[CHALLENGE]2015: een paard per dag.

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

annelot

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 20:15

Eindelijk weer eens van mijn kant. Wat een prachtige werken komen er voorbij!
Ik wil deze eigenlijk wel inkleuren maar moet echt gaan experimenteren dus weet niet zo goed hoe.

Afbeelding

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-15 20:19

Annika: dat witte oogje maakt 'm wat spookachtig... Heeft wel wat :D
Caaramel: welkom :j
Dagmerrie := ik voel een serie aankomen :j :D hij is leuk. En gebrek aan inspiratie heb ik nog niet. Wel weet ik van tevoren niet wat ik precies ga doen :)
Annika: hij is leuk in kleur :j oogjes misschien nog niet helemaal correct, maar ik vind ze, net zoals je spookje, wel leuk :D
Pluizebolplum: ook 'gewoon' weer leuk, voel bijna de kriebels die je van zo'n actie (neus) krijgt :j
Annelot: mooie billen :D leuk weer wat van je te zien. Al die verschillende stijlen zijn zo leuk!

Afbeelding
91/365
Acryl en inkt op papier.

RenskeFrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 21:14

Caaramel, doe gerust mee, ga je voor elke dag? Ben benieuwd :)
Annika, hij is best leuk, misschien is de neus iets te spits. Idd beetje spookpaardje wat Fnanne zegt, dat heeft wel iets speciaals daardoor :)
Annelot, mooi neergezet. En het is altijd lastig om een goed gelukte schets te gaan inkleuren (ik spreek uit ervaring), maar het helpt om of gewoon te beginnen en zien waar het terecht komt, of je schets minder precies te maken en dan puur met kleur experimenteren. Kleur is leuk, kun je veel mee weergeven :j
Fnanne, supermooi. Mooi effect neergezet met de manen en staart.
Ja nog suggesties voor mijn 'serie' dan? Ben daarvan weer uit inspiratie :P

Vandaag inspiratie door de enorme rijen auto's waar ik (grotendeels) langs reed.

File
Afbeelding

Op A5, met wascokrijtjes, 2 soorten waarvan de ene soort fijn is en de andere dus bagger kwaliteit. Maar die fijne heb ik alleen hele kleine stompjes van :P

caaramel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 21:56

Rensekefrea: Leuk!!! (Kleurtjes :+ ) Lijkt me nog niet zo makkelijk, (dikke?) wasco op A5...
Fnanne: Die lijkt zo op te stijgen, lekker ruw :) Alleen tegen het hoofdje kijk ik wat raar aan?
annelot: Mooi! Nu gaan gewoon kleur gaan gebruiken :+
_Annika: Als schets meer dan ok

Mijn cartoonponytjes. (zijn tijdens de les gemaakt... :P )
Niet letten op de kwaliteit van de foto. |( In het echt zijn de kleurtjes veel feller.

1 April
Afbeelding

2 April
Afbeelding

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 22:12

_Annika Ik vind het reuze meevallen, dat cartoon oog. Moest zelfs weer even checken wat rechts en links is, dus...Juist een lief oog zo, mooie oortjes ook en inderdaad erg goed gelukte kleurtjes!
Dat oog van vandaag valt ook echt wel mee, ik vind 'm niet eng. Had voor de mooi misschien ietsjes hoger gemogen maar verder is het een heel net werkje voor 10 minuutjes.
RenskeFrea Hij is leuk, ook die ieniemienie sokjes die ook meewapperen (dat soort kleine details vind ik dan altijd weer zo briljant). Voor een echte foto van vzpaard verwijs ik graag naar mijn onderschrift. Als je daar op klikt zie je mevrouw in één van mijn creaties, die ze altijd o, zo op prijs stelt (not dus :') ).
Die van vandaag, File, vind ik briljant! Moest er zo om lachen, wat een heerlijke plaat!
caaramel Hoi! Heb je ook al de ondertussen befaamde witte gelpen? Hihi, nee hoor, gewoon lekker doen waar je zin in hebt, ben benieuwd.
Zie ondertussen je laatste post. Wat zijn ze leuk!
annelot Mooi hoofdje zo, die maantjes ook en die schaduwtjes onder de kaak. Zou 'm pas inkleuren als je weet dat het goed komt, zou het anders zonde van het plaatje vinden.
Fnanne Weer een wauwtje. Wat een gave Friese actieplaat!

