[INFO] Hoeveel is mijn tekening waard? Deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wendy15

Re: [Centraal] Hoeveel is mijn tekening waard? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 12:51

Allereerst bedankt voor het taxeren!!

Ik ga ook weer even verder waar ik gebleven was..

Pagina 4:
- Babe: Geweldig! Hij lijkt sprekend Wow! Erg mooi kleurgebruik, die vacht is echt heel sterk neergezet. 30x40 is iets tussen a4 en a3 in toch? 60 euro.
- astridjhu: Die neushoorn is erg leuk gedaan, maar nog wel wat licht. Vind 'm heel mooi, maar niet heel realistisch neergezet. Neushoorns hebben volgens mij altijd zon wat geribbelde/gerimpelde huid en dat mag je nog iets duidelijker naar voren laten komen. 5 euro.
- Fantine: En daar is thorn. Vind 'm heel mooi gedaan, vooral het neusje. Het koppie is een geheel, maar zn nek past er dan net weer niet helemaal bij. Het hoofd is dekkend en de hals niet helemaal. Maar op de hals heb je juist wel weer heel mooi de vachtstructuur gemaakt. 12,50
- Fnanne: Ge-wel-dig! Heel mooi sprekend plaatje en heel lieflijk zo met die bloem. Ook vrij groot formaat, 50 euro!
- magicunicorn: Die paarden in het tuig vind ik echt heel gaaf gedaan! Mooi die actie zo neergezet Ja 20 euro De 2e vind ik iets minder. Mooi plaatje, maar iets minder netjes uitgewerkt dan je andere. Ook kloppen de verhoudingen hier en daar volgens mij niet helemaal. 10 euro. Ik denk dat je wel in opdracht kan gaan werken, gewoon met een klein prijsje beginnen en als je meer klanten en ervaring krijgt de prijs iets omhoog doen Lachen
- Evelijn_: Johnny Depp *LOL* Erg mooi gedaan! Volgens mij niet de makkelijkste pose, maar je hebt 'm knap weten neer te zetten. Doordat zn hoofd wat gekantelt is lijken de ogen niet helemaal op de goeie plek te staan, maar hoe of wat weet ik niet precies Bloos 20 euro

Pagina 5:
- sexy_back: Wat een lief konijntje! Verhoudingen zijn netjes gedaan, maar ik mis wat schaduwen, het lijkt wat vlak. Ook had je iets meer vachtstructuur kunnen tekenen. 5 euro.
- sindbad: Voor je 2e tekening vind ik 'm echt heel netjes! De verhoudingen kloppen volgens mij aardig. Wel is het geheel wat licht. Het rechteroor (voor de kijker) is netter uitgewerkt dan het linker en het lijkt alsof je geveegt hebt, is dat zo? 5 euro.
- astridjhu: De 1e vind ik een heel schattig plaatje. Echt uitgewerkt vind ik het alleen nog niet. Meer een schets waar nog net iets aan ontbreekt. Misschien kan je er nog wat schaduw aan toevoegen enzo? 2,50. De olifant is erg mooi gedaan, maar ik mis onwijs veel detail, die mooie gerimpelde huid zie ik hier niet (en ja, kost tijd Nagelbijten / Gniffelen ) Probeer het ook niet te omlijnen. 2,50 Werk wat nog niet af is ga ik niet beoordelen Lachen

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-07 00:07

Wederom een inhaalslagje Clown

pag. 3 (prijzen voor A4 tenzij door mij of jullie anders aangegeven)

babe Mooi sfeervol plaatje! De achtergrond maakt het geheel compleet. 50 euro

nujaro Wat een verschil ineens met je andere werken! Deze is echt een stuk beter Ja Hier en daar nog wat krasserig en de lichtpunten in het oog mogen wat subtieler maar nette tekening Ja 0-5 euro

astridjhu Onderwerpen die je geheel niet verwacht te zien hier Clown Leuk getekend maar ik vind ze net niet apart genoeg 0-5 euro
Maximum aantal tekeningen in 1x is 3 (zie beginpost), de links heb ik dan ook niet bekeken.

Eliine De verhoudingen bij deze liggen niet helemaal lekker en de hoeven kloppen net niet maar ik vind wel dat deze tekening een sfeertje uitademt. Jammer van de vlekken op het papier (of is dat door de foto?) Ik denk aan ong. 10 euro

nujaro hmmm deze vind ik dan weer wat minder dan de andere maar nog steeds beter dan die daar weer voor (volg je het nog Clown ) Door de grote witte vlek in het oog vind ik het net lijken alsof het paard naar achteren kijkt i.p.v. vooruit. Het papier lijkt me ook wat aan de grove kant, werkt dat wel fijn? 0-5 euro

pag. 4

Eliine Schril contrast met je potloodtekening op de andere bladzijde!! hmmm Dat andere digitale werk van je vond ik mooier dan deze, ik vind bij deze het wat storend dat hij zo glad is en dat terwijl in mijn herinnering de andere ook zo was? Mits op de juiste manier afgedrukt in een goede kwaliteit 80 euro.

