[centraal] Een beschreven paard verbeelden.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Annetje

Re: [centraal] Een beschreven paard verbeelden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 11:50

Ik zal even wat meer onderbouwend reageren, want de reactie van mij was wel heel erg kort door de bocht.

Bedankt dat je de bomen mooi vind, daar ben ik zelf ook wel een beetje trots op.
De eenhoorn, helemaal gelijk. Zijn nek en hoofd zijn veel te groot voor zijn lichaam, maar ik vond dat eigenlijk wel leuk Schijnheilig
De voorhoeven staan idd nog niet ín het water, dit wordt straks nog beter. Ik moet alles nog opvullen namelijk.

Ik heb een nieuwe foto gemaakt, dit maal met digitale camera. De bomen links zijn af, net als de boom rechts, de lucht en het heuveltje rechtsachter. De rest moet nog helemaal 'ingekleurd' . Ik denk dat ik de tekening op het laatst nog met potlood heel licht in ga kleuren, zodat duidelijker is dat de eenhoorn wit is.
Afbeelding

ohja, die vlek in het midden in de slagschaduw was dus niet de bedoeling Scheve mond Ik was even vergeten dat inkt langere doortijd nodig heeft dan acrylverf...

Nelleke_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 08:47

Wooow erg mooi al Annetje. Ja Echt super. zoals jou plaatje eruit ziet dnek ik ook bij de eerste tekst. Ja

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 21:36

Dankje!

De tekening is nu af, maar het licht is niet mooi om nu een goede foto te kunnen maken. Morgen kan ik 'm ook scannen dus dan kunnen jullie het zien.
Ik heb eigenlijk alleen het gras bewerkt (helemaal gevuld nu) en het water is ook veranderd. Het paard heeft wat kleur gekregen met potlood omdat ik vond dat de omgeving wel erg veel de aandacht trok. Wel jammer dat het 'paard' nu niet meer wit is, maar een wit paard is natuurlijk ook nooit helemaal wit.

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 11:08

Afbeelding

En de grote versie.
Het is dus met pen in inkt gemaakt en kleurpotlood op een A4 papier.

Wat vinden jullie ervan?
Ik ben zelf niet helemaal tevreden over het water. Bij het paard en het riet is het mooi, maar de rest is wel heel erg vlak. Het lijkt daar niet écht water op de een of andere manier.
Ook het gras vond ik erg moeilijk en dat zie je ook terug.

De kleuren in het paard komen niet helemaal terug in de scan. Het paard zelf heeft in de schaduwplekken wat groene accenten. Het oog is blauw, de bloemen zijn gekleurd en in de manen en staart zitten gele, paarse en groene haren.

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 15:14

Ik vind hem erg leuk. Alleen kloppen er een paar dingen niet.
*de schaduwen van de eenhoorn, de watervogel en de rechterboom staan de kant van de kijker op... de schaduwen van de bomen links echter niet.
* de 'golfjes' in het water bij de eenhoorn kloppen niet helemaal
* zoals je zelf al aan gaf kloppen de verhoudingen van de eenhoorn niet helemaal... maar dit vind ik niet eens zo heel storend
*

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-07 16:53

@ Annetje: ziet er zo op het eerste gezicht erg gaaf uit Lachen ik zal 'm later eens wat beter bekijken en wat commentaar geven.

Ik ben inmiddels ook begonnen Ja heb eindelijk een keuze kunnen maken. De schets staat inmiddels op papier Haha!

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 17:26

Malenka schreef:
Ik vind hem erg leuk. Alleen kloppen er een paar dingen niet.
*de schaduwen van de eenhoorn, de watervogel en de rechterboom staan de kant van de kijker op... de schaduwen van de bomen links echter niet.
* de 'golfjes' in het water bij de eenhoorn kloppen niet helemaal
* zoals je zelf al aan gaf kloppen de verhoudingen van de eenhoorn niet helemaal... maar dit vind ik niet eens zo heel storend
*

Dat van die bomen vind ik echt heel erg goed dat je dat zegt! Ik had dat zelf nog niet eens gezien! Bloos!
De golfjes snap ik niet zo, wat is er fout aan?

Ik verander de tekening trouwens niet meer. Ik ben veul te bang om het dan te verneuken Bloos Maar al het commentaar is meer dan welkom hoor! Ik schilder/teken enz.. vaker, dus is het alleen maar leerzaam om feedback te krijgen.

Fnanne thanks Lachen

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 20:11

Ik ga ook aan de gang Haha!

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 20:54

Wat een ontzettend leuk topic!
Heb inmiddels ook een idee gekregen en ga nu proberen of ik dat uitgewerkt krijg Clown. Als het lukt, zal het hier wel verschijnen denk ik Clown.

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 21:09

Ik kan van het weekend niet naar mijn pony, dus ik zal kijken of ik iets kan maken.

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 21:14

Oja, ik ben vergeten te erbij te zetten, dat ik dit een ongelooflijk gaaf idee vind! Dat topic met natekenen is ook geweldig leuk, maar niet iedereen kan echt goed natekenen Lachen En met dit topic kan iedereen zijn/haar fantasie en stijl erin kwijt Haha!

