[VER]Anatomie van een Moderne Relatie

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-25 19:12

Ah, HEEL leuk die reacties!

mellamoshan schreef:
Ik ga je site eens erbij zoeken want wat kan jij leuk schrijven!
Volger erbij :))

Ik heb net weer een nieuwe Blog ook op mijn site geplaatst (Marrakesh). Nogmaals, geen reclame, maar hey, jullie zijn mijn Morele Sponsors in dit project.

prompter schreef:
Gelukkig is de Harbour Club sinds een week gesloten, dus hoeft Nina nooit meer naar het Spoei }>

Fijn vervolg weer met deze gecompliceerde figuur :D

Hahahahah hij had het op een gegeven moment over Joest. Ik had echt geen idee wie dat was of wat het betekende. Bleek het over de vriend van een vriendin van mij te gaan (Joost) :D . En natuurlijk vol blijven houden dat ík het verkeerd uitsprak.

Ben benieuwd wat hij nu veiliggesteld heeft als acceptabel restaurant, overigens!

20.
12 maart 2021 (vervolg)

Of: hoe Tom bijna Nienke's verjaardagstaart in haar gezicht drukte.

’s Middags lunchen we bij mijn beste vriendin Nienke – ze had toevallig vrij. En nog toevalliger: ze is morgen óók jarig.
‘Beide Vissen,’ zei Tom op serieuze toon. Ik moest grinniken. Dat zo’n man, die normaal gesproken geen beslissing neemt zonder eerst drie scenario’s door te rekenen en een mentale checklist af te vinken, zich laat leiden door sterrenbeelden.

Vissen zijn intens, heeft hij me uitgelegd. Als verklaring. Als verontschuldiging.
Als rookgordijn.
Ze gaan ergens vol voor, maar hebben ‘ruimte’ nodig. Tijd. Vertraging. Vertaling: jij zit nog in je proeftijd, en ik houd alle opties open. Hij wil zeker weten dat het ‘goed zit’. Dat ík goed zit, om precies te zijn.
En ergens snap ik dat. Als je een goddelijk lijf, een huis met marmeren vloeren en een ego met een kruissnelheid van Mach 0.85 hebt, dan mag je blijkbaar eisen stellen. En die eisen herhaal je dan het liefst elke dag, voor de duidelijkheid.
Zoals ik nu trouwens ook doe. (Ik weet het.)

Bij binnenkomst geef ik Nienke een knuffel. Tom blijft in de deuropening staan, in een soort stand-by-houding. Hij twijfelt tussen een hand en een charmante knik, en besluit tot een soort halve salut.
Ik stel ze aan elkaar voor.
‘Ik heb veel over je gehoord,’ zegt Nienke met dat vriendelijke soort sarcasme dat alleen vrouwen beheersen. Dat is feitelijk trouwens waar. Alleen laat ze wijselijk achterwege wat ze precies gehoord heeft. Ze is namelijk geen fan, maar ze verpakt het leuk. Dat was ook de reden dat ze deze lunch ‘spontaan’ organiseerde: ‘Dan kan ik tenminste eens zien of hij écht zo gestoord is,’ waren haar precieze woorden.

‘Ik heb ook veel over jou gehoord,’ lacht Tom.
Gisteren hadden we het nog over Nienke. Of ze aan het daten was. Of ze ‘misschien iets zou kunnen zijn’ voor een van zijn beste vrienden uit de Cayman Eilanden. Die was ook wel geïnteresseerd in een ‘nuchtere Hollandse,’ (lees: iemand die de rekening wil splitten). Tom verpakte het op zo’n manier dat het leuk zou zijn als we zouden kunnen dubbel-daten.
Ik vertelde dat ze single was – al 10 jaar inmiddels, zoals ze vaak vertelt – maar er wel voor open staat. We geloven beide in de liefde. Of, we halen beide onze dopaminerush uit Swipen, dat kan ook.
Toen vroeg Tom hoe oud ze was.
Tweeënveertig, antwoorde ik.
Hij trok zijn wenkbrauwen op en lachte: ‘Dat is zelfs te oud voor míj!’
Wat me weer doet twijfelen over zijn leeftijd.

Ik hou van Nienke’s woonboot. Door de vele ramen is het enorm licht. De witte meubelen en white wash vloer maken het af. Valentijn, haar zoontje, rijdt in opperste concentratie zijn speelgoedauto’s over een stratenkleed. Zeven jaar oud en al meer controle over zijn richting dan ik de afgelopen weken.
Nienke wist altijd al dat ze moeder wilde worden. Alleen, daar is doorgaans een man voor nodig. Maar een slimme vrouw anticipeert. Dus toen een vaderfiguur uitbleef en ze op vakantie een charmante man ontmoette, deed ze hem een voorstel. Hij hapte direct toe, en zo ontstond Valentijn—een zakelijke transactie van financiën en genetica, verrassend goed gelukt.

Ik heb honger. En net als ik begin te dromen over boterhammen met kaas (extra dik gesneden, niet die flutdunne dingen die mijn moeder altijd schaafde), trekt Nienke een ovenplaat vol croissants uit de oven.
‘Wat goed om je zoveel te zien eten,’ zegt ze later, met een blik die balanceerde tussen bewondering en bezorgdheid. Ze bedoelt het vast lief. Toch begint mijn brein direct in Helvetica Bold, Caps lock: BEN IK AANGEKOMEN?