Was vandaag de hele dag beroerd en was eigenlijk ook niet van plan om zwaar 'commentaar' te geven maar na die plaat van Renske kon ik 't niet laten en als je er één doet moet je ze allemaal doen, vind ik. Dus ook geen hoogstaande kunstwerken maar een vlugge krabbel met fineliner op een velletje A4.

'Sjokker'
Afbeelding

caaramel

Re: [CHALLENGE]2015: een paard per dag.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 22:29

Pluizebolpum: Bedankt! En inderdaad... ook een witte gelpendinges aangekocht :D
Jouw plaatjes vind ik altijd geniaal!
Deze ook weer... Wauw!

Castellon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 22:33

Als stille meelezer/meekijken even een compliment voor jullie allemaal!
Mijn favoriete topic op bokt, geweldig om al jullie paarden in al jullie stijlen, materialen en manieren te zien. Heel inspirerend en vooral ontzettend leuk en altijd weer verrassend :D

Summerfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 09:41

Hoi! Lees al vanaf het begin mee maar me nooit aangemeld omdat ik niet zoveel paarden tekenen. Maar wil het nu wel is gaan proberen! Ik vind jullie werkjes echt onwijs tof om te zien. :D
Ik heb niet zoveel tijd om te tekenen helaas dus voor mij maar 1 keer per week.

Mijn nummer 1, foto even van Instagram geplukt.

Afbeelding

caaramel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 10:30

Hahaha :D Steeds meer mensen die ook willen meedoen! :D
Het is ook zo leuk!

Ziet er leuk uit Summerfly! (is dat houtskool?)

Summerfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 10:38

Jep! Opzetje met potlood en de rest met houtskool. :)

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-15 12:37

Welkom nieuwe crea's :D

Afbeelding
92/365
We zitten op de kwart! *\o/* *\o/* *\o/*

Vanavond een rondje.

yvanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 18:06

1e een digitale tekening t programma was alleen niet zo handig omdat je alleen maar dikke strepen kon zetten terwijl hij al op z'n kleinst stond.
Afbeelding

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 19:15

Summerfly Lief plaatje zo, dat oogje en die heerlijke maantjes.
Fnanne Ik vind dat zo gaaf, hé, zo dat zwart-wit en dan die gekleurde achtergrond. Dat het paard mooi is is al bijna geen nieuws meer.
En gut, op een kwart...Nog maar 3 kwart te gaan *\o/* .
yvanna Toch mooi geworden, toch? Dat idee van die appeltjes op de kaak vind ik heel mooi gedaan. En leuk om te zien hoe het tot stand komt.

Ben nog steeds niet jofel dus heb het maar weer simpel gehouden. Lekker krassen met alleen vulpotlood op een A4tje. Was het idee dus. Waarom ik dan in hemelsnaam dit plaatje van Opapaard met z'n dek over de oren (iets met storm en missende bilkoorden) moest uitkiezen om na te krabbelen is me nog steeds een raadsel. O ja...dat scheelde moeilijke dingen als ogen en proporties. Dat daarvoor in de plaats een bende stof en onmogelijke plooien komen vergaten we maar even. :')

Als je haar maar goed zit...
Afbeelding

_Annika

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 20:30

Vandaag sla ik het voor mij even over, het wilt maar niet lukken.
Ik moet ook nog druk leren voor het ruiterbrwijs, en mijn hoofd zit er niet bij :)
De tekeningen die ik nu maak zijn op kleuter niveau :')

RenskeFrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 21:47

caaramel, tof zeg, ik vind ze echt superschattig. Daar wil ik wel meer van zien!
Pluizebol, blij dat ik je aan het lachen maakte, had zelf ook wel lol het te maken, al dacht ik nooit het zo op papier te krijgen als in mijn hoofd zat, maar vind het eindresultaat wel tof ook :)
Ondanks dat je het geen hoogstaand kunstwerk vindt vind ik je sjokker toch erg expressief, voor een paar krabbeltjes. Die van vandaag van jou vind ik geniaal! En leuk je gedachtengang erbij :P Het resultaat is prima gelukt, moest om die van jou ook erg lachen :D
Enne, beterschap, hoop dat je je snel weer beter voelt.
Summerfly, welkom, prachtig plaatje om mee te beginnen :)
Fnanne, de tijd vliegt, alweer een kwart jaar voorbij.... :P
Mooie houding weer vandaag, vind de achtergrond leuk effect hebben steeds.

