[CENTRAAL] Breitopic

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Elbrich

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 23:39

Wat leuk een breitopic! :D
Ik ben ook aan het breien :+ Één blauwe sjaal gemaakt met 3 verschillende kleuren; voorbeeldfoto (ongeveer hetzelfde)

Afbeelding
En nu bezig met zo'n sjaal in het bruin, met 3 verschillende kleuren :)

magriet

Re: [CENTRAAL] Breitopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 09:32

Is dat van die draad/wol die je uitelkaar kan trekken na het breien?Lijkt me gaaf om ook eens te doen maar ja ikdraag nooit een sjaal

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 09:36

welkom elbrich, wat een leuke sjaal ik heb laats ook ergens van die wol gezien, snapte er even niet veel van dus heb hem laten liggen

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 20:12

jeej, gister bij de huisarts geweest voor mn arm/hand (kort; krampen in hand tintelingen doof verdoofd gevoel, zelfde alsof je je electrisch knookje stoot maar dan de hele dag) conclusie van huisarts komt vanuit de nek, dacht ik stiekem ook al aan, ivm vaak nekpijn en klachten. Nu werd ik gelijk weer doorgestuurd naar belgie en kan donderdag al terecht , heerlijk als je niet lang hoef te wachten.

Vanmorgen moest ik werken, naja heb alleen gestofzuigt, en de rest samen met die vrouw gebreid hihi , lekker gezellig aan tafel zo'n oosterijks zithoekje, koffie koekjes erbij hihi en over werkelijk vanalles vertellen.

dalijk moet ik weer werken dus ga me even verzorgen enz

by the way hier sneeuwt het nu, wel natte sneeuw maar voor de sfeer wel gezellig

Elbrich

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 20:19

magriet schreef:
Is dat van die draad/wol die je uitelkaar kan trekken na het breien?Lijkt me gaaf om ook eens te doen maar ja ikdraag nooit een sjaal

nee, is stevig :j

Elbrich

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 20:20

oOoKellyoOo schreef:
welkom elbrich, wat een leuke sjaal ik heb laats ook ergens van die wol gezien, snapte er even niet veel van dus heb hem laten liggen

dankje! :D het is heel simpel, maar het breit in het begin wel een beetje raar ja :+

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 21:24

oOoKellyoOo schreef:
jeej, gister bij de huisarts geweest voor mn arm/hand (kort; krampen in hand tintelingen doof verdoofd gevoel, zelfde alsof je je electrisch knookje stoot maar dan de hele dag) conclusie van huisarts komt vanuit de nek, dacht ik stiekem ook al aan, ivm vaak nekpijn en klachten. Nu werd ik gelijk weer doorgestuurd naar belgie en kan donderdag al terecht , heerlijk als je niet lang hoef te wachten.

by the way hier sneeuwt het nu, wel natte sneeuw maar voor de sfeer wel gezellig

Oh oh, dit herken ik maar al te goed! Ik hoop dat het niet is waar ik nu aan denk......... Donderdag naar de neuroloog?

Ik wil ook sneeuw :j. Het liefst sneeuw die blijft liggen :~. Die storm die ik nu zie op het journaal hoef ik niet :n.

De sok gaat langzaam maar zeker vooruit. Schiet nog niet echt op, maar straks komt mijn favo detective weer. Kiezen: blijf ik achter de computer of ga ik breien??????

Morgen komt de wasmachine op een gunstige tijd dus kan ik naar mijn quiltgroepje. Eens een deskundige blik laten werpen waar het fout is gegaan!

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 21:27

ja In Belgie gaat men eerst naar de neurochirurg, beetje anders als in NL maar ach ja als ze maar helpen, en snel graag, moet zo gaan werken maar mn arm werkt nu al niet goed mee pff krijg er eenb eetje de schijterij van.

Ja op de autos blijfd de sneeuw liggen ja naja een beetje dan storm?? oohh gelukkig ben ik binnen hihi
ja die vrouw war ik was, was ook bezig met sokken, en snel dat die was zeg

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 21:32

Ik ben ook meteen naar de neurochirurg gegaan :P. Maar dat komt omdat ik al wist wat er aan de hand was..... Ik kon daar binnen 1,5 week terecht (hij zit daar maar 1 middag in de 2 weken) maar ik heb de afspraak 2 weken later gezet ivm de belaste MRI die ik nog moest laten maken.

Sommige sokken gaan heel snel bij mij en sommige schieten gewoon niet op :+. Dit is dus zo'n paar wat niet opschiet! Die kousen gingen heel snel maar om de een of andere reden komen deze sokken maar niet af! Toch is het geen onprettige wol of zo. Naalddikte is ook het probleem niet.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 19:16

Welkom Elbrich!

