[VER] mijn vriend is geen crimineel

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

PrizTwir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 21:25

Wooow! Ik ging eventjes spieken of je alweer wat geschreven had, maar had niet verwacht dat er daadwerkelijk iets zou staan. Heerlijk drie stukken kunnen lezen. <3

Poekkie

Re: [VER] mijn vriend is geen crimineel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 22:03

Ben benieuwd hoe het verder gaat! Wat leuk dat je al weer schrijft :D

Marije112

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 07:34

Wat een leuke stukken weer TS! Fijn om te horen dat alles met jou en jouw gezinnetje goed gaat!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 09:00

Bedankt voor jullie leuke reacties weer! :)

Ik doe het raampje open om te praten, maar mijn vader rukt gelijk het portier open van Jeff zijn auto. "Ik weet niet waar je mee bezig bent." hoor ik hem zeggen. "Maar je gaat nu die auto uit en ik wil je nooit meer met hem zien!"

Ik schrik van deze bejegening en kijk vluchtig naar Jeff. Aan zijn gezicht is ook verbazing af te lezen. "Stop!" zeg ik "Jeff heeft mij juist geholpen, veilig weg te komen van de groep!"

"We willen er niks over horen Fleur!", hoor ik mijn moeder zeggen die inmiddels naast mijn vader staat. "Robert heeft ons alles over Jeff verteld en ook wordt hij gezocht door de politie!"

"Je kan kiezen, of je gaat nu met Jeff mee en definitief het huis uit, of je verbreekt alle contact met hem". Vervolgt ze

Ik ben verbijsterd... "Ik ga het contact niet met Jeff verbreken zeg ik en ook laat ik mij niet onder druk zetten, danzij mij zijn jullie veilig." Het is vooral Claire geweest die ons gezin in onveiligheid heeft gebracht!"

"Onzin!" hoor ik Robert zeggen die er inmiddels ook bij is komen staan. "Claire was ook slachtoffer van de groep!"

"Ja, ja" zeg ik "en daarom ging ze jouw stiekem filmen toen jullie bezig waren!"

"Ophouden!" hoor ik mijn vader zeggen. "Fleur, je kiest of voor ons of voor die engerd, maar wij willen er niks meer mee te maken hebben!"

"Oké," besluit ik "geef mij de kans de nodige spullen op te halen, dan ga ik met Jeff mee.

"Je bent gek", hoor ik mijn vader roepen. Mijn moeder en Robert gaan weer naar binnen en hij loopt erachter aan..

Ik kijk naar Jeff. "Nou Streep, dan moeten we maar richting Zantvoort, de kans dat je daar mee mag is groter dan bij mijn vader" Jeff geeft mij een knuffel en kijkt mij meelevend aan.

Marije112

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 11:40

Oh guts!!!

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 13:31

:oo Oef, arme Fleur...

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 15:54

Wow TS is back en het is vet spannend.....

miesnaom

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 14:41

Totaaaaaal andere wending dan ik dacht!!! Heel spannend

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 12:11

Ben heel benieuwd hoe het verder gaat! Iets met deze pagina te vaak refreshen haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 14:34

Niet veel later vertrekken we in een bomvolle auto richting Zantvoort. De tranen blijven maar komen. Ondertussen rijdt Jeff stilzwijgend door. Hij heeft zijn moeder en Wouter al voor toestemming gevraagd of ik tijdelijk in mag trekken bij ze. Tegen een vergoeding van 25 euro per week is het goed.

"Het kan zijn, dat ik af en toe ook bij mijn vader slaap." zegt Jeff "Of je dan mee kunt is onzeker, mijn zus mag jou niet." "We moeten even kijken hoe het loopt." Jeff kijkt vluchtig mijn kant op en ik knik ter bevestiging.

Op dit moment voeld het alsof mijn hele wereld instort. Werken bij de supermarkt zal voorlopig niet gaan en daarom zal ik in Zantvoort moeten gaan solliciteren. Mijn droompaard kopen wil ik niet laten schieten door dit. Morgen zal ik bellen om mijn ontslag in te dienen en mijn vriendinnen op de hoogte stellen van wat er gebeurt is allemaal.

Gelukkig is school goed te bereiken met het openbaar vervoer vanuit Zantvoort en wil Jeff mij ook brengen indien nodig. Eenmaal bij de moeder van Jeff is de sfeer gelukkig goed. De moeder van Jeff staat neuriënd het eten klaar te maken en ik wordt aardig ontvangen.

Ik kom in het bed van Jeff te slapen en kan mijn kleding prima kwijt op de planken naast het bed. De kamer is ruim genoeg het gezellig te maken voor ons twee. Ook is er voldoende rust te kunnen leren gelukkig. Ik leg mijn schoolboeken op het bureau in de hoek en besluit dat het belangrijk is vanaf nu elke dag minimaal 1 uur te gaan lezen, omdat het einde van de vakantie naderd.