Vandaag zijn we met werk (eindelijk) verhuisd, hoewel ik er al 3 weken half zit. Dus eindelijk hoef ik niet meer steeds tussen 2 locaties heen en weer te vliegen.
Naar aanleiding daarvan dit plaatje. In de trein begonnen, hij is best wat uit verhouding, maar ja, ik ben zelf ook lang :P Waarschijnlijk wel dat ik meer met de auto ga want het is helaas wel verder weg, dus minder treinschetsjes ;)
Ben maar zonder schets begonnen omdat ik dacht geen grijs potlood te hebben. (die ik later alsnog vond maar ja).
Toen terwijl we wachtten op de verhuizers op het werk nog even verder eraan getekend, werkte erg goed antistress :j

Moving
Afbeelding

Kleurpotloden en zwarte fineliner op A5

Calanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 22:07

Pfft waar zou ik beginnen.
Annelot, Wauw gaaf! Alleen valt voor mij een beetje het oog tegen.
Fnanne, Kan niks zeggen, vind je stijl echt geweldig _/-\o_
Renske, :') _O- Ik moest er zelf om lachen, Ik kan zelf met wasco niet overweg dus meer tips geef ik niet :+
caaramel, wauw wat gaaf en schattig!
pluizebol, oo gaaf, al is het een vlugge krabbel, vind het gaaf gedaan.
Summerfly, Welkom! :D Gaaf zo met houtskool gedaan :j
Fnanne, Die achtergrond doet mij denken aan toen ik met school naar het musea moest, kwam ik ook zo'n stijl achtergrond tegen
yvanna, van die dikke strepen zie je niks, knap voor je eerste!
pluizebol, moest even zoeken waar het paard was, maar met alleen een A4 & vulpotlood : _/-\o_
Renske, inderdaad een beetje uit verhouding maar stoort mij niet ontzettend.

Ik post maar een wipje, omdat ik toch wel iets wil posten voor week 12 _O- Meer leven in het oog ben ik mee bezig, lukt niet echt :')
Afbeelding

edit; reactie toegevoegd

Summerfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 22:32

Bedankt voor alle welkom's en complimentjes! :D Ik zal ook nog even op deze pagina reageren.

annelot, wat een lieve tekening! Herken mezelf ook in dat je het lastig vindt om in te gaan kleuren, maar zou het gewoon proberen!
Fnanne, prachtig _O_ echt! Allebei zo ontzettend mooi. Ben fan van je werk.
RenskeFrea, super creatieve dingen maak jij! Ze zijn heel leuk om naar te kijken, vrolijk, origineel en kleurrijk!
caaramel, wat een schattige pony's! Leuk getekend.
Pluizebolpum, ook fantastische werkjes. Echt heel erg gaaf _O_
yvanna, tof gemaakt! Leuk dat je er wat wip's bij hebt gezet. Erg mooi!
Delicia, erg goed bezig al! Ben benieuwd hoe die wordt!

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-15 22:58

Tijd voor een rondje :)
Allereerst dank voor alle fijne commentaren, enorme stimulans dit topic, zowel qua 'stok achter de deur' als motivatie en inspiratie :j

Delicia: nu ben ik benieuwd welke kunstenaar :D en wat een werk dat digitale... Klein tipje/ideetje van mijn kant zou zijn er wat kleur in te brengen, in de schaduwen bijvoorbeeld wat blauw of paars?
Renskefrea: geen treinschetsjes meer? :oo zal wennen zijn :D zo leuk om te zien hoe jij je dagelijkse dingen in je tekeningen betrekt. Deze is leuk, maar ben vooral fan van je file :j
Pluizebolplum: je wisselt die onmogelijke oren en andere anatomische moeilijkheden gewoon 'even' in voor zo'n onmogelijke deken :D knap gedaan, heerlijke plaat :j en gewoon door grazen... Beterschap gewenst!
Yvanna: knap dat digitale :j mooi koppie, en net als pluizebolplum trokken de appeltjes op de wang mijn aandacht :j
Summerfly: mooie pose. Het licht op de achterbenen vind ik +:+
Caaramel: leuke, cartoon achtige stijl :j
Pluizebolplum: je sjokker is gewoon een feestje. Ik zeg lijstje!

yvanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 23:13

Zal ik dan ook maar een wip plaatsen

Afbeelding

Ben al verder maar heb daar geen goede foto van

Bedankt voor jullie reactie ik zal binnenkort ook ff reageren op iedereen :)

Calanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-15 00:05

Week 13, kriebeltje op mijn iPad (ik moet eigenlijk al slapen volgens mijn ritme, nah dan maar paardentekningen maken via mijn iPad)
Afbeelding
Ik zit nu te prutsen welk programma nou het beste is voor op mijn iPad, heb er maar drie maar ze zijn niet de beste, kan zo zijn dat er nog een week 13 en 14 aankomt :')

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-15 09:31

Treffende kleurtjes bij je titel Delicia :j ik zou de achtergrond erbij betrekken :j
Yvanna: bijzonder door je kleurgebruik :)

Afbeelding
93/365
Inkt en acryl op papier.

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-15 10:08

Pg 53:
Annelot: Wat een lieve pony. Een hele zachte uitstraling
Fnanne 91: Mooi hoe jij toch altijd het verschil in licht en straling weet weer te geven.
RenskeFrea": haha leuk idee, die file
caaramel: knap dat je zoveel inspiratie hebt voor de cartoons.
Pluizebolpum: Ik blijf fan van je schetsen. Begin je gelijk al zo donker en met deze lijnen of heb je dan eerst nog met potlood geschetst?
raya00: wat leuk dat je dit topic volgt. Zelf al eens een poging gewaagd :)
Summerfly: welkom! en wat ontzettend leuk dat je meedoet :) hele mooie eerste tekening
Fnanne 92: ik geloof dat ik deze stijl van jou, ook erg gaaf vindt. Vind ze interessant om naar te kijken. Hoe je dan de lijnen met acryl combineert. Ik ben groot fan
yvanna: wauw en dat voor een eerste DA.
Pluizebolpum: hihi wat een leuke plaat. Hoe verzin je het!
RenskeFrea: leuk alle details die je laat terug komen in de tekeningen.
Delicia: mooi begin. Misschien iets feller wit gebruiken voor meer leven in het oog.
yvanna: ahh, het eerste dat ik denk. Neee dat papier. Zonde. Volgende keer iets beter investeren in je papier he ;-)
Delicia: wat een woest paard.
Fnanne 93: Nogmaals, heerlijk. de zwarte losse lijnen en de felle kleuren op de achtergrond. Ook je uitwerking in een ander UK topic. _/-\o_ Zeer onder de indruk van je veelzijdigheid

yvanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-15 10:15

Ja a mijn papier was op en had alleen nog duur papier liggen en ik vond t zonde om dat te gebruiken. Aangezien ik gewoon een keer wilde uittesten Hoe het tekende met normale potloden. Dat het zo mooi begint te worden had ik van te voren niet verwacht dus toen maakte mijn papier niet uit :p

Edit* zo mooi klinkt ook zo raar ik bedoel dat ik eig zo serieus met die tekening bezig ben En Datik niet verwacht had dat het er zo zou komen uitzien
Laatst bijgewerkt door yvanna op 04-04-15 10:32, in het totaal 5 keer bewerkt

yvanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-15 10:22

annelot
erg mooi gemaakt

Fnanne
Vindt jou stijl z mooi altijd creatief en aan de paarden mankeert nooit iets

RenskeFrea
Leuk bedacht! Leuk dat ze bijna allemaal anders lopen

caaramel
hele leuke schetsjes
Leuke stijl

pluizebol
mooi paard gaaf dat je dat zo kan met die lijnen

summerfly
mooi gemaakt

Fnanne
gewoon super die achtergrond met dat schetsje ervoor erg mooi

pluizebol
heel mooi dat deken is goed zichtbaar mooi met die plooien

Renske
leuk werkje

Delicia
mooie wip

Fnanne
weer prachtig

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-15 11:35

14 - 52
Even het schilderen qua uitwerking helemaal kwijt. De schets heb ik daarin tegen steeds sneller staan. Toch prettig de 'verplichting' te hebben elke week wat te maken.

Afbeelding