[SCH] In Dromenland (W.I.P.)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

MlieZ88

Re: [SCH] In Dromenland (W.I.P.)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 22:01

moet je niet nog even het eindresutaat posten?
bij de laatste post staat dat je nog afwerkingen moet doen
die wil ik ook nog wel zien hoor Tong uitsteken

Kimmes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 22:03

Ik ben erg benieuwd welke plaats je deze keer behaald met dit schilderij Ja
Hij is super geworden.

Anne_Baukje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-08 23:27

Dit was wel het eindresultaat eigenlijk Tong uitsteken Er is niet veel meer veranderd Lachen
Nou dat hoor ik zondag Monique Haha!

HorsesWoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 10:35

Fiffill schreef:
Nu moet ik zeggen dat ik ook een bleke huid heb (zie profiel). Clown

Ja , maar nu is hij een beetje grauw , en je huid is toch echt heel licht roze als ik het goed ben. Bloos

Maar ik vind het erg mooi hoor. Knipoog

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 15:34

Natuurlijk HW. Knipoog

Ben erg benieuwd hoe ie het doet. Haha!

Anne_Baukje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-08 22:07

Net de terug van de expositie. Lachen Ik ben 35e van de 130 geworden.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 11:02

Gefeliciteerd AB! Goed gedaan. Haha!

Anne_Baukje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-08 11:42

Fiffill schreef:
Gefeliciteerd AB! Goed gedaan. Haha!

Nou zo goed vind ik dat niet Bloos Tong uitsteken
Maar dankjewel Lachen

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 12:09

35e van de 130 is super joh! Dan heb je er toevallig wel (uhh... 130-35... ) 95 achter je gelaten! Super prestatie! Ja

JoSav

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 16:09

Bloos Heb hier nog niet eens op gereageerd.
Vind de uitvoering erg netjes, alleen vind ik het gebruik van het medium minder. Het komt voor mij echt niet over als een olieverfschilderij en dat terwijl ik juist ook wel bekend ben met die hele fijne/zuinige toets. Ik vind de huidskleur wel erg grauw. En ik weet wel dat het schilderen van iemand met rood haar erg moeilijk is, juist ook omdat de huid snel nogal roze lijkt, maar nu is het voor mijn gevoel juist het tegenovergestelde, nl dus te grauw.

Je kleurgebruik op de ezel vind ik goed gedaan, want zo heb je hem echt opgehaald. De achtergrond vind ik om heel eerlijk te zijn wat matig, nl stukken slordiger dan de rest van je schilderij en een beetje van 'stipje hier, streepje daar en dan heb ik iets van een zandachtige bodem benaderd'. Nu klinkt dat heel l*llig misschien, maar ik vind oprecht dat je achtergrond/bodem niet echt past in de rest van je schilderij, en het is voor mij duidelijk (of het zo is, is een tweede) dat je met het schilderen van zand veel minder ervaring hebt dan het schilderen van mensen of dieren.

De arm van Bente vind ik ook niet zo: die mist vorm (pols bijvoorbeeld) en lijkt dikker aan het uiteinde dan bij de mouw, wat een raar beeld geeft. De vouwen en schaduwen in de kleren vind ik wel al heel behoorlijk en daarin ga je ook vooruit. Het haar vind ik bovenop mooier dan bij de hals, waar het een massa lijkt te zijn.

De subtiele haartjes in de vacht vind ik mooi gedaan. De schaduw van het oor vind ik ook heel goed, ook fijn dat je die kleuren erin hebt gedaan. Bij het hoofd vind ik dat weer minder, ook qua constructie.

Ik denk dat het beeld beter tot zijn recht komt in een wat krappere compositie (die ik als ik eraan toe kom zal gebruiken denk ik) nl, zonder de hele massa van achterlijf en benen van de ezel. Het bovenste deel is nl erg leeg en weinig interessant waardoor de balans in je schilderij heel erg naar beneden helt.
Ik zit ook nog even na te denken over de neus van Jason, die lekker blauw is, maar daardoor wel enigszins verdwijnt in het blauw erachter, nl van de kleren. Door de oranje versus blauw van links naar rechts vind ik het algemene beeld ook wat onrustig en dat past niet in het beeld dat je hier neer hebt willen zetten.

Ok, misschien is mijn commentaar erg streng en misschien ben je het er ook helemaal niet mee eens, maar dit is wat ik zie in je schilderij en ik denk oprecht dat er echt nog veel verbetering en groei in je zit.

Op naar volgend jaar, zou ik zeggen. Al met al vind ik het wel een heel net schilderij, maar zit er echt nog genoeg ruimte voor verbetering. Lachen