[INFO] Hoeveel is mijn tekening waard? Deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lalunamyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 22:56

als je tips wil kun je beter gewoon ergens in UK plaatsen :)
dit is toch eigenlijk een taxeertopic, en af en toe commentaar erbij kan heus wel, maar daar
is het eigenlijk niet voor :)

leuk gedaan verder hoor :) zou er nog niets voor vragen,,
probeer wat meer te doen dan alleen de omtrek te tekenen,
diepte, donkere plekken, licht plekken, meer contras :)
je hebt nu eigenlijk alleen nog maar de lijnen, succes ermee !

lalunamyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 22:57

en woooooooooooooow wat een hoge taxaties voor mijn schilderij :o :o

smeetjoew

Re: [INFO] Hoeveel is mijn tekening waard? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 14:00

Wow, ik moet even kwijt dat jouw werken Lalunamyo echt schitterend zijn! Zeer creatief en prachtig uitgewerkt! :wow: :wow:

marjoke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 15:36

lalunamyo: Ik heb mooier van je gezien. :) Je stijl is wel erg herkenbaar en het is echt een plaatje waar je blijft naar kijken, en dat meteen in het oog springt. Jammer dat het blauw is weggevallen door de foto. Het heeft wel een meerwaarde denk ik. :) (Ben benieuwd naar betere foto's ! :) ) Wat me wel opvalt is dat zijn neus/hoofd en zijn benen nogal plat zijn. Er mag meer detail en structuur en schaduwen in. Aleja, je begrijpt wel wat ik bedoel. Het zijn nu zo egale vlakken van 1 kleur (of toch bijna :) ). Wat meer structuur zoals in zijn kont bijvoorbeeld (echt prachtig ! ) zou hem veel levendiger maken. :)
Moet ook nog even zeggen dat de kleuren wonderen doen. Het contrast tussen dat groen en bruin en wit, super !
+400 euro :) Maar ik wacht met een definitieve taxatie tot hij af is :P

Edit: ik bedoel vooral zijn voorbeen. Zijn achterbeen is niet plat. Het is inderdaad wel zo dat het licht op zijn voorbeen valt, dus veel schaduw kan daar niet, idem bij het hoofd. Maar toch zou het meer spreken moest er meer detail in zitten. :)

Skogsmulle
BFB 2024 winnaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 16:22

Norway_girl: beide 10 euro;
Het zwart/wit portret vind ik erg dof, weinig scherpte en niet helemaal goed met de verhoudingen. De vorm van de gekleurde tekening vind ik super, maar de kleuren had ik niet zo gekozen; zou leuk zijn als je hem nog veel verder uit zou werken.

Lalunamyo: 100 euro. Heb je zwart gebruikt? Origineel leuk werkje op hout. :j Zijn neus vind ik wel erg rond.

zosja24

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 23:06

ik dacht laat ik ook wat neer zeten
het is niet echt voor verkoop maar is wel grappig zegmaar als mensen zegen wat ze denken wat het waard zou zijn
het is door mijzelf geteken nagetekent
elke pony ken ik
1.crismo mijn vorige pony :o
Afbeelding
2.zosja mijn eigen paard :o
Afbeelding
3.alice pony die ik ken
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door zosja24 op 16-01-09 23:20, in het totaal 1 keer bewerkt

lalunamyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 23:16

Myra schreef:
Norway_girl: beide 10 euro;
Het zwart/wit portret vind ik erg dof, weinig scherpte en niet helemaal goed met de verhoudingen. De vorm van de gekleurde tekening vind ik super, maar de kleuren had ik niet zo gekozen; zou leuk zijn als je hem nog veel verder uit zou werken.

