[VER] Back 2 school

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Maikee

Re: [VER] Back 2 school

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 14:39

Mooi stuk weer Ja

Ik vind het nu wel fijner lezen, kan alleen niet precies uitleggen waarom Clown

Unfaithful

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 14:58

Leuke stukjes! Was weer fijn lezen.

'Na een halfuur lekker in bad gelegen te hebben was ik mijn haren grondig en laat het bad leeglopen. '
Hier mag 'te' tussen.

Verder gebruik je vaak 'me' in plaats van 'mijn'. Dat is een aandachtspuntje! Lachen

Ben erg benieuwd naar hoe het verder gaat, ik vind Chris nog altijd tof.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 14:59

Unfaithful schreef:
Ben erg benieuwd naar hoe het verder gaat, ik vind Chris nog altijd tof.

Ik ook Ja Chris vind ik het boeiendste personage, al laat hij zich wel beinvloeden, vooral door die Rianne.

Unfaithful

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 15:03

We zitten weer op één lijn Jansie Vork Maar daar heb je gelijk in.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 15:06

Unfaithful schreef:
We zitten weer op één lijn Jansie Vork Maar daar heb je gelijk in.

Haha dat doen we wel vaker toch? Vork

vivian2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 15:12

even een stipje, wat een leuk verhaal!
ik ben pas bij pagina 2 maar heb nu geen tijd om alles te lezen

peehtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 15:43

Ik vind het echt een super verhaal!!
Je schrijft echt heel leuk !

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 15:55

Fijn stuk Lachen
Citaat:
Ik loop weer naar mijn slaapkamer en zoals altijd blijf ik uitgebreid staan voor mijn klerenkast met het idee, wat ik nu weer aan moet.

Voor mijn gevoel zit de komma op de verkeerde plek. Ik zou hem denk ik zetten achter 'klerenkast', of misschien helemaal weglaten.

Unfaithful

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 16:12

Ik zou 'm helemaal weglaten inderdaad Lachen

Marloess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 18:30

Toen straks even gelezen, goed stuk! Haha!

RolingRoos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-08 20:20

Bedankt allemaal!! Haha! Ik vind het echt leuk dat jullie het leuk vinden! Ja ik denk nu weer even beetje rust in de tent na de heftige gebeurtenissen. Maar er volgt snel een nieuw stuk!

Ldev

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 21:22

Oo.. ik had niet door dat er al een nieuw stuk was.. Bloos!
Maar weer erg leuk! Haha!

Maikee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 09:38

Ik ben benieuwd naar een volgend stuk Schijnheilig

Slotty

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 11:41

ik vind het goed dat het nu weer even rustig en goed gaat Ja Dan borrelt de spanning ok weer een beetje op, als je een paar keer een kleine hint geeft (zoals dat ze bloost, of dat chris kijkt/lacht oid, snapje?).
Maare.. chris gaat niet mee maar er is wel een huisje voor 6 personen! Dus alles kan nog Knipoog *ook zoiets waardoor het leuker wordt*

RolingRoos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-08 10:04

Het heeft weer even geduurd, maar hier weer een stukje. Sorry heb het op het moment erg druk Bloos

Citaat:
“Kom binnen”, nodigt Chris ons uit. Steef en Chris schudden elkaar de hand en Sanne glimlacht vrolijk naar Chris. Ik probeer zijn blik te vermijden. Wanneer Steef en Sanne de keuken in lopen word ik tegengehouden. Dan kijk ik recht in zijn felblauwe ogen en zoals iedere keer als ik hem zie, laat hij mijn hart sneller kloppen. “Kunnen we even praten?”, vraagt Chris. “Er valt niks te bespreken, het is goed zo”, zeg ik. Voor Chris antwoord kan geven maak ik mezelf los van zijn greep en loop de keuken in. “Zo hebben we er allemaal zin in?”, vraag ik opgewekt. “Ja!”, juicht iedereen. “Mag ook iedereen mee?”, vraag ik grinnikend. Maar dat had ik niet hoeven vragen, iedereen heeft toestemming en we hebben er allemaal heel veel zin in. “Oké, nou we moeten even bedenken wat iedereen mee moet nemen?”, zegt Patricia die de leiding neemt. “We zitten in een bungalow dus meubels, keukengerei en dekbedden hoeven we allemaal niet mee te nemen”, vertelt Patricia. “Het enigste wat we dus mee moeten nemen..”, zegt Hans. “Nou ja, eten en drinken voor de dag dat we aankomen, misschien wel theezakjes of koffie voor de gene die dat willen. Dan hoeven we dat daar niet te kopen”, onderbreekt Patricia, Hans. Als ik naar het beduusde gezicht van Hans kijk knipoog ik naar hem, gelukkig kan hij er om lachen.

