Ik zit een beetje te twijfelen of ik nog doorga Loop nu 3 weken achter en weet niet of ik het nog in kan halen. Of dat ik gewoon die drie weken 'doorstreep' en doe alsof ik ze niet gemist heb.
Als eerst gecondoleerd Yvanna Dit zijn mijn nummers 10 en 11, ik moest er nog een paar inhalen De eerste heb ik vandaag gemaakt en de 2e heb ik nog eerder gemaakt voor een goede vriendin van me. Daardoor staat er ook Antje
15 min werk, een snelle schets. Ik doe bijna nooit paardenlichamen daardoor wou ik het weer eens proberen Alleen ik zit nog te worstelen met de voorbenen..
Hier de eerdere tekening, ben er volgenmij 2/3 uur mee bezig geweest. Vind hem nog steeds goed gelukt
RenskeFrea
Geplaatst: 26-03-15 21:13
Mijn werk is iets te veeleisend momenteel dus even snel. Gister was ik zowaar in slaap gevallen voor ik kans had mijn tekeningetje af te maken, dus heb m vandaag maar verder ingekleurd. Half blauw paardje is ook zo zielig Naar aanleiding van collega die vroeg of ik blauwe paarden kende omdat zijn goeroe er een ooit had ofzo, vaag verhaal iig, maar gaf me wel t idee
En vandaag even snelle schets met zwarte fineliner, die bij nader inzien flink lekte, dus heb compleet zwarte vingers.
Beide op A5 uit de losse pols Reageren doe ik later weer.
Pluizebolpum
Geplaatst: 26-03-15 21:24
Fnanne Zo mooi weer...Heel majestueuze uitdrukking zo. _Annika Haalde er toch echt wel een steigeraar uit hoor. Die van vandaag zijn ook leuk gelukt hoor. Het koppie is mooi en ook het galoppeerpaardje mag er zijn. De voorbeentjes mogen misschien ietsjes dikker en de hoefjes iets meer uitgewerkt, maar het idee is goed en het lijkt me dat de verhoudingen goed kloppen. Is op zich ook al heel wat als je het niet vaak doet. Delicia Mja, ik vind alleen dat rechterachterbeen wat iel ogen, verder ziet 't er goed uit hoor. Selina Gewoon lekker doorgaan en als je eens in een wilde bui bent haal je die weken dan gewoon in. yvanna Ach meis, heel veel sterkte . Echt heel mooi werk zo. Vleugels lijken me vreselijk moeilijk maar die bij jou zijn wel heel erg goed gelukt. RenskeFrea Lol, blauwe paarden, ach, waarom ook niet. Ik heb vroeger ooit op een paars paard gereden. Echt, en nee, die was niet geverfd. Waarschijnlijk blauwschimmels. Die lijken soms blauw, of paars. Anyway, leuke plaatjes weer. Blauwe paardje is heerlijk vrolijk, echt heel leuk om te zien, zwarte paardje oogt lief, dat oogje en die oortjes er zo op, alleen klein beetje jammer dat je wat moeilijk het verschil ziet tussen de manen en het hoofd, waardoor het wel een heel erg harig paardje lijkt. Maar ach, die bestaan ook. Winterfriezen.
Zag een leuk plaatje langskomen in mijn collectie (deze: https://lh4.googleusercontent.com/-crSJ ... 308%29.JPG - lachen, die kop die ze trekt) en dacht 'Och, doe ik wel effe'. Fout. De hoek van het hoofd bleek zo goed als onmogelijk te zijn en ben er een beste tijd mee bezig geweest. Dacht even, ik doe wat anders, dit is gekkenwerk, maar dan wordt het obsessief, ik ZAL 'm er op krijgen. Dat halverwege poeslief kwam bléren dat ze uitgestorven raakte werkte ook niet echt mee. Dus...Perfect is ie niet, maar het is gelukt. En daarna in slaap gevallen. Vulpotlood, heel veel gum, stift, witte gelpen, A4tje en Gimp.
Pluizebolpum: Erg mooi Alleen de voorbenen lijken wat stijf? Doe je je tekeningen digitaal of op papier met pastel/Potloden? (interesse ) RenskeFrea: Die eerste is echt leuk Bij de 2e mag de neus misschien iets meer omhoog? Veder goed gelukt voor uit het hoofd! Yvanna: Zo als ik al heb gezegd, gecondoleerd! En wat een mooie tekening Selina: Je moet wel mee blijven doen hoor! Sla die 3 tekeningen gewoon over
Heb veder geen tijd meer Bio proefwerk wacht op me..
