die slofjes ben ik nog niet aan begonnen Het patroon weerhoud me er big-time van! Ben wel (wederom) met een tijger/beer bezig en een vrachtlading muizen. Maar wil toch van de week ff kijken voor andere boekjes, want ik maak nu veelal hetzelfde (gelukspoppetjes, muizen, uilen en tijger) terwijl er nog zoveel meer is. De posttas moet nog ff op zich laten wachten want daar moet ik eerst het juiste garen voor hebben. Weet jij of Lique dat heeft Dobbel?
ja hoor lique heeft dat, ik heb het met limone katoen gehaakt maar kan ook prima met bv catania, of katia katoen hoor, maar lique heeft nog wel wat limone maar geloof niet veel meer,
heb je al bij de boekenvoordeel gekeken staan leuke boekjes.
Zo! Ik ben bij de primera geweest. Haaknaald gekocht en wol (katoen hadden ze niet, helaas, lijkt mij makkelijker dan dit, dit wol gaat iedere keer 'uit elkaar' hoop dat jullie snappen wat ik bedoel). Denk dat mijn haaknaald iets te klein is voor het draad, maar ben er wel mee aan het oefenen, rechte stukjes... Iemand een goede tip voor het soort katoen wat ik kan gebruiken? En waar ik dat ONLINE kan kopen? Heb een 2,5 mm haaknaald? Of is een grotere haaknaald beter om te oefenen?
krissis, hoe doe jij patronen lezen als jij links haakt?
Haaknaald 2,5 is voor amigurumi veel voorkomend, dus das een goeie keuze. En qua wol... Kun je ook mee haken, ff afhankelijk van de samenstelling, maar van de wibra/zeeman is prima.
Kayila
Geplaatst: 13-02-12 21:35
Susanne_ op elk bolletje wol/katoen whatever staat welke brei en of haaknaald ervoor geschikt is. Ik haak meestal met eentje kleiner voor strak werk.
Mijn koetje is op ogen en vlekken na klaar! Zal morgen even een fotootje spammen ben benieuwd wat jullie ervan vinden. Ben nu met vosje met bloem bezig. Haakwerkjes worden steeds netter dus ben ook van die druppelvorm ipv bolletje af geloof ik....
Ik ben bezig met een tijger (die ook als beer doorkan) maar daar kan ik ff niet mee verder want dat wol is op daarnaast heb ik 5 muizenkopjes waar nog een lijf aan moet. Maar moet er denk ik 15 in totaal hebben (wel is waar pas voor juli, maar goed...)
Susanne_
Geplaatst: 13-02-12 21:55
Kayila schreef:
Susanne_ op elk bolletje wol/katoen whatever staat welke brei en of haaknaald ervoor geschikt is. Ik haak meestal met eentje kleiner voor strak werk.
Goeie, dankjewel. Op mijn wol staat 3 dus technisch gezien zou het moeten kunnen...
klopt moet prima gaan maaar als beginnen een kleinere haaknaald nemen als op de wikkel staat is best lastig aangezien je snel de neiging hebt om TE strak te gaan haken, en dan is het wel lastiger, maar gewoon oeffenen, ik zelf haak vaak met 1 maat kleiner als op de wikkel staat, dus staat er van 3 tot 4 dan pak ik 2.5 meestal. staat er van 2.5 tot 3.5 dan pak ik 2.0. maar ik hou van heel strak haakwerk, zeker met kleine sleutelhanger dingen, dan moet het goed strak zijn.
Kayila
Geplaatst: 13-02-12 22:31
dobbel inderdaad ik hou ook van strak maar het is inderdaad wel lastiger... hihi hoevaak ik wel niet na het maken van the magic loop even moeite heb met de 1e tour hihi dan wil je hier niet in de buurt zijn
graag gedaan, zo heb je een leuk begin voor je verzamling, als je net zo erg als mij wort heb je straks ook een hele kralen enz verzameling, ik moet hier nodig nieuwe lintjes gaan scoren,
Mag ik ook meekletsen? Ik heb sinds een aantal dagen de smaak te pakken, had het nog nooit gedaan maar ik vind het hartstikke leuk. En verslavend, ik kan het bijna niet meer weg leggen. Ik heb een schildpadje af, ben begonnen met granny squares en zit ook ondertussen nog aan een olifantje. Ik heb na mijn eerste (dikke) wol met naald 4,5 online maar catania katoen gekocht met naald 2,5, en dat vind ik wel mooier. De dikke wol is wel makkelijker/sneller haken.
Ik ben nu flink aan het speuren naar leuke patronen, ik wil graag nog een keer een knuffelkonijn met van die lange oren maken. Wensen genoeg en tijd te kort, haha!
Jemig, het lijkt net of het ontzettend makkelijk is als ik jullie zo hoor... Ik wist al langer dat ik niet helemaal weggelegd was voor dit soort dingen, maar ik merk het nu echt... Ik vind het wel heel leuk hoor, maar op de een of andere manier is het voor mij ontzettend lastig Ik ga niet opgeven hoor! Ik ga nu lekker een beetje prutsen met rechte stukjes en straks een keer een rondje maken, dit weekend ga ik denk ik nog naar huis, dan ga ik lekker even de stad in om fijner spul te kopen en dan ga ik ook echt ergens aan beginnen. Wat is nou hét patroon voor een noob als ik, met linkerhanden en een slechte fijne motoriek?
dat wordt haken met hindernissen Susanne Ik vond de gratis teckel wel erg makkelijk, welk boekje had je ook alweer gekocht? *anders een lesje bij Dobbel... Mijn lukte het niet uit een boekje maar sinds ik bij haar ben geweest, haak ik me een breuk *
Zo, een tijdje niet geweest Maar wel nog steeds druk hoor
Mijn eerste lavender bunny is af en de tweede is klaar om gevuld en in elkaar gezet te worden. De tweede ziet er wel een stuk beter uit moet ik zeggen hoor Hij moet voor maart gevuld zijn, het wordt een kraamcadeautje in de kleuren van de kinderkamer.
Ik zit sinds kort ook dinsdagsmiddags op een breicafé waar ook gehaakt en genaaid e.d. kan worden. Dus nu ben ik eigenlijk op zoek naar leuke dingetjes om te maken. Hebben jullie nog grappige ideetjes?