[CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2025

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ezellover25

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-25 13:27

Wauw die honden tekeningen zijn mooi.

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-25 14:42

Heerlijk vrolijk je honden. Het is soms ook zo fijn om lekker met alcoholmarkers te werken.

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-25 11:30

Thanks guys :):)

En met alcohol markers die doordrukken, moet je natuurlijk de achterkant van de pagina's bedekken :')
Het hertje was voor inktober, maar vond hem niet spooky genoeg, dus een ghost hertje geverfd :))
Afbeelding

En op de andere achterkant heb ik gewoon een los papiertje geplakt en daar een snelle schets op gemaakt, ik wil weer wat meer bezig met portretten tekenen
Afbeelding

nick_en_ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-25 12:14

Gisteren weer wat gekliederd met olieverf :D
Niet helemaal tevreden over, maar absoluut niet slecht voor m’n vierde olieverf schilderij :j

Afbeelding

Ezellover25

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-25 12:15

Ik vind het hertje aan linkerkant schattig.

Mooie portret tekening

Ezellover25

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-25 12:15

Oh die paardenhoofd.

Ben verliefd.

Signe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-25 11:20

Wauw Nick en ik! En olieverf kun je altijd weer eens op doorgaan …

Polarise, wat ben je lekker bezig. Geniet van je reis/ontwikkeling. Ghosthertje is zo leuk en creatief.

Ik ben een midweekje naar Gent geweest. Lekker inspiratie opgedaan en een Brieven van Tante Thee doos achtergelaten in een trampaal. Het was de volgende dag weg, best spannend/raar want misschien heeft een zwerver het opgepakt en vond het niks en ik een vuilnis bak gedumpt. Of ze zitten nu in een slaapzak de brieven te lezen onder een brug. Who knows.

Ik ben aan het procrastineren om aan het werk te gaan door te bokken… Maar ga ik echt iets doen hoor.

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-25 16:09

Dankjewel signe!

Nickenik, wat heb jij een heerlijk kleurgebruik <3

Ik moet ook zeggen dat mijn creativiteit echt wel is toegenomen sinds ik dit schetsboek heb. Het is gewoon een talens art creations, en ik heb hiervoor ook altijd a5 schetsboeken gehad, zagen er hetzelfde uit, maar bij dit schetsboek werkt het gewoon goed ofzo. Ik weet niet of het gewoon timing is en dat ik zelf één of andere mentale blokkade heb losgelaten net toen ik in dit schetsboek begon, maar ik ga in ieder geval heel lekker.
Deze week moet ik weer even focussen op school, donderdag hebben we eindpresentatie van de projecten uit de eerste periode, en ik moet nog ongeveer het hele eindwerk maken :') niet tegen mn docent zeggen, ik heb hem vanochtend wijs gemaakt dat ik halverwege was _O-

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-25 20:42

Wat ontzettend leuk zijn je hertjes geworden.
Hier ook een zelfde schetsboek maar dan A4, gekocht op cursus. Ik vind het ook een super fijn schetsboek om mee te werken.

Wat een mooi olieverfschilderij nick en ik. Lekker kliederen geeft vaak mooie resultaten.

Hier ook vooral bezig met schetsen. We zijn bezig geweest met ogen en contouren. Verder een foto van pinterest uitgekozen om het geleerde in een portret te verwerken.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik heb inmiddels al zoveel getekend dat ik nieuwe schetspotloden heb moeten bestellen.
Voor de gewenste kleurpotloden moet ik nog even doorsparen. Wacht liever wat langer voor een echt goed merk dan nu wat goedkoper kopen.

vikawiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-25 22:20

Succes met je project @polarize!

@nick_en_ik wat een prachtige sfeer <3

@signe ik zag het pakketje al voorbij komen op facebook, ik vond het zo attent. Daar moet wel iemand heel blij mee zijn geworden <3

@thats_me wat een mooie werken weer! Ik heb dit volgens mij al veel vaker gezegd en ik blijf het zeggen, maar ik vind het zo leuk om je voortgang te zien!

