[INFO] Breitopic, deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 07:51

Ze zijn leuk geworden Assie :D !

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 17:46

Die van mij zijn ook ( al :') ) af :D

Afbeelding

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 18:26

Wat supernetjes!
Ik ben aan mijn tweede setje sokken begonnen.

En ik heb van een scheepjes whirl strawberry scream bol een tshirt gebreid.

Afbeelding

Heb nu helaas nog best veel van die ene bol over. Maar even bedenken wat ik daarvan ga maken

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 20:10

Dit keer een setje voor jezelf, Assie :) ?

Ik vind je shirt er echt heel mooi uitzien! Is dat een soort kant op de mouwen? Zier er heel leuk uit!
Die Scheepjes whirls zat ik van de week nog naar te kijken. Dat lijkt me heel leuk om mee te werken.

Je zou misschien een leuk restjes project kunnen uitzoeken, als je meerdere restjes hebt in hetzelfde gewicht. Ik gebruik bijna alleen maar sokkenwol en heb meerdere restjes projecten lopen waar ik dan elke keer wat restjes in kan stoppen :D Links is mijn mitred squares deken met daarbovenop een shawl. Rechts is haakwerk natuurlijk, maar dat kan ook leuk zijn voor de afwisseling)

Afbeelding Afbeelding

assie

Re: [CENTRAAL] Breitopic, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 21:56

Leuk al dat kleurverloop! Zou ook iets voor mij zijn, maar al mijn projecten zijn hele verschillende diktes. Misschien maak ik er ooit een enorm vloerkleed van ofzo.

Die Whirl is echt goddelijk fijn om mee te werken. En heerlijk zacht. Het is wel een dure bol, maar met 1 km aan draad is ie dat wel waard.
Er zit idd Ajour in de mouwen (=omslag, 2 samen, omslag, 2 samen etc. Niet heel lastig dus :)

Hoe is het met de projecten van de andere breiers?

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 08:06

Omdat de Whirl zo fijn breit heb ik nog maar een bol gekocht.
Dit is het resultaat van 1 hele bol. Best tevreden over :)

Afbeelding

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 09:02

Heb je dat met 1 bol gedaan? :oo Hij is wel goed gelukt :j

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 09:19

Ja klopt. De Scheepjes Whirl. Die is 1 km lang :D
Je betaalt er ook flink voor, 25 euro, maar ik denk dat ik met kleinere bollen uiteindelijk even duur was uitgeweest omdat je er daar meer van nodig hebt

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 13:30

Als ik jullie leuke projecthjes zie heb ik zo'n zin om weer te starten met iets. Maar goed met een deumes van 15 maanden is het nog even geduld hebben vrees ik.

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 13:44

Ideaal om gewoon op de bank aan een dekentje te beginnen 's avonds. Dan hoef je niet te tellen en kun je het 100x wegleggen en weer oppakken.

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 20:08

assie schreef:
Ideaal om gewoon op de bank aan een dekentje te beginnen 's avonds. Dan hoef je niet te tellen en kun je het 100x wegleggen en weer oppakken.

Momenteel de fase hang aan mama overdag dus als ie slaapt dan moet alles nog dat is blijven liggen.
Maar goed fases gaan voorbij dus dan hoop ik toch echt eens te kunnen starten aan dat mooie vest van yak wol die ik heb liggen.

Lughnassadh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 10:39

O leuk een breitopic! Ik mag graag breien. Ik heb momenteel een vest op een rondbreinaald staan, geen foto van nog, en ik brei graag sokken. Gister weer een paar afgemaakt:
Afbeelding

Inmiddels heb ik ook weer een nieuw paar opgezet maar daar is nog weinig aan te zien behalve het boordje.

bertie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 14:38

Wow, wat een mooie jurk, Assie!
Zoiets zou ik niet meer kunnen dragen. :o

In de tussentijd ben ik bezig geweest met een paardje voor een vriendin die in het ziekenhuis lag. Ik dacht dat ze haar paarden wel zou missen.

Het paardje is de Acorn Hill Pony. Ik had eigenlijk alleen maar de kleuren wit en blauw in huis, en er was een beetje haast bij.

Afbeelding

bertie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 14:58

Momenteel ben ik aan een nogal groot project bezig, een vest voor mijn man.
We zijn nu een maand onderweg.
Het gaat niet hard. Het is een nogal ingewikkeld patroon, maar mijn man wilde persé.
Dus zitten we 's avonds samen op de bank. Hij leest de steken voor, en ik brei ze.
Regelmaat zit er haast niet in. Ik kan me niet voorstellen dat je telkens zelf de steken moet tellen, dan is er geen doorkomen aan.

Het is wel leuk om de vorderingen te zien. Ik brei achterpand en voorpanden gelijk op, zodat ik niet teveel verschil ontwikkel in draadspanning of zo.
Het patroon komt van Radmere Cardigan
De kleur is mosgroen.

Voorpanden:

Afbeelding

Achterpand:

Afbeelding

en zo moet het er uit gaan zien:

Afbeelding

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 15:20

Jeetje bertie wat een uitdaging! Gaaf hoor.

En die sokken vind ik ook mooi. Wat leuk met dat reliëf erin.

Ik ben momenteel aan het haken, de breiprojecten liggen dus even stil. Wel jammer, ik vind breien veel leuker, maarja, die projecten moeten eerst klaar.

