haren allemaal met de vacht mee hebt getekend het maakt hem net een stukje realistischer. Ik denk dat het lijfje ook zo eruit had kunnen zien als je meer tijd er aan besteed maar je zegt zelf al dat dat niet ging :D och, soms heb je van die dagen, toch? Morgen weer een dag!
Malenka: ik had al gezegd dat ik hem leuk vind en ik doe dat lekker gewoon nog een keer. Ik kan er niet aan af zien dat je problemen had met het materiaal, voor mij is hij gewoon mooi!
eclair: leuk kopje, echt zo'n trouwe hond die op zijn baasje lijkt te wachten. De 2e tekening kan ik niet zo goed uit opmaken wat het is, het lijkt een voorpoot maar dan mis ik eigenlijk nog de teentjes.
renskefrea: een leuke serie weer, de olifant springt er voor mij kwalitatief echt bovenuit, die vind ik heel mooi gelukt heel realistisch

Sanneb en Seven: <3 ga vooral door want ik ben echt mega nieuwsgierig hoe het gaat worden, die van seven vind ik al heel erg mooi en die van sanne vind ik ook zo gaaf, lijkt mij behoorlijk pittig zo'n groot formaat en dan ook meerdere tekeningen er op. Ben heel benieuwd hoe ze eruit zien als ze af zijn!

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 11:18

Bedankt Telpeva

Hier nog naar klein stukje maken en dan alweer door naar het volgende project
Wil dan iets heel anders doen nu bedenken wat :D

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 11:38

Ik ben ook weer bezig met het katje met de markers, dat duuurt lang zeg met al die haartjes, geef mij maar een cartoonstijl dan kan je de kleuren er in 1x tegenaan gooien haha. Weet je trouwens waar ik bij jouw huidige stijl (dat hele realistische, zoals met de rottweiler, paard ocelot en deze) steeds aan moet denken, hoe gaaf die tekeningen zouden staan in een kalender. Ik zou zoiets kopen...

Nevony

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 11:54

Ik vind dat je dat knap doet al die haartjes zo met de markers Telpeva. Ik ben altijd flink aan het 'smeren' met kleuren over elkaar om mooie verloopjes te krijgen. Dan is er van zichtbare haren geen sprake.

Ik ben ondertussen ook weer een beetje aan het tekenen geslagen. Kort geleden heb ik een pastelworkshop gevolgd wat het enthousiasme wel weer heeft aangewakkerd. Alleen heb ik het momenteel heel druk met werk dus het afwerken van mijn tekening gaat in kleine stapjes. Als het af is, plaats ik het hier :) .

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 12:56

Dank voor het compliment :D ik smeer het ook uit om te blenden, maar enkel met stroken met de dunne punt van de marker.

Hier ben ik nu, hij moet echt nog minimaal 2 tinten donkerder maar ik wil graag eerst de basis lagen er op hebben inclusief blends
Het is het katje op pagina 98
[UK] [CENTRAAL] Aanvraag en resultaat topic tekenen *Overig*
Afbeelding

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 13:56

Wow bedankt Telpeva groot compliment
Voor mijn gevoel ben ik er nog lang niet :oo

sanneb

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 16:48

Bedankt voor de feedback.
Ik heb ook nog nooit twee op 1 doek geschilderd. Of zwart op zwart haha. Maar soms wil je graag iets en dan lukt het ook nog. Denk dat de Challenge me echt helpt. Ik heb het resultaat gewoon losgelaten en ben gaan schilderen. Het is een verrassing voor m'n vriendin als bedankje dat ze voor m'n paard zorgt nu ik het zelf niet kan.(hoop dat geen bekenden het zien en verklappen).
Afbeelding