Ik besluit pertinent het hierbij te laten, vooral ook omdat Tom niets eet. Hij drinkt alleen Mimosa’s en zegt dat zijn spijsvertering ‘volgens z’n circadiaans ritme nog in Boston zit’.
Champagne telt ook als groente, blijkbaar.
Het is zowaar (wéér) gezellig. Na de lunch bekommert Nienke zich om haar verjaardagstaart. Tom kijkt nieuwsgierig mee. Hij is een health freak, en vindt bakken sexy, zegt hij tegen haar.
Ik kook nooit. Ik warm. Meer contrast dan dit krijg je niet.
‘Jullie passen eigenlijk ook wel leuk bij elkaar,’ flap ik eruit. Waarom, geen idéé. Een stomme opmerking.
Nienke’s hoofd draait zich in één ruk om. ‘Alsjeblieft niet,’ reageert ze direct, bijna geschrokken. ‘Ik moet er niet aan denken. Sorry.’

Ze draait zich alweer om richting de taart, maar ik zie het gebeuren: Tom verstijft. Heel even maar. Dan glimlacht hij.
‘Dat zeg je alleen maar omdat je het tegenovergestelde bedoelt,’ zegt hij beheerst. ‘Natuurlijk vind je me leuk.’
Nienke lacht, kort en hard.
‘Sorry, maar je bent echt totáál mijn type niet. Niets tegen jou, overigens, Tom. Maar nee, dank je.’
Normaal valt Nienke wél op type-Tom. Maar Nienke beperkt zich niet alleen tot het uiterlijk.
Ik probeer te redden wat er te redden valt. ‘Gelukkig wel mijn type,’ glimlach ik idioot.
‘Nou, je mag hem hebben,’ kaatst ze terug. Nienke laat duidelijk niet over zich heenlopen. En ik merk het direct: Tom schakelt, wordt vriendelijker, buigt net iets soepeler mee. Een subtiele aanpassing in zijn strategie.

Later, als hij even naar het toilet is (vermoedelijk om zijn eigen spiegelbeeld te herkalibreren), zegt Nienke zachtjes: ‘Gewoon in zijn hok schoppen.’ Ze nipt van haar koffie.
‘Werkt altijd.’

To be continued...

Hele bijzondere kaas die hij speciaal voor mij had meegenomen uit Florida:
Afbeelding

Mer1980

Re: [VER]Anatomie van een Moderne Relatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-25 09:02

ooooh lekker stuk weer hoor ;) ben benieuwd of je Nienke nog wel mag zien na dit bezoek, een narcist zal er alles aan doen om te ervan te overtuigen dat deze vriendin niet goed is voor je. pfffff

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-25 19:23

Mer1980 schreef:
ooooh lekker stuk weer hoor ;) ben benieuwd of je Nienke nog wel mag zien na dit bezoek, een narcist zal er alles aan doen om te ervan te overtuigen dat deze vriendin niet goed is voor je. pfffff

Dankjewel _/-\o_ !
En... Ik zeg nog niks! (Suspense)

Ik weet nog in mijn vorige verhaal dat ik dikwijls de opmerking kreeg ‘waarom blijft Nina bij Prem’ (wie het weet, mag het zeggen). En dat er niet echt bepaald feelgood in zat :') . Was er ook niet echt :') .

Maar hé, dit keer is er gelukkig wél wat zonneschijn tussen de wolken.

21.
18 maart 2021

Tom had een extra trip opgepikt met een lange layover en stelde voor om ‘er even tussenuit te gaan’.
‘Even iets anders zien dan alleen Amsterdam,’ zei hij, alsof hij niet net een week lang in Taipei dumplings heeft zitten wegwerken in een sky lounge met uitzicht op de skyline — terwijl ik thuis mijn kant-en-klare geitenkaassalade van de AH naar binnen schoof, zittend aan de eettafel die ook dienstdoet als wasrek.
Maar goed.

Uit een soort semi-ironische baldadigheid stelde ik het Kruisheren hotel in Maastricht voor. Ik bedoel, Maastricht is praktisch buitenland, maar als je dan toch je hele financiële toekomst opoffert voor een nachtje weg, dan maar in een designklooster.
En oké — misschien ook een beetje omdat Raymond er altijd over begon.
God, Raymond.
Blijkbaar zat hij toch dieper dan gedacht. Want ja, ik wilde daarheen. Niet voor Tom. Voor mezelf. Voor dat kleine stukje van me dat nog steeds denkt: misschien had Raymond me tóch leuk gevonden, als ik net iets minder mezelf was geweest.
Niet dat hij zélf ooit ging, trouwens. Want goedkoop, dat is het alleszins.

Tom is ook zuinig. Hij doet alsof hij ternauwernood de eindjes aan elkaar kan knopen – vooral nu hij elke maand 4.000 euro overmaakt naar zijn dochter in Engeland. Volgens hem is ze uitzonderlijk intelligent. Dat moet ook wel, als je op een Ivy League-school hebt gezeten. Daar kom je niet zomaar, hij herhaalt het steeds.
Maar ze kampt ook met het nodige: broze gezondheid, verlammende faalangst, een dwangmatige drang naar perfectie. Alles onder een tien is een ramp. Structuur is heilig. Als iets buiten het draaiboek valt, raakt alles uit balans.
Net als bij Tom, trouwens.

Tot mijn verbazing zei Tom direct ja op mijn voorstel. Hij mompelde iets over hotelpunten en gratis overnachtingen, en voegde er meteen aan toe: ‘Maar jij betaalt het diner.’
Ik vrees dat ik aan het korte eind trek – ik weet nu al dat dit een zesgangenmenu wordt met bijpassende wijnen, waarna ik moet gaan uitrekenen hoe lang ik het nog red op Griekse yoghurt.

