[CHALLENGE] tekenen/schilderen 2018

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 14:38

Leuk geworden Malenka, echt net metaal inderdaad, knap!

Jouw tekeningen zie er ook weer mooi uit eclair. :j Ja zooo warm, maar morgen gaat de temperatuur zakken.

Wat leuk Nevony, je werk in een galerie!
Ik kan je geen tips geven, ben zelf ook zo slome werker helaas.

Cool Telpeva, ziet er mooi uit! JHij bent de enige die ziet dat de kleuren niet kloppen. :D Heel leuk die schetsjes. <3

Nice Pleun!

Heb een schilderijtje afgekregen vandaag. :):)

Afbeelding

eclair98

Re: [CHALLENGE] tekenen/schilderen 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 17:02

Wat een geweldig schilderij! Werk je ook in opdracht? Ik wil graag nog een mooi schilderij van eclair en jouw stijl spreekt me heel erg aan!

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 18:33

Dankjewel! :)
Ik neem op het moment geen opdracht aan is de bedoeling maar wilde wel weer eens wat paarden gaan schilderen dus als je een hele mooie foto hebt. :D

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 17:03

Weer een stukje verder met Maine Coon Horus. Nog wat lagen te gaan.
Afbeelding

JoukjeV

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 17:55

Wauw!!!!

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 10:50

Die Main Coon wordt echt fantastisch! Mooie uitsnede ook.

Ik durfde gister weer het penseel op te pakken, het is een hommel geworden. Hij is nog niet helemaal af voor mijn gevoel.

Afbeelding

FennyPower

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 12:39

Wauw Die kat!

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 16:49

Het is ook om te schamen dat ik een prachtige tekenkamer heb en nooit teken.
Maar ik wil deze nu echt eens afronden en wil daarna m'n bijrijdpaardje tekenen.

Afbeelding

Nieuw naar oud:
Maanlicht: Goed dat je je penseel op hebt gepakt! Mooi hommeltje
Jis: Maine coon is prachtig! Je zou zeggen dat 'ie al af is. Op je andere had ik al in je topic gereageerd :P
Pleun: Je gaat echt vooruit! De fjord is al heel mooi. Je details worden ook beter.
Eclair: Jouw alpaca is te schattig <3 Knap dat je al zoveel weken hebt gehaald.
Telpeva: Leuke schetsjes
Nevony: Ik teken dan weer juist snel. Daardoor gaan soms wat details verloren dus ik vind langzaam tekenen juist een kunst :P Je katten zijn mooi! Je paard ook, goede contrasten zo.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 22:02

Dank je Maanlicht, Fenny en Selina!

Wat mooi die hommel, lekker los werkje, is dat aquarel?

Prachtig Selina. Die ogen! <3

Nou ik heb een overstap gemaakt naar olieverf. Ben al heel lang met een opdracht bezig, een klassiek portret van een dame wat voor mij vrij nieuw is en dat wilde maar niet vlotten. -O- Met de Golden open acrylics raakte ik gewoon niet tevreden, wilde mooie vloeiende overgangen maken in de huidskleur en met het warmere weer droogt de Golden open toch nog echt te snel hier voor.

De Maine Coon maak ik wel af met de Golden open maar de klassieke replica (paard) gaat nu ook met olieverf afgemaakt worden.

(olieverf kan over acryl aangebracht worden, andersom niet)

Pleun02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 07:37

@Jis leuke projecten! Die kat is echt ontzettend gaaf <3
@selina super gaaf!!!
@maanlicht super leuk! Leuke stijl!
De letters bij de vogel heb ik trouwens overnieuw gedaan, was er niet tevreden mee.

De fjord en het meisje heb ik afgemaakt, ben er tevreden over!

Afbeelding

Ik ben weer begonnen aan een nieuw project, ik ga mijn eigen paard schilderen voor mijn moeder.

Afbeelding

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-18 09:32

Wat is hij mooi geworden Pleun!

Mooie schets, klopt de lengte van de neus?

Pleun02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-18 09:47

Bedankt! Ja hij klopt wel, heb de neusriem alleen nog niet helemaal goed zitten.

Pleun02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 17:03

Mijn schilderij is klaar, jammer dat het topic zo onactief is geworden :( Hoop snel weer van jullie te horen!Afbeelding

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 17:42

Mooi pleun, daar zal je moeder blij mee zijn.

Hier ligt het stil ;( rottijd even waardoor mijn hoofd er niet naar staat.

Pleun02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 18:47

Ja ze is er blij mee jis! Hoop dat het snel weer beter gaat met jou :(:) :(:)

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 20:26

Hier ligt het ook stil. Ik heb alleen maar half afgemaakte projecten liggen. Ik ben de lol erin even helemaal kwijt. Waarschijnlijk omdat ik wat te veel aan mijn hoofd heb.

