[INFO] Hoeveel is mijn tekening waard? Deel 3.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kapiteintje

Re: [INFO] Hoeveel is mijn tekening waard? Deel 3.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 22:48

Snne: 5 euro goed door oefenen komt goed :)
Max-en-Max: aparte stijl maar wel leuk 10 tot 15 euro :)

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 18:12

Ik zal ook weer eens gaan taxeren. Blijf het lastig vinden omdat het ook echt een kwestie is van smaak, maar here goes:

Pagina 49 Snne_ ; Vind beide tekeningen nog wat vlak en wat flets. Je zou meer kleur mogen gebruiken en scherpere lijnen mogen zetten. Vind de opzet wel erg mooi, maar zoals ze nu zijn zou ik ze weggeven en veel oefenen :)

AliesMeijer: Wat een mooie tekening! Erg goed gedaan en erg knap zo met potlood! Heb geen tips voor je, maar wel respect voor wat je zo neer kan zetten _/-\o_ 80-100 euro zeker!

DiekeC: 1e vind ik erg mooi. De kleuren zijn mooi helder en vind de achtergrond juist goed gekozen! 30 euro. De tweede vind ik meer naar je nieuwe stijl neigen. Erg leuk hoe de kracht van het paard overkomt. Wel iets groffer naar mijn gevoel 25 euro. De derde vind ik persoonlijk het minste :o Het oog mist iets en vind de uitdrukking niet helemaal lekker, maar als het jou eigen paardje is en je er blij mee bent is een prijs toch ook onbelangrijk? 20 euro

Max_en_Max: Lekker vrij met veel kleur en gedurft opgezet. Zijn vast veel liefhebbers voor deze stijl! 20 euro

Malenka: Wat een mooie manier van schilderen zeg! Ik moet altijd exact al weten wat ik ga maken als ik begin en heb veel respect voor mensen die het werk als het ware laten ontstaan. Mooie kleuren ook! 40-50 euro

Pollemaster; Fijn dat je op deze manier bezig kan zijn en mooie kleuren, maar zou het niet kopen sorry.

Amberonia; Mooie opzet, maar je moet nog echt veel oefenen met contrast, detail en materiaalbeheersing. Zou er niks voor vragen.

_San87_ Het portet vind ik erg mooi. Mooi opgezet en netjes afgewerkt. 45 euro Het paard erg leuk gedaan. Ook leuke houding al lijkt het voor het paard linkeroog net niet lekker te zitten en de afsnijding is wat raar. Toch 40 euro omdat ik de kleur de techniek en de vachtstructuur wel top vind.

DiekeC; leuk om je je stijl te zien vinden. Erg mooi gedaan en lekker los, 30 euro. De tweede super! Echt knap gedaan, jammer dat je geen nieuwe foto hebt 50 euro

xMayo, sorry echt even blijven oefenen en ik zou andere afbeeldingen gebruiken en nieut een tekening natekenen.

Zal straks verder, ligt er 1 in de box te gillen :=

DiekeC

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 19:08

Assepoetster : 1. Ik vind hem heel strak, alleen jammer dat je heb hebt na getekend van een ander kunstwerk. Dat haalt de "magie" er een beetje vanaf zegmaar. Daarom heb ik ook geen idee wat te taxeren.
2 een paar honderd euro, ook weer jammer dat het weer een 'kopie' is.
3. Deze vind ik nogwel het mooiste! Een stuk losser, mooie tinten. Dit schilderijtje lééft. 30,- ookal is het klein formaat, dit soort werk speekt mij aan. :)

Wuis : Ik vind hem mooi. Maar bijna te glad. Een paard heeft veel meer stuctuur en hat mis ik hier een beetje. Ik denk dat de kleuren ook veel levendiger mogen. :) 20,-

tanec_meisje : 1.Ik vind hem gaaf, alleen op een of andere manier ziet het er te haastig uit... 17,50
2. 25,-
3. Een lief aaibaar koetje, maar van mij hadden de kleuren feller gemogen, en mischien meer contrast? :) 25,-

