[CHALLENGE]2015: een paard per dag.

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 16:56

_Annika Succes!
RenskeFrea Wauw, die opstuivende grond heb je gaaf gedaan. Paardje klopt ook goed. Kan me zo heel erg goed indenken dat je soms de fut niet meer hebt om 'm uit te werken, maar ik vind het bij deze wel jammer. Zou vast een mooi plaatje zijn.

Vandaag maar weer eens de kleurpotloodjes opgescharreld. Ik heb boven een pracht van een 'werk'kamer met een heerlijk groot bureau om op te tekenen, dus wat doe ik? Ik sjouw alles mee naar beneden om daar op het kleinste vierkantje dat ik kan vinden, te kliederen. Zo kansloos... :')

Kleurpotlood op A4, referentieplaatje en de bellen zijn een beetje opgeleukt in Gimp.

Bubbels
Afbeelding

En nu ga ik weer schoonmaken. Om te beginnen de scanner. >;)
En ja, we hebben ooit gespeeld met bellenblaas tussen de paarden. Hou het maar op iets met 'the child that survived'. :D

RenskeFrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 19:25

Pluizebolpum, tsja, met mijn bui van gister vraag ik me af of verder uitwerken beter was geweest :P
Het is vast beneden gewoon veel gezelliger dat je dat doet :j Ik moest vandaag eerst mijn bureau leegruimen voor ik uberhaupt tekenruimte had, dus ik ken het kleine gaatjes probleem wel :P
Je tekening vind ik prachtig, mooi kleurgebruik, mooie houding ook, en goed gelukt om die neer te zetten. De bubbels zijn leuk extraatje idd.

Ik heb vandaag een tijdje mijn online cursus over paarden gedaan, wat hoofdzakelijk ging over anatomie, vachtkleur en hoeven. Toen ging ik neuzen in mijn tekenbak voor inspiratieplaatjes (alles zit daar lukraak door elkaar gestopt, kwam ook nog een stuk of 5 half opgebruikte schetsblokken tegen en allerlei gekleurd papier :+ dus ik kan nog even vooruit), kwam ik dit plaatje uit een tijdschrift tegen, en leek me wel leuk om eens iets anders te doen.
Het is op A4 (nou ja iets groter want past niet helemaal op mijn scanner) Aquarelblok en ben begonnen met aquarel voor de vlakken. Erna nabewerkt met rode en groene inkt met een kroontjespen.

Afbeelding

(sta elke keer versteld van hoeveel verschillend materiaal ik in de loop der tijd verzameld heb met het idee er ooit iets mee te doen maar natuurlijk niet gedaan heb :P, al heb ik jaren en jaren terug nog wel eens aquarellen gemaakt, zo oud is die verf volgens mij ook :P)

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 19:48

Hoi hoi.
Ik kom hier binnen vallen. Mag ik mee doen met een tekening per week? :o

Heb het hele topic gevolgd.
Zo leuk om te zien dat je bij vele aan de tekening kan zien bij wie die hoort !
En wat een voorruit gang sommige boeken ongelooflijk !

Pluizebolplum ik ben echt fan van jouw schetsen/tekeningen geweldig !

Fnanne die van jou zijn gewoon fantastisch. Wat geweldig om zon talent te hebben... Zucht haha.

Renskefrea jij gaat echt met sprongen vooruit zo leuk om te zien. Je laatste vind ik echt super !

Net als annika en yvanna die gaan ook met flinke stappen vooruit !
En uiteraard gecondoleerd yvanna ...

En die van sjolvir vind ik fantastisch. Ook echt heel kenmerkend :D.

Sorry als ik mensen vergeten ben dit schoot me zo ff tebinnen.

Mijn wekelijkse tekening is nog niet helemaal klaar dus kan m nog niet plaatsen :)
Laatst bijgewerkt door Saul op 29-03-15 19:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Sjolvir

Re: [CHALLENGE]2015: een paard per dag.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 19:52

Yvanna, gecondoleerd....

_Annika

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 20:02

Mijn nummer 12..
Dit was een experiment, het is totaal niet gelukt :')
Het moet een liggend veulen voorstellen
Het is dat ik geen tijd heb, anders had ik hem zo overnieuw gedaan.
Iemand een idee waar het niet klopt?