Gister eindelijk weer een paar naalden gebreid! Vanavond maar eens kijken of het weer gaat lukken, maar ga nu eerst wat te eten maken.

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 21:43

Mijn nieuwe wasmachine is zó stil dat ik naar boven moet lopen om te kijken of de was klaar is :'). Zelfs het centrifugeren hoor ik niet!

Vanmiddag mijn quilt half uit elkaar gehaald omdat het niet naar mijn zin was. Op de bee verklaarden ze mij voor 8)7 maar ja, het moet goed zijn.....

Gisteren nog een stuk gebreid aan mijn sok. Er zijn nu 22 naalden (al) af van de 100; vanaf naald 75 ga ik alweer minderen voor de teen. Wat zal ik blij zijn als deze sokken af zijn :P. Ik ga zo maar weer wat naalden breien want anders is hij zeker niet af met {:).

Elbrich: ook namens mij welkom bij de breiclub +:)+

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 11:32

Lekker, zo'n stille wasmachine! Wij hebben hem beneden staan, dus iki hoor hem altijd.
Zo maar weer verder met de poncho, maar eerst even kijken of mijn spiegels al hangen. Na ruim een jaar in ons huis, is mijn vriend ze eindelijk aan het ophangen :=

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 15:42

Whaaa, er is een heuse sokkenepidimie losgebroken in mijn omgeving! Mijn broer heeft aan mijn moeder gevraagd of zij een nieuw vest wil breien voor zijn verjaardag (13-3). Dus met zijn 3-en gaan zoeken voor een leuk patroon bij drops. Nu heeft hij bedacht dat zijn zus wel een paar sokken erbij kan breien :=. Vest wordt met kabels dus hij wil zijn sokken ook met kabels! Ik denk dat ik deze maar ga breien: http://www.garnstudio.com/lang/nl/visop ... =7&lang=nl
Die had ik al op mijn eigen :list: staan, nu kan ik ze mooi eerst uitproberen O:). Zegt mijn moeder ook nog heel leuk: je hebt nog 3 maanden >;). Ja hoor, ik heb verder toch niets te doen :P.

xMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-11 16:08

Sorry dat het zo lat is, maar ik heb eindelijk een foto gemaakt
Afbeelding

Bergje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 16:58

Marieke, mooi!!!

Hier is ondertussen het poppenjurkje af. Ik heb geen pop die het past, dus er zit nu een pop in die eigenlijk te klein is. Het was maar gewoon "huiswerk" van de breicursus, dus het maakt verder ook niks uit. Nu bezig met een poppentruitje, ook weer huiswerk. Het werkt wel handig met die poppenkleertjes, alles komt aan bod, maar je bent er niet heel lang mee bezig (fijn voor degenen die minder tijd hebben en geen hele trui in een week kunnen breien)
Ik heb ook alle panden van mijn vestje af, maar daar is iets vervelends mee gebeurd. Ik had hem gisteren gespeld en al op tafel liggen en bedacht dat ik me alvast even kon omkleden om te gaan rijden. Ik naar boven, kom 5 minuten later weer beneden, zit 1 van mijn katten er pontificaal lekker op te trappelen en te plukken. Resultaat is dat er nu overal draadjes uit de panden hangen en het er eigenlijk niet meer zo geweldig uitziet. En ik had het zo netjes gebreid.... snik! Ik ga proberen om te redden wat er nog te redden valt, dan een keertje wassen en dan hoop ik dat het weer een beetje bijgetrokken is.

Maartje, dat met die spiegels komt mij best bekend voor. Hier zit de knop van de voordeur al een kleine twee jaar los. Wij zijn het zelf gewend, maar iedereen die naar buiten wil pakt die knop vast en staat er vervolgens mee in zijn handen. In de kerstvakantie gaan we er écht iets aan doen, haha!

tennan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 17:01

jullie gaan allemaal enorm vooruit zie ik!
bij mij ligt het de laatste tijd wat stil, ik heb het erg druk met school en uitvoeringen van toneel...ik kom al nauwelijks aan mijn paard toe, laat staan het breien :+

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 18:31

Mooi Marieke!

Fijn zeg, zo'n broer, Patpen. Komen de sokken je nog niet de neus uit?

Oh, wat erg Bergje! Ik moet er ook altijd aan denken hier alles voor de katten weg te leggen. Vertrouw die 2 voor geen meter :=
Mijn spiegels hangen hoor :j dus misschien komt het met je knop van de deur ook wel echt goed in de kerstvakantie ;)

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 19:48

Marieke: ziet er goed uit! Ik kom voorlopig niet aan haken toe. Maar nu weet ik ongeveer hoe de mijne er ooit uit komt te zien ;)

Bergje: zitten de draadjes nu aan de buitenkant? Dan kun je ze misschien met een (fijne) haaknaald naar binnen halen. Vallen ze niet zo veel op.
Hier doen de katten het ook hoor als ze de kans krijgen. Werkelijk alles moet achter slot en grendel. En zijn het de katten niet, dan probeert de hond het wel :=.

