[INFO] Hoeveel is mijn tekening waard? Deel 3.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 18:49

nou ik ga eens voor pagina 50 :')

Horse art; mooi werk, vind de pose erg mooi en het kleurgebruik ook. Vind het zelf jammer dat ik toch wat het gevoel van vacht mis. 30 euro

Vind het erg mooi gedaan. Leuke compositie lekker los en lekker gedurft. 40-50 euro

Assepoester.. Moeilijk hoor, ik ben echt geen liefhebber van je eerste werk :o zou zo 80 euro opleveren? Maar ik zou het uberhaupt niet kopen :o Tweede 300 euro voor de liefhebber??? Derde 5 euro? Erg klein. :)

Wuis Vind het mooi gedaan en je gaat hard vooruit! Vind het allemaal wel iets te gelikt naar mijn spaak. Mag wel iets meer kleur en iets meer durf in, dan gaat hij meer leven en meer van het papier komen ;) 25 euro

Tanec-meisje Eerste mooi gedaan! Die blik van die hond ook! 25 euro Tweede netjes, maar heb geen wauw gevoel :o 35 euro? Derde vind ik wat dof en afgehakt en mis ook wat detail 20 euro

Max_en_ max
leuke stijl weer! Super 35 euro

Snne Ziet er leuk uit maar je kan echt nog veel verbeteren. Als je werkt aan je verhoudingen, je kleur en contrastgebruik en je structuur kan ik er de volgende keer misschien een taxatie voor geven ;)

Max_en_Max 10 euro, vind deze minder

blz 51:

DiekeC Vind de eerste wel leuk maar niet bijzonder 20 euro? De tweede erg leuk en mooie stijl al moet je er wel van houden 30 euro

Malenka:
25 euro? Kan ook 50 zijn als iemand het zoekt en het exact in huis past, maar ik zou me gaan ergeren aan de verhoudingen die naar mijn gevoel net niet kloppen ;) (bv onderkaak en hoofd hals verbinding)

straks maar weer even verder

LeonieL

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 18:54

Wow.. wat taxeren jullie mijn werk allemaal hoog :\
Dankjulliewel :D

Wendyoost

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 19:02

@ LeonieL
Vond hem erg mooi ja. Mensen vind ik zelf altijd wel heel moeilijk, dus heb ook echt respect voor mensen die dat zo goed kunnen. En zag op je profiel dat je ook nog hartstikke jong bent! Moet je nagaan hoe goed je nog kan gaan worden! ;) (niet dat ik zoveel ouder ben, maar toch. )

xxNiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 19:18

@ Wendyoost
Bedankt :) Heb er een stuk meer voor gekregen maar was benieuwd wat het werk volgens jullie waard was. :) De hals van het paard op de eerste tekening is inderdaad dun, maar heb deze al voller gemaakt dan de hals die het paard eigenlijk had (heb 'm toendertijd nagetekend met hulplijnen, maar het paard had een erg schraal nekje.)

Wendyoost

Re: [INFO] Hoeveel is mijn tekening waard? Deel 3.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 20:04

@xxNiien
Oke, vandaar... :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 00:32

Pagina 45

kapiteintje, ik ben niet kapot van de verhoudingen, weinig diepte en contrast. Op het moment zou ik er nog niks voor geven.

Amberonia, mooi met licht en schaduw gewerkt. Ik stoor me wel aan de schouder. Je hele tekening is vrij zacht maar op de schouder springen de krassen eruit en dat vind ik zonde. Ik denk dat als je wat meer met detail gaat werken je flink vooruit zal gaan. Op het moment zou ik er nog niks voor geven.

joey_lover, ik vind digitale werken altijd lastig taxeren. Ik vind hem wel mooi maar voor mijn smaak mist hij iets teveel detail en is bijvoorbeeld het oog wat te dof. Als het mijn paard is en ik heb bij jou een aanvraag gedaan dan betekent het dat iets in je stijl me aanspreekt. Ik zou er dan €25,- voor geven.

drafbalk, ik vind het een schattig portretje. Wel denk ik dat je meer met kleurgebruik had kunnen doen. Voor mijn gevoel is het allemaal net iets te 'geel'. €10,-

Pagina 46:

amberonia, je stijl spreekt me erg aan in het Chinese schilderij. Toch heb ik het gevoel dat de zijkanten meer aandacht trekken dan het middengedeelte. De cirkel is mij te leeg en houdt mijn aandacht niet vast waardoor ik de neiging heb om van links naar rechts te blijven kijken. €25,- Daarbij sta ik even niet stil bij je materiaalkosten.

