[INFO] Hoeveel is mijn tekening waard? Deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

yeye

Re: [INFO] Hoeveel is mijn tekening waard? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 00:39

oke :D en wat bedoel je dan juist met restvormen? :o

Skogsmulle
BFB 2024 winnaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 00:46

Restvormen zijn lege ruimtes (tussen bijvoorbeeld twee voorwerpen). Als je alleen een voorwerp zou natekenen door de lege ruimtes tussen een kader en het voorwerp zou tekenen, kijk je al heel anders
Bijvoorbeeld een oude stoel, dit was dan een oefening van paar jaar terug die ik op school kreeg. Je knipt een kader uit papier, en houdt die voor een voorwerp. Alleen de lege ruimtes tekenen dus (en toch zie je dus gelíjk wat het is):
Afbeelding
Maar dat kan bijvoorbeeld ook de omlijning van een paard zijn, etc. etc. :)

yeye

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 00:48

aaah nu snap ik hem :D bedankt voor de goede tip! ik ga er morgen meteen terug invliegen! :D

Skogsmulle
BFB 2024 winnaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 00:49

Graag gedaan hoor! Maar ook blindtekenen, en wat ik vaak nog gebruik -> dingen ondersteboven tekenen, zijn hele goeie oefeningen. :)

Kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 08:45

Myra schreef:
Kikovski schreef:
Ja klopt, ik denk dat ik er ook nog wel even verder mee bezig ga maar ik ben niet zo goed in schaduwen... :P

Schaduwen in kleur is ook al gelijk een stuk lastiger dan in zwart wit. ;)
Een schaduw heeft altijd de complementaire kleur, dus een bruin/rood kleurig paard heeft een groenige schaduw. Geel/oranje zou een blauw/paarse getinte schaduw hebben.
Paar tips: probeer eens wat teken oefeningen te doen, dus blind tekenen, afbeeldingen ondersteboven natekenen en op restvormen letten.

Okee bedankt voor de tips :) Ik ga er vandaag nog even mee bezig :D

Kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 13:11

Ben nog even met de schaduwen bezig geweest net.. Hij is al een stuk mooier (en minder plat..:D)

Afbeelding

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 14:21

Myra; 'restvormen' is toch een ander woord voor 'negatief'? Volgens mij is die term beter bekend. :)

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 15:23

BLZ 47.

Evelijn: 85,- vingers hadden misschien iets meer diepte mogen hebben.
Esther: Iets natekenen wat al bestaat vind ik weinig origineel en dus geen taxatie waard, lekker dooroefenen en een foto of iets dergelijks natekenen ;)
Lalunamyo: zeker 100,- + :j
SIEMxFUNNY: beide 25,- , lijken iets uit verhouding. Zwaan, 30,- mag veel meer diepte/schaduwwerking hebben.
Kallistatje: 35,- mooi zacht portret!
Muurp: ( heey naamsverandering :+ ) 75,- wat ga jij vooruit zeg!!!
Lalunamyo: 80,-

BLZ 48:

Lalunamyo: 100,- + :j
_Likepink_: nog niks voor vragen, lekker dooroefenen!
Aliesjeh: 125,-
Lovelanga: Lekker oefenen ;)
Colinde: 20,- ik mis wat contrast, 15,- vind de tekening te onduidelijk om echt te zien wat het is, 25,- leuk gezichtje!
Marjoke: 125,- zeker weten :j

BLZ 49:

Aliesjeh: 85,-
Astridjuh: 25,- meer contrast.
_Likepink_: 25,- vind het werk veel te weinig schaduw en diepte bevatten.
Myra: zeker 85,- leuke eigen stijl heb je!
Fnanne: 150,- zeker!!! Topwerk!

BLZ 50:

Tinkertom: 50,- + zeker!!! topwerk! , 45,- , 35,- vind de hals niet geheel kloppend.
Norway_girl: 35,- mis wat diepte, 35,- had meer detail in gemogen :)
Lalunamyo: zeker 150,-

BLZ 51:

Macholoverr: lekker dooroefenen.
Zosja24: idem dito ;)
Smeetjoew: 45,- :j
Yeye: lekker oefenen!