En natuurlijk ben ik óók de aangewezen chauffeur. Dus ik sta om 10.05 uur bij aankomsthal 2 met de auto die ik de avond ervoor minutieus heb uitgelikt. Hij is nu zelfs gedecoreerd met een denneboom hanger (zodat hij niet kan claimen dat mijn auto ‘ruikt naar stal’).
Alles om eventuele crisissen af te wenden.
Want ik wéét: hij is 24 uur geleden vertrokken. Hij heeft gewerkt. Hij heeft – naar eigen zeggen – geen oog dichtgedaan. Want werken, dat neemt hij bloedserieus. Hij benoemt zelfs nog steeds V1 hardop in de cockpit, terwijl het vliegtuig dat allang zelf aankondigt via een systeem dat waarschijnlijk slimmer is dan wij allebei bij elkaar.
‘Je weet maar nooit,’ zegt hij dan, alsof het toestel niet opstijgt dankzij twee Rolls-Royce motoren maar dankzij zijn superieure verantwoordelijkheidsgevoel.

En tóch voel ik me belangrijk. Wachtend op Schiphol, op míjn piloot. Hij komt aan in slow motion. Zonnebril op. Mijn hart: skip skip skip.
Ik bedoel – iedereen kijkt.
Echt iedereen.
Hij gooit z’n bagage achterin, gaat zelf voorin zitten, en klinkt zijn gordel in één beweging vast.

De roadtrip valt een beetje... tegen?
En dat zegt wat — ik ben normaal gek op dit soort trips. Zeker met iemand naast me in pilotenuniform. Maar Tom wil slapen. Wat natuurlijk niet lukt.
‘Je linker spiegel staat drie graden te laag.’
We staan nog stil.

Hij heeft ernstige twijfels bij mijn rijstijl. Hij zit letterlijk rechtop, met zijn rechtervoet denkbeeldig boven het rempedaal. Klaar om in te grijpen.
Ik herinner hem eraan dat dit een Citroën 2CV is, geen Airbus A330. Hij zegt dat dat niks uitmaakt: ‘Afstand houden is een universeel principe.’
Dan: ‘Gebruik je eigenlijk je spiegels?’
En: ‘Je weet dat er een lampje op je dashboard brandt? Mogelijk randje van catastrofaal motorfalen.’
Ik: ‘Dat lampje brandt al sinds 2018.’
Dat maakt het niet beter.
Want stel dat we hier stranden en hij niet op tijd terug is voor zijn volgende vlucht?
Volgens hem ben ik roekeloos. Nonchalant. Aanstormend verkeersgevaar met een rijbewijs.
Zelfs de muziek moet uit. ‘Muziek beïnvloedt je breinactiviteit. Je reactietijd vertraagt. Daar zijn studies over.’

Toch, ondanks de mentale uitputting (100 kilometer per uur, hallo?) en het feit dat hij onderweg drie keer bijna uit reflex ‘Mayday’ riep, komen we aan.
Het hotel is goddelijk.
Tom loopt in een rechte lijn naar de receptie. ‘Ik fix het wel,’ zegt hij, zonder op of om te kijken.
Niemand weet hoe, maar vijf minuten later hebben we een suite. Tom draait zich om, grijnst.
‘Zag je hoe ik dat regelde?’
Zijn ogen twinkelen.

In de kamer transformeert hij.
‘Dit is meer mijn snelheid,’ mompelt hij, terwijl hij met chirurgische precisie over het beddengoed strijkt. Tja. Dit is wel even wat anders dan het NH Hotel in Amsterdam-Noord — zijn normale layoverplek, waar de minibar standaard leeg is en de receptionist je aankijkt alsof je net hebt gesuggereerd dat service misschien onderdeel van hun baan is.

En zoals altijd, is alles aan hem gecontroleerd – tot het moment dat hij besluit dat het van hem is.
En blijkbaar ben ik dat.
Spoiler:
Want nog voor ik m’n schoenen heb kunnen uittrekken, duwt hij me tegen de muur. Zijn mond vlakbij mijn oor. Zijn adem heet.
‘Zonde om tijd te verspillen,’ fluistert hij. Alsof hij dit moment al had ingepland toen hij instapte.
Zijn zogenaamd uitgeputte lichaam blijkt een leugen. Hij blijft gaan. Onverstoorbaar. Alsof hij pas stopt als ik in stukken uit elkaar val.
‘God is dichtbij hier, hè, in het klooster,’ zegt hij schor, terwijl hij over mijn dij glijdt. ‘Maar roep hem maar niet te hard.’
‘Niet slecht voor een vluggertje,’ hijg ik. ‘Voor iemand die de hele nacht heeft gewerkt.’
Hij kijkt op. Zijn ogen vernauwen zich.
‘Dat was dertig minuten.’ Hij laat een pauze vallen. ‘En we zijn pas halverwege.’

Ik lach, half buiten adem. ‘Volgens Spotify heeft het hele gebeuren exact twee minuten en drieënvijftig seconden geduurd. Inclusief intro.’
Hij trekt één wenkbrauw op. Traáág.
‘Wacht maar, jij.’

Dan rolt hij soepel uit bed. Hij loopt naar het bureau, pakt twee glazen en ontkurkt de fles hotelbubbels die bij de suite inbegrepen was.
Hij overhandigt me een glas.
We toasten.
‘Op ons weekendje weg,’ zeg ik.
Hij proest.
‘Weekend? Ik vlieg overmorgen terug.’
Hij neemt een slok. Dan, terloops:
‘Maar de terugweg? Die rij ik zelf. Was al duidelijk, toch?’

To be continued...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door astridastrid op 31-07-25 19:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-25 19:29

Whahaha wat een figuur die Tom.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-25 20:59

Mafkees.... _O-

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-25 21:18

De eerste kerel die zegt dat hij in mijn auto zal rijden kan uitstappen :D

Amusant geschreven weer :j

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-25 21:25

Ik heb er eentje gehad die op de eerste date wilde dat ik in zijn auto reed. Om te kijken hoe ik reed. _O- :')

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-25 21:32

Suzanne F. schreef:
Ik heb er eentje gehad die op de eerste date wilde dat ik in zijn auto reed. Om te kijken hoe ik reed. _O- :')

HAHAHAH wat een exemplaren! Was je geslaagd?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-25 21:53

astridastrid schreef:
Suzanne F. schreef:

HAHAHAH wat een exemplaren! Was je geslaagd?