-----
Ik ben de laatste tijd lichtelijk geobsedeerd door leren sokken te maken, dus ik heb niet veel getekend :+ maar voor mijn verjaardag heb ik een linomesje gekregen van 1mm, en een handbeschermer zodat ik niet nog een keer in m'n vingers snijd :+
Dus de sokken heb ik voor een avondje aan de kant gelegd en heb de nieuwe materialen uitgeprobeerd.
Uiteraard was mijn fluffy pony weer model, daardoor kon ik met het dunne linomesje de textuur van de vacht creëren. Om de een of andere reden wilde de inkt alleen niet goed op de linoplaat uitverdeeld worden, dus het printen ging ook niet zo soepel. Daar ga ik op een ander moment dan half 11 's avonds wel aan verder prutsen

Afbeelding

Jindai

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-25 00:40

Wat gaaf, dat diorama in kleur @Polarize!
Die cocktails springen er lekker uit qua kleur!
Heel erg schattig, die koetjes! <3
Lastige pose, je digitale tekening! Maar staat er netjes op! En tof, zelf verf gemaakt!
Vind het werk met de alcoholmarkers heel vet gedaan, leuke stijl en lekker vrolijk!
Gaaf ook, beide hertjes en het portret!

Ik was begonnen met de maandchallenge, maar maakte een fout en heb nu moeite om er toch mee door te gaan… nog even over denken, misschien :) maak ik nog wat anders :P

Wat een heerlijk stripje weer, Vikawiek! :D
Leuk, de Neocolors ll! Ik heb ze ook, lekker materiaal is het! Wat een schattige en grappige tekening heb je er mee gemaakt! <3
Mooie print heb je weer gemaakt, die vacht is goed geslaagd!

Leuk, Ezellover! Ook het kaartje! :)

Wat tof, Tazzey! :) Zowel de workshop als het resultaat!
En wat ontzettend spannend, van dat exo skelet! Ik duim voor je en hoop dat het je het gewenste brengt _/-\o_

Heel erg gaaf geworden, je inzending voor de maandchallenge @Thatsme! :) Wat heb je er veel in weten te verwerken!
Leuk om te zien hoe je vooruit gaat qua portretten e.d. Vind de neuzen super knap gedaan! Qua potloden is er zoveel keus! Ik heb zelf de Polychromos, die gerbruik ik eigenlijk het meest. Ook heb ik de Prismacolors (die worden gezien als de vervanger van de Karisma’s waar Malenka het over heeft) en die zijn weer heel anders dan de Poly’s, veel zachter. Derwent heeft ook hele fijne potloden, buiten de Inktense om. Mocht je in de tussentijd wel een goed setje willen voor een paar euro, dan zou ik de Staedler Norris aanraden. Die zijn heel goedkoop maar ik vind ze ook heel fijn. Ze zullen alleen niet lichtecht zijn, vermoed ik zo :P
Heel schattig die alpaca, grappige beestjes zijn dat! Vooral als ze rennen :D
Rembrandt herkende ik er meteen in, knap gedaan! Mooie olifant! <3

Wat een leuke opdracht @Signe en wat een fantastische platen heb je gemaakt! <3 Kom er meteen helemaal van in de kerst/winter stemming!
Wat gaaf dat je wat achter hebt gelaten om te vinden en wat spannend idd! Misschien hoor je er ooit nog wel wat van, zou leuk zijn! :j

Hele leuke inzending voor ‘Crown’ @E4D :)
Wednesday is meteen herkenbaar, tof!

Heel benieuwd naar je leeuw, Jis! :j

Wow @ Nick&ik! :oo Die spat echt van het papier af, prachtig! Heel mooi kleurgebruik!

Kom ik aan met een schijfje sinaasappel/mandarijn/citroen/limoen/whatever :))
Zat gewoon wat te prutsen en vind de kleuren wel leuk geworden. En even wat afleiding van de challenge die ik verpest had :+

Afbeelding

Afbeelding

vikawiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-25 00:43

Die citrus had ook last van blauwe maandag :D
En vooral je werk voor de challenge alsnog posten hoor! Ik ben heel benieuwd namelijk

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-25 08:15

Bedankt voor jullie reacties. Ik ben zo blij dat ik het tekenen weer heb opgepakt. Het is zo leuk!

Leuk dat je zo aan het experimenteren bent met linocut Vikawiek. Benieuwd naar je resultaat als de inkt wel mee werkt, deze is namelijk al leuk.