BLZ 52:

Kikovski: 10,-

En nu mijn eigen toevoegsel :P
Rigolette op zwaar creme-wit A4papier, 2B/4B/6B + vulpotloodje.
Afbeelding
( er zit meer papier om het paard heen, alleen wilde de scanner dat niet meepakken :+ )

TinkerTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 15:28

mooi Cyntje!! ik vind alleen de voorpluk niet zo mooi en bij het neusgedeelte van het halster mis ik wat schaduw zeg maar €40,-

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 15:53

Bedankt, schaduw zit er overigens wel gewoon bij het halster maar is bij scan niet echt duidelijk :)

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 16:46

Leuk topic! En dat zie ik nu pas.

Laat ik mijn schilderij ook eens plaatsen. :D

Afbeelding Afbeelding
Beetje een scheve foto.

- afmeting is 60x70
- acrylverf
- Zit ongeveer 5 uur werk in

Ik ben benieuwd. :D
Laatst bijgewerkt door Marloez op 19-01-09 16:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 16:49

Het is wel de bedoeling dat je zelf ook taxeerd voordat je plaatst Marloez ;)

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 16:58

Cyntje schreef:
Het is wel de bedoeling dat je zelf ook taxeerd voordat je plaatst Marloez ;)

Ik heb echt geen ideeee van prijzen.. := Daarom plaats ik 'm hier ook. :+ Laat staan dat ik werk van anderen kan taxeren.. }:0

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 17:02

Het is min of meer een regel in dit topic ;)
Je moet dan ook niet verwachten dat mensen jouw werk gaan taxeren :)

Verder vind ik de }:0 -smilie niet echt gepast.

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 17:14

Die koeiensmiley staat in mijn ogen voor niets meer dan: Mezelf dom over vinden komen omdat ik geen idee heb van het taxeren van schilderijen/ tekeningen. Wat is daar niet gepast aan? :P

En natuurlijk ga ik er ook niet vanuit dat anderen dat doen, het zou wel leuk zijn. Ik heb wat door zitten lezen in dit topic en zag dat er wel meer tussen zaten die dat niet deden dus ik dacht, het is het proberen waard! :D

Ik zal binnenkort als de tijd het wat meer toelaat proberen mee te taxeren. (Beetje spieken hier en daar hoe anderen ongeveer taxeren. )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 17:40

@Marloez, als je het topic wat door hebt zitten lezen, zie je ook dat degene die níét bijtaxeren commentaar krijgen.

Er zijn hier een aantal mensen erg actief in het topic, en die gaan hier weg, vanwege het feit dat ik zoveel mensen zijn die neit taxeren maar wel plaatsen.

Ook al kun je niet taxeren, je kunt het gewoon proberen.

Bij deze dus nogmaals van mijn kant, aan iederen die niet taxeert of heel weinig taxeert:
Taxeer ook de anderen, jij wilt toch ook dat jouw werk getaxeerd wordt? Doe een ander daar dan ook een plezier mee.

Bij deze ook: Degene die van nu af niet meer bijtaxeren, die sla ik over.. Ik word hier echt een beetje simpel van..

Ik bedoel dit niet boos naar mensen toe, begrijp me goed! Ik hou er gewoon niet zo van als mensen te "laks", om het zo maar even te noemen, zijn om andere werken niet te taxeren.

TinkerTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 17:51

ik heb ook geen idee van prijzen maar heb dan ook puur op smaak en wat ik ervoor over zou hebben getaxeert ;)

heb trouwens nog een schidlerij van een tijdje terug

Olieverf 30x40 cm 2 avondjes werk
Afbeelding

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 17:55

Tinkertom: 75,-

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 17:56

@ Astridjuh: Ik snap je punt. Maar voortaan even beter lezen, zoals je onderaan mijn post kunt zien ben ik wel degelijk van plan mee te taxeren.

@ TinkerTom: Wauw, heel mooi! Vooral de wat grove/ luchtige manier van schilderen vind ik hierbij echt heel mooi.