Max_en_Max : Ik vind dat je een leuke stijl hebt, maar omdat je in princiepe (hoe spel je dat? :') ) Gewoon het papier als achter grond gebruikt zou ik er niet veel voor geven, maar ga dit eens verder uitwerken. Ik ken een kunstenaar die haar achtergond ook in het paard dat ze schildert verwerkt, datziet er heel gaaf uit! alleen zij doet dat met verf, en maakt dus ook zelf haar eigen achtergond. Mischien iets om te proberen? Even een link gezocht van een kunstenaar die haar achtergond verwerkt in haar schilderijen. :) http://www.cathdriessen.nl/galerie/paarden/

Snne_ : Een goed begin, maar de tekeing is nog erg plat. Nu heb je alleen nog maar de kleuren gebruik in je tekening die je ziet. Maar in bv grijs zit helemaal geen grijs, maar veel meer kleuren zoals bv blauw. Als je meer primaire kleuren bruikt als basis gaat je tekeningen er veel levendiger uit zien. Probeer anders eens om een realistische tekening te maken met alleen maar rood, geel, blauw, zwart en wit. Met die kleuren kan je álle kleuren makennamelijk. :) (iets wat veel mensen vergeten :P )

Max_en_Max : Zie vorrige post voor jou. :)

---------------------------------

Nu weer mijn eigen werk. :D Nagetekend van een foto uit het aan vraag topic, maar dan met zo veel kleur als mogelijk was. :)
Op A3 (maar met veel rest ruimte) met pastel en gewoon potlood.
Afbeelding
Afbeelding
Ben benieuwd.

DiekeC

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 20:00

Ik had even gekeken op de link die ik voor max_en_ max had gepost. En ik vond haar werk toch wel erg gaaf! Dus met heel wat nieuwe inspiratie ben ik begegonnen aan een nieuwe tekening.
Paard van Audrey hier op bokt.

Met pastel, ongeveel 50 minuutjes werk. :') A3
Afbeelding
Afbeelding

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 09:36

DiekeC; Bedankt voor je taxaties! Eerste is niet exact hetzelfde, zie het origineel (die link staat erbij toch?). Ik heb er m'n eigen invulling aan gegeven door o.a. de ogen, de doek en het beeld te veranderen! Tweede is in opdracht, dus dan valt er weinig te veranderen :=

DiekeC

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 16:45

Assepoetster schreef:
DiekeC; Bedankt voor je taxaties! Eerste is niet exact hetzelfde, zie het origineel (die link staat erbij toch?). Ik heb er m'n eigen invulling aan gegeven door o.a. de ogen, de doek en het beeld te veranderen! Tweede is in opdracht, dus dan valt er weinig te veranderen :=

Oke, ik had de link bekeken, maar ik vind toch naar mijn idee teveel naar het eigenlijke orgineel neigen. Verder vind ik hem wel heel gaaf!
Over de 2e: Oke, dan wordt het lastig ja. Maar het was gewoon het eerste (en het enige, want ik vind hem prachtig) wat ik erop aan te merken had. Ik vind vooral de vouwen in de omslag doek heel realistisch. :j

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 21:34

Thanks! Ik ben niet zo van de uitleg omdat ik de eerste mening van iemand het leukst vind om te horen, maar moet bij dit werk toch wel even vermeld worden :=

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 15:01

Pagina 49:
PolleMaster: Veel kleuren en een streperige stijl en toch straalt het plaatje rust uit. Knap gedaan.

amberonia: Al een heel goed plaatje. Ik mis alleen detail. Probeer te experimenteren met meer dekking. Ik denk dat je dan heel snel vooruit gaat.

_San87_: Audrey: erg lastig om te taxeren. Hij is goed gemaakt en het plaatje doet ook wel wat maar toch is er iets niet helemaal in orde. Helaas kan ik niet benoemen wat dat is. 30 euro Berera: wat een aansprekend plaatje. Heel mooi gedaan. Wat ik wel jammer vind is dat het niet helemaal dekkend is. Er blijven puntjes papier zichtbaar. Ook het vervagen van de hals zou wat mij betreft beter kunnen. 50 euro.