babe Moet ik nog dat mooie plaatje van mijn eigen stoere bink Sam gaan taxeren ook *LOL* *LOL* Ik heb je via pb al gezegd wat ik ervan vond Ja Dit formaat en deze kwaliteit (hij is echt heel erg mooi Ja ) 60-80 euro

astridjhu Leuk gedaan maar op 1 of andere manier vind ik hem niet af. Naar mijn idee had er meer details in gekunt terwijl je de kop wel heel mooi gedaan hebt verder. Ik denk als je wat meer met contrasten had gespeeld het geheel sprekender geworden was. Nog even oefenen

Fantine 'Commentaar' had ik al gegeven in je topic Ja ik denk 10-15 euro

Fnanne Wat een sfeertje! wat een crop! Geweldig plaatje vind ik dit en dat puntneusje! Ja 100 euro

magicunicorn Of ze opdrachtwaardig zijn is een kwestie van uitproberen! Vind de tweede mooier dan de eerste. De eerste vind ik wat vlak (te egaal) qua kleurgebruik. Ik denk aan ong. 15-20 euro.

Evelijn_ Jammer van het ene oog dat net niet goed staat en dat terwijl ik weet dat je het wel kan Ja Ja Haha! 7 euro

Dat waren ze weer voor nu, volgende ronde volgt later

Doei!

edit: vergeet helemaal te plaatsen, ik heb er ook nog 1 voor jullie. De foto heb ik gecropped, het origineel is op A3 met gewoon potlood 2B-6B

Afbeelding

Naomi21

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 00:48

Ik loop ook achter!
Gaat ie Vork

P1:
Fnanne: erg mooi en die achtergrond geeft er n echte junglesfeer aan Ja . 40 euro

Nelleke_H: een mooie natuurgetrouwe dolfijn! Jammer dat het water niet wat breder uitloopt maar voor deze grootte zeker 30 euro Lachen .

AngelsDitch: deze mist iets de diepte (onder/midden) van de kaak, toch heb je al heel duidelijk een eigen stijl Lachen . 5 euro

P2:
nujaro: hihi die is moeilijk, dat is mijn draakje! Haha! Hoewel je de uitstraling al hebt weten te vinden, mist het toch vooral nog wat in kleurgebruik. Het zou nog wat meer en vollere kleurtjes kunnen gebruiken. Nog eventjes oefenen Lachen

Liedje_: geweldige pose! Schaduwen mogen nog wat vloeiender, toch denk ik al aan 10 euro.

rooslovertje: erg mooi en netjes maar het mist nog wat aan details en uitstraling. Zo'n 5 euro nu, maar met even oefenen al gerust snel meer!

k_roosje_k: netjes al Lachen . Probeer minder te vegen en iets meer met schaduw te spelen voor de diepte. 5 euro

edelweis1: mooi! Fijne kleuren en sfeer Ja . 30-35 euro

highwaykind: knap! Wat n ondeugende uitdrukking ook op dat gezichtje Haha! . Rondom 30 euro

AngelsDitch: 15 euro

P3:
babe: geweldig: fijne kleuren en uitstraling en t paardje lijkt nog goed ook. 80-100 euro

nujaro: al n hele verbetering! Ja Nog ietwat krasserig maar jeetje, wat een vooruitgang! 5 euro

astridjhu: bij de een is het schaduwwerk wat strakker dan t andere maar je hebt n hele nette stijl Ja . 10 euro

Eliine: jij werkt toch digitaal algemeen? Wat leuk om zo'n potlood van je te zien Lachen . Een mooie illustratieve afbeelding, 15 euro.

nujaro: jammer van de ribbels op deze, dat maakt hem echt moeilijk te beoordelen... Ik denk nog even oefenen, ook met welk soort papier je fijn vindt en aanspreekt? Lachen

P4:
Eliine: deze vind ik wat minder dan het andere digitale paard dat ik van je heb gezien. Het lijkt algeheel wat somberder. Toch denk ik zeker 50 euro? Lachen (blijft moeilijk, dat digitaal werk)

babe: helemaal geweldig Ja . Voor A3 lijkt mij een prijs in de klasse 75-100 euro helemaal niet gek.

astridjhu: erg mooi getekend, toch oogt ie wat bleekjes, mss zou meer contrast mooi zijn voor n levendiger beeld? Lachen 5 euro

Fantine: ook zo'n vooruitganger Ja . 10-15 euro

Fnanne: jij kan ook heel divers werk maken hé? Portretjes, sfeerwerkjes als dit, ik vind dat knap Ja . Mooie lijst eromheen en ik zou hem zo in mijn woonkamer willen hangen. 100+ euro

magicunicorn: fijne stijl! Jammer dat de koetspaarden geen schaduw of ondergrondje hebben, nu zweven ze wat Lachen . 15-20 euro

