[verhaal] mijn nieuwe boek/verhaal

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kimberley_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 19:10

leuk verhaal

nujaro

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 10:08

Wauw..... weer een super goed stukje
ik vind dat je het verhaal steeds leuk draaid waardoor je nooit echt weet wat er gaat gebeuren om het kort te zeggen het is niet een voorspelbaar verhaal die vreemde draaien maakt het verhaal extra leuk en houd het spannend

ga zo door zal ik maar zeggen

i_horselover

Re: [verhaal] mijn nieuwe boek/verhaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 11:52

eeh Elfje waar blijft het volgende stuk ik zit er met smart op te wachten

Heike
Mede-oprichtster

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 04:04

De update heeft niet genoeg woorden. Als je me de rest mailt zet ik die erbij en kan het topic weer open.

Heike
Mede-oprichtster

Re: [verhaal] mijn nieuwe boek/verhaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 05:48

Hoofdstuk 6

‘Dus, straks alweer op de terugweg, genoten?’ terwijl ze het vraagt gaat Jessica rustig door met het inpakken van haar rugzak. Het verbaasd Roxanne hoe weinig het meisje bij heeft, altijd als zij weggaat neemt ze een tas vol boeken mee, en dan ook nog haar benodigdheden. Ze pakt nu ook zelf haar tassen van haar matrasje af en begint die in te pakken. ‘Ja hoor, tenminste het laatste gedeelte was erg gezellig.’ Jessica knipoogt op de opmerking van Roxanne. Het laatste gedeelte van het schoolkamp heeft Roxanne bij hun op de kamer geslapen, en is in die tijd goede vriendinnen geworden met Jessica. Marieke daarentegen is haar steeds minder gaan mogen. ‘Jessica..?’ Jessica kijkt op. ‘Hoe komt het eigenlijk? Ik bedoel…je weet wel, met Sander enzo?’ Roxanne voelt zich niet erg op haar gemak omdat ze weet dat het een moeilijke vraag is. Jessica lijkt erg diep na te denken, ze staart even voor zich uit, dan zegt ze; ‘Weet je, een slechte omgeving kan veel met je doen.’

Even later zitten Jessica en Roxanne samen achterin de bus in een tijdschrift te bladeren. Ze slaan net de bladzijde om als de groep van José luidruchtig de bus instapt. ‘Oh jee, daar heb je ze weer hoor.’ Fluisterd ze tegen Jessica. Die haalt haar schouders op en gaat gewoon door met interviews en plaatjes kijken. Dan komen Mitchel en Sander ook aan. En achter hun aan loopt Tom die met grote passen langs hun heen marcheert en de bus inkomt. Achter hem aan komt ook nog Brenda zijn vriendinnetje aangedribbeld met hun tassen. Arme Brenda. Denkt Roxanne, en ze grinnikt. Maar als Tom in de bus naar haar toekomt verdwijnt haar lach. ‘Wat is er?’
‘Als ik had geweten dat je het hele kamp bij ‘hun’ zou zitten dan was het wel effen anders geweest.’
Jessica kijkt Roxanne verward aan. ‘Uhm wie ben je eigenlijk?’ zegt ze tegen Tom.
Tom negeert haar vraag maar Roxanne antwoordt voor hem. ‘Jessica, dit is Tom, mijn broer. Tom..’Ze kijkt haar broer streng aan. ‘Dit is Jessica Scheurs, een klasgenootje.’
Tom krijgt het voor elkaar een waterig glimlachje in Jessica’s richting te sturen want zijn uitspraak was niet voor haar bedoeld. Een meisje zoals dit kan toch geen kwaad doen. Net als hij zijn mond open doet om het gesprek te vervolgen wordt hij weer onderbroken.
‘Pardon.’ Tom draait zich om naar Sander die van plan is om langs hem te lopen om te gaan zitten.
Tom weet meteen wie er voor hem staat en als Sander langs hem loopt legt hij een stevige hand op de schouder van de jongen. Sander staat stil en draait zich weer naar Tom. ‘Sander van de velden. Juist?’ Sander kijkt hem eigenwijs aan. ‘Ja?’ terwijl hij dat zegt heft Tom zijn vuist op maar als die omhoog gaat word hij vastgepakt door Brenda die inmiddels naast Mitchel achter haar vriendje is komen staan. ‘Tom, laat hem. Ten eerste is hij een kop kleiner dan jij, en ten tweede kan Roxanne ook haar eigen beslissingen wel maken. Ze is slim genoeg om zelf haar vrienden te kiezen. Laten we nou maar gewoon gaan zitten.’ Sander heeft ondertussen zijn handen uit zijn broekzakken gehaald voor het geval Tom besluit toch zijn aanval voort te zetten. Maar dat doet hij niet. Hij kijkt Sander nog scherp aan en dan Roxanne, daarna loopt hij achter Brenda aan naar het midden van de bus en zoekt daar een geschikt plekje uit waar hij gaat zitten.
‘Sorry. Hij kan soms een beetje overdreven beschermend zijn.’ Ze kijkt vooral Sander aan als ze het zegt. Die knikt. ‘Begrijpelijk.’
Roxanne is blij dat hij er zo luchtig over doet, ze wil niet ook nog ruzie met hem.
‘Waar is Marieke eigenlijk?’ Sander gaat weer in hetzelfde hoekje zitten als op de heenreis en Mitchel neemt het plekje naast hem in. Mitchel knikt naar een andere bus die naast hen begint te rijden. ‘Vrienden.’ Roxanne krijgt heel even een raar gevoel. Alsof ze hier niet hoort te zijn. Bijna alsof ze Mariekes’ plaats in heeft genomen. Maar als er een gezellig gesprek word gestart over een film die ze hebben gezien, drukt ze het geval weg. Na een uurtje liggen ze alledrie te doezelen. Sander kijkt uit het raam. Hij vraagt zich af hoe het zal gaan wanneer ze die Colt gaan verkopen. Hij is stiekem altijd nieuwsgierig naar de persoon die zijn spullen komt ophalen. Niet naar de mensen die hij al kent natuurlijk, maar naar de nieuwelingen. Meestal zijn het mannen, maar er zijn ook uitzonderingen, als het een vrouw is komt ze dan nooit alleen. Tenminste hij zich niet herinneren dat hij ooit alleen met een vrouw te maken heeft gehad. Nou ja, het zal wel weer een of andere wazige figuur zijn. Misschien zelfs een buitenlander, tja misschien, de helft van de mensen hier is buitenlander. Niet dat Sander iets heeft tegen buitenlanders, zou raar zijn, zijn beste vriend is er een. Maar met sommige moet je extra uitkijken.

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 08:36

slotje aangezien de update ook geen 1500 woorden bevat.