Afbeelding

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-15 20:20

Annika: hij ziet eruit alsof hij in het water ligt, ik mis een deel. Daarnaast is de anatomie niet helemaal juist bijvoorbeeld zijn koppie. Maar je hebt het jezelf ook wel heel moeilijk gemaakt moet ik zeggen :=
Tyracol welkom en dankjewel :j
Renskefrea: hij is leuk! Heb recent op een echt paard een deel van het skelet mogen zetten... Is niet makkelijk... De jouwe ziet er goed uit!
:') pluizebolplum ik lig echt onder tafel door jouw beschrijvingen :j en zo herkenbaar... Heb thuis hemel en aarde bewogen: ik wilde een werkplek!! En zit als ik thuis werk nu ook... Aan de keukentafel :D
Je bellen zijn leuk, mooi zo met die gedraaide hals.
Renskefrea ow excuus... :o rood... Uiteraard...
Je zand is echt super! Lastige pose knap neergezet!
Pluizebolplum: on my way kan zo op een ansicht. Mooi sfeertje :j

Afbeelding
87/365
Acryl op papier.

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-15 11:39

Afbeelding
88/365
Acryl en inkt op papier :)

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 18:16

RenskeFrea Hihi, ja, dat is zo leuk, van dat archeologische werk. Ik kwam, dankzij dit topic, ook nog spullen tegen. Uit de vorige eeuw. _O- En ik ben zo'n sufmuts, als het nieuw is moet het altijd eerst een tijdje liggen voordat ik het gebruik. Anders is het zo zonde want die nieuwigheid is zo mooi...
Anyway, heel erg gaaf gelukt zo. Lijkt zo wel een illustratie uit een boek.
_Annika Je gaat ook gelijk wel voor dubbelop moeilijk, hé? Veulens hebben al een wat vreemde proportie en als ze dan ook nog eens raar gaan liggen klopt er al helemaal niks meer van...Je moet dan bijna in 3D kunnen denken en een staand veulen in je hoofd kunnen draaien, neerleggen én rekening houden met het perspectief en de dus veranderende proporties. Beetje zoals mijn hoofd van laatst. Dat wilde maar niet lukken omdat het een vreemde hoek was. Dus dat was hoofd in mijn hoofd van normaal naar die hoek draaien om zo door te krijgen hoe de proporties dan veranderen. En ja, dat klinkt ingewikkeld en dat is het ook. Het scheelt wel als je goed in beelden kunt denken.
Tyrcanol Welkom! Dankjewel :o en ik ben erg benieuwd naar wat jij maakt. Gewoon lekker meedoen en ook paardjes 'kliederen'.
Fnanne Die eerste is gewoon mooi weer. Wat een mooi knap koppie. Die van vandaag vind ik dan weer heel erg supergaaf. Eentje in de categorie 'lijstje erom'. Komt denk ik ook door de manier waarop jij achtergronden neerzet. Simpele vlakken die gewoon werken. Blijf 't knap vinden.

Vandaag vooral erg gelachen om dat setje malle knollies. Hooi eten als het waait is moeilijk. Bij opa waaide z'n dek tot over z'n oren, ieniemienie werd helemaal druk van de wind en mevrouw vzpaard werd gewoon nijdig omdat ze ineens moest lopen om haar eten bij te houden. En daar had ik mooi een foto van. Die gebruikt, samen met stiften en de witte gelpen en digitaal iets bijgewerkt.

'Stormy Weather'
Afbeelding

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 19:19

Gaaf fnanne! Alsof het je totaal geen moeite kost echt knap !

Pluizebolpum ook weer geweldig.
Ik zie m al helemaal staan in de wind!

Hierbij mijn eerste tekening.
Afbeelding
Iets groter geworden dan de bedoeling was. Heb. nog geen idee hoe en waar ik m veilig op ga bergen haha.

Tips zijn zeer welkom !

_Annika

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 19:54

Mijn nummer 12 :)
Ik dacht zo van: UNICORN *\%/*
Ookal heeft een unicorn geen veugels? :')
Later vanavond mijn reactie rondje

Afbeelding

(En ja ik heb een heeel inimini pietsie beetje kleur gebruikt :') )

_Annika

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 20:11

(Nummer 1) Pluizebolpum: Erg mooi, De kleuren passen echt goed bij elkaar :j , Waarom kan ik dat nou niet O:)
RenskeFrea: Mooi! _/-\o_ oftoppic: Mijn zusje heet ook Renske :Y)
(Nummer 1 en 2) Fnanne: Gewoon wauw _/-\o_
(Nummer 2) Pluizebolpum: Niks op aan te merken, ik stap op. Jullie zijn allemaal zo goed ik voel me zwaar loner :')
Tyrcanol: Ten 1e welkom bij de club! Als je elke dag zo'n tekening maakt voel ik me nog zwaarder loner -O- Waarom is dit zo goed :')

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 20:23

zeg niet zo! Ik ben met prutjes begonnen, mijn eerste keer pastel was een giller, ik dacht wat zijn dit voor idiote potloden :')

Vergeleken velen hier voel ik mezelf ook waardeloos hoor ;) Denk dat je dat toch wel houdt tenzij je een natuur talent bent haha.