Evelijn_: helemaal geen makkelijke pose en toch mooi gelukt! 20-25 euro

P5:
sexy_back: wat een lief en mooi nijntje! In het lichaam mis ik iets schaduw/contrast voor de vorm maar wel n fijn plaatje. 10 euro

sindbad: erg mooi maar idd nog wat vlakjes. Als ik zo jouw zachte stijl zie, zou aquarel dan geen fijn medium voor je zijn? Lachen 5 euro

astridjhu: jouw tekeningen zouden mooi bij een verhaal passen, als plaatjes voor erbij zeg maar Ja . 5 euro

Wendy15: deze vind ik het nog wat aan diepte en detail missen Lachen . 5 euro
de roos vind ik dan al véél beter! zeker 15 euro voor die!

P6:
Lontje: prachtige poezel! Ja 80-100 euro

Wat minder onderbouwd dan normaal zie ik Bloos . Deze taxeerder heeft een griepje, dus als jullie iets niet duidelijk vinden, laat maar weten Lachen .

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 01:12

Naomi21 schreef:
Eliine: jij werkt toch digitaal algemeen? Wat leuk om zo'n potlood van je te zien Lachen . Een mooie illustratieve afbeelding, 15 euro.

Hihi je moest eens weten Knipoog Heb op mn kamer zo'n 40 'gewone' tekeningen liggen hoor Knipoog Maar die krijgen jullie lekker niet te zien Tong uitsteken Haha

Zappa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 01:45

ik heb net even rondgesnuffeld hier (is al een tijd geleden)
en wat zijn hier weer mooie tekeningen geplaatst
ik ben nu heel erg moe en ik ga morgen even taxeren

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-07 16:28

Eliine schreef:
Naomi21 schreef:

Hihi je moest eens weten Knipoog Heb op mn kamer zo'n 40 'gewone' tekeningen liggen hoor Knipoog Maar die krijgen jullie lekker niet te zien Tong uitsteken Haha

offtopic (sorry kan het niet laten Clown )
hmmmmzzzz... *gaat een excursie organiseren richting kamer van Eliine Clown

zal weer ontopic gaan Ja

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 16:57

Haha! Mag ik mee Lon??? Schijnheilig
Iedereen bedankt voor de taxaties, is zal vanavond een inhaalronde doen Lachen

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 20:28

he bedankt voor de taxaties.. voor iedereen die mn nijntje wat contrast/schaduw loos vind:

dit klopt maar het is mijn overleden konijntje en ik ben als de dood dat ik hem nu ga verpesten als ik er meer aan doe, daarom maak ik morgen kopieen en ga daar op oefenen... wilde dat ff meededelen! (dan weten jullie namelijk waarom)

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 10:30

*Gaat een groot slot op de deur hangen Vork *

Zoow even bijtaxeren

blz. 5

sexy_back Mooie verhoudingen, uitstraling is ook goed neergezetn. Mis wel wat contrast in het vachtje en dan voornamelijk bij de pootjes. 10 Euro

sindbad Hij lijkt een beetje uit verhouding te zijn. Vooral de nek zou je nog eens naar kunnen kijken. Veel blijven oefenen!

Astridjhu De tekeningen zijn iets teveel 'omlijnd' waardoor ze gelijk een stuk platter worden. Probeer meer met schaduwen en lichtplekken te werken ipv van lijnen te tekenen.

Wendy15 Leuk onderwerp! Mooi sfeervol plaatje. De zon vind ik nog wat onrealistisch hij eindigt nogal abrupt aan de onderkant. 5 Euro

Wendy15 Jij werkt door zeg! Deze is vind ik een stuk mooier dan de vorige. Veel meer diepte zit er in vooral in het middelste van de roos. Lees dat je die witte rand al aangepast hebt dus daar zal ik niet over zeuren Knipoog Zou m wel graag zien dan de nieuwe versie (of staat die al ergens) 15-20 Euro

blz. 6
Lontje Prachtig werk weer zeg OK dan! Hoe jij die poezen iedere keer weer weet vast te leggen echt prachtig! Alhoewel ik moet zeggen dat ik je gekleurde werk mooier vind Ja Maar voor deze geef ik toch zeker 80-100 Euro

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 19:41

Blz. 5

Sexy_back: Er zit weinig contrast in, ook vind ik hem wat plat. €5,-
Sindbad: Ik vind hem wel mooi, het neusje is mooi zacht. Wel mag er wat meer schaduw in. €5,-
Astridjhu:
1. Wel leuk, maar er mag meer detail en schaduw in. Nog even oefenen.
2. zie hierboven.
Wendy15: Ik vind hem er sfeervol, warme kleuren! €15,-
Wendy15: Erg mooi, realistisch en goed kleurgebruik! €25,-

Blz. 6

Lontje: Geweldig! Heel veel detail, mooi vachtstructuur en die blik is gaaf! Haha! €80,-

Weer een nieuwe van mij. Grafiet op A4, ongeveer 11 uur werk.
Afbeelding

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 19:44

Ik ga zo alles even taxeren Lachen

Afbeelding

4B + 5B Grafietpotlood , 24x32cm , ongeveer 7 uur aan gewerkt.