Lalunamyo: 100 euro. Heb je zwart gebruikt? Origineel leuk werkje op hout. :j Zijn neus vind ik wel erg rond.

ik heb een inieminie kloddertje zwart gebruikt :P dat heb ik veel gemengt met blauw en bruin :) voor de schaduwen, helaas is dat weggevallen op de foto... dankje, ik ga de neus veranderen :)

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 23:19

Zosja24: Graag eerst even de beginpost lezen, daar staat dat je maar 3 tekeningen per keer mag posten om te laten taxeren. ;) Graag even je bericht aanpassen dus!

lalunamyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 23:20

marjoke schreef:
lalunamyo: Ik heb mooier van je gezien. :) Je stijl is wel erg herkenbaar en het is echt een plaatje waar je blijft naar kijken, en dat meteen in het oog springt. Jammer dat het blauw is weggevallen door de foto. Het heeft wel een meerwaarde denk ik. :) (Ben benieuwd naar betere foto's ! :) ) Wat me wel opvalt is dat zijn neus/hoofd en zijn benen nogal plat zijn. Er mag meer detail en structuur en schaduwen in. Aleja, je begrijpt wel wat ik bedoel. Het zijn nu zo egale vlakken van 1 kleur (of toch bijna :) ). Wat meer structuur zoals in zijn kont bijvoorbeeld (echt prachtig ! ) zou hem veel levendiger maken. :)
Moet ook nog even zeggen dat de kleuren wonderen doen. Het contrast tussen dat groen en bruin en wit, super !
+400 euro :) Maar ik wacht met een definitieve taxatie tot hij af is :P

Edit: ik bedoel vooral zijn voorbeen. Zijn achterbeen is niet plat. Het is inderdaad wel zo dat het licht op zijn voorbeen valt, dus veel schaduw kan daar niet, idem bij het hoofd. Maar toch zou het meer spreken moest er meer detail in zitten. :)

bedankt voor je super lange uitleg, en je hebt helemaal gelijk hoor :) ik vind zelf dat hij nog echt wat mis... de schaduwen zijn erg weggevallen door de foto, die is erg overbelicht helaas . .. het licht valt niet op het voorbeen, maar juist bij de buik zeg maar :P dus kan je niet veel licht hebben op de voorbenen, en ja, die kan ik wel ronder maken, dat ga ik proberen :)

dankjullie voor jullie commentaar, en super hoge taxaties. jullie mogen best weten dat ik hem ga verkopen van rond de 75/80 euro haha
ik ga mijn best doen om hem beter te maken ! en dan komt er vanzelf weer een foto voorbij, misschien ga ik meer haarstructuur erin doen..

JoSav

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 01:54

Tijd om weer even te taxeren in dit nieuwe jaar.
Kostprijs betekent kostprijs van het materiaal. Dit zijn werken waarvan ik vind dat ze nog niet de waarde van het materiaal ontstijgen maar ook niet per definitie hoeven te worden weggegeven. Dat sommige mensen dat wel of niet doen is hun pakkie an.

Ik ga eens wat minder met tips strooien. Dat is hier niet de plaats voor.

P43
aliesjeh: de eerste vind ik moeilijk te beoordelen. Hij is langs de ene kant heel donker, maar het wit is dan weer erg licht. Zijn de contrasten bewust zo hard? An sich prima, behalve dat ik het wit echt te wit vind. Dus een lage taxatie. 50 euro.
Tweede, vind ik vooral de benen niet zo. De manier waarop je het tuig hebt laten verdwijnen werkt vrij goed. Ik mis wat detail in het neusje. 100 euro.

P44
Rosijnenmix: zie mijn voorgaande taxaties van je werk.

Rinske: mooi portret in sepia. De handen vallen me wat op, maar het algehele beeld is toch in evenwicht. 2Maar de hand van het kindje vind ik toch wat te vlak, dat schept een onrealistisch beeld, terwijl de rest juist zo 'klopt'. Toch 250 euro.

Wendy15: mooi geabstraheerd. Maar toch vind ik hem wat 'veilig'. 60 euro.

Nevony: het geheel oogt toch wat uit balans en slordig. Ook ik vind de passepartout te krap. 40E

rooslovertje: het zal wel aan de foto liggen dat het kader schots en scheef is? Ik vind de afwerking van de achterhand en achtergrond afbreuk doen aan het geheel. 30 euro.

lianne_tV: 1. contrast vind ik niet goed gekozen. Het oogt daardoor rommelig en de nadruk ligt op een heel donker oog en een rommelige slagschaduw. 30 euro.
2. Portret van Madonna (?) vind ik qua afwerking en verhoudingen niet zo, het mist daardoor de uitstraling die je zou moeten vangen. Ook het kader vind ik te krap. 25 E

Teziej: kostprijs. Het mist verfijning.

