[CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2021

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

oji

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 19:40

Wat een coole "Paas" haas!!!!

Ik heb ook een setje Derwent kleurpotloden aangeschaft, maar herken het dat na slijpen het lijkt of de stift gebroken is en steeds weer afbreekt met slijpen. Ik gebruik ook een gewone hand puntenslijper, misschien een zo'n ding dat je op de tafel kan zetten en waarmee je het potlood fixeert aanschaffen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 19:42

@Seven, mooie achtergrond al voor je merrie.

@Solleke_Noah, wat leuk gedaan <3.

@Ayasha, je vos wordt mooi :j.

Ik heb zelf een paar gelijmde werken staan, niemand die t ziet :D.

@Jeika, mooi zeg.

@horsiegek, mooi mooi mooi <3.

Ik ben eens anders crea geweest, ik heb m'n Flopsies geschilderd:

Afbeelding

Acrylverf, stabilos en lint :7.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 19:51

oji schreef:

Ik heb ook een setje Derwent kleurpotloden aangeschaft, maar herken het dat na slijpen het lijkt of de stift gebroken is en steeds weer afbreekt met slijpen. Ik gebruik ook een gewone hand puntenslijper, misschien een zo'n ding dat je op de tafel kan zetten en waarmee je het potlood fixeert aanschaffen.

Alle merken pastelpotlood adviseren om te snijden (er zijn apparaatjes om dat te netjes te doen trouwens, je hoeft niet met een aardappelschilmes je potloden te lijf) en niet te slijpen. De kern is gewoon te zacht om de torsie van een slijper (of het nu een handding of een machine is) te verdragen.

Mijn Koh-I-Noors zijn nog het beste bestand tegen een gewone puntenslijper. Maar eigenlijk hoor je het dus gewoon niet te doen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 19:54

Ibbel schreef:
oji schreef:

Alle merken pastelpotlood adviseren om te snijden (er zijn apparaatjes om dat te netjes te doen trouwens, je hoeft niet met een aardappelschilmes je potloden te lijf) en niet te slijpen. De kern is gewoon te zacht om de torsie van een slijper (of het nu een handding of een machine is) te verdragen.

Mijn Koh-I-Noors zijn nog het beste bestand tegen een gewone puntenslijper. Maar eigenlijk hoor je het dus gewoon niet te doen.

Het zijn kleurpotloden.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 19:59

Vind de haas echt schitterend zo hoor, mooi zacht! Waarom ben je niet tevreden over de vacht?

@San: haha geweldig die schoenen! Ook al zo mooi voor Pasen :P

Over kleurpotloden weet ik helaas niks dat verder gaat dan niveau groep 4.

Ik heb Bert eindelijk afgemaakt. Deze was wel echt uitdagend. Hoop dat de betreffende vriend er blij mee is.

Afbeelding

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 20:00

Sheran schreef:
Vind de haas echt schitterend zo hoor, mooi zacht! Waarom ben je niet tevreden over de vacht?

@San: haha geweldig die schoenen! Ook al zo mooi voor Pasen :P

Over kleurpotloden weet ik helaas niks dat verder gaat dan niveau groep 4.

Ik heb Bert eindelijk afgemaakt. Deze was wel echt uitdagend. Hoop dat de betreffende vriend er blij mee is.

[ [url=m/2b7npP.jpg]Afbeelding[/url] ]

Haha, cool he :)). Ik heb vijf paar schoenen van dat merk en ze zijn alle vijf... opvallend :)).

Mooi, je kat! Ik weet wel zeker dat hij er blij mee gaat zijn :j.

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 20:07

_San87_ schreef:
Het zijn kleurpotloden.

Klopt, jouw toverstokjes San :+ Derwent Coloursoft. Alleen toveren ze bij mij nog een stuk minder. :D
Maar goed, oefening baart kunst. Hoewel ik denk te kunnen oefenen tot ik een ons weeg maar dat niveau nooit haal.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 20:19

oji schreef:
_San87_ schreef:
Het zijn kleurpotloden.