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 20:09

Mijn taxatie's:

Blz. 2:

K_roosje_k: Probeer wat meer schaduwen aan te brengen, kijk goed naar de foto en probeer wat kleurverschillen te plaatsen in je tekening. Nog even niks Lachen

Edelweis1: Erg mooi gedaan! 10,- euro Lachen

*AAARG, deel verwijderd Boos! *

Babe: *Jaloers* Echt... supergaaf! Haha! Valt niks over te zeggen! 75,- euro.

Astridjhu: Jammer dat de tekening licht is en het meer in vlakken is ingevuld. Probeer het wat meer over te laten lopen. 5,-

Fantine: Mooi gedaan Miran! Haha! 20,- euro!

Fnanne: Geweldig hoe jij die neus van die fjord neerzet. Echt gaaf! 40,- euro

Evelijn: Je wordt echt steeds beter met mensen! 20,- euro

Blz 5:

Sexy_back: Leuk gedaan! Jammer dat hij wat licht is. Probeer ook op de witte vlakken wat structuur aan te brengen. Lachen 10,-

Sindbad: Mooi gedaan! De uitstraling straalt er vanaf! 10,-

Astridjhu: Beiden tekeningen zijn mooi gedaan, maar ze spreken me eerlijk gezegt niet echt aan.. 5,-

Wendy15: Wauw, wat een gave kleuren!! 15,-

Wendy15: Weer zo'n mooie! En je ziet niet eens dat er acrylverf bij zit Clown 20,-

Blz 6:

Lontje; Wauw Lon, echt super! Hoe jij die katten maakt is geniaal! 25,-

Evelijn: Hij is zeker goed gelukt Eef! Hij lijkt erg op de foto en de luiheid straalt er vanaf Nagelbijten / Gniffelen 30,-

Ciinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 20:21

Heb er weinig verstand van en dus wou ik graag weten wat jullie vinden van mijn tekeningen, hoeveel ik hiervoor kan krijgen.

Afbeelding

A4 tekenpapier met Pastelpotloden.

marthine

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 14:19

nou eerst alles even bijwerken Knipoog

pagina 1

@Angelsditch
15/20 Geld, geld!
manen wat "hard" probeer meer diepte en het een zachter efect te geven Knipoog
@ Fnanne
streepjes wat gaaf Lachen mooie achtergrondkleuren
rond de 25 Geld, geld!
@ nelleke_h mooi , jammer van het lijstje Knipoog waardoor je alles minder goed kan zien maar rond de 20 Geld, geld!
@ Angelsditch : beetje jammer van de weinige details rond de 10/15 Geld, geld!

pagina 2

@ Nujaro ; leuke tekening aleen wat weinig details Knipoog meer diepte en aan de ene kant valt de neus haast weg in het wit Knipoog
rond de 5 Geld, geld!
@Liedje_ ondzettent wat een humoristische tekening , een beetje kraserig hier en daar mischien op sommige plekken wat meer schaduw
en buik verhouding klopt ook nie echt maar ga zo door Knipoog
10/15 Geld, geld!
@rooslovertje; een beetje weinig details nog even dooroefenen Knipoog
@L_roosj_k ;0-5 Geld, geld!
@ edelweis1 ; woow die is gaaf, 30/35 Geld, geld!
@ highwaykind ; 25-30 Geld, geld!
@Angelsditsch ; dat ene oog is een beetje raar maar voorderest zijn je manen wel goed nou zeg!!
15-20 Geld, geld!

pagina 3

@ babe; heeeeel erg gaaf 30-35 Geld, geld!
@nujaro ; 10 Geld, geld!
@ astridjhu ; rond de 5-10 Geld, geld! alles Knipoog
@ eliine; jammer dat de verhoudingen niet klopen maar wel lekkere details zeg rond de 15 Geld, geld!
@ nujaro ; wat weinig details in neus wang enz, Knipoog rond de 5-10 Geld, geld!