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 12:00

Over het water. Ik heb even een foto opgezocht om te ondersteunen wat ik nu ga zeggen. De vorm en structuur van de golfjes/rimpels klopt niet helemaal. ze zouden enigzins bol moeten zijn en dat zijn ze niet. Je hebt gewoon cirkeltjes getekent. Ik denk niet dat ik het beter zou hebben gedaan. Maar het klopt niet.
Ik denk dat je misschien wat met highlights had moeten doen. Aangezien je dat niet kunt doen door iets lichts aan te brengen zou je dus de 'schaduwen' van de highlights moeten tekenen. Oftewel; de schaduwen van de golfjes/rimpels. Ik hoop dat je bergijpt wat ik bedoel.
http://www.puurensimpel.nl/images/druppel.jpg

Zoetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 18:14

ik heb ook wat in elkaar geflanst, gericht op het pegasus verhaaltje, maar ik heb geen witte pegasus genomen, maar een zwarte Knipoog

Afbeelding

moet wel zeggen dat de kwaliteit flink achteruit is gegaan door het uploaden :s
het plaatje lijkt nu heel korrelig en met veel ruis, maar zo hoort ie niet te zijn Clown

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 21:31

Zoetje_ schreef:
ik heb ook wat in elkaar geflanst, gericht op het pegasus verhaaltje, maar ik heb geen witte pegasus genomen, maar een zwarte Knipoog

http://img240.imageshack.us/img240/145/pegasusvj6.jpg
moet wel zeggen dat de kwaliteit flink achteruit is gegaan door het uploaden :s
het plaatje lijkt nu heel korrelig en met veel ruis, maar zo hoort ie niet te zijn Clown

Ik vind hem prachtig! De kleuren passen mooi bijelkaar. Lachen

Zoetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 22:00

haha wow! zon reactie had ik totaal niet verwacht! Bloos
dank je wel! Haha! Haha!

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-07 22:38

Er komen hele mooie dingen voorbij! *LOL*
Zal dit weekend eens rustig gaan kijken er reageren Lachen

Mijn 'schets' loopt een beetje uit de hand Vork wordt iets teveel uitgewerkt Bloos
Kwam er net achter dat het oog volledig verkeerd in het hoofd staat Bloos! dus dat ga ik snel, heel snel aanpassen...

Afbeelding

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 22:41

Leuuuuk Haha!

Ik ga er één tekenen, en één photoshoppen Haha!

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 22:48

Fnanne bedankt voor de link Knipoog
Ontzettend gaaf en leerzaam idee! Deze ronde ga ik niet redden denk ik Knipoog maar ik kijk alvast naar de prachtige resultaten Haha!

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-07 20:06

Mijn versie van de eenhoorn:

Afbeelding

Lachen

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 21:14

Fnanne, de houding, pose en plaatsing 'om de boom' vind ik echt super! Ook de donkere achtergrond accentueert de witte eenhoorn mooi. Ja Wat ik ook leuk vind is de gedetailleerde uitwerking van het hoofd, en het 'lege' lijf. De aandacht trekt zo mooi naar de uitdrukking.

Minpunt is dat ik eigenlijk het hele lichaam (met name de borst) érg groot vind in verhouding tot het hoofd en de hals. Nagelbijten / Gniffelen Ik kan me voorstellen dat je aan een fors paard heb gedacht, maar ik vind het íets teveel van 't mooie. Lachen

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 21:24

Fnanne heel erg mooi! Mooi tot in de detail bewerkt.
Wel vind ik het paard op de een of andere manier 'plat' bij de plaats van de hals. Ik kan niet precies uitleggen waarom, dus hier heb je niet echt iets aan denk ik... misschien komt het doordat het stukje onder de kaak zo licht is, ik weet het niet.

Ik vind het leuke van dit topic trouwens dat je zoveel verschillende stijlen te zien krijgt!

Wanneer komt het nieuwe topic? Juli of juni?

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-07 21:27

@ elanor: denk wel dat je gelijk hebt Nagelbijten / Gniffelen het is een beetje een uit de kluiten gewassen 'schets' geworden. Heb meer 'gelet' op het gevoel wat ik ermee wilde uitdrukken dan dat ik nauwkeurig op de verhoudingen heb gelet. Goede les voor een volgende keer Lachen

@ Annetje: ik zal er nog eens goed naar kijken, thanks Lachen

Dit topic loopt trouwens tot 14 juni. Ik wil aan het eind alle werken nog eens naast elkaar zetten. Vlak daarna starten we, wat mij betreft, met een nieuw topic Ja

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 21:48

Chips, dan moet ik gaan opschieten. Haha! Schetsje ligt al een eeuwigheid. Haha!

Zoiets moet het gaan worden (met uitzondering van de voorbenen zoals ze nu liggen, en de achterknie). Ik heb eerst vier blaadjes volgeschetst vanuit alle mogelijke hoeken om te kijken hoe dat beest eruit ziet. Ik heb ervoor gekozen om (hoewel ik het er eigenlijk bij vind horen) de sik weg te laten. Hij sleepte in deze pose over de grond. Haha!

Bij de beschrijving denk ik aan een sprookje. Vandaar dat mijn mytische figuur dit verdrietige dwergje troost. Lachen Ik weet nog niet of ik ga proberen om hem zo realistisch mogelijk te maken, of dat ik deze 'strip-achtige' vorm aanhoud.

Graag ideeën dus!. Lachen

Afbeelding

Afbeelding

Riddikulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 13:17

O- Elanor: die is echt ge-wel-dig!!
Heel lief. Ik vind het strip-achtige leuk, maar zou wel nét even het hoofd iets realsitischer maken Knipoog

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 16:19

Prachtig Elanor, ik ga idd mee met het commentaar van Shalbo Knipoog