45,-
Laatst bijgewerkt door Marloez op 19-01-09 17:59, in het totaal 1 keer bewerkt

TinkerTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 17:58

Cyntje schreef:
Tinkertom: 75,-

Joh zoveel? :D heb hem voor 50 te koop staan en dat von dik al best veel :D niet gezien de uurtjes materiaal ect ect hoor ;)

TinkerTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 17:59

Marloez, even de tijd nemen en een pagina of 5 terug taxeren, dan zul je zien dat de mensen ook de moeite nemen om jou werk te taxeren ;)

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 18:02

Inderdaad :j het is de bedoeling dat als je wat post ( zeker als je tussendoor binnenvalt ) een pagina of 5 taxeert. En niet vanaf je geplaatste tekening een beetje mee gaat doen...

Maargoed er is voldoende over gezegd...

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 18:03

Wordt wel érg veel van je verwacht zeg.. Zoals ik al duidelijk maakte beschik ik momenteel over weinig tijd en kan dus niet pagina's terug taxeren. Ik dacht ik maak een mooi begin en houdt het tussendoor mooi bij wat na mij geplaatst wordt.

JoSav

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 18:04

P48

lalunamyo: hoewel ik het palet erg aantrekkelijk vind, vind ik de uitvoering minder. Hij is wat saai, hij vangt je niet, zeg maar. Dat ligt denk ik nog niet eens zozeer aan de vreemde anatomie, maar hij is denk ik net wat te vlak. 200 euro.

likepink: nog even niks.

aliesjeh: let erop dat je er rekening mee houdt dat er ook hals onder de manen liggen, nu heb je de manen zo neergezet dat het lijkt of je de vorm van de hals voor lief neemt. 130 euro.

lovelanga: het zou fijn zijn als je zelf ook even meedeed!

colinde: 1. geen prettige en geen eigen stijl, oogt heel erg als een bewerking of 'paint over photo'. Daarmee zeg ik niet dat het er 1 is, maar zo oogt het en daardoor van geringe commerciële waarde. 20 euro.
2. denkelijk een erg persoonlijk werk, en de lichtval is op sommige punten niet geheel duidelijk. 30 euro.
3. het mist verfijning en een eigen toets. Durf wat meer lagen te gebruiken, het haar is bijvoorbeeld heel leeg, losse touwtjes. 30 euro.

marjoke: er wordt hier idd heel bescheiden getaxeerd. Boodschapjes kosten zo ook al 30 euro. Dan is een portret een luxe product, en eten niet. Valt binnen de categorie truffels, als we het over eten hebben. Ja, ook een doodleuk portretje van je pony. :)
Taxatie van je werk: goed kleurgebruik en verreweg je beste werk tot nu toe. Gezien het formaat, maar gebrek aan achtergrond (zal bewust zijn en past ook uitstekend) een 3, 350 euro.

P49
aliesjeh: je pastelwerk is nog wat veilig en 'schoon', daardoor oogt het vlak en saai. Ze zijn nu dus nog echt minder dan je zwartwit werken. Ik zou zeggen een 50, 60 euro.

astridjhu: het mist verfijning, met name de manen en ook de anatomische constructie wringt wat. Er zit wel al absoluut vooruitgang in je werk. 25 euro.

likepink: nog even niks. Het mist diepte en een goed kleurenpalet.

Myra: ik heb betere van je gezien. Ik mis ook wat diepte. 80 euro.

Fnanne: heel gebalanceerd werk. 400 euro. Jammer van het kleine formaat.

P50

TinkerTom: 1. Ik vind hem wat mat, en ook de hoek vind ik niet zo goed gekozen, daardoor lijkt hij optisch iets vervormd. 45 euro.
2. Nog matter, en daardoor mist hij echt uitstraling. 35 euro.
3. Mist nog steeds een echt kleurenpalet, nog steeds wat flauw. 50 euro.
Een opmerking: je copyright mag wat minder prominent in beeld.
En belachelijk veel geld schiet mij een beetje in het verkeerde keelgat. Vind je meer dan 3000 euro voor een paard dan ook belachelijk? Het gaat hier om een luxeproduct, niet om een pakje boter, pak melk en een bloemkool bij de buurtsuper. Dit staat los van je eigen uitgavepatroon en of je een hoge of lage dunk hebt van portretschilderijen.