pagina 4

@ eliine ; tjonge heel mooi aleen ik weet echt niet hoe ik dat moet taxeren, rond de 20-30 Geld, geld! ?!
@ babe ; geweldig , 50 Geld, geld!
@ astridjhu ; jammer dat hij niet ingekleurt is Knipoog rond de 5 -10 Geld, geld! als hij helemaal ingekleurt zou zijn zeker meer Knipoog
@ Fantine ; het nekje loopt een beetje raar af rond de 20 Geld, geld!
@ Fnanne ; heel gaaf rond de 35-40 Geld, geld! zoiets wil ik wel in me kamer hebbe hange Tong uitsteken
@ magicunicorn ;1. mooi aleen jammer dat de verhoudingen echt niet kloppen Knipoog rond de 15 Geld, geld!
2. is al stuk beter aleen jammer dat dat zo licht is of komt het door de foto?? 15-20 Geld, geld!
nou ik denk dat je wel in opdracht evt kan gaan werken hoor Knipoog
@ Evelijn ; heel mooi !! 20-25 Geld, geld!

pagina 5

@ Sexy_back ; tja rond de 5-10 Geld, geld!
@ sinbad ; rond de 5-10 Geld, geld!
@ astridjhu ;alles rond de 0-5 Geld, geld!
@ Wendy15 ; rond de 5 Geld, geld!
@ wendy15 ; zeker 20 Geld, geld!

pagina 6

@ lontje ; rond de 40 Geld, geld! heel mooi
@ evelijn_ ; rond de 10-15 Geld, geld! commentaar had ik al in je topic gegeve Knipoog
@ rooslovertje ; rond de 5 Geld, geld!
@ciinderella ; soo heel erg apart dat oog heel mooi rond de 20-25 Geld, geld! ,jammerdat de kleuren niet wat feller zijn

zoo klaar..
nou me laatste werkje..Lachen

De schildpad;
A 4 formaat
aquarelpotloot

- Afbeelding

link naar topic ..^^
groetjes

JoSav

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 22:16

Al een eeuwigheid niet getaxeerd. Heb eigenlijk nog steeds veel te weinig tijd maar vind het leuk mensen op weg te helpen. =)
Ik heb inmiddels besloten wat strenger te taxeren. Nagetekend van foto’s vind ik beduidend minder dan een origineel werk en daarom zal ik daar ook naar taxeren.

Pp1

Angelsditch: je begint de verhoudingen al goed onder de knie te krijgen. Je tekening mist vooral nog veel diepte en is nog weinig vloeiend. Durf wat meer aan te zetten dan alleen neusgat en ogen. 10euro voor A4 bladvullend, 20 voor A3.

Fnanne: Ik vind hem vooral erg slordig. Het idee is goed, de uitwerking minder. 30 voor A4, 45 voor A3.

Nelleke_H: Een dergelijke tekening vereist een keuze: wel of geen water. Iets ertussen werkt gewoonweg niet. Technisch gezien is de dolfijn redelijk goed gelukt, maar met water heb je beduidend meer moeite. 20euro voor A4, 35 voor A3. Voor dit formaat zou een 45 euro niet misstaan.

Angelsditch: ik krijg een beetje de indruk dat je nog niet goed weet WAT je tekent. Neus eens in een boek over paardenanatomie, bespiering en dergelijke, dan zul je ook wat zekerder tekenen en niet van die vreemde lijntjes waarvan ik alleen kan vermoeden dat het botten of aders en dergelijke zijn. 10 voor A4.

Pp2
Nujaro: blijven oefenen. De verhoudingen zijn al redelijk, nu de vorm nog, dan de uitwerking.

Liedje: ik vind het een erg slordige tekening. Zou je er zelf geld voor betalen?

rooslovertje: oefen eerst nog even op de verhoudingen.

k_roosje_k: Je bent al op weg met de verhoudingen, maar moet ook daar nog flink in blijven oefenen. Daarna kun je gaan kijken naar diepte en presentatie.

edelweis1: Er zit nog wat weinig leven in, mede omdat het grijs zo dominant is. 25euro voor A4

highwaykind: goed blijven oefenen, de basis van vorm en verhouding is al redelijk goed. 25euro voor A4

Angelsditch: let op de uitdrukking en gelijkenis, maar voor je een echte gelijkenis gaat zoeken oefen vooral nog door met verhouding en uitvoering van schaduw en licht. Nog steeds mist er veel diepte. Zelfde taxatie als je voorgaande.

Pp3.

babe: Vind het vegerige mooi maar toch iets te. De manen zijn slordig. Lichtval is volslagen willekeurig. 35euro voor A4, 50euro A3, 70euro voor gegeven formaat.

Nujaro: ogen zijn geen zwarte poppendingen die je erop kunt plakken met lijm. Ogen zijn rond, zitten in een oogkas en bestaan uit meer dan poppetjes (pupil). Blijven oefenen dus.De basisvorm is al heel aardig.

astridjuh: wanneer je een bepaald materiaal tekent, is het van belang dat dit ook op het papier over komt. Dit is bij jou nog niet het geval. Vorm is wel al heel aardig. 10euro A4.