Malu: hoewel ik je stijl waardeer, zou een beetje verfijning je werk in commercieel opzicht helpen. Of je dat wilt is een tweede. :) 60 euro.

sprietlover: presentatie!! kostprijs.

Andante: ik vind de foreshortening niet helemaal werken. Verder een net portret, al zou wat meer diepte en kleurvariatie geen kwaad kunnen. Het mist wat warmte. 150 euro. Voor tips zou ik een topic openen.

Esther: niet verkeerd. Je hebt alleen duidelijk nog geen kaas gegeten van dieptewerking en het kiezen van een goed kleurenpalet. Kostprijs.

MlieZ88 schreef:
maar even een vraagje:
is er niet meer een soort... minimum aan kwaliteit?!
er worden hier dingen gepost wat totaal niks met taxeren te maken heeft vind ik...
of ben ik de enige die dat vind.
ik ga die dingen dan ook ECHT niet beoordelen...
echt neit om hoogmoedig te doen, trust me, maar vind het jammer van dit topic...

Je bent vrij om je eigen waardeoordeel te vellen. Zo simpel is het. Vind je iets geen waarde hebben dan taxeer je dat. Het is aan de getaxeerde zelf te oordelen hoe waardevol hij/zij jouw taxatie vindt zoals het aan jou is een waarde te verbinden aan een werk. Ja toch?

MlieZ88 schreef:
JOSAV
van het zelfportret, ik ken jou niet en ik denk toch dattie niet helemaal klopt... vind het wel origineel qua kleuren en dat past weer goed bij jou! 50 euro

De vorm is een heel klein beetje anders, de aanblik en uitstraling zijn zoals het heet 'spot on'. Zoals je heel goed kunt zien is het echter absoluut niet bedoeld als een realistisch portret. Het is geen 'looking at' maar 'looking inside out'. Dat is een bewuste keuze, alsof je een tintje karakter en een tintje karikatuur meepikt. Beoordelen van dit portret op anatomisch technische puntjes (die echt klein zijn want dit ben ik gewoon) is verspilde moeite. Dat zou dan ook de taxatie niet mogen beïnvloeden. En daarin verschillen we denk ik ook van mening. :)

MlieZ: kostprijs. Dit zal ik even toelichten.
Qua uitstraling en techniek vind ik dit geen hoogstandjes. Het heeft een heel hoog gehalte 'naschilderen'. Wat ik probeer te zeggen: het mist bezieling. Dit zeg ik niet als iemand die geen fan is van hyperrealisme (wat algemeen bekend is) want ook hyperrealisme kan een enorme bezieling laten zien. Je werk komt over als zijnde een resultaat van kortdurende concentratieinspanningen met behulp van tenminste 1 of 2 foto's. Ik mis spanning. En omdat een schilderij ook ontspannend kan zijn: dat mis ik ook. Het is alleen het beeld. Dat is jammer. Hier is wel een markt voor, maar dat zal niet het hogere segment zijn. Kostprijs - max 150 ongeacht formaat.
Ik zie een hint van eigen stijl: ontwikkel dat, het mag best wat prominenter! Dan hoef je echt niet in te boeten qua realisme.

kallistatje: net begin. Het mist nog diepte en is wat eentonig. Kostprijs.

HWK: ik vind de omlijsting wat karig. Je keuze is gevallen de onderste hoeven niet te tekenen en te verhullen achter een strookje groen. Het werkt alleen als je of de gehele paarden tekent (geen achtergrond) of een achtergrond of iets meer dan een hint daarvan neerzet. Zo'n reepje werkt niet. Zonde! 300 euro. Is de tekening kaal 50x70 of is het blad 50x70 (de mount, in dit geval). Dat maakt een verschil voor de taxatie. Ik heb getaxeerd voor kaal 50x70.

tryntsje: nog even niets. Voor tips: open een eigen topic en kijk veel naar anderen.

P46
lalunaymo: kruisje.

tryntsje: nog even niks.

aliesjeh: ik mis wat vorm bij het hoofdportret. Laat je niet teveel leiden door textuur! 100 euro.

kallistatje: je gaat vooruit. Toch nog steeds kostprijs, helaas. Niet meer dan 25 euro.