Ja volgens mij wel maar ik was er al na die ene date klaar mee.

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-25 19:47

22.
19 maart 2021

Of: Waarom ik nu altijd eerst de achterbak check voordat ik iemand date.

De terugweg verloopt volgens Tom ‘een stuk soepeler’, wat op zich al zorgwekkend is, want nu zit ík met samengeknepen billen en mijn hand geestelijk op de handrem.
Tom zit stijf achter het stuur, neus tegen de voorruit geplakt alsof hij z’n Boeing een noodlanding probeert te laten maken op de Hudson. Alleen dan: zonder Sully. Zonder vogels. Zonder water. En vooral: zonder de basale capaciteit om een Europese rotonde te begrijpen. Want rotondes: het is een onbegrijpelijk stukje infrastructuur voor Amerikanen.

‘Wat wás dit?’ sist hij na de derde. ‘Een verkeersval?’
Hij houdt het stuur vast op tien voor twee zoals in de rijschoolboekjes — wat geruststellend zou zijn als hij niet bij elke afslag zachtjes ‘oh no no no no’ zou mompelen.

Ik probeer de sfeer luchtig te houden. Zoals altijd als ik niet wil dat iemand doorheeft dat ik inmiddels ‘hoe lang kun je nog doorrijden als je tanklampje brandt’ zit te googelen.
Tot het dashboard opnieuw begint te piepen dat we écht moeten tanken. Geen tankstation in zicht, uiteraard — we zijn tenslotte in Limburg.
‘Je hoeft vandaag in ieder geval niet meer naar de gym als je straks moet duwen!’ flap ik eruit.
Tom lacht niet.
‘Weet je wat ik fascinerend aan je vind?’ zegt hij. ‘Je maakt van alles een grap. Zelfs als we hier vast dreigen te zitten tussen de maaskeien. Dat is best knap, eigenlijk.’ Hij knikt erbij, alsof hij me een compliment geeft.
‘Het is oké, hoor,’ vervolgt hij. ‘Niet iedereen hoeft te kunnen omgaan met echte spanning.’

Pas na het tanken vindt hij het blijkbaar weer veilig genoeg om tegen me te praten. We rijden inmiddels over landweggetjes die volgens hem ‘onmogelijk voor auto’s bedoeld zijn’ — of in elk geval niet voor auto’s met zenuwachtige chauffeurs.
‘Is dit écht een weg?’ vraagt hij voor de derde keer.
‘Of is dit gewoon een fietspad waar jullie Europeanen geen fµck om geven?’
Zijn knokkels worden wit als er een fietser uit tegenovergestelde richting opdoemt.
‘Dat was tegen het verkeer in, toch? Dat móét wel. Dat kán gewoon niet kloppen.’
Ik zeg niets. Niet uit beleefdheid, maar uit pure antropologische fascinatie: gaat hij volgende keer weer vrijwillig aanbieden om te rijden?
Lastige inschatting.

We halen Bubbles op bij zijn logeeradres, toevallig pal naast Phantom’s stal — wat natuurlijk een zorgvuldig uitgedacht plan is, al zeg ik het zelf. Barbara rijdt Phantom vandaag in de springles en ze wil heel graag Tom zien. Oftewel: mijn geheime plan om Tom opnieuw in de armen van het volk te werpen. Loes, onze instructrice, had namelijk een paar sappige details laten vallen. Ze heeft letterlijk gezegd: ‘Als hij eruitziet zoals je beschrijft, zou ik hem zelf nog even vastzetten in de longeerbak’. Ik bedoel. Ze heeft gelijk. Maar ik bén hier ook nog.

Daarnaast heeft Barbara’s vriend een passie voor vliegtuigen en vliegeniers (en ambitie om er zelf één te worden), dus dit was de ultieme gelegenheid om ze allemaal in dezelfde ruimte te zetten. De perfecte situational set-up om Tom te laten shinen.

Dus daar loop ik dan, met Bubbles en Tom over het modderige terrein van de manege, terwijl ik het gevoel heb dat iedereen naar ons kijkt. Naar Tom. Naar Bubbles. Of, laten we eerlijk zijn, misschien vooral naar míj. Ik draag mijn Versace-lycra-pak. Zwart met gouden details. Limited edition, absurd duur, en minstens tien maten te strak, waardoor ik eruitzie alsof ik net uit een Calvin Klein-commercial ben gestapt. Althans, in mijn eigen hoofd. Tom vindt dat ik meer op een schaatser lijk. In ieder geval is dit een enorme upgrade van mijn standaard slobbertrui en mijn tien jaar oude, groene velours ribrijbroek die al jaren met me meegroeit.

Tom en Joost, Barbara’s vriend, klikken meteen. Vliegtuigen zijn blijkbaar universeel; met dat onderwerp in de buurt, heb je Tom in je zak. Misschien moet ik ook leren vliegen, Tom vraagt zich vaak hardop af of we wel genoeg gemeen hebben.

Ze gaan er helemaal in op, daar in de hoek van de rijbak, naast de mestton. Tom vouwt een enorme aeronautische kaart uit — type Sectional Chart, schaal 1:500.000 — ik hoor het hem met zichtbaar genot tegen Joost uitspreken.
‘Een Cessna 172 heeft een kruissnelheid van ongeveer honderdzeven knopen bij vijfenzestighonderd voet, met een brandstofverbruik van tien gallon per uur,’ zegt hij, Joost knikt met glanzende ogen. Ondertussen slaan er drie paarden op hol van het knispergeluid van de kaart. Eén pony springt dwars door een hindernis. Iemand gilt. Maar Tom en Joost nemen het slechts ter kennisgeving aan.