Klopt, jouw toverstokjes San :+ Derwent Coloursoft. Alleen toveren ze bij mij nog een stuk minder. :D
Maar goed, oefening baart kunst. Hoewel ik denk te kunnen oefenen tot ik een ons weeg maar dat niveau nooit haal.

Ik herken jouw slijpproblemen dan weer niet... misschien zijn de potloden een keer gevallen?

Ik heb gewoon een ouderwetse handslijper van metaal, 35 cent of zo... Maar als dat breken aanhoudt, een mechanische slijper of toch een mesje proberen?

En lekker dooroefenen, de potloden zijn vrij zacht, dat is even wennen :j.

_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 21:44

Hey bokkers!
Ik lees al een tijdje mee en teken af en toe ook eens wat, maar lang niet zo mooi als jullie natuurlijk!
Ik ben nu aan het proberen om mijn konijn Rocky te tekenen, maar dat lukt nog niet erg :D.
Dit is hoe het nu is:
Afbeelding
Het hoeft natuurlijk niet perfect, maar misschien hebben jullie tips over hoe ik het nog mooier kan maken of hoe ik het de volgende keer beter kan tekenen!
Groetjes
Ilse oftwel Rocky_konijn

Jeika

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 15:42

@horsiegek wauw! _/-\o_ Die vacht zier er ontzettend aaibaar uit!
@sheran heel mooi, vooral de oogjes :)
@rocky_konijn leuk gedaan hoor, misschien kan je proberen schaduwen toe te voegen, dat maakt je tekening minder plat en zorgt ervoor dat je konijntje er levendiger uitziet. :j
Afbeelding
Ik vind renpaarden tekenen heel leuk om te doen, ze zijn zo ontzettend gespierd dat het me ook helpt om andere paarden met minder gedefinieerde spieren beter te kunnen tekenen.
Afbeelding en dit vond ik ook wel leuk om te delen, een groot instagram account met meer dan 40.000 volgers heeft mijn schilderij van een tijdje terug gepost, bijna 4000 likes! :wow: leuke verassing om mijn dag mee te beginnen.

horsiegek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 15:52

Wat gaaf Jeika! Leuk hè als je toch een soort van 'viral' gaat door spontane promotie van een ander.
Ooit eens een filmpje van een ritje geplaatst op een facebook pagina (as seen through horses ear) en die ging ook enorm viral, 5000x gedeeld ofzo. Toch een grappig idee.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 16:24

Wat ontzettend leuk Jeika! Is ook echt een mooi schilderij. Ik vind insta altijd wel lastig hoor, ik heb wel een pagina maar ik weet niet zo goed hoe en wat. Ik vind het erg leuk om elkaar een beetje te ondersteunen en als mensen mijn tekeningen zien en mooi vinden, maar hoe je dat het beste doet weet ik nog niet zo goed.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 16:29

Hier is de eerste raaf af, hij zit trouwens op een rots maar die moet nog gemaakt worden. _O-
Afbeelding

Jeika

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 16:45

Dankjewel beide! Ik vond het wel heel leuk, voelt toch wel als een soort erkenning voor je werk :) ik doe zelf ook niet heel veel met instagram, af en toe plaats ik er wat tekeningetjes voor de lol.

Ik ben echt groot fan van die raaf, heeel mooi gedaan.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 16:49

Inderdaad, erg mooi die raaf! Knap hoe je het zwart zoveel diepte hebt kunnen geven.

anniekow

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 18:54

Wauw Jeika, mooie tekening. En zeg nou zelf, dat schilderij is toch kei gaaf!!

