Die uitdaging vind je daar zeker in. Kijk wel goed bij andere draads stoffen dat de dekking goed is. Ik ben nu bezig met 14 count stof, hierbij gebruik ik 3 draden. Bij een andere werk ik met 18 count stof, hier werk ik met 2 draden. Mijn 3e wip is op 28 count stof, hier werk ik met 1 draad. Bij een donker patroon zou ik ook eerder een draad meer pakken omdat je hier meestal de stof door het patroon heenziet.
Keandra
Geplaatst: 12-03-13 20:02
Via welke website koop je dan strengen online? als dat zo'n verschil is Moet wel er nog bij rekenen dat ze dan moeten verzenden naar BE, dat is doorgaans ook een pakje duurder.
Het aantal coun is het aantal draden per inch. Volgens mij is 18 count 7 draden per cm. Ik ken veel termen van engelse fora, dus ik ken de nederlandse termen niet zo goed.
Ik heb dit project bijna af. Als je eenmaal de vorm begint te zien gaat het echt leven en kun je niet meer stoppen. Waarschijnlijk is dit eind volgende week af, en dan ga ik voor een abc.
Is dat moeilijk om te maken of moet je gewoon goed blijven tellen tussen de letters?
joey_lover
Geplaatst: 13-03-13 18:59
Ik heb ook nog een vraagje, heb een ontzettend mooi werkje gezien van Josephine Wall en zag dat heaven and earth daar ook een design van heeft. Maar nu vroeg ik mij af of ik een foto van haar werk niet ook in KG-chart om kan zetten naar een patroon? Heeft iemand hier ervaring mee, wordt dit wel mooi? Of raden jullie toch aan om het patroon van head te kopen?
Ik zou gewoon een patroon van haed kopen. Met kgchart wordt het toch nooit zo gedetailleerd. En gelukkig is HAED niet zo heel duur. Vooral niet als er weer korting gegeven wordt.
Arabella, heb je weer een foto update van je werkjes? Ben benieuwd
Ik ga vanavond de laatste 50 steekjes van mijn werk zetten en dan is mijn mega werk af
Lughnassadh
Geplaatst: 13-03-13 20:47
arabella2000 schreef:
Ik zou gewoon een patroon van haed kopen. Met kgchart wordt het toch nooit zo gedetailleerd. En gelukkig is HAED niet zo heel duur. Vooral niet als er weer korting gegeven wordt.
Mee eens! En ze geven zeer regelmatig korting.
arabella2000
Geplaatst: 13-03-13 20:51
P_Tries schreef:
Arabella, heb je weer een foto update van je werkjes? Ben benieuwd
Ik ga vanavond de laatste 50 steekjes van mijn werk zetten en dan is mijn mega werk af
Jammer genoeg niet. Ik moet nu heel veel tijd in mijn stage steken, dus ik heb weinig tijd om te borduren
Die is erg mooi. Sax89 ABC borduren is inderdaad goed tellen. Wat mijtoen goed heeft geholpen is om de 10 steken een hulplijntje borduren dan telt het een stuk gemakkelijker
Was weer even klaar met sneeuwitje en de dwergen en ben weer begonnen aan mijn heaven and earth werkje. Dat is echt een mega project, maar wel erg leuk.
Ik heb vast mijn volgende project besteld. Zit 3 weken levertijd op dus kan rustig aan doen. Heb er zin in om dit te gaan maken. Een hele uitdaging want dit word mn eerste abc. http://www.onlineborduurplezier.nl/webs ... tity:1233#
Poeh beer en al zn vriendjes
joey_lover
Geplaatst: 18-03-13 17:14
Wat een ontzettend schattig werkje, sax89!
Wow, P_Tries, wat onwijs gaaf!! Kan me voorstellen dat je daar heel voldaan over bent! Ben wel benieuwd naar een foto als die ingelijst is
Ik heb inderdaad besloten om een patroon maar gewoon van head te kopen, dan heb ik tenminste zekerheid over het resultaat. Het zou zonde zijn als ik er na al m'n werk achter zou komen dat het patroon eigenlijk niet zo mooi is. En nu is er nog korting, dus helemaal voordelig Waarschijnlijk wordt het deze. Gaat wel een meerjaren project worden, ben ik bang En eerst maar even m'n boekenleggers afmaken