We besluiten eerst Bubbles thuis te brengen. Tom wilde hem écht niet op schoot in de auto. Maar rijden? Dat wilde hij al helemaal niet meer. Het korte ritje van stal naar huis — met Bubbles bij mij op schoot — is stil. Tom laat mijn ‘rijkunsten’ verder voor wat ze zijn.

We stoppen bij mijn huis. Ik maak m’n gordel los en open het portier.
‘Blijf maar even zitten,’ zeg ik luchtig. ‘En niet aan de knopjes zitten, hè.’
Tom blijft verstijfd zitten. Zijn blik schiet naar mij—vragend, berekenend.
‘Wat is dat voor een rare opmerking?’ vraagt hij, met die koele stem waarvan je weet: dat dit gaat escaleren.
Ik wil zeggen dat het een grapje is, een oud familiemotto, iets wat mijn vader vroeger altijd zei als we in de auto moesten blijven. Maar ik kom niet eens aan adem toe. Hij stapt uit. Hard. Snel. Alsof hij me wil betrappen op iets.
‘Heb je soms kleren van een andere man achterin liggen, ofzo?’
Ik kijk hem aan. Is hij serieus? Ik snap echt niet wat hij bedoelt.
‘Wat?’ zeg ik. Maar hij kijkt niet naar mij. Hij kijkt naar de achterbak. Alsof daar bewijs ligt van mijn morele ondergang. Een sok. Een hoodie. Een hint. Een verborgen liefdesaffaire.
Ik wil hem geruststellen. Echt. Hij heeft vast iets meegemaakt. Iets dat dit triggert. Een ex. Een trauma. Een paranoïde brein. Maar ik weet ook: dit gaat niet over een ander. Dit gaat over mij.
Als ik naar huis loop, voel ik zijn blik in m’n rug prikken.
Alsof hij pas gerustgesteld is als hij precies weet wat er in die achterbak ligt.
Vertrouwen?
Haha.
Dat doet hij me allerminst.

To be continued...

Kruisheren <3
Afbeelding

:D
Afbeelding

Deze had ik toen opgeslagen, géén idéé waarom :D
Afbeelding

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-25 21:20

Ik vind het een fascinerende mix van werkelijkheid en geschreven fantasie, maar ik wist al dat je daar goed in was :))

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-25 08:37

Jemig wat een man...

Lucia88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-25 10:32

Die mocht op de heenweg al uitstappen van mij :+
Maarrrr een beetje foute man kan soms even leuk zijn. Heel even :o

Koekie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-25 11:35

Ik volg ook! Je schrijft op zo'n manier dat ik wil blijven lezen.
Maar die Tom.... die had ik allang met een enkeltje weggestuurd :+

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-25 12:07

Ik mag toch hopen dat het veel fantasie is en een klein deel realiteit :') _O-

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-25 13:14

Suzanne F. schreef:

nou dat hoop ik ook echt.

ik sta zo ver weg van dit alles.
als je zoveel red flags hebt, dan ga je toch rennen.

maar iedereen is anders

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-25 20:10

Yeah! Super leuke reacties! SUPER thanks!
*\o/*

Joltsje schreef:
Suzanne F. schreef:

nou dat hoop ik ook echt.

ik sta zo ver weg van dit alles.
als je zoveel red flags hebt, dan ga je toch rennen.

maar iedereen is anders

Hahahahah jullie verpakken het leuk!

En ik dacht nog wel dat ik in dit verhaal toch wel veel feel-good scenes gestopt had >;) .

Ik hoop niet teveel herhalingen maar moet het echt allemaal eens achter elkaar lezen (het meeste heb ik al eerder geschreven dus zie het allemaal voor de 3e keer), maar grappig dat Nina hier óók tot dezelfde conclusie kwam als jullie.

We springen een paar weken in de tijd :) .
En Carla *\o/* . Mijn Bestie.
Lijkt misschien wat Random, maar even een inside Bokt-grapje ook. Voor mijn Carla-vriendinnen-paparazzi.

23.
15 april 2021

Of: als je merkt dat zelfs Ryanair betrouwbaarder is dan Tom's schedule. Met minder bagage.

Els roert haar koffie alsof ze hoopt dat het plotseling transformeert in een Espresso Martini. Ik snap wel dat haar man altijd lacht — ze krijgt zelfs schuim op kraanwater.
‘Dus,’ zegt ze, terwijl ze mijn hele relaas samenvat alsof ze haar pleitnota voordraagt, ‘de verdachte raakte geïrriteerd… Omdat jij vroeg wanneer hij weer ten tonele zou verschijnen?’
Ik haal mijn schouders op.
Wat ik níét zeg: dat ik hem al weken niet heb gezien.
Dat ik z’n schema uit mijn hoofd ken.
Dat ik mijn werk — én mijn maaltijden, slaapritme, emotionele stabiliteit — heb afgestemd op de vraag of hij zaterdagmiddag tussen 16:00 en 23:00 beschikbaar is om mij lief te hebben.
Véél te bang dat zij bevestigt wat ik zelf al weet.

Maar goed. Toen ik vroeg of hij er zou zijn, werd het ineens vaag. Tom was bezig met vluchten omruilen naar bestemmingen die ‘meer opleverden’. We hadden het er eerder over gehad. Een gevoelig thema.
‘Liefde betaalt de rekeningen niet,’ had hij gezegd.
(Alsof ík dat niet wist. Ik probeer er een carrière van te maken.)