Het schilderij van het oog geeft me persoonlijk heel erg de kriebels. Ik zou je haast geld toegeven om het weg te halen :o Wat overigens niks afdoet aan je techniek, het is gewoon mijn persoonlijke gevoel. Wel een geweldig formaat overigens! €20,-

Ook je derde schilderij... Het geeft mij het idee van synapsen en dat zou ik niet in mijn woonkamer hoeven hebben. Het kleurgebruik vind ik ook niet heel spannend. Zelfde als bovenstaande.

Je laatste schilderijen vind ik niet mooi, abstract is meer jouw ding. €5,-

Darwin, je foto's zijn inmiddels weg. Jammer, aan de reacties te zien mis ik heel wat! :D

xxStitchxx, gaaf werk, mooi gedetailleerd, origineel concept en nog een gave auto ook. Absoluut een euro of €50,-

DiekeC, ik vind het jammer dat er weinig contrast in je tekening zit. Verder ook erg zonde dat er hulplijnen nog te zien zijn. Ik zou daarmee aan de slag gaan :) €15,-

Hanne_x3, ik vind het jammer dat veel delen niet uitgewerkt lijken, zoals bijvoorbeeld de manen en voorpluk. Ook denk ik dat je best iets gewaager te werk mag gaan met je contrast. €10,- voor het paard, €5,- voor de andere twee.

mentjuh, ik had je grafiettekening van de kat gezien een paar pagina's eerder en daar was ik flink van onder de indruk. Deze tekening geeft me dat minder. Onderdeel daarvan is dat ik me stoor aan het (voor de kijkers) rechterneusgat en de felheid van de kleur. Sommige lijnen vind ik onnodig hard en contrasterend. €25,-

Pagina 47:

N_fotografie, op een of andere manier heeft hij iets 'neps'. Hij doet me aan Foofur denken (vraag me niet waarom overigens). Het lijkt erop dat je veel wit-wit en zwart-zwart hebt gebruikt en dat zorgt ervoor dat je tekening iets doodser toont. De ogen vind ik overigens wel prachtig! €20,-

MarloesNatje, beide tekeningen hebben in mijn ogen te weinig kleurvariatie, te weinig contrast, verhoudingen kloppen niet. In mijn ogen niet iets waar je al geld voor zou kunnen vragen.

licorne, de levendigheid die je hebt weten te vangen in het (voor ons) linkeroog, mist rechts en dat vind ik heel jammer. Het lijkt nu alsof hij half uit het papier kijkt zeg maar. Verder vind ik de rest minder gedetailleerd, niet helemaal mijn smaak. Als het andere oog er ook enorm uit had gesprongen dat had ik het gebrek aan detail minder erg gevonden omdat je dan toch helemaal door de ogen getrokken wordt, maar nu stoort het me toch licht. €20,-

myou, paard kijkt je mooi aan vanaf de tekening. Klopt het dat je contrast is verminderd bij de foto? Ik heb het idee dat je er wel een en ander in hebt zitten maar dat het er niet uitkomt. De afsnijding vind ik niet helemaal je-van-het. Het lijkt nu net alsof de arm uit de gulp van de amazone komt := Liever had ik meer een close up van het hoofd gezien. €20,-

_San87_, ik herken er meteen een mooie Britse korthaar in. Wat ik érg jammer (en storend vind) is dat de ogen niet op één lijn zitten met de neus. Was dat wel het geval geweest dan zou ik je er minstens €30,- voor gegeven hebben maar nu blijf ik steken op €17,50

NAIWHL, ik stoor me aan de lijnen in de hals en aan het oor. Denk wel dat je zeker potentie hebt. €25,-

Assepoetster, dat kleurgebruik, wauw!! Ik vind hem mega gaaf en zou er zo de hele dag naar kunnen kijken, ware het niet dat ik me stoor aan de kin. €40,-

ILoveJip, weinig contrast, jammer dat je de bles zo wit hebt gelaten, ook daarin zitten schakeringen. Ik zou er nu nog niets voor geven.