DiekeC: 1e: Heel erg leuk. Dit soort werk kan zo een prentenboek in. 60 euro en misschien zelfs wel meer. Maar dat is vooral omdat ik er een heel vrolijk gevoel van krijg. Het is echt zo’n ontdeugend paardje. 2e: deze vind ik echt niet zo mooi. Het is me te geveegd en de draaining van de neus ten opzichte van het voorhoofd lijkt niet te kloppen. 15 euro.

xMayo: een erg goed begin om vanuit verder te werken. Ikzelf houd niet zo van het natekenen of schilderen van andermans werk. Misschien wel als oefening. Maar niet voor de verkoop.

Pagina 50:
Horse_Art: Mooi plaatje, goede kleuren, maar hij lijkt nog niet af. De hals is nog wat rommelig en het stangbit is in tegenstelling tot de rest van het hoofd niet ‘strak’. Nu 35 euro.

DiekeC: Ik vind dit een geweldige stijl Ook deze zou echt niet misstaan in een prentenboek (en ik ben gek op prentenboeken dus dat is zeker een compliment). 60 euro.

Assepoetster: Ik durf geen bedrag aan jouw werk te hangen. Ik vind het ontzettend knap gedaan. Maar het is nagemaakt van werk van een ander en dat vind ik erg jammer. Je kunt echt fantastisch schilderen!

Wuis: heel mooi gedaan. Niet aaibaar maar wel heel sterk. 30 euro.

tanec_meisje: hond: sprekend plaatje. 20 euro. Paard: Goed gedaan. Wat een uitdrukking! En mooi gewerkt met schaduwen. 30 euro. Koe: naar mijn idee niet ver genoeg uitgewerkt. Ik mis details. Het plaatje oogt nu heel plat. 15 euro.

Max_en_Max: Het is een heel erg leuk begin. Maar ik heb wel het gevoel dat je er nog veel meer mee zou kunnen doen. Net als bij het vorige plaatje ben ik echt niet weg van de achtergrond.

Pagina 51:
DiekeC: hij lijkt niet helemaal te kloppen qua verhoudingen. De kleuren van dit plaatje spreken wat minder en je zit natuurlijk geen oog. Ik denk dat het geweldig zou zijn als je een reden verzint waarom dit paardje zijn been zo hoog op tilt. Ligt er een bal? Of huppelt er een konijntje waar hij niet op wil gaan staan of… Maar bij deze; ik ben fan van jouw losse werkjes.. 35 euro. Jachtpaard/springpaard: Weer heel erg goed! 50 euro.

Mijn nieuwe schilderij: Verdriet
Ik heb de achtergrond eerst kleur gegeven en ben door gegaan met kliederen op het doek tot ik het idee had dat ik er wel een paard van zou kunnen maken. De toplijn, oog en neus kwamen tevoorschijn en toen ben ik foto's gaan zoeken die me konden helpen bij het 'afschilderen' van het schilderij. Ik ben behoorlijk tevreden over het eindresultaat.

Materiaal: Acrylverf op doek
Formaat: 40x50cm

Afbeelding

rhanasasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 20:41

Wat taxaties...
Pagina 40-41

Klodder: €15,-- De verhoudingen kloppen niet helemaal
Alison: €25,-- Zijn gezicht is een beetje vervormd en zijn hand klopt ook niet helemaal. Wel een leuk idee!
Malenka: €25,-- Mooi materiaal, en mooi kleurgebruik.
Wuis: €50,-- prachtig!!!
Shiry: €15,- Klopt voor mijn gevoel niet helemaal en nog een beetje streperig. Ziet er nog niet zo af uit. Verder op de goede weg! & €55,- Erg mooi gedaan, heel orgineel!
Jannaa_: Mooi gedaan, erg knap zo meteen! €50,--
Floran: Erg gedetailleerd, mooi gedaan! €50,--
Drafbalk: Erg mooi, jammer dat hij zo klein is. €30,--
NAIWHL: Erg mooi! €45,--
Shanna_: mooi, maar die jongen ziet er een beetje raar uit. €30,--
Wendyoos: Mooi, maar de ogen lijken een beetje groot? €45,-
Loveshadow: 50,-- Erg mooi gedaan! Super lief!
Layka1997: leuk gedaan, blijf oefenen!
Verax: €20,--, beetje mat, en jammer dat hij helemaal in potlood is met witte achtergrond.
Janna_: mooie uil! €25.—
Daphnenatas: €20,-- gaat de goede richting op!

rhanasasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 23:14

En nog een stukje van ik geloof 48-49

Snne_: Hmm, voor mijn gevoel kloppen ze niet helemaal, wel mooie kleuren. Beide €10,--
Aliesmeijer: Wauw, echt super gaaf, net een foto! €120,--
DiekeC: 1: leuke achtergrond, mooi. €55,-
2: Beetje raar, €25,--
3:€55,-- erg mooi!
Max_en_Max: heel creatief, helaas wel klein. €30,-
Malenka: echt heel gaaf, €70,-
Pollemaster: orgineel. €35,-
Amberonia: €10,- Jammer alleen grijs, niet zo veel contrast. En saaie achtergrond. Wel klopt de bouw goed.
_San87_: 1:Wauw heel gaaf! €100,--
2: Echt héél mooi! €100,-
DiekeC: €50,-- speelheid heb je te pakken!
€40,- jammer alleen grijs.

Lalee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 13:43

Pagina 50
Horse_Art, erg mooi, hij lijkt alleen een beetje korrelig? 35,-
DiekeC, prachtig al die verschillende kleuren! 40,-
Assapoetster, 1: ben ik niet helemaal weg van. 70,-
2. woooow :oo heb er geen verstand van maar toch zeker 500-1000,-
3. erg leuk! 12,-
Wuis, 30,-
tanec_meisje, 1. 20,-
2. 30,-
3. 30,-
max_en_maX, leuke stijl, 15,-
Snne_, ongeveer 20,-
max_en_max, 12,-
DiekeC, heel leuk! 25,-
DiekeC, mooie stijl :j 15,-
Malenka, 50,-
________
leuk topic hier :) ik heb even wat dingen getaxeerd voordat ik zelf wat plaats, lijkt me wel zo netjes :)
Afbeelding
Pastel op A4, mi-teintes papier. Ongeveer 5 uur werk denk ik..

LeonieL

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 14:06

Hallo, Ik ben wel benieuwd wat jullie voor mijn tekening zouden geven. Vandaar dat ik eerst even taxeer. Ik begin op pagina 48. Anders word het veel te veel. Ik taxeer waarschijnlijk veel te laag. dit komt omdat ik best wel wat eisen stel als ik een tekening zou kopen. (voor mezelf leg ik de lat heel hoog, dus dat doe ik automatisch ook bij anderen. Sorry daarvoor..)

Blz 48
Kapiteintje: Ik zou hier nog niks voor geven. Ga eens kijken naar hoe de vacht van een cavia loopt. Ook zou ik in de witte vacht wat schaduw tekenen (met licht blauw oid.) verder zweeft de cavia. Dat vind ik jammer.
Mentjuh: De eerste vind ik erg mooi!. 40 euro.
De tweede vind ik ook mooi, maar ik zou nog even verder oefneen voordat ik er geld voor zou vragen.
Century: Mooie zachte bloem! Mooi om op te hangen! 45 euro
Trisca: Jij gaat echt vooruit. Ik vind je hond erg mooi. Als dit mijn hond was geweest had ik er wel 50 euro voor betaald.
De twee mensen vind ik wat minder. Nogsteeds erg knap hoor. 30 euro