Norway_girl: 1. leuk werkje, al is het rood wel een heel gevaarlijke kleur. 30 euro.
2. Het kan aan de foto en presentatie liggen maar hij is en heel korrelig en heeft vreemde verhoudingen (scheve foto?). Ik kan hem daarom niet taxeren.

lalunamyo: ik mis diepte. Ik vind het wel knap dat je ondanks de groezelige schaduwen je hem tochj heel mooi hebt opgehaald met het contrast van oranje-rood tegenover groen. Dat had ik grag wat meer willen terugzien in de schaduwen, net dat hintje zeg maar. Ik vind de manen en voorlok mooi van kleur maar minder van uitwerking, ze liggen heel erg plat terwijl je wel al best diepte hebt gecreëerd door de kleuren. 350 euro, heel voorzichtige taxatie. Ik wacht op een betere foto.

P51
macholover: onder proberen wordt verstaan eerst een aantal pagina's taxeren alvorens je je eigen werk plaatst. Bij voorbaat dank!

zosja24: AUB regels doorlezen. ZELF OOK TAXEREN.

smeetjoew: ik ben het met je eens dat de krans en de achterhand nog wat verfijning missen, en het voorhoofd is wel heel breed (maar kan het paard zijn). 70 euro.

yeye: zou je aub de moeite willen nemen zelf te taxeren? Ik sla je even over. Voor tips kunje het beste hier kijken: [FK] [INFO] algemene tips voor tekenaars.

P52
kikovski: zou je zelf even willen taxeren? Daarom sla ik je nu even over.

Cyntje: lekker frivool, maar iets te weinig diepte (hij lijkt wel heel erg gedoezeld). 45 euro.

Marloez: zou je zelf even anderen willen taxeren? Ik sla je daarom even over. Dat je zelf geen idee hebt is geen reden om het niet te proberen. Het gros van de mensen hier heeft eigenlijk geen idee. Omdat je zelf werk maakt weet je tenminste dat er werk in zit en materiaalkosten, dat is het allerminste. Van markt hebben de meesten sowieso geen kaas gegeten. En dan is er nog het gehalte 'naam' en 'wat de gek ervoor geeft' en een bepaalde mate aan kwaliteit waarvoor betaald wordt. Dat je dat niet weet is geen schande, dat weten de meeste mensen niet. Maar materiaalkosten en energie die erin is gestoken (en lijkt het ergens op, is het aansprekend?) inschatten is al een begin. Je geeft aan van plan te zijn te gaan taxeren dus zodra de tijd het je toelaat zal ik ook jouw werk niet meer overslaan.

TinkerTom: ik vind hem wat groezelig en hij mist wat kleur en diepte: er zou net wat meer pit in mogen, maar vind hem al meer aanspreken dan wat je eerder liet zien. 70 euro.

Algemene opmerking:
In tegenstelling tot Astrid ga ik me niet verontschuldigen aan diegenen die ik heel bewust heb overgeslagen. Cry me a river! Alsjeblieft zeg. Ik weet dat taxeren niet makkelijk is, en het slokt veel tijd op. Is dat te veel moeite, prima, dan TEM ik desnoods dat je post verwijderd wordt, want dit is toch echt niet de bedoeling, hoe moeilijk taxeren ook is. Voor wat hoort toch echt wat, helaas. Zo denk ik erover. Ik weet niet of er velen zijn die er net zo over denken want het blijkt dat de bokkers die alleen werk plaatsen en niet taxeren toch nog getaxeerd worden door het handjevol mensen dat zijn gezicht nog laat zien in dit topic. En dan vraag je je af waarom het hier zo stil valt. Denk daar maar eens over na. :)

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 18:06

Zeker wordt er veel verwacht ( al vind ik dat persoonlijk wel meevallen ;) ) ... er zijn namelijk ook een hoop andere die hun tijd wél in jouw werk steken!
Daarbij heb je hier al meerdere malen gepost en had je in die tijd de afgelopen 5 pagina's mijns inziens ook makkelijk kunnen doen...