Fnanne
Geplaatst door de TopicStarter: 27-03-15 13:55
Yvanna gecondoleerd en sterkte gewenst! Selina: ik zou doen wat goed voelt. Yvanna: mooi eerbetoon Annika: beiden weer leuk. Bij de tweede zou ik wat uitkijken met het krassen tijdens het inkleuren. Blauwe paard van Franz Marc ken ik dan weer wel Hoe is het met je vingers? Pluizebolplum: dat zand! p mooi! koppie is gelukt hoor ik herken de blik
84/365
'Itchy' 85/365
_Annika
Geplaatst: 27-03-15 20:58
Mijn nummer 11 volgensmij Ben niet helemaal tevreden over het hoofd, de kaaklijn loopt niet helemaal goed. En het oog wou ook maar niet lukken 15 min werk.
Pluizebolpum
Geplaatst: 27-03-15 22:04
Fnanne Dankjewel . Zand was met magische gelpen. Beetje vegen voor zand effect. Mooi werk weer. Bij jou kloppen de achtergronden ook gewoon altijd, bij de bovenste ook zo, heel mooi. Van de onderste vind ik de pose dan weer geweldig. Dat achter de oren krabben vind ik altijd zo'n heerlijk maf gezicht. _Annika Ik vind de kaak netjes geworden hoor. Misschien dat het hoofd net wat te lang is? Maar zitten mooie stukken in hoor. Ik zet het er altijd wel bij waar ik de tekeningen mee maak. Momenteel zijn mijn stiften en de fameuze witte gelpen favoriet, maar werk ook weleens met potlood en soms met verf. Maar net waar ik zin en tijd voor heb. Verder begin ik altijd gewoon op papier en is het de bedoeling dat het een papieren werkje wordt. Maar aangezien de scanner niet altijd lief is en ik toch een fotosjop programmaatje heb werk ik ze vaak wel digitaal wat meer of minder bij. Eigenlijk een beetje een combi. Zoals de laatste ook, die is op papier begonnen en digitaal een beetje bijgeschaafd. Klopt trouwens van de voorbenen, die hield ze ook strak stijf op het plaatje.
Vandaag even een off dag en pijn in mijn rechterarm, tekenen ging niet echt lekker. Dus daarom maar even een vlug 'simpel' plaatje uit de losse pols met stift. Ik ben dol op stift, geloof ik. En op roze A4 papier omdat nou eenmaal ook het roze papier op moet, ik niet van roze hou en het dus niet erg vind als het dan mis gaat.
Pluizebolpum, voor een vlug simpel stiftding vind ik hem erg mooi. Je hebt houding en verhoudingen altijd zo goed te pakken. Hopelijk gaat je arm snel weer beter. Die van gister vind ik ook geweldig, je hebt de blik goed te pakken! (ik was idd gister iets te fanatiek met de zwarte fineliner en aangezien het anders helemaal raar stond bij de neus heb ik alles min of meer moeten kleuren, maar lijkt nergens naar ) Annika, ik vind m mooi, hooguit is de neus iets te smal. Oogje is juist prima zo, en ik vind de voorpluk erg tof. Ik vind je schetsen van vorige dagen ook leuk, lekker door blijven oefenen en met referenties is juist hartstikke leuk ook. Doe ik ook als het even kan Fnanne, ik vind die eerste erg mooi gelukt zo met die schaduwen. De tweede doet mij denken aan mijn eerste tekening voor deze challenge, maar jouwe ziet er toch een stuk charmanter uit Van gister is ook een heel mooi sprekend hoofd. Wat betreft aanvraagtopic, ik vind dat altijd lastig want voor mijn gevoel moet ik dan "beter" mijn best doen en er meer tijd in steken dan ik nu doorgaans doe om ze ook gelijkend te krijgen. Niet dat dat perse echt zo is maar mijn gevoel is meer zo. Maar wie weet ga ik dat binnenkort toch eens proberen nu alles toch redelijk op mijn referenties begint te lijken Yvanna, gecondoleerd. Ik vind hem ook mooi gelukt. Mooi idee Wat ga je met de tekening doen? Delicia, je hebt de houding toch goed te pakken. Sjolvir, van mij mag je krabbels blijven insturen, ze maken mij altijd erg vrolijk Leuke ideetjes heb jij toch!
Ik heb me vandaag weer eens verkeken op als je ergens aan begint moet je het ook afmaken. Volgende keer pak ik een rood papiertje ipv de hele achtergrond rood te kleuren Ook al is het dan nog A5. Het paard kijkt wel wat angstig op mijn tekening Ach uiteindelijk vind ik hem toch wel leuk geworden, ook al heb ik het wat afgeraffeld . Referentie van een Bit die in mijn tas zat. Ben maar gaan tekenen ipv het blad lezen in de trein vanochtend
zo sorry voor de vier weken geen posten meer dus daarom twee
let niet op het oog die moet ik nog afmaken:
deze is voor iemand:
yvanne: wauw mooi!! Pegasus alleen moet je hem nog een beetje afwerken succes met je oma annika: leuk!! renskefrea: wauw die kleuren echt op jou manier! pluizebolpum: ik hou er van om van die soort tekeningen te zien echt leuk! fnanne: echt cool om jou schetsjes en werken te zien! annika: mooimooi! goed gelukt voor de rest een beetje het zelfde als pluizebolpum! pluizebolpum: wauw ook eens leuk met stiftjes!!! renskefrea: mooimooi! alleen heb ik het gevoel dat het hoofd te kort is
Fnanne
Geplaatst door de TopicStarter: 28-03-15 14:41
Pluizebolplum: toch heeft dat roze wel wat dat on-affe naar rechts toe vind ik tof! Renskefrea heeft ook iets met roze mooi zo beeld vullend! Birgitje: beide nette werken hoor hoe groot zijn ze?