Eliine: kloppende verhoudingen zijn ver te zoeken. Krijg in het geheel het gevoel dat dit meer een schets is. Werk eerst aan de verhoudingen, dan komt daarna de rest wel. Ik vind hem in het geheel erg slordig. De schaduwen zijn ook erg willekeurig. Nog even blijven oefenen.

Nujaro: goed dat je zoveel tekent. Blijven oefenen.

Pp4.

Eliine: hij mist vooral diepte, detail en uitstraling. De verhoudingen heb je prima, maar als ik dan kijk naar je voorgaande tekening, waar kloppende verhoudingen ver te zoeken zijn, rijst de indruk dat je hulp hebt gehad van digitale middelen door over een foto te tekenen zodat je in elk geval de verhoudingen goed had. Dat staat los van de taxatie dus 20euro voor A4. Nu weet ik dat printkosten op bijv. canvas hoger liggen dan 20 euro dus ik bedoel 20euro excl. extra materiaalkosten voor print.

babe: de uitvoering van de manen doet afbreuk aan de tekening als geheel. 50euro A4.

astridjhu: eerst nog blijven oefenen.

fantine: 10euro voor A4. Er zit vooruitgang in je werk.

Fnanne: fröbeltjes taxeer ik eigenlijk niet. Niet zo minnetjes over je werk doen. 75euro voor het gegeven formaat. De achtergrond is erg slordig, daarom vind ik bij nader inzien 55euro gepaster.

Magicunicorn: vooral mensen moet je nog flink oefenen. Voor mensen zou ik dus nog geen geld vragen. De 3 paarden 15euro A4. Let op de verhoudingen en conformatie.

Evelijn: 25 voor A4. Je blijft vooruitgaan.

Pp5.

sexy_back: verhoudingen zijn vrij goed, diepte en structuur mist vooral nog flink. 15euro A4.

sindbad: doorgaan! 10euro A4. Vooral het gebruik van licht en donker schort nog.

astridjhu: verhoudingen oefenen, daarna zien we wel weer.

Wendy15: water nog even oefenen, verder ben je al goed op weg met je schilderijtjes. 25euro A4.

Pp6.

Lontje: een schaduw zou niet misstaan. 40euro A4.

Evelijn: je gaat flink vooruit. Afhankelijk van de gelijkenis om en nabij 20euro. Hij mag wat netter in de afwerking.

rooslovertje: blijven oefenen op de verhoudingen, hoewel ik het nonrealisme dan toch stiekem wel weer wat vind hebben, maar daarvoor is grijs potlood dan weer minder geschikt. Hang er nog geen bedrag aan.

Ciinderella: Ik vind hem erg vlak en flets qua kleurgebruik en tinten. 20euro voor A4. Juist omdat het pastel is vind ik dat er nog meerdere lagen ontbreken, daardoor zit er weinig diepte in.

marthine: ik vind hem nog erg slordig. Je mag dus eerst een wat zekerdere hand krijgen. 15E voor A4.

Nota bene: werken die vrij zijn geschilderd kunnen minstens het dubbele rekenen, dat kan ik nu niet beoordelen omdat ik niet weet wat van een foto is en wat niet (al heb ik natuurlijk wel vermoedens maar daar koop je weinig voor). Het gaat hier om een werkwijze en presentatie. Je bent een kunstenaar of een natekenaar. Maar die discussie is misschien niet gepast in een taxatietopic (al gaat het wel over de taxatiewaarde die je aan een portret kunt verbinden).

Afbeelding
Formaat: A2
Medium: grafisch tekentablet in photoshop.
Referentie: los geinspireerd op enkele foto's, niet nagetekend of direct ergens op gebaseerd.
Eigen inbreng: compositie, kleuraccenten, achtergrond en bodem. Tekening volledig geschetst in photoshop. Omdat er geen directe foto is gebruikt voor compositie en vorm is hij dus NIET overgetrokken oid.

Afbeelding
Formaat: A1 (ruim 80cm breed)
Medium: grafisch tekentablet in photoshop.
Referentie: 1 foto gebruikt voor sfeer en uitdrukking.
Verdere inbreng: met name het kleurgebruik en accentkeuzes (foto is egaal, schilderij legt bepaalde nadrukken). Jawel, heel soms baseer ik me toch op 1 foto. Kende het paard in kwestie vrij goed.