Snne_, helaas zie ik niet zoveel kloppende verhoudingen naar mijn gevoel. Je kleurgebruik op de achterhand vind ik erg mooi, dat zou ik graag verder in je tekening terug willen zien. Ook denk ik dat je met meer variatie in kleuren en schakeringen je meer diepte in je tekening kan brengen. €10.-

Malenka, jouw stijl vind ik echt te gek. Juist het groffere schetswerk en het terugzien van lijnen, erg gaaf! €60,-

kapiteintje, leuk schilderijtje maar ik koop dan liever en uitgeprint origineel vanwege de afwerking. Zou hier niets voor geven.

Amy8super, ik vind hem eerlijkgezegd een beetje eng := Voor mijn gevoel kloppen de verhoudingen ook niet helemaal maar dat kan ook komen doordat het een ramshoofd is en ik die niet gewend ben te zien. €30,-

tanec_meisje, voor mijn gevoel mag het allemaal flink wat dekkender en kan je nog wat meer kleurvariatie gebruiken, maar ik zou er op dit moment €20,- voor geven.

Pagina 48:

kapiteintje, sorry maar ik vind dit niet 'geschikt' voor het taxatietopic zowel vanwege de kwaliteit van het werk als de kwaliteit van de foto.

mentjuh, kijk déze spreekt me dus wél gigantisch aan! Grafiet is echt jouw ding! €55,- voor het paard. Het mens vind ik minder mooi, €20,-

Century, ik vind het best mooi, maar de compositie boeit me persoonlijk totaal niet. €20,-

trisca, bij de hond heb ik het gevoel dat zijn snuit ineens naar beneden buigt. Dat vind ik heel jammer want verder teken je geweldig! €35,- De kinderen vind ik minder pakkend en ik vind dat er een verschil in tekenstijl zit tussen de twee kinderen. €20,-

Pagina 49:

Snne_, ik vind hem leuk, maar stoor me aan het hoofd en de keuze van papierkleur. Zou voor beiden €15,- geven.

AliesMeijer, wauw, wauwer, wauwst. Als het een onderwerp was dat me aan zou spreken €80,-

DiekeC, bij je eerste stoort de achtergrond. Dat vind ik zonde want je onderwerp is netjes uitgewerkt. €35,- Van de tweede heb ik het gevoel dat de verhoudingen niet kloppen en dat vind ik heeeel jammer want die hals is enorm krachtig neergezet! €35,- Derde helaas hetzelfde verhaal hoewel het daar nog wat meer stoort. €30,-

Max_en_Max, het spijt me, totaal niet mijn stijl en ik kan er met de materialen ook niet veel meer van maken. Ik zou er niks voor geven.

Malenka, je andere werk vond ik sterker. De sfeer vind ik fijn maar het plaatje zelf niet helemaal. €37,50

PolleMaster, mooi kleurgebruik maar het is mij iets te grof voor het onderwerp. Daarbij komt dat je horizon niet recht is waardoor je het idee krijgt dat er een tsunami op je af dendert :))€10,-

amberonia, sorry, ik zou er niks voor geven.

_San87_ het geeft me meteen een jaren 60 gevoel, gaaf gedaan! Vind alleen d'r haar een beetje uit de toon vallen. €30,- Het paard, wauw! Enige wat me stoort is dat het (voor ons) rechteroog net iets te klein lijkt. €55,-

DiekeC, jammergenoeg oogt de neus vrij kort. Toch €35,- De tweede tekening vind ik geweldig, maar ik vind het oog zo klein, zonde! €40,-

xMayo, je tekening doet me niks, ik herken er ook niemand in... Ik zou er nog niks voor geven.

Pagina 50:

Horse_Art, ik vind je tekening te structuurloos. Daardoor is het niet mijn smaak, het komt me over als een nagetekend plastic paard in plaats van een echt paard. €25,-

DiekeC, eindelijk geen commentaar op de verhoudingen en zo van mij. €45,-

Assepoetster, hoewel het niet mijn stijl is herken ik wel de artistieke insteek ervan... €40,- voor de eerste, €200,- voor de tweede, €10,- voor de leeuw.