Teziej: kostprijs. Denk aan de presentatie!

HWK: heel gevoelige plaat, maar de oren doen echt afbreuk! 100 euro.

P47
Evelijn: aansprekend beeld, al vind ik nog steeds dat je werk gelijkenis mist. 50 euro.

lalunamyo: wat abstracter en niet zo realistisch, ook wat vlak, maar dat is je stijl. 200 euro.

Esther: nog even niks.

SIEMxFUNNY: 40 euro. Ze hebben toch nog wat storende schoonheidsfoutjes (tekeningen). Zwaan mist diepte en kleur. Kostprijs+50 euro.

kallistatje: ik zou wat meer kleur en diepte willen zien, juist ook in het wit. De poot heeft een onnatuurlijke uitstraling. 35 euro.

rooslovertje: mooi beeld, de manen zijn minder. 80 euro.

lalunamyo: ik vind dat je wel heel erg vaak werk plaatst. Ik taxeer hem toch even. Het vlakke werkt hier niet zo. De kleuren halen hem heel erg op maar het gezicht valt wat weg tegen de achtergrond. Jammer. 100 euro.

Maar nu is het bedtijd. Volgende keer weer.

Norway_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 11:11

Zo taxatie van Myra valt tegen :P

marjoke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 17:28

Zosja24: Ik zou nog niet verkopen hoor. Eerst nog lekker dooroefenen met schaduwen, contrasten en uitdrukkingen. :)

Skogsmulle
BFB 2024 winnaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 17:45

Norway_girl schreef:

Dat is niet banketstaaf bedoeld, maar ik probeer wel eerlijk te zijn. ;)

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 12:29

lalunamyo even tussendoor, want deze springt er echt tussenuit vind ik :) . Alhoewel ik het érg jammer vind dat je geen foto van recht-voor hebt (dan kan ik de verhoudingen beter bekijken), vind ik dit echt een hoogstandje! Prachtig kleurenpalet en zeer veel uitstraling. Zeker 350 euro.

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 17:27

Ik zal hier ook weer eens wat plaatsen. Ben benieuwd of ik voor dit soort werkjes geld kan gaan vragen, gezien de hoeveelheid uren die erin verwerkt zitten en de reacties die ik erop krijg. :)
Achterhand wordt nog iets aangepast (krijgt een extra bil) en het flapje van de krans aan het uiteinde rechts ook.

A4 formaat / Potlood / 2B / ±10 uur
Afbeelding

Pagina 48
lalunamyo: Heel netjes. Goed onderwerp en je materiaalgebruik is geniaal! Ik zou in deze nog iets meer afwerking en aandacht willen zien. €150

_likepink_: Het is echt te krasserig. Probeer meer in detail te werken en zorg ervoor dat elementen niet in het geheel verdwijnen. Het ziet eruit alsof je onder tijdsdruk stond. Een beetje zonde. Ik zou hier nog geen geld voor vragen.

aliesjeh: Prachtig gedaan. Heel mooi contrastrijk. De manen lijken wel van fluweel. Mooie compositie ook. De achtergrond vind ik nog wat teveel aandacht trekken. Het mag iets subtieler. €40

lovelanga: Dit ziet eruit als enkel een schets. Probeer het uit te werken!

colinde: Pff.. digitale termen vind ik erg moeilijk. Ik kan helaas geen taxatie geven op je werken.
Je tweede werk is netjes gedaan. Heel artestiek, hoewel ik niet specifiek kan zijn, zou ik er een slordige €50 voor neertellen.

Marjoke: Echt schítterend! Echt een super mooi werkje. Mooi van kleur, materiaal en grootte. €100

Pagina 49
aliesjeh: Heel mooi. Zeer statisch, het zou van mij wat dynamischer over mogen komen. Het is nu erg stijf. Desondanks heel netjes afgewerkt en het komt heel netjes over. €40.

astridjhu: Netjes. Zou wat contrastrijker mogen zijn. Netjes in verhouding! €30

_likepink_: Zou meer dieptewerking mogen hebben. Ik kan hier helaas ook geen taxatie op geven.