En juist daarom Annika is dit topic een geweldig initiatief. Tekenen is oefenen oefenen oefenen.
Laat dat nu juist zijn wat je aan het doen bent :)

Zoals ik eerder ook al zei, je vordert al goed! Dus zeker niet opgeven, maar juist goed kijken naar het werk van anderen!
Daar leer je heel veel van.

yvanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 20:24

Ff afleiding
3 mini ecoline werkjes 3 kleuren gebruikt geel donker oranje en blauw (n zwarte inkt)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En een tekening voor mijn actie. Ik ga er nog 1 of twee in potlood maken en dan komt er in april een actie op mijn fb pagina voor 2 gratis tekeningen. Er kunnen dus 2 mensen winnen. (van een foto naar keuze die ik dan gratis na teken.) Hou mijn fb
pagina dus in de gaten

in t echt is hij donkerder

Afbeelding

Fb: yvannavanvlietart
Insta: i_love_drawinggg

wauw mooi allemaal!

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 22:22

Zo dik anderhalve week niet in het topic geweest..althans niet posten dan. Heb wel trouw alle tekeningen bekeken. Waar weer hele gave tussen zitten.

Zal later of anders morgen wel even een rondje doen, maar moet er zo eerst even met de hond eruit.
Hier in ieder geval mijn tekeningen van week 12 en week 13.

Week 12 is een beetje een mengelmoes geworden. Had in mn hoofd meer een fantasiepaardje zitten, maar tijdens het tekeningen kwam dat er niet uit. En op de een of andere manier vond 'iets' dat het dier een ponyhoofdje moest hebben, want kreeg het met deze voor geen mogelijkheid voor elkaar om een stoer paardenhoofd te tekeningen. Ach ja nu is het een showende eigenwijze pony geworden :D
Volgende keer wel wat meer tijd gunnen voor het inkleuren, want dat is niet zo mooi geworden.

week 13 was om te oefenen met details op het hoofd aanbrengen. Foto als referentie gebruikt. Ja maak het gelijk makkelijk door een schimmel er van te maken :o Vind hem toch heel goed gelukt, want die details zijn niet mn sterkste punt.

Afbeelding

Afbeelding

RenskeFrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 22:40

xxCYNNxx, Ik vind ze leuk. Die eerste kijkt echt zo van dat doe ik wel even, dat showen, past er goed bij. De tweede vind ik zeker ook heel mooi, hij wordt precies beschenen door een lage zon, super.
Yvanna, mooi allemaal.
Tyrcanol, Doe je ook mee voor elke dag? Heeft toch wel iets elke dag een krabbel. Ik vind je tekening mooi gelukt, ziet er knuffelbaar uit.Kijk alleen iets vreemd tegen zijn voor ons linker neusgat aan die lijkt iets te kort misschien?
Annika, gewoon doorzetten elke dag, veel voorbeeldjes gebruiken en gewoon proberen. Ik was in het begin ook prut met inkleuren, kwam niet verder dan schetsen of veels te weinig contrast. Veel oefening werkt echt, kijk maar naar mij in januari en nu ook :) Grappig dat je zusje ook Renske heet :P
Je pegacorn vind ik prachtig. Moeilijke houding zo, goed neergezet. Op naar de kleuren, ben benieuwd :P
Pluizebolpum, in de winkel heb ik altijd grootse plannen met het spul, maar als ik thuis ben heb ik daar helemaal geen tijd voor, en idd net nieuw is ook weer zonde te gebruiken :P Een perfecte volle doos potloden bijv. Ik zie jouw knollies helemaal voor me, je tekening spreekt ook boekdelen. Tof gelukt, mooi effect zo met de verschillende materialen.
Fnanne, lijkt me best wel heel moeilijk om zoiets ook op een paard te schilderen, vond het op papier al lastig, paard staat ook niet stil :P
Je steigerpaard vind ik super, je ziet echt de spierkracht die zo'n houding het paard kost. En je scheve hoofd is superschattig :)