Wuis, ik weet niet wat het is, maar er is altijd 'iets' aan jouw tekeningen wat me niet lekker zit maar waar ik m'n vinger niet op kan leggen. Je werk is wél heel herkenbaar, ik zie altijd meteen dat dat van jou is en dat maakt het wel eigen. €25,-

tanec_meisje, ik vind de hond gewoon niet echt mooi... €10,- Het paard vind ik stukken beter, maar ik stoor me aan de neus. €25,- De koe doet me ook niet echt veel... €20,-

Max_en_Max, deze vind ik gaaf, alleen vind ik de lippen en neus niet geweldig. €25,- als je het op linnen zou doen.

Snne_, deze vind ik niet zo sterk. €20,-

Max_en_Max, deze vind ik dan net weer niks en ik zou er niets voor geven.

Pagina 51:

DiekeC, ik vind het achterbeen wat dun, maar verder enorm gaaf kleurgebruik, interessante compositie! €35,- De tweede vind ik minder. Wel ook weer gave kleuren. €15,-

Malenka, niet je sterkste werk... €30,-

Lalee_, je stijl spreekt me aan maar de uitwerking is er nog niet helemaal naar helaas. €20,-

LeonieL, érg aansprekend! €40,-

Kodalover, weinig detail, weinig kleurgebruik. Ik zou er nog niets voor geven.

xxNiien, mijn eerste reactie was: Oeh wauw!! Maar ik vind DA lastig taxeren... €40,- voor de eerste, €32,50 voor de tweede.

Wendyoost, fijne stijl heb je. Ik zou bij de hond wel hebben gekozen voor een andere kleur papier. €37,50 voor de hond, €50,- voor het paard.

*stort dood ter aarde neer na 1,5 uur taxeren* :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 00:34

Verhaal; ik ben eigenlijk pas sinds heel kort aan het tekenen. Dit is mijn tweede serieuze werk. Op het moment vraag ik er nog niks voor, maar ik vraag me af of ik al op een niveau ben om er wel iets voor te gaan vragen met nog wat oefening.

Afbeelding
Formaat: A5
Potloden: Bruynzeel design artist soft, HB, B, 2B, 3B, 5B, 7B, 8B, 9B
Papier: 170 grams, zuurvrij goedkoop blokje van de tekenwinkel.
Uren werk: ongeveer 4

Wendyoost

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 09:01

[*]Lente : Vind dat je al heel goed gedetaileerd werkt, zoveel mogelijk details erin probeert te verwerken. Heb alleen wel het idee dat het oog wat groot is? Verder vind ik sommige grotere vlakken, zoals op de hals wat vlakkerig, zonder dat het één geheel vormt zegmaar. misschien kon je hier ook wat haar structuren in meenemen. Neusje vind ik een van de mooist gelukte onderdelen. Mag alleen misschien op sommige onderdeeltjes iets minder blokkerig. Bij de voorpluk vind ik ook iets minder, maar de manen zijn wel al heel erg mooi vind ik! Ik denk dat je met wat oefenen wel goed kan worden hoor! Opzich zou je er nu wel een klein bedrag voor kunnen vragen €10,- ofzo.

xMayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 00:48

Zucht.. Alles getaxeerd, klik ik het weg... Overnieuw dan maar weer.
Vanaf pagina 50. :)

Pag. 50
@ Assepoester: 1e: leuk ! 55,-
2e: Oh Wauw! 550,-
3e: ook gaaf! 130,-
@ Wuis: Mooi! Het bit en de frontriem zijn goed gelukt zeg! 45,-
@ tanec_meisje: Die hond, die uitstraling! Mooi! 50,-
2e vind ik iets minder. 30,-
3e: Ook leuk, hou wel van koeien! 40,-
@ Max_en_Max: Leuk, maar lijkt zo onaf.. 10,- wanneer hij verder uitgewerkt was meer. :)
@ Snne_: Leuk, mis nog wat diepte. Neusje had nog wat meer uitgewerkt mogen worden. 15,-
@ Max_en_Max: Die is beter! Verhoudingen kloppen volgens mij niet helemaal. Ook niet echt mijn stijl, 20,-

Pag. 51
@ DiekeC: Gaaf! Leuke kleuren! 25,-
@ DiekeC: 20,-
@ Malenka: Zo iets vind ik echt gaaf! 60,-
@ Lalee_: 30,-
@ LeonieL: Wauw! Die uitstraling, die rimpels, top! 55,-
@ kodalover: Word al leuk! Mag meer contrast in. Zou er nog niks voor geven.
@ xxNiien: Erg gaaf! Vind het altijd eng, die digitale tekeningen. :o Durf niet goed te taxeren.
@ Wendyoost: Wauw. 45,-
@ Lente: Hij is al leuk! Schaduwen zouden wat meer over mogen lopen. Oog vind ik heel mooi. 10,-

Ok, ik durfde hem eerst niet te plaatsen, maar doe het toch. 1e pastelwerk, 7,5 werk op A3.
Niet zo'n hele duidelijke foto helaas..
Afbeelding

Resfeber

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 11:50

Even kijken waar ik was gebleven..

