[CENTRAAL] Breitopic

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Maartje_M

Re: [CENTRAAL] Breitopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 19:26

He bah patpen, dat is wel heel rot.
Bij ons is het ook hommeles: reorganisatie. Mijn functie bestaat niet meer, dus het is de vraag of ik volgend jaar nog werk heb. Ik weet wel hoe je je voelt dus, al is het bij mij nu vooral nog de onzekerheid die mateloos irritant is... Vandaar dat ik de laatste tijd dus niet aan breien toe kom, dan kan ik te veel nadenken :+

@Bergje: dat vraagt om een foto :j

Bergje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 19:29

Ik vrees dat ik pas zaterdag knopen heb om erop te zetten. Of ik moet eerder al iets tegen komen. Zaterdag is hier markt en daar staat een kraampje met ontzettend veel knopen, dus daar wil ik eventjes kijken. Misschien hebben ze bij m'n cursus wel knopen, die hebben ook vanalles, in dat geval is er donderdag een foto! Het is echt een doodsimpel vest, er komt geen meerdering of mindering aan te pas, maar toch valt het me 100% mee hoe het geworden is, ik had een erger aardappelzak model verwacht. :+

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 19:31

Wij willen anders wel een foto zonder knopen hoor O:)

Bergje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 19:42

Ik zal morgen bij daglicht wel even een foto maken, van vest zonder knopen. Dan zal ik meteen even het geweldige huiswerkproject (poppenjurkje) op de foto zetten, want dat is ook af.

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 00:13

Vandaag de wol ontvangen voor mijn broer zijn sokken. Prachtig! Maar ik heb nu ff geen zin -O-. Ik denk dat ik mij morgen maar een ga storten op de sok van mijn vader; die moet zondag onder de boom liggen. Ook geen zin in, maar ja. Of misschien ga ik mijn teleurstelling van mij afbreien :D. Hoe ik het gedaan heb qua moed/zin weet ik niet, maar ik heb bij 3 bedrijven vanmiddag en vanavond gesolliciteerd...... Morgen weer een dag!

Bergje: ik ben ook benieuwd naar een foto! Die komt dus morgen :9

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 00:24

Vandaag al mijn frustraties van mij afgebreid :=. Resultaat: de 2e sok voor mijn vader is af *\o/*. Morgen nog even de teen mazen, sopje geven, inpakken. Dan nog 1 cadeautje knutselen: een want van vilt met een geappliqueerde pinguïn erop. In de want komt dan het cadeautje voor mijn broer!
Op naar het volgende paar sokken en kousen :P

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 00:45

aaargh nog niet aan de sjaal voor mn ma begonnen , zooo vreselijk druk gehad, werd er gewoon letterlijk ziek van, daarom wil ik nooit aan feestdagen doen grrr,
alleen nog boodschapjes morgen en dan klaar, we eten niks bijzonders , gewoon lekker als altijd . En dan echt gaan beginnen hoop om 3 uur te beginnen en dan zaterdag afwerken

Ziekenhuis vandaag ging snel, krijg komende week een scan, hij vermoed een nekhernia of erger, nl zelfde als rest in de rug. De iets lagere plek moet ik gewoon laten behandelen bij de pijnpoli, zoals hij voelde zit daar ook een slijtage, maar voor mij hoefde daar geen scan, hij zegt als de nek behandelt is kan het zijn dat daar de pijn ook wat zal zakken. als de pijn in de nek erger word kan ik een operatie overwegen , maar dat zien we dan wel, mijn prioriteit ligt nu bij mijn arm, ik wil weten of ik weer genoeg capaciteit terug krijg of niet (hij vermoed van niet) wel evt minder last ervan, als ik dat weet dan weet ik of nog met een opleiding kan beginnen. Haha en ik kreeg een compliment!!! dat ik zo'n doorzetter was hihi dus kelly liep weer vrolijk naar buiten

Ben ook nog in Beek geweest bij een wolwinkel in de makado, die hadden daar ook va die leuke wol wat je nu veel ziet, misschien als ik een kerstcentje krijg van iemand dat ik die ga halen !!!

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 20:17

Zag op facebook dat de want al af was patpen ;) Hij is leuk geworden!

Fijn dat je zo snel al een scan krijgt Kelly, misschien is er dan wat meer duidelijkheid.