Myra: Prachtig werkje met de sprekende oogjes as usual. Schitterend afgewerkt! Je hebt echt een aparte stijl! €40

Fnanne: Mooi gedaan. Netjes afgewerkt. Zit veel gevoel in verwerkt! €100

Pagina 50
TinkerTom: Hele mooie werkjes. Lastig om digitale tekeningen te beoordelen. Als je zo door blijft gaan; €35

Norway_girl: De eerste is heel apart! Er zou evengoed wat meer dieptewerking in mogen. De tweede is netjes afgewerkt. €25

lalunamyo: Prachtig! Weer zo mooi op dat hout. €190

Norway_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 20:58

Myra schreef:
Norway_girl schreef:

Dat is niet banketstaaf bedoeld, maar ik probeer wel eerlijk te zijn. ;)

Ja snap ik, maar je taxatie lag 15 euro lager dan alle andere, vandaar := Maakt niet uit ;)

@ smeetjoew Toch zeker zo`n 30-40 euro :j

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 21:00

Norway_girl; Bij mij verschillen de taxatie's soms 50 euro. Iedereen kijkt naar andere dingen, en iedereen heeft een andere smaak. Ik zou me er niet druk om maken als ik jou was, dat gaat vast wel vaker gebeuren. ;)

AliesMeijer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 21:10

lalunamyo erg mooi, de kleuren, het hout, prachtig! zeker €100+
macholoverrr en zosja24 nog even niks
smeetjoew hier kun je zeker geld voor vragen hoor :) . erg mooi uitgewerkt mooie contrasten, en een eigen stijl. €50 was het op groter formaat, dan meer.

Kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 22:47

Deze heb ik vanavond gemaakt (ben een snelle werker XD) :) Was wel benieuwd wat er van gezegd zou worden :D
(ik vind zelf het kopstuk een beetje vreemd lijken..)

Ojaa en het is met pastelpotloden (eerste keer...) gemaakt op dik papier van 32 cm bij 41 en ben er ongeveer 2-2,5 uur mee bezig geweest (ik weet het heel heel heel kort...:P)

Afbeelding

TinkerTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 22:53

vind hem wel geinig, zou er nog niet te veel voor vragen, vind hem nu nog zo plat. dus wat meer diepte met wat meer schaduwen enzo
ik zou zeggen 5 euro

Kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 22:56

Ja klopt, ik denk dat ik er ook nog wel even verder mee bezig ga maar ik ben niet zo goed in schaduwen... :P

yeye

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 23:34

heb ik hier een paar uur aan het tekenen geweest (aller eerste keer dat ik paardje teken) werkt die rot scanner niet :( ik ga hem toch even plaatsen (voor zover het gaat want je ziet eigenlijk vooral de grote lijnen :+ ) zal hem wel eens met het foto toestel trekken :D

Afbeelding

Skogsmulle
BFB 2024 winnaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 00:24

Kikovski schreef:
Ja klopt, ik denk dat ik er ook nog wel even verder mee bezig ga maar ik ben niet zo goed in schaduwen... :P

Schaduwen in kleur is ook al gelijk een stuk lastiger dan in zwart wit. ;)
Een schaduw heeft altijd de complementaire kleur, dus een bruin/rood kleurig paard heeft een groenige schaduw. Geel/oranje zou een blauw/paarse getinte schaduw hebben.
Paar tips: probeer eens wat teken oefeningen te doen, dus blind tekenen, afbeeldingen ondersteboven natekenen en op restvormen letten.

yeye

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 00:29

ik denk dat iedereen in slaap is gevallen door het geven van commentaar op mijn tekening :o zo een lange lijst zal wel saai worden om te maken ;)

ik vind hem wel mooi :D dat is het belangrijkste toch? :+

Skogsmulle
BFB 2024 winnaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 00:36

Hoezo iedereen?: er is na jou maar 1 iemand in het topic geweest die heeft gereageerd. :+

Zelfde tips over blind tekenen, op zijn kop en restvormen zouden ook voor jou gelden: goeie oefeningen om beter door leren te kijken, gewoon door blijven oefenen. :) Ik zou er nog niks voor vragen.