Pagina 51:
@DiekeC: €35,- Erg leuk, weer eens een andere stijl.
@DiekeC: €25,- :)
@Malenka: €20,-
@Lalee_: €40,- Zijn een klaar kleine puntjes waar je op moet letten, maar in het geheel vind ik'm zeker niet slecht. :)
@LeonieL: €65,- Zelf vind ik de tekening iets te licht, zou wel wat meer schaduwen, contrast en een achtergrond in mogen zitten.
@kodalover: €12,- Ik vind'm nog er 'kaaltjes'.
@xxNiien: 1e) €75,- 2e) €70,- Ze zijn werkelijk prachtig! :wow: Maar ook weer moeilijk te taxeren. ;) De eerste vind ik er erg echt uit zien, de tweede heeft een prachtig oog.
@Wendyoost: €65,-

Pagina 52:
@Lente: €7,50 Ik vind het al erg mooi. :) Al kloppen de verhoudingen niet helemaal nog. Blijf oefenen!
@xMayo: €15,- Iets meer detail zou ik tekenen. Het paard is al aardig gelukt, maar de achtergrond is nog erg effen. En volgensmij is het A4 formaat? :o

xJolijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 19:29

hallo :wave:
Kan ik zelf ook wat taxeren? Ik heb wat tekeningetjes die ik graag zou willen laten zien/laten taxeren :j

Eerst
@DiekeC: €30,- Leuke, losse stijl :j
@DiekeC: €30,- De achtergrond zou IMO nog iets beter kunnen.
@Malenka: €15,-
@Lalee_: €50,- Erg mooi gedaan :j
@LeonieL: €60,- Ik vind dat er nog wat meer contrast en schaduw in mag =)
@kodalover: €7,50 Er mag (met name in de ogen en witte delen) nog wat meer detail in, hij is nog vrij kaal/vlak.
@xxNiien: beide €75,- Ik vind computerwerk moeilijk om een waarde te geven, maar ik vind ze erg realistisch, petje af!
@Wendyoost: €60,- mooie tekening :j Hij pakt me alleen niet helemaal, ik kan niet precies zeggen waar het aan ligt :n

Nu deze pagina:
@Lente: €7,50 De verhoudingen kloppen volgens mij net niet helemaal. Probeer er nog meer detail in te gooien, vooral in de hals zie ik nog veel krasserige/grote vlakken. Maar blijf oefenene!
@xMayo: €15,- Weet je zeker dat het A3 is? dan zijn de potloden wel erg groot =P Volgens mij is het A4 :j De achtergrond is nog vrij ongedetailleerd, paard staat er redelijk netjes op :j

Afbeelding

Afbeelding

*grafiet, iets kleiner dan A4 (exact weet ik het niet), uur of 4 werk.

Afbeelding

*grafiet, lengte is A4, breedte ik geloof 17/18 cm, paar uurtjes werk (weet niet precies meer).

Naborah

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 19:55

Aangezien ik nog steeds de moed aan het verzamelen ben om hier iets te plaatsen, ga ik eerst maar weer eens taxeren.

Oefening baart kunst, zeggen ze. Dat is dan hopelijk ook bij taxeren zo. Neem het wat ruim. Maar ga zo goed mogelijk mijn best doen! Ik taxeer per werk en niet tegenover andere werken (dus niet: die is meer/minder waard, want daar ga ik zelf ook erg door twijfelen := ).