Blauw en wit werkt altijd goed als kleurcombinatie. Ook ik ben benieuwd naar je maandchallenge Jindai ook al is het niet perfect. Het gaat toch vooral om lekker tekenen.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-25 10:06

Ik ben even niet zo veel online en teken en schilder momenteel even helemaal niet. Ik ben heel druk met het instellen en inleren van mijn exo-skelet. Het is echt een enorme gamechanger voor mij. Ik kon normaal niet ver lopen zonder dat iemand mij moest ondersteunen en met traplopen moest ik mij aan beide leuningen bijna omhoog tillen omdat ik te weinig kracht in mijn benen heb.
Met het exo-skelet ben ik gisteren zelf naar het buurt supertje gewandeld die op 250 meter afstand zit. Ik kan nu met 1 hand de leuning vast houden en op een normaal tempo de trap op lopen.
Het skelet zit nu onder mijn lange winterjas dus hij valt niet op. Ik moest enorm lachen om mijn buurvrouw. Ze stond bij het raam en zwaaide naar me toen ik de trap op gelopen kwam. Maar dat ging erg soepel dus de verbazing op haar gezicht was heel groot. Ze kwam ook direct naar de voordeur om te kijken of ze het wel goed gezien had. :D
Ik kan ook niet fietsen, want door het letsel aan mijn ruggenmerg werkt een van mijn benen niet als ik ga zitten. Dit exo-skelet moet het weer mogelijk maken dat ik kan fietsen. Ik was erg skeptisch maar nu ik weet dat hij me moeiteloos de trap op helpt denk ik dat fietsen inderdaad weer moet lukken.
Ik ga dat zaterdag proberen. Ik heb mijn fietsen ooit verkocht toen duidelijk werd dat ik niet meer zou herstellen. Zaterdag komt mijn vriendin op de fiets naar ons toe en ga ik op haar fiets kijken of het lukt. Als dat lukt dan ga ik maar weer op jacht naar een mooie fiets.
Ik ben er emotioneel ook echt even ontdaan door geweest. Ik heb jaren geleden moeten accepteren dat ik slecht mobiel was geworden en dat er geen enkele kans op herstel meer was, en dat was prima want dat ging gewoon goed maar nu er ineens weer een hoop mogelijk is is dat wel weer even omschakelen.
Ik heb de eerste keer echt met de tranen over mijn wangen de trap op en af gelopen.

Ik hoop vrijdag weer naar schilderles te kunnen gaan en hoop het thuis ook weer op te gaan pakken.

Sorry, dat was even heel erg offtopic. :o

Polarize,
Ik vind dat hert echt fantastisch, ik blijf ernaar kijken en zou dat echt zo aan de muur hangen. Je portret is ook heel erg mooi, wat een fijne stijl heb jij.

Nick, is dit je vierde olieverf werk?! Prachtig! Ik vind de textuur van de aangebrachte verf echt heel tof. Dat voegt echt iets toe aan het werk.
Werk je alleen op papier of ook op canvas? Dit werk zou op canvas in een mooie lijst echt heel erg mooi aan een muur staan.

Thats_Me je ogen schetsen zijn mooi, ze hebben echt allemaal een eigen uitstraling. Ik vind ogen altijd heel leuk om te doen maar ook heel moeilijk, zeker als je een persoon na gaat tekenen want als het oog niet 100% gelijkend is dan is het portret meteen niet helemaal goed.
Het portret van het meisje met het hoofddoekje spreekt mij heel erg aan. Haar blik pakt je direct. Erg mooi gemaakt!

Vika, ooooh lino's zijn zo tof. Ik heb een vriendin die ook van die prachtige lino's snijdt. De fijne lijntjes in jouw fjord zijn zo mooi. Echt heel knap gemaakt. Ik ben een beetje jaloers op jouw skils hihi

Jindai, je schijfje fruit is heel tof geworden, zeker ook vanwege de kleuren die je gebruikt hebt.

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-25 11:25

Tazzey, wat een prachtige reden om offtopic te gaan! :D Ik kan me ontzettend goed voorstellen dat het je flink raakt. Technologische ontwikkeling zoals het gebruikt zou moeten worden. De levens van mensen verbeteren. *\o/*

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-25 11:58

Tazzey wat een fantastisch bericht ! _/-\o_ Ik duim dat je binnenkort terug je eigen fiets kan hebben.