Zo, dit taxeren heeft me veel tijd gekost! 6 pagina's alweer. Het oude topic durf ik niet eens meer op te zoeken. Jeeminee. Als ik iemand heb overgeslagen: sorry, niet opzettelijk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 13:42

lontje: echt heel mooi!! hij komt heel realistisch over, vooral de ogen. hij heeft de echte kattenblik Knipoog
op zijn minst moet je er tachtig euro voor vragen!

evelijn: hij heeft een hele leuke uitstraling vind ik. echt een lui beestje Tong uitsteken ik dnek zon 35 euro!

rooslovertje: ik denk dat je (net zoals ik Tong uitsteken ) nog een beetje met schaduwen moet oefenen. hij ziet er heel leuk uit maar hij lijkt een beetje plat.. 7,5.
cinderella: jammer dat de kleuren niet zo fel zijn. en volgens mij zit de bitring iets apart? kan aan mijn ogen liggenhoor ik ben net wakker Knipoog 25 euro!

martine: hij komt zoals eerder gezegt een beetje rommelig/slordig over. je meot hem ietsje duidelijker proberen te maken denk ik. 15,-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 13:49

hier even weer een nieuwe tekening van mij Tong uitsteken
de foto van de tekening is niet zo super maar zo geeft het een idee Knipoog
Afbeelding

en hier even nog een tekening die ik een jaar geleden?? heb gemaakt. dit vind ik nog steeds een van mijn mooiere en ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden Haha!
Afbeelding

Kathmandu

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 19:50

Zo, na mijn vakantie heb ik even wat in te halen Tong uitsteken:

sexy_back: Leuk getekent, misschien had je iets meer detail toe kunnen voegen in het wittere gedeelte. €5
sinbad: Netjes voor je tweede serieuze tekening Lachen! Misschien voor de volgende keer meer detail? €5
astridjhu: 1 Het oogje en de vacht zijn erg gedetailleerd getekent, heel goed! Probeer dat dan ook bij de pootjes en de ondergrond te doen, dat maakt het meer een geheel! €5
2 Leuk! Probeer de volgende keer meer te tekenen dan alleen wat streepjes in de vacht, dan is de tekening realistischer Knipoog. €5
3 Even wachten totdat deze af is Knipoog.
Wendy15: Ik denk dat ik er niet zoveel over kan zeggen, wegens de kwaliteit van je foto. De kleuren zijn wel erg mooi! €5
Wendy15: Deze is duidelijker te zien Lachen. Een mooi schilderij, jammer dat het idee alleen niet heel origineel is Knipoog. Hele mooie overgangen. €15
Lontje: Erg leuk, mooi detail, ik denk alleen dat de ogen wel heel wit overkomen, maar misschien is de foto zo. €25
Evelijn_: Leuk, lekker rustige uitstraling. Misschien kun je de overgangen iets meer over laten lopen. €10
rooslovertje: Misschien kun je iets meer detail toevoegen. 0-5€
Ciinderella: Die wilde ik deze vakantie ook na gaan tekenen, alleen had ik het te druk met een schoolopdracht Tong uitsteken Mooi gedaan, kleuren hadden iets meer vol mogen zijn. €10
Marthine: Jammer dat je de kleuren niet zo veel gemengt hebt. €5
Josav: 1: De kleuren doen mij een beetje onnatuurlijk aan... Detail is geweldig! €20
2: Heel gaaf, net een foto! Geen commentaar Haha! €40
astridjhu: 1:€5. Het komt niet zo levendig over, misschien kun je daaraan werken.
2: detail komt naar mijn idee iets te overdreven over. Kleuren zijn mooi, verhoudingen kloppen €5

Dat was het weer Vork

marthine

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 20:28

danke voor al de taxaties van mijn tekening Knipoog
@ edelweis1 ja mengen is zoo moeilijk Tong uitsteken het is ook nog maar me 1 e aquarel Knipoog

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 11:17

Pagina 4:
Magicunicorn:helaas zijn je mensfiguren nog niet zo goed, de paarden ben ik wel weg van *LOL*
Foto's zouden beter gemaakt mogen worden, komt je werk ten goede. Ongeveer 10 euro.
Evenlijn_:contrast tussen muts en gezicht vind persoonlijk net iets té. Vind het zo knap hoe je het voor elkaar krijgt, je ziet jou met de keer vooruit gaan. 15 euro ongeveer.

Pagina 5:
Sexy_back:ik mis wat contrast in je tekening wat het geheel wat sprekender zou maken. Wel een ongelooflijk lieve tekening (en konijntje Knipoog ) 15 euro.
Sinbad: ik zou nog even flink dooroefenen voor er geld voor te vragen. Er zitten wat teveel vegerige delen in je tekening en wat meer contrast in de manen zou niet misstaan denk ik. (Zijn nu nog veel sliertjes) Voor een tweede tekening écht niet slecht!!
Astridjhu: op de één of andere manier vind ik ze allemaal wat vlug overkomen. Verhoudingen kloppen hier en daar nog niet zo. Ik kan er nog geen waarde aan verbinden.
Wendy: vooral die roos vind ik wat hebben. Lachen
Mooi om te zien hoe je van alles oppakt en uitprobeert! 25 euro.