51
DiekeC: Het moet je smaak zijn, maar mijn smaak is het wel. €35,-
DiekeC: Mooi gedaan, lekker los. €40,-
Malenka: Thema is duidelijk weergegeven! €20,-
Lalee_: Heeft wel wat, maar pakt mij niet echt. Als opdracht (van eigen paard) €22.50
LeonieL: Gaaf gedaan. €50,-
kodalover: Erg lastig door slechte foto... Kan niet goed beoordelen.
xxNiien: Manen passen niet bij dit paard. Ze zijn te digitaal-getekend, minder realistisch tegenover je prachtige paard! €25,-
xxNiien: Wederom zonde van de manen, maar als ik daar een beetje tussendoor kijk ook zo'n €25
Wendyoost: Neusje is een beetje groen en de bles op de neus spreekt mij ook niet zo aan (echt richting de bovenlip), maar verder erg mooi. €50,-

52
Lente: Ietswat te streperig naar mijn gevoel. Zo'n €10,-
xMayo: Gaaf idee. Paard nog wat meer uitwerken. Volgens mij is het hoofd ook niet helemaal goed. €15,-
xJolijn: Netjes gedaan. Lastig, zo'n tekening taxeren. €30?
xJolijn: Minder mijn ding. Te blokkerig. €8,50

xJolijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 20:01

@Naborah, plaats het gewoon, ik ben benieuwd :D

Miss dat het blokkerige ook deels door de foto komt...

xMayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 20:08

Wauw, 15,- had ik nog niet verwacht. :)
Het is zowiezo groter als A4. :)
Details zijn idd weg, had hem hier ook al ingespoten, daardoor is hij ook wat vervaagd.

xJolijn: eerste zo'n 25/30,-
tweede vind ik ook minder. 10,-

Wendyoost

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 20:24

xMayo Vind hem erg mooi geworden. Vind alleen het voorhoefje achter het opstuivende zand zegmaar een beetje apart van vorm. Bij het vooruitstrekkende voorbeen vind ik het sokje een beetje apart lijken, beetje onnatuurlijk zegmaar, alsof het sokje eraan geplakt is (weet het niet echt duidelijker uit te leggen... :+ ) €20,- (lijkt inderdaad ook kleiner te zijn dan A3?)

xJolijn
Mooi €20,-

xJolijn
Vind deze wat minder dan de vorige. Beetje blokkerig. In vlakken zegmaar. Compositie op het blad spreekt me ook niet echt aan. €10,-

Wendyoost

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 20:27

@ Naborah

Je hebt niks te verliezen, alleen maar tips te winnen!

Wendyoost

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 20:32

xJolijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 20:34

@wendyoost, €50,- mooie tekening :j Al lijkt het paard op de tekening een beetje donkerder dan de foto, maar dit is slechts een klein verschil...

xMayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 20:39

@ Wendyoost: Bedankt! Hoefje klopt idd niet, sokje ook niet. Hoef kreeg ik geen wit meer overheen. :)
Jouw tekening: 50,- Mooi! Neus vind ik erg goed! :))

xJolijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 21:21

kapiteintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 00:35

Horse_Art: niet echt mijn smaak 10 euro
DiekeC:heb geen tips eigenlijk 40 euro
Assepoetster: 1e niet helemaal mijn smaak maar toch wel mooi 35 euro 2e heel mooi 175 euro en voor de 3e 10 euro
Wuis: 20 euro
tanec_meisje: de hond 15 euro het paard 25 euro de koe 20
Max_en_Max: gaaf maar nog niet echt waar ik veel geld aan uit zou geven 10 euro
Snne_: 10 euro
Max_en_Max: hier zou ik niks voor geven

Pagina 51:
DiekeC: alleen het achterbeen is een beetje dun 30 de tweede vind ik niet zo mooi wel mooi kleurgebruik ook 30 euro
Malenka: mwah niet zo 20 euro
Lalee_: meer uitwerken dan is het al stukken beter 20 euro
LeonieL: mooi 45 euro
Kodalover: hier zou ik nog niks voor geven sorry
xxNiien: mooi 40 euro voor de eerste 35 euro voor de 2e
Wendyoost: de hond 35 euro 45 voor het paard.

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 00:51

Achja, vooruit!