Ik heb vandaag vrij gehad om de kerstboodschappen te doen. Wát een drama is dat zeg. Ik hou al niet van boodschappen doen, nu is het helemaal erg! Zo maar lekker verder met de poncho :j

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 22:37

Het is idd geinig geworden voor mijn broer! Patroon voor de want was niet helemaal wat ik wilde, dus ik heb een sok gemaakt. Past ook wat meer in de kerstsfeer ;). Nu hoop ik maar niet dat hij een 1/2 miljoen in zijn sok krijgt :')....... Foto is niet helemaal scherp maar het is toch wel redelijk te zien :+. Het blauw had eigenlijk toch iets donkerder moeten zijn. Ach, het is het idee! Alles bij elkaar (knippen en stikken) was het 3 kwartier werk.

Afbeelding

Kelly: Het loopt wel lekker vlot door, volgende week de scan. Dat het nu maar eens duidelijk mag worden wat er aan de hand is! Maar nog belangrijker: dat er iets aan gedaan kan worden waardoor je definitief van de klachten af bent met zo min mogelijk restklachten.

Ik heb de boodschappen laten doen :=. Mijn man doet al járen de boodschappen; als ik meega, is hij 2x zo veel kwijt :D. Dus hij gaat liever zelf de boodschappen doen! Goed hoor...... Zoals nu met kerst heb je natuurlijk meer nodig dus dat heb ik wel allemaal opgeschreven (en nog vergeet hij iets :+, gelukkig niet essentieel). Maar ik mag dus niet mee in de kerstdrukte boodschappen doen +:)+

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 22:40

Bof jij even! Vriendlief heeft vandaag de kerstborrel, dus die hangt nog ergens in de kroeg nu. Gevolg: ik mocht de boodschappen ook alleen doen := Heb ook niet alles gehaald (mag heel veel dingen niet hebben, dus dan weet ik ook echt niet wat we dan moeten hebben := ) dus we gaan morgen nog een keer. Joepie joepie.. :=

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 22:44

Gezellig: daags voor kerst de boodschappen doen _/-\o_. Dapper hoor! Ik zou maar héél vroeg bij de super zijn :=. Blij dat ik alles in huis heb. Ik had 2 stukken kaas opgeschreven (oud en komijn), lekker uit het vuistje :9. De komijn heeft hij meegenomen maar de oude kaas is hij vergeten. Ach, er zijn ergere dingen ;)

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 22:51

Das dus een van de dingen die we nog moeten: kaas :+ Heb mijn uitmestdienst van morgen geruild naar vandaag, dus de hele ochtend vrij om te gaan shoppen. Ben alleen bang dat vriendlief niet heel vroeg ut bed gaat zijn := ken die kerstborrels van zijn werk :+

Krissis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 22:53

Ik heb gister boodschappen gedaan... Ookal had ik de achterbank van m'n 206je plat, nog ging het er amper in. Drama! En dat voor een beetje tapas maken voor de schoonfamilie.
En voorbereidingen zijn na 3 uur klaar..
Eiersalade
Makreelsalade
Kruidenboter
Tzatziki
Gehakballetjes.

Morgen alleen nog
Gevulde champignons
Garnalen
Turks brood
Knoflookbrood
Zalmcarpaccio
Gevulde pepperdew
Maken en dan is de tapas van mijn kant klaar.

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 23:44

ik was ook gegaan en zag tussen alle drukte 1 kassa waar maar eentje stond dus hup hup met die kar erdoor en hoppa kelly was zo buiten, heb niks bijzonders gekocht gewoon normaal, is duur genoeg allemaal die feestdagen

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 17:28

Ik shop altijd met de zelfscanner van de AH XL, dus ik sta sowieso nooit in de rij ;) Het was meer de drukte tussen de schappen :=
Net nog even de laatste kerstcadeautjes voor elkaar gekocht: in de stad was het helemaal niet druk! Je moest alleen bepaalde winkels overslaan (Ici Paris, kruidvat en lucardi waren bijvoorbeeld een regelrechte ramp, daar kon je niet meer binnen komen)

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 21:41

{:) {:) {:) {:) MERRY CHRISTMAS TOO YOU ALL!!!!!!!!!! {:) {:) {:) {:)

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-11 09:49

Namens hier ook een fijne Kerst allemaal!