Blz 49
Snne_ de eerste klopt kwa verhoudingen niet helemaal. Dit is erg jammer. Verder geld voor beiden dat je wel meer kleur mag gebruiken meer durven.
5 á 10 euro
Aliesmeijer: Prachtig! 100 euro
Dieke: Alle drie mooi. 20 euro
MaxenMax: Het is waarschijnlijk de bedoeling dat het uit verhouding is. Maar ik vind het iets te ondoordacht. Vandaar dat ik het ook niet veel waard vind . 5 euro
Malenka: Opzich heeft het wel wat.. 20 euro
PolleMaster: Ik vind het leuk gemaakt, maar ik zou hier nog niet voor betalen.
Amberonia: Leuke tekening. Hij klopt wel, maar ik mis details en contrast. 10 euro.
San87: beide prachtig. 50 euro allebei.
Dieke: Deze vind ik al mooier! Door de kleuren ed. 30
Mayo. Ik kijk wat raar tegen het gezicht aan. Ook mag er wat meer contrast in het gezicht.
15 euro.

Blz 50
Horse_ART. mooi zacht portret. Wel mag er wat meer kleur in . 40 euro
Dieke: Deze vind ik weer wat minder.. 20 euro
Assepoetster: De eerste vind k niet zo leuk. Kwa techniek heel mooi gedaan, maar de afbeelding is gewoon niet mijn smaak.
De tweede: PRACHTIG. Waarschijnlijk taxeer ik nogsteeds te laag maar tussen de 300-400 is het wel waard. Wat een tijd zit erin zeg!
Wuis: Ik mis nogsteeds kleur in jouw portretten. Ik vind de kleuren te eentonig.. 25 euro
MaxenMax: Ik vind deze wel beter, maar ik zou deze nogsteeds niet ophangen..
Snne_: deze klopt niet hellemaal. Ook vind ik hem te wit. In een schimmel zitten meerdere kleuren dan alleen wit. 10 euro

Blz 51
Dieke: lekker los! 30 euro
Dieke: Het paard vind ik erg gaaf gelukt! Aan de achtergrond kan je nog wel wat aandacht besteden. Ik zou deze stijl wel wat door ontwikkelen. Ik denk dat dat erg gaaf kan gaan worden! 35 euro
Malenka: Ik vind hem niet zo. Maar dat is denk ik meer smaak. Ik zou er alleen de materiaalkosten voor vragen.

LeonieL

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 14:10

Afbeelding
''Grandma''
grafiet op A4.
Heel lang. verdeeld over een paar maanden.
De scan is niet helemaal realistisch, maar het komt aardig in de buurt.

LexLester

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 15:10

Dit is de hond van mijn oom en tante ( srry voor slechte kwaliteit maar het is een foto gemaakt met mobiel) In mijn familie zeggen ze steeds dat ik er wat mee moet doen met mijn teken "talent". Hij is met pastel krijt getekend

hier is hij dan :

http://i43.tinypic.com/14wyt13.jpg

Afbeelding

LeonieL

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 15:11

wil je eerst taxeren?

LexLester

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 12:47

LeonieL schreef:
wil je eerst taxeren?

ik zou wel willen maar ik heb echt geen idee hoeveel je voor een tekening kan krijgen. Heb er niet echt verstand van

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 13:10

Je hoeft ook niet te taxeren wat iemand er voor kan krijgen, maar wat jij ervoor zou geven :). Je wilt zelf ook dat mensen jouw werk taxeren, dus is het netjes als jij ook hun werk taxeert.

LexLester

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 16:37

Lalee_ ik zou daar 50 euro voor geven
LeonieL die rimpels vind ik echt top gedaan 35 euro
Dieke C 40 euro. erg leuke stijl

Dit zijn er 3 die mijn aandacht trekken kwa stijl en deze zou ik zelf ook wel in huis willen hebben hangen.