Wendyoost: € 55,- (op zijn minst!)
xJolijn: (die zanger) € 45,- - poesjes rond de € 12,-
xMayo: € 20,-

Nu die van mij, mijn wolfje:
Afbeelding

Zwaantje:
Afbeelding

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 11:37

Ik was de vorige keer tot pagina 50 gekomen dus daar ga ik nu weer verder! :)

Pagina 50
Horse_Art: Pastel ligt je wel! Mooie kleuren vooral op de hals. Verder was een andere referentiefoto misschien mooier geweest, vind dit standpunt wat vreemd. Z'n voorhoofd oogt ook wat breed. Wat losse haartjes (bijv. aan de rand van het oor) maakt het helemaal af! €40,-
DiekeC: Lekker wild! Heeft iets weg van mijn pony Het grijs van de neus had wat meer door mogen lopen naar boven. Vind het contrast wel heel mooi om naar te kijken €50,-
Wuis: Realistisch portret, erg fijne kleuren. Nog steeds een zwak voor pastel omdat ik dat zelf niet kan := €60,-
Tanec_meisje: Hond vind ik niet zo, maar wel wat een werk joh al die haartjes! Is dit een uitsnede van een foto? Anders vind ik hem erg 'vol' op papier. €20,- Paardje is grappig, is het een veulen? Botstructuur vind ik nog erg opvallend. €25,- De koe zit weinig diepte in helaas, maar ik weet niet hoe dat zit met pastel.. €15,-
Max_en_max: Grappige stijl, ben benieuwd naar een groter werk van jou. Hier vind ik alleen weinig tijd in zitten (en ja dan is het wel kunst, maar daar geef ik niet zoveel geld aan uit) dus €15,-
Snne_: Je werkt al fijn met pastel, het oogt heel zacht. Alleen nog niet realistisch, mocht dit de bedoeling zijn weet je waar je nog aan kan werken. Het zit iig wel in je vingers! €10,-
Max_en_max: Dit vind ik helaas dan weer een stuk minder.. Slordig, en lijkt minder doordacht dan je vorige tekenening..

Pagina 51
DiekeC: Geweldig met al die kleuren!! Zeker ook leuk om te doen! Ben wel benieuwd naar een portret in deze stijl! €45,-
DiekeC: Ook heel leuk, gave stijl. Talent! :) Er zit echt beweging in. Meer iets voor kunst dan voor in opdracht, eens proberen met verf!! €50,-
Malenka: Wauw gaaf, heel mooi met blauw in de schaduw gewerkt, tof hoor! Heb je wel eens met olieverf gewerkt? €75,-
Lalee_: Leuk dat het koppie scherper is dan het lijf, over na gedacht? :) Lief plaatje, fijne kleuren €25,-
LeonieL: Gaaaaf, heel gedetailleerd! Mag van mij nog meer contrast in, en hoofddingetje stoort wat.. €150,-
xxNiien: Heeeeul gaaf, mis alleen licht in de ogen! Heel zonde! Wat is je deviant naam? €200,- Tweede oogt minder realistisch, misschien kan je nog meer 'uitvegen' ipv streepjes, ik weet niet hoe dat werkt op de pc :+ €95,-
Wendyoost: Mooie vachtstructuur, had de referentiepony een wintervacht? Ik zou nog iets meer tijd besteden aan het hoofdstel, of die weglaten := €45,-
Lente: Ik vind de botstructuur er nog te grof uit komen. De manen vind ik wel heel tof, echt een eigen stijl. Blijven oefenen, komt goed!!
xMayo: Vind hem niet zo bijzonder.. De neus oogt wat te lang en de lendenen te hoog. Licht zit er wel mooi in!
xJolijn: Foei, wat zonde van je handtekening! Zet dat netjes in de hoek!! Verder leuk portretje, ik herken hem niet? :o €40,- Linkerpoesje vind ik leuk, ben niet zo weg van de rest. Is het een naambordje oid?
Wendyoost: Bij deze vind ik het contrast op sommige plekken weer te hoog.. De witte lijn op de kaak en bij de manen stoort wat. Verder mooi gedetailleerd portret! Oja, klopt de positie van het oog en hoe die kijkt? Oh, zie nu de foto. Klopt inderdaad wel, raar paard := €40,-

Alone
Voor de ouders van een vriendin die pas overleden is, de tekst is van haar zelf
50 x 50 olie op doek

Afbeelding

Milka koeien in de storm :=
Grappige is dat de koeien zwart zijn als er weinig licht is, en paars met meer licht!
50 x 60 olie op doek

Afbeelding

Marilyn
30 x 30 grafiet op papier

Afbeelding

C_Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 11:47

Assepoester:

tekening 1: 60,-
Tekening 2: 55,-
Tekening 3: 110,- Ik vind hem persoonlijk heel krachtig

maar nu de mijne:

Afbeelding

Afbeelding

vergeleken die van jullie steld de mijne echt niks voor...

licorne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 17:10

Pag. 50
Horse_Art: 100E, hij mist een beetje diepte maar kleur en contrast vind ik heel mooi sprekend!