Maartje: eindelijk, de spiegels hangen *\o/*. Soms, als ik wil dat er iets NU gedaan wordt, dreig ik om het zelf te gaan doen. Helpt altijd want dan is het binnen de kortste keren gedaan O:). Niet dat ik écht op een ladder of zo ga staan om iets te schilderen bijvoorbeeld, maar soms pas ik dat trucje wel eens toe. Wij hebben ook altijd lampjes buiten rond de schutting vanaf advent ongeveer. Dit jaar duurde het te lang naar mijn zin. Dus ik gewoon op zoek naar de buitenverlichting (na 4x vragen) en het werd meteen overgenomen :D. De katten hebben al heel rap een paar lampjes van de schutting gehaald, ja, moet ik nog even goed doen. Na 1 week nog niets dus vanmorgen eerst maar die hangende lampjes goed gedaan.......

Sokken. Tja, ik vind het leuk om ze te breien. Maar nu heb ik 2 paar kousen "in bestelling" en komt mijn broer dus ineens met dit idee. Stom want ik heb hem op het idee gebracht :x. Hij had een trui uitgezocht en daar zaten bijpassende kousen bij. Ik zeg tegen hem: als je nou ma dat vest laat breien, brei ik de bijpassende kousen. Reactie: je kunt ook te ver gaan! Ik blij, hoef dus geen kousen te breien (noors patroon, pffff). Maar nu heeft hij een andere trui (waar gewoon een vest van gemaakt wordt) uitgezocht en wil hij dus toch bijpassende sokken |o. Had gewoon mijn mond moeten houden.
Dit is de trui: http://www.garnstudio.com/lang/nl/visop ... =59&d_id=6 (middenvoor komt een rits)
En ik heb besloten om deze sokken te breien: http://www.garnstudio.com/lang/nl/visop ... 15&lang=nl (zelfde kabel als in de trui).

Ach, ik heb voorlopig wat te doen :')

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 12:10

Nog even lekker OT :P

Quilt is klaar *\o/*. Ben niet helemaal tevreden over de buitenrand (afwerking) maar het moet maar hoor. Ik heb eigenlijk een te dikke vulling gebruikt >;). Jammer maar het is nu niet meer te veranderen! Op de foto lijkt hij scheef maar hij is echt recht (komt door de vulling en ik moet hem nog een sopje geven).
Afbeelding

Gisteren hoorde ik dat mijn broer en nichtje ook komen eten met kerst, dus nu moet ik voor hun ook nog een klein cadeautje hebben........

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 13:46

Ik vind het echt leuk geworden patpen, daar mag je trots iop zijn .

dalijk even naar de gynacoloog, ben benieuwd ,
en dan beginnen aan een sjaal voor mn moeder voor de kerst

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 14:12

Mooi hoor Patpen!
Ik was ook gaan dreigen de spiegels zelf wel op te hangen. Reactie: hangen ze dan recht? Dus ik heel blond gevraagd of dat dan moest. Om mezelf te kunnen zien, hoeft ie toch niet recht te hangen? Dag later hingen ze :+

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 15:39

Voorlopig genoeg tijd om te handwerken; vanmorgen te horen gekregen dat mijn functie niet voortgezet wordt ;(. Reden is simpel: gaat slecht in de bouw en een administratieve kracht is dan te duur..... Maar om nou te zeggen dat ik veel zin heb om te gaan handwerken :n

Krissis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 15:47

Hè bah Patpen. Snap dat je graag je lopende handwerkprojecten graag wilt starten en afmaken maar op deze manier is het wel zuur. Sterkte.

Bergje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 18:53

Patpen, wat vervelend van je baan..... het gaat al jaren slecht, maar hier zit niemand op te wachten natuurlijk. Het is ook logisch dat je dan niet als eerste aan al je handwerkjes denkt.

Mijn vestje is ondertussen af, ik heb hem toch in elkaar gezet. Ik ben er dik drie uur mee bezig geweest, als het niet langer is! Er moeten nu nog een paar knopen op (eigenlijk 1, maar dat vind ik niet mooi) en dan is hij helemaal klaar. Ik moest toch even heel goed nadenken hoe je ribbelsteken ook alweer netjes aan elkaar zet. Het is me aardig gelukt geloof ik. Het was in elk geval weer een leerzaam projectje!

xMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-11 19:13

Wat balen Patpen :(:) Hopelijk vind je snel iets anders.