We discussiëren de rest van de avond gezellig verder en uiteindelijk zijn we er over uit dat Patricia zorgt voor de shampoos en crèmes, Hans zorgt voor de koffie en thee enz., Sanne zorgt voor het drinken en Steef en ik zorgen voor de broodjes onderweg met wat lekkernijen. We besluiten ook een pot met geld te maken, iedereen legt vijftig euro in en iedereen neemt nog rond de vijftig euro voor zichzelf mee. “Nou dat moet wel lukken denk, we gaan maar vijf dagen en we zitten op een camping dus de prijzen zullen wel meevallen”, zegt Steef. “Maar de tijd valt niet mee, het is alweer half elf:, zegt Patricia verschrikt. Snel staan we allemaal op om naar huis te gaan. Ik spreek met de meiden weer om acht uur af voor de volgende dag en ren dan snel naar binnen. “Gelukkig slapen pap en mam al”, fluistert Steef. “Nou dan moeten we maar snel ons bed in duiken”, fluister ik. Net wanneer ik de trap oploop fluistert Steef, “Liz?” “Ja, wat is er?”, vraag ik. “Ik ben blij dat je mijn zusje bent, weet je dat”, zegt Steef. “Ik ben ook blij dat jij mijn broer ben”, zeg ik glimlachend en geef Steef een knuffel. We houden elkaar even vast en kijken elkaar glimlachend aan, dan gaan we snel naar boven. Ik trek mijn pyjama aan en kruip lekker onder de dekens.

Ik schrik wakker als ik het vervelende gepiep hoor van mijn wekker. Snel druk ik hem uit en laat me nog even wegzakken op mijn kussen. Het is weer veel te vroeg denk ik zuchtend bij mezelf. Na vijf minuten stap ik dan toch maar mij bed uit en loop naar de badkamer, daar gooi ik een plens met water in me gezicht om wakker te worden. Dan droog ik mijn gezicht af en voel ik me al wat frisser. De voorspellingen van vandaag zouden ruim twintig graden zijn dus ik trek een driekwarts broek uit mijn kast en doe daar boven een felgeel shirtje zonder mouwen. Ik trek mijn zwarte ballerina’s aan en om het een beetje te combineren doe ik mijn zwarte kralenketting om, tevreden kijk ik in de spiegel. Ik breng vlug mijn standaard make-up op en ga dan naar beneden om mijn brood klaar te maken en een kopje thee te drinken. Acht uur komen de meiden aanfietsen en samen fietsen we naar school. De dag vliegt voorbij net als de rest van de twee weken. Voor we het weten is het zondag de dag van ons vertrek naar de camping in Epe. We vertrekken ‘s morgens vroeg zodat we nog een hele dag over hebben. Ik doorloop nog snel even mijn koffer. Broeken, shirtjes, truien, bikini’s, badhanddoek, ondergoed, sokken, leesvoer, telefoon oplader en als laatste mijn toilettas. De vader van Hans zou om half 7 klaar staan. Dansend over de overloop, loop ik naar Steef zijn kamer. Voor de zekerheid klop ik even aan, omdat Sanne de vorige avond is blijven slapen. “En zijn jullie er klaar voor”, roep ik enthousiast. “Zeker weten”, zegt Sanne ook dolenthousiast. “Nou kom op kippetjes”, zegt Steef grinnikend. Ik geef Steef een speelse duw tegen zijn schouder, maar pak dan ook mijn koffer. Stommelend lopen we de trap af. “Wacht”, horen we dan vanuit de slaapkamer van onze ouders. Dan komt onze moeder de deur uitrennen in haar duster. Ze drukt Steef en mij even stevig tegen zich aan. “Heel veel plezier lieverds, doe voorzichtig en laat goed op elkaar”, zegt mijn moeder. “Komt goed mam”, zegt Steef rustig. “Let je een beetje op mijn kinderen”, zegt mijn moeder glimlachend als ze ook Sanne even tegen zich aan drukt. “Natuurlijk Lia, dat komt helemaal goed”, zegt Sanne glimlachend. “We bellen zodra we aangekomen zijn”, zeg ik. En dan stappen we met ze drieën de deur uit. De donkergroene bus staat al voor de deur met de achterklep open. We stoppen al onze koffers erin en Hans komt vrolijk aanlopen. “De chauffeur is nog even naar de wc, maar ga alvast zitten. “Meiden!”, roept Patricia vanuit de bus. Patricia vliegt de bus uit en omhelst ons allemaal. “Ik heb er zoveel zin in”, zegt Patricia vrolijk. “Liz, wil jij alsjeblieft voorin zitten, dan kan ik naast Hans en San naast Steef. “Natuurlijk, ik ga wel naast je toekomstige schoonvader zitten hoor”, zeg ik grinnikend. “Toekomstige schoonvader?”, vraagt een bekende stem achter mij aan. “Ja, waar heb jij het over, Chris brengt ons hoor”, lacht Patricia. Als ik omdraai, kijk ik inderdaad in het lachende gezicht van Chris. “Hans en ik zijn broers hoor”, zegt Chris vrolijk. Vlug draai ik mij weer om. “Ik dacht dat Hans zijn vader ons zou brengen”, fluister ik en kijk hulpzoekend naar Patricia. “Ja, maar die moest toch werken en Chris vond het niet erg om ons dan te brengen”, zegt Patricia vrolijk. Het zal ook niet, denk ik bij mezelf.