Wendyoost

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 21:04

Pagina 47:
[*]N_fotografie : De kleuren kunnen misschien wat dekkender. Je hebt duidelijke lijnen in je tekening, maar daartussen weinig details en kleurverschil als je begrijpt wat ik bedoel. Hij lijkt nog niet helemaal van het papier te komen. Maar wel al netjes gedaan hoor! Dat zeker! €35,-
[*]MarloesNatje : 1e > Wat een schattig beestje! Verhoudingen zien er al goed uit! Misschien kan je de ogen levendiger proberen te maken, met wat kleur en een lichtpuntje erin, verder zoveel mogelijk kleur verschil laten zien! Ook in een bles, die wit is kan je schaduwen laten zien! Zo word hij echter. 2 > net als bij de eerste, probeer er ook wat meer contrast in te leggen! Dus wat duidelijker donkere en lichtere delen.
[*]licorne : Heel erg leuk! mooi hoor! Zit alleen een duidelijke omtreklijn om de kat heen, misschien kan je dat (net zoals in het echt, op de foto) meer een beetje met sprietjes haartjes zegmaar doen. €45,-
[*]myou : Leuk gedaan! Iets meer contrast en details misschien. €35,-
[*]_San87_ : Erg mooi, vooral die oogjes ;) €55,-
[*]NAIWHL : Vind op de een of andere manier de glimmende delen dikker opgezet lijken dan de donkerdere delen, wat me eigenlijk een beetje stoort. Verder wel erg mooi. €35,-
[*]Assepoetster : Het zal aan mijn laptop liggen... maar ik kan je afbeeldingen niet zien!? ;(
[*]ILoveJip : Zou er veel meer details, kleuren en contrast in proberen te leggen!
[*]Snne_ : op de een of andere manier lijken de verhoudingen niet helemaal te kloppen. Probeer ook meer details erin te verwerken!
[*]Malenka : ZEER SPREKEND! Mooi gedaan. Vind het leuk hoe je je kleuren gebruikt hebt! €95,-
[*]kapiteintje : Schattig. Alleen niet zo dekkend... verder zijn wat duidelijkere lijnen voor een kinderschilderijtje wel leuk.
[*]Amy8super : De verhoudingen kloppen niet. Het oog is veel te groot, erg jammer. Verder wel netjes details erin verwerkt. Met name het neusje vind ik mooi gedaan.
[*]tanec_meisje : Mooi gedaan. Probeer er alleen nog meer details in te verwerken en iets meer contrast zodat je hem meer laat leven, meer naar voren laat komen. €30,-

Nu eerst GTST, ben al laat. Plaats daarna nog meer taxaties en mijn eigen werkje!

xxNiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 22:36

DiekeC
1.Mooi werk, Jammer dat de benen wat aan de korte kant zijn. Goed kleurgebruik! Ik denk dat dit werk ongeveer 35 euro waard is. :)
2. Opnieuw mooi kleurgebruik, alleen spreekt deze me iets minder aan. Ik zou er zelf ongeveer 20 euro voor geven.

Malenka
Goed gebruik van materiaal, leuk uitgewerkt. De dynamische achtergrond laat het paard chiquer uitkomen. Ik denk dat dit werk ongeveer 20 euro waard is.

Lalee_
Op de een of andere manier spreekt dit werk me heel erg aan, ik denk omdat het, ondanks het paard niet helemaal anatomisch klopt, dit een heel leuk werk is. Door de uitwerking van de manen voel je de wind bijna door je eigen haren gaan. Ik zou voor dit werk oneveer 40 euro geven.

LeonieL
Prachtig detailwerk, jammer dat er verder niets met de achtergrond is gedaan. Naar mijn idee is het werk nog niet helemaal af.
Desondanks denk ik dat dit werk ongeveer 75 euro waard is.

Kodalover
Leuk gedaan, jammer van de slechte kwaliteit van de foto, waardoor je niet goed kunt zien hoe het werk er echt uitziet.
Voor wat ik ervan kan maken denk ik dat dit werk ongeveer 5 euro waard is. Blijven oefenen met de verhoudingen en goed kijken naar je eventuele voorbeeld!