Toen ik opnieuw vroeg of hij er nu morgen was—puur om er rekening mee te houden—kwam er die vage, afwijzende toon.
‘Je ziet het wel,’ zei hij. ‘Maak vooral andere plannen als jíj vindt dat dat belangrijker is.’
Daarna zei hij dat hij hier hoofdpijn van kreeg. En dat hij daar geen zin meer in had.
Toen hing hij op.
Ik wist meteen: sh¡t.
Nu is niet alleen hij onduidelijk.
Nu ben ik ook nog de reden dat hij hoofdpijn heeft.
En waarvoor?
Want natuurlijk komt hij gewoon.
Natuurlijk zit ik morgen gewoon te doen alsof dit allemaal niet gebeurd is.

Els leunt achterover. ‘Wacht even. Dus je zit in een relatie waar transparantie optioneel is, communicatie eenzijdig, en jij permanent in onzekerheid? Als dit een contract was, zou ik het onmiddellijk ontbinden wegens structurele wanprestatie.’
Ze kijkt me aan alsof ze elk moment kan gaan uittellen hoeveel advocaten er nodig zijn om zo’n zaak nog te redden.
‘Volgens hem moet ik leren vertrouwen. De situatie respecteren. En meebewegen.’ Ik citeer het letterlijk.
‘Oh ja, natuurlijk. En als jíj een keer niet beschikbaar bent, is het de Derde Wereldoorlog zeker?’
Ik lach. Schamper. Zoals alleen vrouwen lachen die de hele nacht hebben liggen piekeren over iemand die ze waarschijnlijk niet eens echt leuk vinden. ‘Precies.’
‘Dit kost je je zelfvertrouwen, Nina. Ik zie het gewoon gebeuren. En dat is niet oké.’

Zelfvertrouwen. Zucht.
Kijk — ik wéét dat ik onzeker ben.
Natuurlijk weet ik dat.
Tom zegt dat mijn onzekerheid ervoor zorgt dat ik dingen verkeerd interpreteer. Dat ik alles persoonlijk neem. Alles in twijfel trek.
Zijn plotselinge desinteresse in Amsterdam.
Zijn vage antwoorden.
Zijn non-reacties op mijn bestaan.
Volgens hem is dat allemaal projectie.

De onzekerheid is trouwens wel echt iets waar ik aan moet werken. Samen met mijn steeds erger wordende eetprobleem, overigens. En op de één of andere manier lijkt Tom mijn onzekerheid alleen maar aan te wakkeren.
In het begin was hij fantastisch. Warm. Aandachtig. Ik voelde me licht.
Speciaal.
Maar na een maand begon ik alweer te twijfelen. En zodra ik twijfel, verander ik in iemand die ik zelf óók irritant vind: meegaand, onhandig, extra lief, altijd op eieren lopend.
Ik word een soort menselijke Siri.
Wat heb je nodig?
Wat kan beter?
Vreselijk, zulke mensen. En nu ben ik er ook zo één.

Ik had het zelfs benoemd. Geprobeerd uit te leggen. Dat ik graag af en toe iets liefs wilde horen. En dat als ik wist dat iemand onzeker was—iemand om wie ik gaf—ik alles zou doen om diegene beter te laten voelen.
En daar hadden we dus gister enorme ruzie over.
‘VERTEL MIJ NIET HOE IK ME MOET GEDRAGEN,’ had hij geappt. In hoofdletters, ja. Daar moest ik het mee doen.

Later had hij toegegeven dat ik daar ergens wel een punt had.
Maar het was natuurlijk allemaal een kwestie van timing.
‘Jij brengt het altijd op het verkeerde moment,’ zei hij. ‘Als je emotioneel bent, of boos, of moe. Dan klinkt het niet meer als een vraag, maar als een beschuldiging.’

‘Je hebt alles, weet je dat?’ zegt Els ineens. ‘Je stijl. Je werk. Je fµcking paard. Je zou champagne moeten drinken omdat je naar het EK mag.’
Ik lach. ‘Nou, volgens Tom heb ik vooral een moeilijk karakter en het lichaam van een before-foto in een dieetadvertentie.’
Gelukkig vindt Bubbles me de mooiste.
Dat dát nu mijn eerste gedachte is, is misschien al erg genoeg.
Els schudt haar hoofd. ‘Waarom is hij bij je als hij je toch zo’n loser vindt?’
‘Dat heb ik ook al een paar keer gevraagd,’ zeg ik met een halfslachtige lach.
‘Maar het echte probleem?’ Els buigt zich nog verder naar voren. ‘Waarom ben jíj nog bij hem?’

Ik zwijg. Niet omdat ik het niet weet, maar omdat elk antwoord gênanter klinkt dan het vorige.
Misschien omdat hij me het gevoel geeft dat ik gekozen ben.
En niet zomaar gekozen — maar geselecteerd. Als in: je bent speciaal. Anders dan de rest. Tot ik het weer verpest, natuurlijk.
Of omdat ik hoop dat het beter wordt. Dat dit niet het zoveelste drama is, maar het moment waarop alles eindelijk klopt. Ik bedoel — ik ben zelf ook complex.
Of — laten we eerlijk zijn — omdat ik gewoon heel slecht ben in stoppen met dingen die ooit goed voelden.
Plus — en dit is pijnlijk om toe te geven — hij heeft soms ook gewoon gelijk.
Over hoe ik overdrijf.
Over hoe ik doordram.
Over hoe ik dingen altijd op mij betrek. Ja, misschien ben ik soms inderdaad een beetje veel.
Maar ik denk vooral omdat het soms zó goed is dat ik bijna vergeet hoe vaak ik me klein voel.