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 17:13

bertie schreef:
Wow, wat een mooie jurk, Assie!
Zoiets zou ik niet meer kunnen dragen. :o

In de tussentijd ben ik bezig geweest met een paardje voor een vriendin die in het ziekenhuis lag. Ik dacht dat ze haar paarden wel zou missen.

Het paardje is de Acorn Hill Pony. Ik had eigenlijk alleen maar de kleuren wit en blauw in huis, en er was een beetje haast bij.

[ [url=m/ggTIxA.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat een mooierd! Is dit patroon ook in Nederlands te krijgen? Ik ben namelijk op zoek naar een patroon om een Zweeds paardje te maken voor iemand die daar helemaal gek op is! En die Engelse termen zijn een soort abracadabra voor mij :? ...

Lughnassadh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 18:44

Bertie wat een gaaf patroon! Die heb ik even opgeslagen!

Assie, ik brei heel graag sokken en heb meestal wel een paar op de pennen staan. En altijd met een of ander patroontje er in. Degene die ik nu aan het breien ben is lekker makkelijk deze keer.

bertie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 19:14

Citaat:
Wat een mooierd! Is dit patroon ook in Nederlands te krijgen? Ik ben namelijk op zoek naar een patroon om een Zweeds paardje te maken voor iemand die daar helemaal gek op is! En die Engelse termen zijn een soort abracadabra voor mij :? ...

Het patroon is gratis te downloaden, maar is alleen in het Engels.
Zo moeilijk is dat niet:
K - knit - een rechte
P - purl - averecht
PM - place marker - marker plaatsen
SM - slip marker - marker naar de andere pen
SK2tog - Knit two stitches together - twee steken samen breien recht
Kf&b - Knit in the front and back - voor insteken en achter insteken

Als je er moeite mee hebt, PM me dan maar even.

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 19:18

Dank voor de uitleg Bertie! Ben nu nog met een ander project bezig, maar zodra dat af is, kan ik hier wel eens een gokje op wagen!

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 19:27

Gaaf patroon Bertie! Ik hou van kabels breien, het zou alleen niet zo langzaam moeten gaan.... Maar ik hou juist van het telwerk :o Succes in elk geval, je bent toch al wel een mooi eind op weg :j.

Patronen in het Engels wen je echt heel snel aan is mijn ervaring :j. Ik keek er eerst ook tegenop, maar inmiddels heb ik ze liever in het Engels dan in het Nederlands.

bertie schreef:
SK2tog - Knit two stitches together - twee steken samen breien recht
.

Deze vertaling is overigens niet helemaal correct, ik weet niet of het een typfout in de afkorting is of dat jij met twee steken samen breien iets anders doet dan ik, maar de vertaling van SK2TOG moet zijn 'slip & knit 2 stitches together'.
Het lusje komt dan net de andere kant op te zitten. Klein detail, maar kan soms een groot verschil maken.

Hier vanmiddag toevallig ook weer met mijn trui bezig geweest, geloof dat ik inmiddels meer dan een jaar bezig ben :oo Zo lang heb ik nog nooit over een trui gedaan, maar ik brei momenteel meer niet dan wel. Ben vandaag ook vooral bezig gegaan omdat ik de trui nog steeds zo graag wil, niet omdat ik zo'n zin had om te breien....

bertie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 11:27

Je hebt gelijk, Ladilan. De 'S' moet ook vertaald worden. :)
Ik nam het klakkeloos over uit de PDF.

Vroeger heb ik geleerd te breien met het draad in de rechterhand, wat ze 'English' noemen. Nu brei ik met de draad in de linkerhand, 'continental'. Dat gaat veel sneller. Alleen heb ik daarbij moeite de spanning voor recht en averecht gelijk te houden.
Als ik hele pennen averecht moet breien doe ik dat portugees, met de draad om m'n nek. Dan gaat supersnel, en ik krijg er dezelfde spanning mee als met continental recht.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 13:03

Portugees??? Die moet je me leren. Ik ben ook overgestapt op continentaal, gaat bij mij, zeker recht, veel sneller. Losse steken averecht is geen probleem, boorden gaan razendsnel, maar als ik een hele pen averecht moet breien krijg ik kramp. Dus ik ga dat Portugees eens opzoeken!

Edit: Gevonden! Die ga ik uitproberen! Volgens mij ben je dan zelfs van het draaien van je werk af als je recht continentaal breidt, en averecht Portugees... Of zie ik dat nu verkeerd?
https://www.youtube.com/watch?v=-j-1j8Z16OM

Lughnassadh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 14:45

Echt, ik krijg het niet voor elkaar dat continentaal breien.

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 14:54

Wat knap dat jullie dat kunnen. Ik voel me net een motorisch gestoorde aap als ik met links de draad probeer vast te houden. Gaat dan dus ook veeeeeel langzamer haha.
Maar oefening baart kunst?

TrIjNiE__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 16:41

Ik ben sinds september ook aan het breien geslagen, en het zó verslavend <3 Gewoon via YouTube een steek gezocht die ik mooi vond en aan de slag gegaan :D

Afbeelding
Mijn eerste sjaal <3 Heerlijk lang! Gebreid met de 'pearl brioche stitch'.

Dit is de kleur.
Afbeelding

Mijn tweede sjaal met hetzelfde patroon en een andere wol is ook af, dat was een cadeautje voor mijn vriendin :) Nu wil ik er graag voor Kerstmis eentje voor mijn opa breien!