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-11 12:02

ik ben gisteravond met de sjaal begonnen en ook nog klaar gekregen en ook al ingepakt voor mn ma . Is dan wel die pompom garen zwart en wit

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 00:09

De sokken voor mijn vader zijn zeer goed geslaagd. Eigenlijk té goed want hij wil nu nog een paar donkerblauwe en een paar lichte :+. Ook maar meteen voor mijn broer sokkenwol uit de voorraad gekozen; hij wil absoluut géén kabel in zijn sokken maar "gewone" zonder poespas. Uiteindelijk 2 soorten sokkenwol uitgekozen; 1 paar ga ik breien voor zijn verjaardag en de andere gaat mijn moeder breien :').
Dus ik weet wat ik te doen heb :D:
2 paar kniekousen voor mijn fysio/instructrice
1 paar sokken voor mijn broer
x paar kniekousen voor mezelf
2 paar sokken voor mijn vader

Een ware sokkenepidimie is losgebarsten :=

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 11:33

Dat is snel Kelly!

Oi, succses patpen ;)
Gister kerst bij mijn schoonouders gehad. Eten is (zoals verwacht) niet goed gevallen, dus Maartje heeft de halve nacht wakker gelegen met buikkramp en mijn darmen zijn nog niet rustig. Vandaag komen mijn ouders tapas eten, maar ik denk dat ik maar over sla ;( Stomme buik.

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 12:28

hier was de sjaal ook geslaagd hihi

zoooo patpen veel succes pfff zoveel sokken hahahah

Maartje dat is niet zo fijn, daarom eet ik gewoon normaal met mijn spastische darmen hoef ik ook niet mee te doen aan dat eten allemaal

Alleen vanacht ,, pfff leek wel of mijn vriend een fluit had in geslikt ofzo zeker 2,5 uur wakker gelegen

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 12:49

Tja, ik kom er echt niet onderuit hier := Ze hadden wel heel erg rekening met me gehouden, maar dat helpt niet blijkbaar.

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 13:23

Ik heb mooi al de sokken voor mijn vader uitbesteed aan mijn moeder :=. Het materiaal heb ik wel dus dat kan ze van mijn krijgen. Scheelt al weer 2 paar! Sokken breien is best leuk maar dat moet het ook wel blijven ;). Ik heb de wol voor de kousen naar beneden gehaald; kan ik het afwisselen met de sokken voor mijn broer :P.

Hier gisteren fondue gegeten. Vroeger zó vaak gedaan, dat het me nu tegenstaat. Dus ik heb de regel ingesteld: 1x per jaar, meer niet! Ik moet ook rekening houden met eten sinds mijn gal is verwijderd. Iets te vet eten en ik ben de nacht en volgende dagen beroerd.
Altijd waardeloos als je zo moet opletten met eten! Zeker als mensen zo hun best doen en er rekening mee houden.....

Bergje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 20:12

Ik hoop dat iedereen hier een goede kerst heeft gehad, zo te lezen wel!
Ik heb ondertussen mijn eigen kokershawl af, de kleuren komen op de foto niet helemaal tot hun recht. Het gaat om het idee natuurlijk. Ik kwam er ook achter dat ik in het lichtroze gedeelte een steek heb laten vallen, ik heb er maar even een stukje garen aan vast gefrummeld zodat er verder niks mee kan gebeuren, baal.... maar je ziet er toch niks meer van als je de sjaal aan hebt.
Voor het vestje heb ik knopen gekocht, die zitten er nog niet op. Een beetje een houtje-touwtje idee. En het poppenjurkje dat in de link staat was natuurlijk al een tijdje af. Ik heb nu een kokershawl voor mijn moeder in de maak, beige en er komen wat donkerpaarse strepen in naar eigen inzicht. Daarna wil ik weer iets voor mezelf maken.
Genoeg gekletst, de foto's. Het vestje staat er enigszins gekreukt op, het ligt al vanaf zaterdag in een plastic tasje te wachten om knopen te krijgen.

Afbeelding
Afbeelding

http://img.photobucket.com/albums/v692/ ... IM2191.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v692/ ... IM2192.jpg

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 21:11

patpen schreef:
Altijd waardeloos als je zo moet opletten met eten! Zeker als mensen zo hun best doen en er rekening mee houden.....

Herkenbaar :=

Wat een heerlijk zoete kleuren heeft dat poppenjurkje zeg! Vestje en kokershawl zijn ook mooi geworden! Ben benieuwd wat voor knopen je op je vestje gaat zetten.