Goed, mijn werk, digitale tekeningen :)
Ik ben benieuwd wat jullie ervoor zouden willen geven…

Photoshop CS2, A2
Afbeelding

En ik ben eigenlijk ook wel benieuwd naar deze, maar ik weet niet of ik 2 werken mag neerzetten? Ik ben de halve beginpost alweer vergeten, als ik eerlijk moet zijn :o

Photoshop CS4, A2
Afbeelding

Wendyoost

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 22:43

Pagina 48:
[*]kapiteintje : Hij lijkt wel heel erg licht opgezet, maar kan natuurlijk ook wel wat door de foto komen. Probeer ook schaduwen en details in je tekeningen te krijgen.
[*]mentjuh : 1e > Het hoge contrast vind ik erg leuk. Wel vind ik het oog op de een of andere manier wat raar lijken. €27,- 2e > Vind hem mooi. Alleen de neus stoort me iets aan? Kan niet precies zeggen wat. €25,-
[*]Century : Wat meer detail en contrast zou ik denk ik nog mooier vinden. €25,-
[*]trisca : 1e > Mooi €65,- 2e > €35,-

Mijn eigen werkje:
Afbeelding
Formaat 24x32 cm, Pastel + Pastelpotloden (tijd weet ik niet meer, maar wel even aan gewerkt.. ;) )
(foto is een beetje korrelig zie ik nu...)

Wendyoost

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 23:10

Pagina 49:
[*]Snne_ : 1e > Het lijkt een beetje alsof je een lijntje hebt getrokken om de voorpluk als het ware.. de manen zijn ook een beetje blokkerig. Probeer met meer details en kleurverschillen te werken. (misschien kan je pastelpotloden eens proberen? Fijn om preciezer mee te werken) €10,- 2e > Oog lijkt een beetje apart erg blauw? Bij de 1e ook trouwens. manen ook weer wat blokkerig. €10,-
[*]AliesMeijer : Wouw, net een foto zeg! pluk haar opzij lijkt misschien niet al te natuurlijk op de een of andere manier. €120,-
[*]DiekeC : 1e > Mooi. €60,- 2e > misschien wat meer 'echtheid', in het hoofdstel. En misschien wat meer contrast erin en details. Wat duidelijker riempjes enzo. €50,- 3e > €40,-
[*]Max_en_Max : Omg. Wat funny ;) Toch zal ik het niet zo snel aan mijn muur hangen. xD €20,-
[*]Malenka : mooi gedaan met die kleuren. Leuk. creatief. €20,-
[*]PolleMaster : Kleurtjes lijken wel leuk. Toch lijkt er geen diepte in te zitten.
[*]amberonia : Zou er nog veel meer details in proberen te verwerken! Ook het oog wat levendiger proberen te maken! Er zit weliswaar een lichtpuntje in, maar naar mijn mening, kan het nog wat 'levendiger'. Verder lijkt de schaduw door zijn schouder zegmaar wat te hard en te strak.
[*]_San87_ : 1e > €45,- 2e > Omg. hij kijkt dwars door mijn beeldscherm :o Wat een scheetje. €70,-
[*]DiekeC : 1e > Het kan aan mij liggen, maar ik heb het idee dat de neus langer hoort te zijn. €30,- 2e > €25,-
[*]xMayo : ik heb het idee dat de neus wat te hoog zit. Verder kan ik niet duidelijk zien wat hij op zijn hoofd heeft? maar dat kan aan mij liggen.. :o Wenkbrauwen lijken ook wel wat apart, maar kan misschien ook wel zo horen? verder is het riempje om zijn nek een beetje raar. in het hondje op de voorgrond kon je misschien nog wat meer details en schaduwen in verwerken