Dan schiet iets anders me te binnen. ‘Wie is trouwens die Carla?’ Mijn stem klinkt luchtig. Maar de ondertoon verraadt me. Veel te snel. Veel te geïnteresseerd.
‘Is dat Prem’s nieuwe vriendin ofzo?’
Ik had gezien dat Els met haar bevriend is op Facebook. En Carla reageert opvallend verliefd onder Prem’s posts. Niet dat ik Prem nog volg. Maar... het algoritme is een verrader.
‘Someone wrote a song for me and I love it!’, stond er op haar Facebook.
‘Iemand?’ had een vriend gevraagd.
‘Prem,’ antwoordde ze. Het is mij wel duidelijk, hoor.
Ondanks dat ik hem al een jaar niet gezien heb, voel ik nog steeds zo’n onzichtbaar draadje.
Of een ongezonde obsessie. Kan ook.

Els haalt haar schouders op. ‘Ik ken haar niet persoonlijk. Ze is die bekende van tv. Volgens mij getrouwd. Twee zonen. Dus geen bedreiging.’
‘Oh nee, zo bedoel ik dat niet,’ zeg ik snel. Te snel. ‘Ik wens hem natuurlijk alle geluk van de wereld. Echt.’
Ik friemel aan mijn mouw.
‘Maar ik wil toch weten... wie mijn eventuele replacement is.’
Els lacht. ‘Volgens mij heb je je handen vol aan je eigen relatie.’ Ze kijkt me recht aan. ‘Ik ben benieuwd of je morgen naar hem toe gaat. Of dat je eindelijk beseft dat je geen fixer bent, maar gewoon een vrouw met een verdomd slechte smaak in complexe mannen.’

To be continued...
Or not :+

(Wat denken jullie? Gaat ze, of gaat ze niet?)

Ik heb het toch aardig verwerkt? (Die met die hoofdletters heb ik helaas niet meer.)
Afbeelding

Ahh *Just Friends* :')
[EDIT: ik kreeg Carla helaas niet weg. Story of my life.]
Super random, maar hey. Het is en blijft Prem :+ .
Geef me ook mijn momentje.
(Ik had het toen ook echt gescreenshot, blijkbaar. Het zat diep.)
Laatst bijgewerkt door astridastrid op 05-08-25 20:42, in het totaal 7 keer bewerkt

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-25 20:19

Oh, daar komt Carla het verhaal in :D. En Nina, wegwezen!

Edit moet je Carla's foto niet even wegpoetsen }>

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-25 20:24

prompter schreef:
Oh, daar komt Carla het verhaal in :D. En Nina, wegwezen!

Edit moet je Carla's foto niet even wegpoetsen }>

HAHHAHAAHAHHA if you know, you know :D !
Ze zal vast trots zijn.

Oh sh¡t, één portretje vegreten. Ik heb de hele avond al veel te veel tijd aan deze vrouw gespendeerd, maar okay. Ik ga hem wegpoetsen.

(PS Kans is groot op namenbingo met deze, dus hou me scherp!)

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-25 20:48

RUN Nina RUN echt straalt 100% Narcist uit bizar wat voor mannen ze aantrekt...

Paardenfann4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-25 00:46

Natuurlijk gaat ze, zal mij verbazen als dat niet zo is....Ik vind deze verhalen helemaal geweldig!

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-25 07:23

Ik ben op vakantie waardoor ik niet dacht aan lezen.
Ineens door iets op insta wel.. heel fijn want ik kon nu een heel eind doorlezen!

Gaat lekker! Leest fijn weg!
Ik leuk dat Prem af en toe langs komt voor de herkenning.

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-25 19:35

IMJ schreef:
Ik ben op vakantie waardoor ik niet dacht aan lezen.
Ineens door iets op insta wel.. heel fijn want ik kon nu een heel eind doorlezen!

Gaat lekker! Leest fijn weg!
Ik leuk dat Prem af en toe langs komt voor de herkenning.

Ah, ik weet dit nog ZO goed :D !

Misschien was het achteraf wel iemand van Bokt die me wees op "Carla"!

Excuses,
Ik zit in de flow, dus alwéér een hoofdstuk.

We zitten geestelijk in de voorlaatste aflevering voor de seizoensfinale :D dus zelfs ík voel hem.

Let's GO!

24.
18 april 2021

Of: hoe ik leerde stoppen met appen en gewoon begon te wachten op niets.

Els zou een lintje moeten krijgen. Want ik heb geluisterd. Naar háár. En dat gebeurt ongeveer net zo vaak als dat ik vrijwillig mijn bankrekening check.
Maar goed, ik heb dus andere afspraken gemaakt. Met mezelf. Over mezelf. Voor mezelf. Heel volwassen allemaal. Want hoewel ik wist dat Tom in Nederland was, heeft hij niks laten horen.

Ik had nog hoop, natuurlijk. Misschien was er geen aviobrug beschikbaar. Misschien stond hij in de file (op zaterdagochtend, sure). Misschien was zijn hotelkamer nog niet schoon. Misschien moest hij zijn haar föhnen, al heeft hij dat niet eens.
Elke vijf minuten dacht ik: nu belt hij.
Spoiler: hij belde niet.
(Niet om 13:05. Niet om 14:28 UTC. Zelfs niet rond UTC+1 — het moment waarop zijn circadiaanse ritme hem normaal gesproken zou wekken.)

Dus wat doe je dan, als onafhankelijke vrouw met een chronisch gebrek aan grenzen?
Je duikt het zwembad in.
Bij Nienke. Met Valentijn.
Een mentale middelvinger naar Tom, trouwens, want die heeft me laatst uitdrukkelijk erop gewezen dat Nienke ‘dingen in mijn hoofd plant die niet waar zijn.’
Grappig—zij zei exact hetzelfde over hém.
En eerlijk? Inmiddels neig ik meer richting Team Nienke. Zeker nu ik blijkbaar ook al ‘teveel’ ben terwijl hij zich binnen dezelfde landsgrenzen begeeft.