'What?' 86/365
Nayomie
Geplaatst: 28-03-15 15:04
Sorry dat ik al een te lange tijd niks gepost heb. Schiet me telkens uit het hoofd of ik heb dan even geen tijd, maar ik wil het absoluut weer oppakken, als dit mag
Netjes getekend, Fnanne!
Birgitje, zien er beide netjes uit hoor!
Renske, leuk gedaan! Volgende keer wat meer spieren proberen?
Pluizebolpum, jeetje wat leuk gedaan met stift.
_Annika, voor 15 minuten werk vind ik hem leuk gedaan!
Fnanne, die vind ik zo tof he! Best simpel gemaakt, maar je moet het maar net kunnen. Zou wel zo'n werkje willen. Gave schets!
Pluizebolplum, wauw, mooi!
Renske, awh, wat schattig
Calanthe
Geplaatst: 28-03-15 17:10
Mijn week 11, ik weet niet of ik hem ga uitwerken, zowel wordt de uitwerking week 12/13
Rondje doe ik even zo na het eten
Pluizebolpum
Geplaatst: 28-03-15 18:43
RenskeFreaBekend plaatje, maar heel anders ingevuld, leuk! Knap werk en dat oog kijkt misschien wat angstig maar ik vind 'm briljant gelukt, echt! birgitje Lol, nooit zeggen 'let niet op...' want dan doe je dat juist. Zie eigenlijk niet zoveel mis aan het oog, hooguit dat de pupil nog ietsjes meer een streepje mag zijn. Verder zijn het fantastische tekeningen, vooral die laatste is heel gaaf. Fnanne Dat hoofd er ook zo bij, dat maakt 't 'm helemaal. En ze blijven gewoon mooi en heerlijk om naar te kijken, wat je ook maakt. Delicia Heel erg gaaf gedaan. Alles, van het hoofd, het oog tot aan het hoofdstel. Afwerken of niet, ik weet 't niet. Ik vind 'm zo ook al ontzettend mooi.
A4tje, fotootje, stiftjes en Gimp. Beetje een vluggertje en dat laat zich zien, ik vind 'm wat slordig ogen.
On my Way
_Annika
Geplaatst: 28-03-15 21:51
Sorry, voor mij vandaag geen tekening. Ben vol op aan het leren voor CBR1 van het ruiterbewijs
RenskeFrea
Geplaatst: 28-03-15 23:17
Birgitje, mooi hoor. Ik vind ze allebei heel lief en zacht gemaakt. Vooral de eerste vind ik echt mooi met een sprekend oog. Fnanne, dat is geen roze dat is rood. Een erg groot verschil Je paardje is tof, hij kijkt echt zoals alleen dieren kunnen kijken als ze dat doen, honden ook zo erg Delicia, ik vind hem ook wel mooi zo. Genoeg details erin, mooi hoofdstel gelukt ook. Als je hem gaat uitwerken ben ik daar ook wel benieuwd naar Pluizebolpum, slordig past prima, ik vind hem leuk. hij is gewoon wat ruiger door wintervacht enzo, juist erg mooi
Een voorbeeldje genomen uit mijn paardenverzameling hier in de kast, op A4 met pastelpuntenslijpselspul en doezelaar, en iets te veel fixeer om het korrelig te houden
Snelle schets van ongeveer 10 min, had geen puf meer hem verder netjes uit te werken
Pluizebolpluim, Nee joh vind hem juist zo goed! Ziet er wel een beetje slordig uit maar alsnog Renske, Goed gelukt in 10 min, alleen kijk ik een beetje raar naar het hoofd?
fnanne : de eerste is kleiner dan A4 daar is een stuk vanaf geknipt De tweede is A4
Bedankt voor commentaar iedereen!
luna1604
Geplaatst: 29-03-15 13:33
birgitje schreef:
fnanne : de eerste is kleiner dan A4 daar is een stuk vanaf geknipt De tweede is A4
Bedankt voor commentaar iedereen!
Ik zal van de bovenste tekening de huidige foto laten zien dan kunnen jullie neerkijken hoe het zag en zo want het oog de pupil was zo dacht ik toch zal rond haha