Ik was hier mee bezig... maar het loopt vast.
Afbeelding

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 21:43

Waarop loop je vast? Als je wilt wil ik wel met je meekijken ik heb zelf ook miniaturen geschilderd, heb er ook wedstrijden mee gewonnen jaren terug. De kleuren zijn nog wat vlak, heb je iets in gedachte voor de schaduwen en highlights?
Ziet eruit als een unit van warhammer 40k, heb ik dat goed of zijn ze van een ander merk? Ik heb een klein legertje bretonnians. Much love voor tabletop wargaming <3

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 21:49

Inderdaad 40k. :) Dit is inderdaad alleen nog maar de basecoat. Ik loop vast op de gezichten omdat ik telkens uitschiet. En verder weet ik gewoon niet zo goed wat ik er mee wil qua kleuren. Meestal komt dat wel als ik bezig ben. Ik werk het liefst van de huid verder naar buiten. Dingen zoals de wapens zijn dus als laatste aan de beurt. Hopelijk lukt non-metal-metal. Maar zo ver ben ik nog niet.

(Ik heb ook nog woodelves. Maar helaas zijn die er nu uit als leger. :( )

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 22:00

Tof ik ben benieuwd! Gezichten heb ik weinig ervaring mee, mijne dragen allemaal een helm. Wat ik voor detail wel prettig vind zijn goede kwaliteit penselen met scherpe punt, en dan met verdunde verf de details in laagjes aanbrengen. Zo kan je kleur opbouwen en aanpassen waar nodig en als je snel genoeg bent kan je oeps momenten snel ongedaan maken door het weg te vegen met je vingers/wattenstaafje/stukje papier/whatnot.

Ik ben al weken helemaal uit het ritme, krijg niks meer op papier. Maar ik heb in de schuur nog wat miniaturen in de basecoat staan (die staan daar al jaren :') ) misschien dat ik die ook weer eens ga pakken, leuke afwisseling

Pleun ik vind hem gaaf geworden! goed opgelost ook met de neusriem, die is heel mooi geworden :j
Laatst bijgewerkt door Telpeva op 29-08-18 22:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 22:17

Hey Leuk Malenka, Warhammer! Dat deed ik vroeger ook.
Ik had Tyranids, Space Marines en Undead Cavalry. Die vond ik zo gaaf met die skelet paarden. Daar kon je echt gave details in verwerken. Helaas braken ze vaak af omdat ze zo fragiel waren.

Ik ga mee met Telpeva, inderdaad details aanbrengen in laagjes. Dan wordt het ineens wat.
Nu had ik echt een gigantische voorraad verfpotjes, kwastjes en andere accesoires, omdat mijn ex helemaal gek van Warhammer was.

Ik mis het wel af en toe, lekker pielen...

Zelf ben ik sinds deze week bezig met "15 minute mindful drawing", eigenlijk een concept wat ik zelf een beetje heb verzonnen om mijn perfectionisme en kritische gedachten uit te schakelen. Ik ga 10 minuten mediteren en daarna maak ik in 15 minuten een schets of aquarel. Na 15 minuten is de tijd echt om en mag ik er niets meer aan doen. Dat is voor mij best moeilijk omdat ik super kritisch ben, maar wel een mooie uitdaging. Ik probeer daarbij bijvoorbeeld dieren te tekenen die ik nog nooit heb getekend.

De eerste dag maakte ik het mezelf nog makkelijk door een koolmees te tekenen, je ziet dat de lijnen redelijk zelfverzekerd neergezet zijn:
Afbeelding

Dag twee koos ik voor een zwijntje, nog nooit eerder getekend en dat was best lastig (te weinig tijd!):
Afbeelding

En vandaag heb ik gekozen voor een lepelaar, ook een mooie uitdaging:
Afbeelding

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 22:20

Gave uitdaging Maanlicht! ze zien er ook erg goed uit voor tekeningen van maar 15 minuten vind ik

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 22:23

Dank je wel! Het liefst zou ik zo verder gaan en er nog twee uur aan besteden, maar dat is juist niet de bedoeling haha!

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 22:23

Telpeva,
Gewoon doen! Ik ben benieuwd naar je schilderwerk.
En ik gebruik heel veel dunne lagen. Ook al voor de basislaag. Daarom gebruik ik ook een wet palet om de verf goed te houden.
Mijn verf (valejo) is echter al wat ouder en de consistentie niet in allemaal even goed meer.

Maanlicht,
Lijkt me een goed plan om zoiets te doen. En leuk resultaat al!

Bij mij breken sommige delen helaas ook af. Dat krijg je met elfjes...

Voor degene die geen idee hebben hoe klein de modelletjes zijn...

Afbeelding

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 23:09

Dit was mijn laatste model, geschilderd in 2012, daarna ben ik gestopt. Als ik hem nu zie denk ik echt... wow ik zou anno 2018 echt zoveel anders doen, ik denk dat ik er meer detail nog in zou kunnen wurmen. Maar dit was toen voldoende om mee te winnen, hij heeft in de etalage display gestaan in rotterdam centrum
Afbeelding

Afbeelding

Bovenste foto's zijn oudere foto's van het model in daglicht, die geven de kleur het beste weer. Hieronder wat detailfoto's

Afbeelding
Afbeelding

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 23:29

Leuk! Dat model ligt hier ook nog in de kast om in elkaar gezet te worden.

En ik heb dat ook altijd met werk van een paar jaar terug.

Mijn elfjes staan nu in Hoorn in de etalage. De ruiters, dryades en boogschutters zijn van mij. Afbeelding