"Streep, ik wil je wel wat vertellen." Jeff staat inmiddels naast mij in de slaapkamer en kijkt mij ernstig aan. "Ik zal niet altijd thuis slapen en ben vaak weg, ik wil ook meer geld regelen en wil nog kijken hoe dat te doen en ik verwacht van jou dat je mij hierin wel vrij laat."

Ik slik.. "dat begrijp ik Jeff, maar je weet onze afspraak, geen illegale zaken meer." Terwijl ik dit zeg loopt Jeff de kamer uit. Ik vraag mij af of hij de afspraak wel serieus gaat nemen..

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 14:43

Smullen, ook met baby Ben je goed op dreef.....

miesnaom

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 15:47

we Want more :Y)

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 15:53

meeerrrrrrrrrrr

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 16:08

Oh oh Fleur, was je nu echt zo naïef dat je dacht dat hij ermee ging (of kon) stoppen ermee........

Maar ts, meeeerrrrrrrr (als kleine man het toelaat he!)

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 16:32

Spannend!
Maar wat verbaas ik mij toch telkens weer over wat een slechte ouders dit zijn :oo Een dochter van rond de 18 jaar, zonder al te veel geld, zonder job, zonder vervoer, en duidelijk in de problemen zet je toch niet zo buiten? En dan nog zonder een adres of iets dergelijks te vragen of contact te willen houden. Steek die ook maar in de bak hoor }>

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 16:41

Poekie, helaas zijn er genoeg van dat soort ouders, en nog wel voor minder hoor.
Onlangs iemand waarvan zijn ouders wilde dat hij bij de politie ging, hij wilde boer worden en ging ervoor. Ondanks hij nog maar net 18 was, zette zijn ouders hem op straat.
Of wat dacht je dan degene die blijken op hetzelfde geslacht vallen.....
Maar ben het met je eens, je hoort je kinderen te steunen, zeker in dit soort gevallen.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 16:49

Kennis van mij stond op haar 13e al op straat, omdat haar moeder niet geloofde dat ze. Misbruikt werd door haar huidige vriend.
zelfs jeugdzorg heeft het af laten weten en haar niet goed geholpen

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 16:56

Silly1972 schreef:
Kennis van mij stond op haar 13e al op straat, omdat haar moeder niet geloofde dat ze. Misbruikt werd door haar huidige vriend.
zelfs jeugdzorg heeft het af laten weten en haar niet goed geholpen

Volgens mij is dit zelfs strafbaar? Heb je niet zorgplicht tot 18 jaar?
In elk geval... no respect... die mensen zijn geen kinderen en geen hulpverleners waard...

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 16:59

Blijkbaar niet, ze is nu 30 en zelf een hele goede moeder, maar heeft er nog steeds last van in de vorm van ptss door alles wat er gebeurd is ook met jeugdzorg.

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 17:09

Oh wat ben je weer goed bezig ts!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 17:21

Nou inderdaad, ik hoopte toch dat die ouders na vorige aanvaring wat verstandiger geworden waren....

Ik kan me er best iets bij voorstellen dat je een grens hebt van wat je nog acceptabel vindt onder je dak en dat je in het uiterste geval je kind de keuze geeft: aanpassen of wegwezen! In de hoop dat kind schrikt en zich aanpast. Als ze ondanks talloze aansporingen te beroerd zijn om de handen uit de mouwen te steken en de hele dag jointjes zitten te roken op je bank ofzo :=

Maar zo'n meiske dat zich altijd netjes heeft gedragen....daar moeten toch wel andere opties voor te bedenken zijn dan haar buiten gooien -O- Maar ik ga er vanuit dat de ouders er op gokten dat ze eieren voor haar geld zou kiezen en dan "die sloeber" vaarwel zou zeggen.

Ik vind die broer van d'r eigenlijk nog een veel vervelender mannetje :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 18:07

Wat leuk dat jullie meedenken!

Ja, er zijn zeker ouders die niet meer weten wat te doen en dan resoluut kunnen zijn, ondanks dat ze het beste voor hebben met hun kind.

Dat Robert er niet is voor zijn zus vind ik ook zeker een kwade zaak. Maar zulke broers of zussen zijn er.

Zelf vind ik het juist goed ook de andere kant van nette gezinnen te belichten, dat het daar ook niet altijd rozengeur en manenschijn is.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 18:12

Is helemaal zo, vrienden kies je familie niet, weet ik helaas alles van

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 18:56

Ik hoop dat Robert een keer goed het deksel op zijn neus krijgt zodat de schellen van de ogen van die ouders vallen O:)

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 19:06

Ja die camera is er toch ook nog?