Dieke_C: Jeeeeeeemig, die vind ik heeeeeeeel gaaf! Geen idee wat zoiets doet, maar ik zou hier zonder met m'n ogen te knipperen E200 voor durven vragen.

Assepoetster: Tamara de Lempicka die is niet mijn ding, maar in z'n soort wel een grappig werk. E100
Die Caravaggio durf ik bijna niet te taxeren, wat een talent, ongelofelijk, maar doe es gek, ik zou zeggen minstens E600.
Dat leeuwtje is een grappig dingetje, prachtig dat je dat zo klein zo kunt laten leven: E20

Wuis: Had van mij wat gedetailleerder gemogen en wat meer kleurschakering/kleurdiepte mogen hebben, ik mis er wat warmte in. E50

Tanec_meisje: Alledrie de werken vind ik leuk, goed op weg, maar technisch nog niet heel bijzonder eruitspringend, alledrie zo'n E25.

Max_en_Max, oeeeeeeh grappig ding, mooi zeg met zo weinig lijnen toch zoveel zeggen, E20.
Die tweede verderop op de pagina vind ik minder, E15

Snne, ik mis de hoorn op z'n hoofd, en ik vind de verhoudingen juist heel grappig zo, echt iets voor op een kinderkamer :-) E20 euro om te beginnen, zou van mij nog een fantasievolle achtergrond bij mogen ofzo om echt interessant te worden, wel een leuke stijl vind ik, vooral doorgaan.

Pag. 51

Dieke C. : beetje krasseriger dan de vorige maar ook erg leuk, had wat meer achtergrond nog leuker gevonden, vind 'm een beetje simpel zo. E40
Die tweede kan ik niks mee, spreekt me helemaal niet aan, maar technisch vind ik dit dus echt knap, zelf zou ik 'm niet kopen :-p

Malenka: Mooi beeld, maar mij te simpel werk qua kleuruitwerking etc., E45

Lalee_, hier hou ik dus van, deze leeft, die heeft echt iets aparts. E85.

LeonieL, wat een prachtwerkje, met nog net wat uitgewerkter achtergrond zeker E50, indien mooi verkoopbaar ingelijst met een praatje erbij kom je vast nog 'n stuk hoger :-p

Kodalover: Goed op weg, is nog wat hoekig hier en daar, E 20

xxNiien: Van digi-art en bijbehorende prijzen heb ik echt NUL verstand, maar ik vind ze wel echt schitterend! E75? Geeeen idee....

Wendyoost, je eerste kan ik niet zien, die tweede, bruine paard, vind ik een leuk werk maar het is nog net niet naar het level "loopt levend van het doek af", E60

Pag.52

Lente: Nog niet echt geld waard voor mij, maar dat gaat wel komen als ik dat zo zie.

Mayo: blijft wat vlak en ik zie z'n rechtervoorhoef niet? E25

xJolijn:Ik heb geen benul wie dat is, dus ik kijk alleen naar de techniek, misschien dat een fan meer zou geven :D E35
Dat naambordje kan ik niet zoveel mee, vind het niet ver genoeg uitgewerkt, E5

Wendyoost: Deze heeft wat die andere mist, moooooooi, hij is vloeiender, warmer, mooie uitstraling en kleuren, E100 zou ik wel durven :j

HorseyDude: Tsja. Ik zou hier geen geld voor geven, tenzij ze echt in vol contrast in de verf stonden ofzo, beeldontwerp en verhouding is heel oké maar uitwerking is te simpel vind ik om er geld voor te geven.

Assepoetster: Jij bederft de markt _/-\o_ Eerste vind ik echt geweldig: E150, 2e vind ik de lichtval rondom de eerste koe heel storend, zou hem om die reden zelf niet kopen, daarom E50, de derde is gaaf, oeh, geen idee, ik zeg E50.

Camilla1998: Nog niet echt geld waard voor mij, maar wat niet is kan nog komen.

En toen had ik er zelf natuurlijk ook eentje:

Afbeelding

Portretopdracht, kleurpotlood op A3.