En hoewel Tom er niet bij is, is hij tóch onderwerp van gesprek. Krankzinnig. Ik lijk wel iemand wiens hele leven om een man draait. En misschien is dat wel zo. Maar ik ben het zat. Godzijdank, eindelijk, glorieuze-middenvinger-zat.
‘Maak er toch een einde aan,’ zegt Nienke, terwijl ze haar witte zonnebril afzet. ‘Die man is net een lichtknopje: aan, uit, aan, uit — je zou er epilepsie van krijgen.’

Ze souffleert een berichtje:
‘Hey. Ik heb er lang over nagedacht, en ik denk dat het beter is als we dit stoppen. Ik voel me vaak alsof ik iets verkeerd doe, terwijl ik niet eens weet wat. Het put me uit. En het maakt jou ook niet gelukkig, dus ik denk dat dit het beste is voor ons beiden.
Het bos in met die man.’ (Dat laatste hoorde niet bij het berichtje).
Het klinkt goed. Het voelt goed.

‘Morgen ga ik hem versturen,’ zeg ik resoluut.
‘Waarom morgen?’
‘Anders kan hij vannacht niet slapen. En dan is hij te moe om terug te vliegen morgen. Dat wil ik hem niet aandoen.’
Nienke staart me aan alsof ik net de wet van Archimedes heb ontkracht. ‘En jij denkt dat hij ook zo rekening zou houden met jou? Je bent briljant gestoord, Nina.’
Ik weet wel zéker dat hij dat niet zou doen.
Maar ergens… Hoop ik toch dat hij nog gewoon vraagt of ik straks kom. Dat alles toch weer goed komt.
En dan heb ík het dus weer verpest. Met mijn berichtje. Mijn grens. Mijn backbonetje.

Dus wat doe ik de rest van de dag?
Juist. Wachten. Scrollen. Mijn scherm likken, bij wijze van spreken.
En dan, pas om 18:00, een telefoontje. Hij zit bij de pont bij Amsterdam Centraal – IJ-zijde. De wind ruist. In de verte een fietsbel, alsof Mark Rutte zelf toevallig langskomt, bellend dat hij weer demissionair is.
Wat ik niet hoor: een uitnodiging. Een sorry. Wel een monoloog, een subtiele hint van berouw — net genoeg om te blijven luisteren, te weinig om echt iets mee te kunnen. Hij vertelt dat hij zelfs een cadeautje voor me had meegenomen. Maar ja, ik had niet gereageerd, dus kon hij het niet geven. ‘Jammer,’ zegt hij. Ik moet zelfs een beetje huilen. Niet uit verdriet, maar uit onmacht.
Hij zucht.
Ik voel me schuldig.
Hij zucht nog eens.
Hij vertelt hoeveel stress hij heeft. Dat alles teveel is. Dat hij het geprobeerd heeft.
Ik voel medelijden. En schuld. En opluchting. Want hé — hij belt tenminste. Hij heeft het cadeau in zijn locker gelegd. Voor de volgende keer. We hangen op.
Misschien moet ik het toch nog even aankijken.

Zondag. Ik besluit te skaten, even mijn hoofd uitlijnen. Ik krijg een berichtje van Tom, net als ik langs Stal Wassenaar in Noordwijkerhout, mijn oude stal, skate (nostalgia! Nostalgia! Where did it all go wrong). Hij is denk ik net geland na zijn eerste leg.
Tom (20:17): ‘Hey’
Het werkt dus tóch. Ik had hem al sinds 12:40 niet meer geantwoord, toen hij met crew rest ging. Het voelt goed dat hij nu een keer moeite moet doen. Eindelijk. Wie weet.
Tom (20:31): ‘Je zal wel druk zijn… Geniet van je avond. We spreken elkaar wel weer.’
Ik lach. Hardop. In m’n eentje.
Dit keer hoef ik niet eens m’n best te doen om níét te reageren.
Morgen is híj aan de beurt. Nu mag hij eens voelen hoe het is, om op een reactie te wachten. En ik schaam me kapot dat ik dat denk.
Maar het voelt zó lekker.

Ik val in slaap zoals een object dat langzaam z’n kinetische energie kwijtraakt, zoals Newton al had voorspeld.
Tot ik om 01:02 wakker schiet met het gevoel dat ik een kardinale fout heb begaan. Want ik weet: deze nieuwe versie van Nina gaat hij nooit leuk vinden. Hij kon de oude al niet uitstaan.
Half slapend, half hersendood, type ik terug:
(1:04): ‘Hey! Ik hoop dat je een goede vlucht had! Geniet van de rest van je dag!’
Ik vermoed dat hij net geland is in Miami. En ik wéét dat het absurd is — maar meteen zie ik voor me hoe hij daar loopt. In de zon.
Zelfverzekerd.
Alsof de wereld pas écht draait sinds zijn touchdown.
Ik zie dat hij het bericht leest.
Direct.
Ik voel een steek. Of nee, zenuwen. Of nee, alles.
Ik blijf een paar seconden naar het scherm staren.
Maar een reactie?
Die blijft uit.

To be continued...
(Gaat hij dit leuk vinden?)

(Ik zag er stom uit en stomme Selfie, maar hey. Belangrijk moment in de geschiedenis, vastgelegd.)
Afbeelding

Dit is fictie! Fictie! :+
Afbeelding

Lucia88

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-25 20:38

Oooohjeejj.

Nou je mag best nog even doorgaan nu je nog lekker bezig bent hoor!

Tenzij...is t dan ook al helemaal klaar of komt er daarna een betere kerel? *\%/*

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-25 20:41

Lucia88 schreef:
Oooohjeejj.

Nou je mag best nog even doorgaan nu je nog lekker bezig bent hoor!

Tenzij...is t dan ook al helemaal klaar of komt er daarna een betere kerel? *\%/*

It isn’t over until the fat lady sings ;) !