Jeika

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 20:41

Ah dankjewel, wat aardig <3 ik was er zelf ook best trots op :D

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 20:45

Ooit zei iemand hier in dit topic (2020) dat mijn tekeningen best door konden als tattoos.
Ik heb nu zo'n onwijs gave kans gekregen bij een tattooshop waar ik mijn tattoos altijd laat zetten :oo :oo
Natuurlijk gaan we eerst kijken of het wat voor me is, en moet ik natuurlijk laten blijken dat ik echt creatief ben en talent heb. Dus mijn 1e opdracht. Een Ocelot van een foto natekenen, met bloemen eromheen. Heb dit nu in een uur tijd gedaan, ga morgen verder. (Er komt rechtsboven nog 1 bloem bij). Deze blijft helemaal zwart wit.

Afbeelding

De volgende opdracht is de Egyptische godin Bastet. Deze mag ik helemaal in mijn eigen stijl maken, zwart wit, maar wel met een paar kleuraspecten. Ben erg benieuwd wat ik daarvan ga maken :D

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 19:37

Horsiegek
Ik vind hem echt mooi heel aaibaar
Vacht mooie diepte

San
Geweldig mooie paas schoenen, die zijn nog meer over de top dan mn trouw schoenen := en de meeste mensen vonden die al extreem (volledig bling bling stenen :D ) ik hou er van.

Sheran
Mooie poezel
Daar moet de eigenaar wel blij mee zijn.

Rocky konijn
Konijntje ziet er goed uit, wellicht wat minder hals dan normaal maar ik denk dat je met wat schaduwen en haar details al veel meer het gevoel hebt dat het klopt.

Jeika
Mooie werken
Secretariat geweldig paard en geweldig verhaal je hebt hem goed neer gezet. Enkel de spierknopen in de achterhand zijn niet helemaal kloppend maar niet storend.

Ayasha
Prachtig heel leuk deze compositie :j
Ben benieuwd wat je er van gaat maken tot nu toe al een topper.

Peper
Ziet er goed uit, leuke opdracht. Wil je gaan tatoeëren? Mn ex was een tattoo artist heb het zelf ook enkele keren gedaan, heel leuk maar super eng te gelijk.

Mn schilderij weer iets verder, achtergrond wat verbeterd nu weer drogen

Afbeelding

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 23:04

Mooi die achtergrond Seven!

Jeika: stoer die tekening!

Na een teleurstellende kliedermiddag met acryl net nog aan mijn vosje gewerkt. Heb van zijn staart wel per ongeluk een rots gemaakt... da’s wel k*t. :=

Afbeelding

parnassia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 23:29

Oooo.... ik bewonder wel, maar post niet mee hier, maar hier moet even een reactie op gegeven worden

Ik vind het echt kunst wat jullie maken...., maar blijkbaar is niets menselijks jullie vreemd

Snap dat je er van baalt, maar hier heb je wel een lach geregeld!

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 00:02

Ook balen Ayasha! Hoewel hij zo ook erg mooi is! Misschien kun je de straat er aan de andere kant uit laten komen nu? Of er gewoon overheen schilderen, dat kan met acryl toch?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 00:38

Het vosje is kleurpotlood helaas. Met acryl kreeg ik niet eens iets herkenbaars gemaakt. _O-

Parnassia; ik ben een warhoofd dus ik doe helaas vaker zulke dingen. _O-

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 00:48

Maar als je het niet had verteld, dan had niemand het gemerkt; die staart hoeft daar niet te zijn, en die rots ziet er prima uit.
Als ik jammer over een "fout" in een tekening zegt mijn vrouw, laat gewoon niemand je referentie zien...

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 00:54

Nou da’s makkelijk. Ik gebruik meerdere referentie foto’s en eentje heeft idd geen zichtbare staart. Maar eens ik om zet naar kleur kijk ik niet meer naar de referentie bij deze tekening omdat ik beide diersoorten inmiddels al zo vaak getekend heb... maar dan krijg je dus ook dit. := Had ik met een vastere referentie gewerkt had ik gezien dat daar nog staart hoorde te zijn. := Maar goed. Morgen zijn kont dan maar afwerken en zijn staart ligt maar achter zijn lijf dan. :))