Als ik een groter huisje heb eindelijk dan ga ik ook voor een uitgebreide tekenwerkplek, klinkt alsof dat erg nuttig is :D

Vandaag in de trein zonder gum, zonder punteslijper, zonder referentie, maar met een duidelijk plaatje in mijn hoofd. Geen gum is best wel confronterend, leek meer of ik een giraffepaard had uitgevonden :P Uiteindelijk wel tevreden over het resultaat. Is op A4, ongeveer kwartiertje werk.
Ben dus zodra ik op DB was de bruna ingerend om gum en puntenslijper te halen voor verdere reis, en heb stiekem het paardje toch maar wat afgeslankt al had ik m al af verklaard. (spul was ook voor iets anders bedoeld :P)

Afbeelding

_Annika

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 20:06

Mijn nummer 13 (Ongeluksgetal := )
Ik dacht vandaag echt zo van f*** it, ik ga kleur gebruiken :')
Belangerijker is dat het ook nog is gelukt *\%/*
Zelf vind ik hem wel 'redelijk'' gelukt voor mijn kunsten, en wat ik tot nu toe heb laten zien :D

Afbeelding

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 21:28

Tyrcanol Wauw, mooi werk hoor! Wat betreft opbergen, ik vind een lijst en iets met een muur wel passen.
_Annika Joh, kan jou het schelen dat ie vleugels heeft. Unicorn 2.0. Mooi hoor, die manen lijken wel van zijde of zo en die roze hoefjes passen er prima bij.
Ben het trouwens helemaal met Tyrcanol eens. Gewoon lekker doorgaan, veel oefenen, veel kijken en zo eens wat experimenteren en kijken wat je het beste ligt. En misschien nog het belangrijkste, doen omdat je het leuk vindt om te doen. Ik heb het ook nog weleens hoor, dat ik iets zie en denk 'Ja...en dan ga ik nu maar punniken. Kan ik ook niet.'. En dan toch maar weer die kleurtjes oppakken omdat het vooral gewoon leuk is om lekker te kliederen en krabbelen.
En dan zie ik die van vandaag en dan denk ik 'Wat miep je nou?'. Ziet er toch hartstikke goed uit? Kleurtjes zien er goed uit, koppie is mooi en doet me een beetje denken aan een Andalusier, door dat trotse en die lange manen.
yvanna Nog maar even een :(:) . Gaat het een beetje?
Je potloodtekening is gewoon mooi. Die ogen! Ecoline lijkt je ook goed af te gaan. Heel leuke werkjes weer om te zien. Ik vind vooral die bovenste wel heel erg aansprekend.
xxCYNNxx Die bovenste heeft inderdaad ook wel een heerlijke uitstraling, leuk! De tweede is gewoon een mooi koppie met heel nette details. Goed gelukt hoor.
RenskeFrea Ja, die nek oogt inderdaad ook net even iets gek, maar is ook wel een hele lastige nekhouding om mee te stoeien. Verder ziet ie er goed uit. Lekker een beetje een arrogante houding zo.
Lol, zie je al helemaal als een halve junkie op de gummen en puntenslijpers af rennen. :')
Tekenwerkplek is inderdaad nuttig. Het klinkt sjiek en je kunt het volstouwen met spullen die je niet nodig hebt.

Deze winderige dag inspireerde me om een specifiek plaatje na te tekenen. Een gekke bokfoto van de dochter van vzpaard. Het waaide die dag ook wat en heb de foto toen door gemaild met de tekst 'Paard kreeg de wind onder de staart, ging maar net goed'.
A4, stiften, witte gelpen en een snufje fotosjop om de scannerissues op te lossen. Jammer van het oog en dat ene debiele voetje, maar de houding en de kleur vind ik dan weer wel erg geslaagd.
(in de trant van de film Twister - dat er koeien rondvliegen en hysterica brult 'we've got cows')
'We've got Horses!'
Afbeelding

RenskeFrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 22:13

Annika, kleur is leuk he? Mooi resultaat hoor, dat smaakt naar meer. Echt een vriendelijk edel paardje, heel goed gelukt.
Pluizebol, was nog lastig vinden, die punteslijper en gum, dacht eerst dat ze ze niet eens hadden dus was al teleurgesteld tot ik wel 1 rijtje gummen en 1 rijtje puntespijpers in een hoekje zag. Bespaarde iig wel de moeite om te kiezen :j Nu is het nog zaak dat ik ze ook daadwerkelijk in mijn etui hou, want meestal als ik bezig ben dan haal ik dat er dus uit en vergeet het terug te stoppen :P
Je paardje is geweldig, ik zie al helemaal een wervelstorm voor me met het paard erin! Dat lipje is echt schattig gelukt ook en de kleuren en schaduwen zijn idd super goed gelukt :)