Pagina 6:
Lon: daar is d'r weer eentje Wow! heerlijk arrogante ..haai, ik lig hier...-blik in de ogen, knap gemaakt. Beetje schaduw voor ruimtewerking zou niet misstaan. 75-100 euro.
Evelijn_:lieflijk portret, ik vind alleen het oog wat raar overkomen? 20 euro.
Rooslovertje: Nagelbijten / Gniffelen je tekening hééft iets, ben er alleen nog niet helemaal achter wat... Lachen
Verhoudingen kloppen nog niet echt... Ik kan er nog geen waarde aan verbinden, maar vind m wel leuk Lachen
Ciinderella: qua beeld, houding etc vind ik 'm heel mooi, maar er zou -voor mijn gevoel- nog verder aan gewerkt mogen worden. (Neem als voorbeeld de bles, de vorm is nu heel strak en gedefinieerd, volgens mij zouden daar nog meer details in gezet mogen worden) Als de tekening verder en netjes uitgewerkt zou worden: 30/40 euro?
Martiine: het geheel vind ik nog wat flets ogen, maar ik weet niet in hoeverre de foto afbreuk doet aan je werk?? 10 euro.
Josav: beide werken vind ik werkelijk prachtig! Er straalt zoveel elegantie en liefde voor het dier uit. Kleur en sfeer vind ik bij beide goed getroffen Lachen
Beide werken, mits gedrukt in kleine oplage: 250 euro +
Astridjhu:zie vorig commentaar. Paardje vind ik wel wat extra's hebben Lachen

Afbeelding
Materiaal: potlood 2B op A4.

Fantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 13:18

Gaan we weer Lachen

Pagina 4:

Fnanne: Heel mooi gedaan. Mooie uitstraling alleen vind ik de wat scheve rand boven wat jammer. €40
magicunicorn: 1e: netjes gedaan, vind het persoonlijk jammer dat het voorbeen van het ene paard er dan niet meer op staat. €20,-
2e: Ook netjes, al kan ik hier niet goed zien hoe alles loopt. €10,-
Evelijn_: Netjes gedaan, mensen gaan je wel goed af he? lippen(bovenlip vooral) lijkt wat omrand, probeer dat niet (zo duidelijk) te doen. €7,50-10,-

Pagina 5:

sexy_back: Netjes gedaan, maar toch mis ik nog wat detail. €5,-
sindbad: Hij heeft wel wat. Probeer de overgangen nog wat beter te krijgen en meer detail aan te brengen. Nog ff dooroefenen.
astridjhu:1e: leuk, jammer van de omranden pootjes. Formaat er graag bij zetten. €2,50.
2e: Probeer dmv schaduwen meer diepte te krijgen ipv met streepjes Knipoog Nog ff dooroefenen.
Wendy15: 1e: Mooi sfeerplaatje. €10,-
2e: Ook mooi gedaan. €10-15,-

Pagina 6:

Lontje: Mooi gedaan. €40,-
Evelijn_: Netjes gedaan, paar schaduwen zijn nog wat hard/lopen niet zo mooi over. €10-15,-
rooslovertje: Oogje is wat dood en mag meer detail in. Manen heb je erg mooi gedaan. €5,-
Ciinderella: Taxeer je ook mee? Met meningen is iedereen al heel blij Lachen Hoofdstel en t oogje heb je heel mooi gedaan al. Jammer dat hij zo flets is, probeer niet te vegen en meer kleur erin te verwerken. €5-7,50
marthine: *LOL* vind m wel wat hebben. €7,50-10,-
JoSav: Oh en digitaal werk vink zo moeilijk te taxeren Nagelbijten / Gniffelen
1e: Ja mooi, herken t ras ook gelijk. pff wat geef je voor digitaal Nagelbijten / Gniffelen €150? heb echt geen idee, sorry.
2e: Sfeer is heel mooi. Dat t paars zo opvalt is een smaakkwestie. €200?
astridjhu:Formaat?! 1e: nog even dooroefenen, mag nog meer diepte in.
2e: Materiaal? Wel netjes. Porbeer wel consequent te zijn, als je lijnen benadrukt in t lijf, breng dat ook terug in t hoofd zodat t meer 1 geheel wordt. €7,50
Fnanne: Lief beestje. Heel mooi gedaan weer. €40,-

En weer een van mij:
3H,H en B-5B op A4 formaat.

Afbeelding

love_fylkir_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 13:34

ik ga zo mijne erop zetten alleen het lukt nietom van mijn afbeeldingen naar hier te plaatsen
Laatst bijgewerkt door love_fylkir_ op 27-02-07 13:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 13:34

love_fylkir_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 13:36

love_fylkir_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 13:54

nou bij deze sorry voor de stommigheid van daarnet.Tips zijn welkom . Knipoog het is mijn eerste schilderij van een paard.Maar ik vind hem zelf wel geslaagd voor de eerste keer Haha!
Afbeelding
met acriel verf en het formaat:60x50