Wendyoost

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 23:17

Afbeelding
Formaat 24x32, Pastel + Pastelpotloden

Wendyoost

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 18:57

Pagina 50:
[*]Horse_Art : Vind hem een beetje heel erg netjes glad. Wat meer details in de vacht enzo is misschien een idee. €30,-
[*]DiekeC : erg levendig kleurgebruik. Vind het wel mooi. €50,-
[*]Assepoetster : 1e > Vind ik moeilijk beoordelen, maar zal het proberen. Denk dat het voor de liefhebber wel veel waard is. Al zal ik het zelf gewoon niet kopen, omdat het mijn smaak niet is. Dus ik schat op hoeveel het waard zou zijn, voor iemand wiens smaak het wel is. €60,- ?? 2e > OMG. Prachtig gedetailleerd. Groot ook! Vind hem prachtig, ondanks de voorstelling nou niet per se mijn smaak is! €200,- ? 3e > mede vanwege het formaat €15,-
[*]Wuis : vind het oog een beetje 'eng' op de een of andere manier. Vind de kleuren ook mooi bij het papier. Mooie combi. €35,-
[*]tanec_meisje : 1e > mooi. misschien hoger contrast en nóg meer details. €20,- 2e > Wat lief... ;) Meer contrast ook bij deze, zou ik persoonlijk nog mooier vinden. En natuurlijk nóg meer details. Al ziet het er nu ook al heel goed uit hoor! €40,- 3e > Lief koetje. :o zou proberen nog meer details erin proberen te verwerken. €35,-

ga later verder!

Wendyoost

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 18:05

Vervolg Pagina 50:
[*]Max_en_Max : Grappig. Een echte eigen stijl. Maar toch zal ik het zelf niet zo heel snel aan mijn muur hangen. €13,-
[*]Snne_ : Vind hem wat blokkerig. Zoals bijv. de kaak. lijkt een beetje op een blokje. En de manen zijn erg strak ook. Er hangen weliswaar plukjes enzo, maar ik bedoel meer met dat het lijkt alsof hij veel gel in heeft. Wat gemaakt. Hoop dat je beetje begrijpt wat ik bedoel. Vind het moeilijk uit te leggen. Verder zou ik proberen meer details enzo erin te verwerken. Probeer een vacht te creëren bijv. En veel details ook in andere dingen te leggen. Zoals bijv. de neus. Dat het meer lijkt alsof je hem aan kan raken. Kijk goed naar de foto en neem zo veel mogelijk details over, zo krijg je een heel echt effect. Goede kwaliteit foto's helpen hier enorm bij. €10,-
[*]Max_en_Max : Hetzelfde als hierboven eigenlijk. €15,- (taxatie hangt erg samen met mijn smaak hoor! Geld voor andere Taxaties van je werken ook! Dus anderen kunnen er misschien wel meer voor over hebben!)

Pagina 51:
[*]DiekeC : Vind de vele kleur erg leuk, levendig. Vind hem speels, zeker ook een leuke stijl. €30,-
[*]DiekeC : Erg cool. Vlot. Je ziet ook duidelijk wat het is. Maar bij deze stijl, wat ik mij Max_en_Max ook al zei, zou ik niet snel aan de muur hangen. €15,-
[*]Malenka : op de een of andere manier kan ik me niet helemaal vinden in de manier hoe de borst zit? Verder vind ik dat hij bestwel dreadlocks heeft.. :o misschien kon je daar nog wat fijnere lijntjes in verwerken. Verder ook niet echt mijn stijl.. (ben bestwel zinnig.. :P ) €20,-
[*]Lalee_ : Schattig beestje. Mooi getekend ook. vind hem alleen wat korrelig, vind ik wel jammer. Zelf werk ik altijd met pastel en pastelpotloden. De potloden zijn erg handig voor fijne lijntjes en details, en ik denk dat jij het misschien ook wel fijn vind om mee te werken! €35,-
[*]LeonieL : Details in het gezicht zijn werkelijk schitterend! mooi hoor! €75,-
[*]kodalover : kwaliteit foto is niet erg sterk btw. Maargoed. :P . Zou proberen nog veel meer details erin te verwerken! een mooi sprekend oog maken. glanseffecten op zijn neusje (zodat deze echt lijkt, en wat vochtig) €7,50
[*]xxNiien : Digitaal werk vind ik super moeilijk beoordelen! Maar zal een poging wagen! Meld het gerust als ik onzin uitkraam! :P 1e > Vind hem prachtig gedetailleerd. Alleen de hals lijkt een beetje dun? Dat hij misschien naar onderen toe nog wat breder mag worden? €55- ??? 2e > vind deze een stuk minder mooi. Een stuk minder realistisch, misschien was dit ook wel de bedoeling. Maar in ieder geval niet echt mijn smaak. €25,- ???