Met een wee gevoel in mijn buik stap ik in de passagiersstoel naast de stoel van de bestuurder. Als iedereen zit, stapt ook Chris in en rijden we rustig weg. Ik probeer nog steeds zijn blik te vermijden dus kijk ik naar buiten, naar alle huizen die we voorbij rijden en dat is het begin van onze vakantie.

Denise_Tink

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 11:21

Erg goed stuk weer Haha!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 16:00

Wederom goed geschreven! Lachen Je schrijfstijl leest lekker vlot door. Ik heb wel even 1 puntje:

“Ja, maar die moest toch werken en Chris vond het niet erg om ons dan te brengen”, zegt Patricia vrolijk.

Het dikgedrukte mag je weglaten, of je kunt er nu neerzetten, nu leest deze zin wat krommig.

Slotty

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 18:43

ja, dat viel mij ook op inderdaad.
Verder leest het lekker, en ik vind het een leuk stukje hoor!
haha jammer dat je niet vanavond nog een nieuwe post Vork zit er nu weer helemaal in!

RolingRoos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-08 20:53

Nou ik heb nog wel een stukje, maar dat maakt eigenlijk beetje eind aan het verhaal.. dan kan ik wel verder schrijven maar nu heb ik alles geschreven wat ik wilde schrijven zeg maar! Maar die keus is aan jullie Haha!

trudel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 21:25

vind het een erg mooi verhaal!!
goed geschreven en erg duidelijk!
hoop dat er snel weer een nieuw stuk komt!!!

Mayaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 12:47

Gewoon doorgaan xP totdat het een heel boekwerk is

Maikee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 13:08

Mooi stuk weer Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 11:14

Als je het voor jezelf afgesloten hebt met dit stuk gewoon plaatsen, je hoeft geen rekening te houden met ons, is het verhaal uit dan is het uit Ja

Slotty

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 12:14

maar er kan toch nog vanalles gebeuren in de vakantie?! Haha! lijkt mij juist erg leuk om dan weer t een en ander te laten gebeuren..
ik bedoel: 6 pers. huisje en maar 5 personen erin? Ruimte voor nog iemand! (Chris?)
2 stelletjes en de HoofdPers.? Dat vraagt om actie! Vork
en ze zijn zonder ouders ed, vraagt om gekke dingen!

verder kan je natuurlijk vanalles verzinnen... *denk ik*

Maar: als je er klaar mee bent, dan is dat zo hoor. Ik had het alleen niet verwacht, vandaar Knipoog

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 14:24

Een paar kleine dingetjes:

Het enigste wat we dus mee moeten nemen.

Nou dat moet wel lukken denk

me gezicht

enigste = enige
denk ik
mijn gezicht

En verder vind ik het niet heel mooi dat je de volgende ochtend in details beschrijft, maar dan de rest van de dag en de week in één zin samenvat, waarna je verdergaat met de vakantie. Ik zou dan of de ochtend ook weglaten, of alles wat meer in details schrijven. Verder goed stuk, ik hoop dat je nog door blijft schrijven Lachen