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-25 12:20

Wat mooi om te lezen Tazzey. Zo fijn dat je met deze nieuwe technieken weer kwaliteit van leven terug krijgt. Ik lees met veel interesse mee, want mijn lijf mankeert ook vanalles dus mocht het hier slechter worden dan weet ik door jou verhaal dat er wel mogelijkheden zijn om weer mobieler te worden.

Overigens heel begrijpelijk dat je nu met andere dingen bezig bent en dat je emotioneel een achtbaan beleefd. Je lijf moet ook wennen en het feit dat je weer dingen kan waar je eigenlijk al afscheid van hebt genomen is gewoon fantastich. Ik ga heel hard hopen dat je straks ook weer lekker kan gaan fietsen

_roodvos_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-25 12:35

Oh wat fijn Tazzey! Goed om te horen dat het inderdaad werkt.

Nick en Vika :oo Heel erg cool.
Ik vind de textuur/het rommelige in het zwart van de lino juist wel wat hebben Vika :J Welk gutsje/mesje heb je gekregen? Ik ben ook al een tijd op zoek naar een fijn heel klein gutsje.

Thats_me je ziet je gewoon vooruit vliegen, zo leuk om te zien :D Het onderste contourportret vind ik heel geslaagd (en het "gewoon" getekende portret daaronder ook)

vikawiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-25 13:54

Wat fantastisch @tazzey! Het is je gegund <3

@roodvos ik heb het 1mm mesje van Speedball gekregen. Die past alleen niet in het houten handvat van Abig, maar alleen in het handvat van speedball zelf. Wat zowel ik als mijn ouders niet wisten. Dus ik heb het mesje gewoon in het handvat gedouwd met een stuk kneedgum :+

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-25 20:13

Wat fantastisch @tazzey! Lekker genieten van die nieuwe vrijheid!

Ik heb even geen foto van mijn diorama project, maar uh...werken anderen ook graag op de vloer :+
Tekenen gaat altijd op mijn bureau of op de ezel. Maar zodra ik in 3D bezig ga? Vloer. En dan is dit hoe mijn atelier eruit ziet _O-
Inclusief: een paar boeken die ik had gebruikt voor kunstgeschiedenis verslag, een broek die opgeofferd wordt voor Halloween, willekeurige materialen die geen vaste plek hebben, en mijn project wat in losse delen over de hele vloer ligt verspreid :')
Afbeelding

vikawiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-25 21:26

Jaa mede floortroll hier :)) tekenen en schilderen gaat netjes aan het bureau maar met knutselen is de vloer niet veilig

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-25 21:29

De vloer is gewoon goed voor creativiteit :))
Minder goed voor mijn rug :')

Maargoed, dit is waar we vanavond geindigd zijn! Ik ga morgen op school even kijken hoe ik het precies neer wil zetten, want donderdag zijn de presentaties :D

Afbeelding

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-25 22:27

@vikawiek: wat een prachtige linosnede! Ik vind houtsnedes en linosnedes een heel aparte uitstraling hebben. Als kind las ik vaak oude boeken met houtsnede-illustraties, zelfs nu nog denk ik aan sommige daarvan terug... ze hebben een soort dramatiek die andere media missen.

_roodvos_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-25 22:28

Ik hou ook van de vloer. Veel meer ruimte dan op een tafel en je kan zo lekker alles om je heen uitspreiden en raar opgevouwen zitten (dat kan ik eigenlijk ook heel goed op een stoel, maar dat terzijde). Ik heb ook hele kunstacademieprojecten liggend op de grond getekend inderdaad.
Dit wordt wel gedeeltelijk veroorzaakt door gebrek aan een groot bureau denk ik, maar tot nu is ook elke groot bureau op een gegeven moment toch opeens vol met troep en dan dus niet groot genoeg meer. Maar op de een of andere manier gaat creativiteit soms ook gewoon uit zodra je recht op een stoel gaat zitten.

Oh erg leuk geworden! :D

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-25 22:34

Ja als we alles ingeleverd hebben gaat mijn bureau (en atelier) een grote schoonmaak krijgen zodat ik daar ook weer goed ruimte heb. Maar midden in een project vind ik het ook wel heerlijk om alles te laten staan zodat ik op elk moment weer bezig kan. Als ik maar een redelijk begaanbaar pad richting de deur heb ben ik helemaal happy :))