Vandaag, ja ehm, laten we het maar houden op een creatieve uitspatting met goudkleurige inkt (en rood en groen) op zwart papier, dat daar eigenlijk te dun voor was :P in 10 min ofzo
(Hij was blijkbaar nog niet droog bij het scannen, want de scanner had erna allemaal gouden vlekken... :P)

Nachtmerrie
Afbeelding

Ow en wat erg leuk was, op de manege net, ze hebben mijn Tirene tekening ook werkelijk gebruikt voor in het fotolijstje bij het zadel die hardnekkig leeg was. Nou ja, kopietje dan die ik had gegeven. Had ik niet verwacht, dat ze dat echt ging doen :P
Afbeelding

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-15 15:43

Dat is tof Renskefrea :j

Ik ben weer even erg druk met werk Enzo, dus snel min plaatjes 89 en 90:

Afbeelding

Afbeelding

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 19:07

RenskeFrea Vooral creatief blijven uitspatten, hij is leuk! O ja, en wat gaaf dat ze ook gewoon echt je tekening hebben gebruikt. Hoe cool is dat?
Fnanne En gewoon weer zo mooi hé...

Voor vandaag, omdat het immers 1 april is, een gek geitje. Uh, paard dus. Van een referentiefoto van vzpaard, een A4tje, fineliner, stift, witte gelpen en heel wat fotosjop.

"Komt wel goed, schatje"
Afbeelding

_Annika

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 19:54

Mijn nummer 14,
Hij is niet helemaal gelukt zoals ik wou, het rechter oog is echt cartoon achting, dat is dus niet de bedoeling :')
De kleuren zijn verder wel gelukt :)

Afbeelding

RenskeFrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 21:54

Fnanne, ik vind vooral de eerste geweldig, leuke houding!!
Pluizebol, ik vind m erg tof. Jouw verzorgpaard kan echt zo leuk kijken en jij weet het altijd zo perfect neer te zetten. Ben wel benieuwd naar een echte foto van haar!
Annika, ik vind m wel leuk geworden hoor. Vind het wel mee vallen met cartoonachtig. Leuke kleurprobeersels

Hebben jullie ook dat je totaal geen inspiratie (of zin) hebt en dan gewoon maar een papiertje pakt en begint? Het begon met het idee om gewoon een simpel schetsje te doen, maar die klopte al van geen kanten, dus toen maar weer gaan kliederen met inkt en een kwast.
Op A5, zonder referentie. Omdat ik mijn scanner net ontdaan heb van goudspul maar even een foto gemaakt.

Dagmerrie
Afbeelding

caaramel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 14:59

Hey iedereen!
Zou ik ook mogen meedoen?
Ik heb mezelf als doel gesteld het zeker heel april vol te houden...

Ik lees al van in het begin het topic mee, en, WAUW wat een creaties!
Jullie hebben me al zoveel geïnspireerd dat ik nu ook al bergen paardenkrabbels heb ;)
(En ondertussen ecoline gekocht heb, digitaal tekenen geprobeerd heb, enz...)

Dus sowieso, bedankt! :D

_Annika

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 17:29

caaramel schreef:
Hey iedereen!
Zou ik ook mogen meedoen?
Ik heb mezelf als doel gesteld het zeker heel april vol te houden...

Ik lees al van in het begin het topic mee, en, WAUW wat een creaties!
Jullie hebben me al zoveel geïnspireerd dat ik nu ook al bergen paardenkrabbels heb ;)
(En ondertussen ecoline gekocht heb, digitaal tekenen geprobeerd heb, enz...)

Dus sowieso, bedankt! :D

Natuurlijk mag je meedoen :)
Ik ben er later ook pas ingestapt :j
Alvast welkom!

_Annika

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 19:58

Hier mijn ugly nummer 15..
Het wou vandaag niet, alle poses die ik tekende mislukte.
Uiteindelijk ben ik toch gegaan voor deze, 10 min werk. Een hele snelle schets.
Het oog is best eng :') Het had iets miner wit gemogen
Afbeelding