[TEK] Gezellig Kleuren

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-24 11:28

Dank je furst
Ik vind jou tekeningen heel erg mooi <3

Hier nog 1 geprobeerd die was lastiger en ben te overboord gegaan met de witte stift :=
Afbeelding

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-24 12:46

Dieuwke_ schreef:
Dat is echt next level kleuren :wow:

Ik ga hier in mee. Wauw wat gaaf!

kom ik aan met mijn gewone saaie kleurplaten haha _O- Maar ach ik vind het leuk en dat is het belangrijkste.

Edit even op je site gekeken maar wat leuk we zijn naam genoten :D

Furst

Re: [TEK] Gezellig Kleuren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-24 13:15

Oh ik vind niet dat je te veel witte stift hebt gebruikt. Magnifiek dit!

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-24 15:01

Aahh lief van jullie

En hey naamgenoot *\o/*

Heb jog 1 geprobeerd maar deze is het echt niet. Ik wou er meer contrast in maken maar kreeg steeds de verkeerde kleur over elkaar dus heel ontevreden maar ach daarom oefenen we denk ik maar -O-
Je ziet dat ik het heb afgeraffeld aan het einde, ik was het even zat :Y)

Afbeelding

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-24 15:19

Hey seven jij hier en ook weer aan de markers :D zat er vroeger niet ook een 7 in je naam of verbeeld ik mij dat?

Voor realistische tekeningen gebruik ik kleurkaarten/swatches die ik naast het voorbeeld kan leggen om aan de hand daarvan te kijken welke kleuren het beste in de buurt komen.

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-24 15:24

Hoi hoi :D altijd leuk om een naamgenoot tegen te komen

Zelfs ik heb kleurkaarten gemaakt en dat is echt wel heel handig!

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-24 18:15

Ik heb van m'n kleine bakje stiften wel een kleur kaart maar van de grote set (300 stiften) heb ik die niet gemaakt moetbik eigenlijk wel gaan doen inderdaad dat houd de frustraties wellicht weg :j

Nee geen 7 in mn naam Telpeva :D
Ja lang geleden ooit eens geproberrd maar opgegeven nu maar weer proberen :)

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-24 18:21

Dat denk ik wel. Ik ben er ook achter gekomen dat ik het makkelijker vind om 2 rijen te hebben kwa kleur kaarten dan 50 stuks bij elkaar. Dus 4 rijen zeg maar.

Hier toch geprobeerd om eens een stukje te blenden met een youtube video maar lijkt (ondanks dat op voorkant van het boek staat dat het voor alcohol markers is) het papier gewoon papier is en het dus niet lukt. (niet dat ik dat voor elkaar krijg in die kleine vakjes maar toch :=

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-24 00:11

Je kan op zich elk papier door laten bloeden met alcoholmarkers, het ene papier kan wel meer hebben als het andere. Ook het duurste beste markerpapier kan eraan gaan als je echt erop los gaat met blenden. Het is ook wel een deel techniek die je jezelf aanleert, zoals hoeveel blenden is noodzakelijk, tot hoe ver kan je gaan, dat is allemaal een leerproces.

Maar, er zit ook wel verschil in papier markerpapier, zoals de dikte, textuur en wel of niet ook een coating.

Binkie_Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-24 11:51

Ik heb een vraagje voor jullie. Ik wil voor Sinterklaas/Kerst wat kleurspullen op mijn verlanglijstje zetten. Ik heb watermarkers en wil ook de alcoholmarkers er op zetten. Welke kleurboeken zijn daar voor geschikt? Bijvoorbeeld voor het kleuren op nummer?

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-24 11:58

Ik vind het zelf ideaal om mn eigen platen te printen op goed alcohol markers papier.

Maar dat is persoonlijk.

Deze leuke kwam ik tegen en die moest ingekleurd worden <3
Afbeelding
Iets te groot geprint maar geeft wel een leuk effect

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-24 12:05

Ik vraag me dan stiekem af of Ohuhu dit gepromoot heeft op TikTok of hoe het anders opeens zo'n hype wordt. Wel een hele leuke hype trouwens! Dus ik volg dit topic (en probeer me zelf nog even in te houden, want ik weet hoe dat gaat met hobby's en dan wil ik meteen weer de beste en duurste spullen enzo...).

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-24 12:08

Vlekt de printer inkt bij jou niet Seven? Ik moet echt bij de lijnen vandaan blijven als ik iets wil inkleuren dat ik heb geprint.

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-24 12:14

Telpeva schreef:
Je kan op zich elk papier door laten bloeden met alcoholmarkers, het ene papier kan wel meer hebben als het andere. Ook het duurste beste markerpapier kan eraan gaan als je echt erop los gaat met blenden. Het is ook wel een deel techniek die je jezelf aanleert, zoals hoeveel blenden is noodzakelijk, tot hoe ver kan je gaan, dat is allemaal een leerproces.

Maar, er zit ook wel verschil in papier markerpapier, zoals de dikte, textuur en wel of niet ook een coating.

Dan doen ik het hoogst waarschijnlijk gewoon verkeerd. Maar moet ook zeggen heb geen idee hoe het echt moet.
Deze mevrouw deed paar strepen zetten en dan snel met een andere kleur er half over heen. Dat lukte niet. Maar er zal dan vast wel andere manier beter werken.

Seven die is leuk!!

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-24 12:52

Dat blenden heb ik ook nog niet onder de knie := Ik wil ook altijd alles in één keer perfect kunnen, dus heb expres nog niet veel filmpjes gekeken over hoe dingen moeten zodat ik ook gewoon ontspannen kan kleuren ipv continu het gevoel te hebben dingen fout te doen. Ik heb goedkope alcoholmarkers en goedkoop papier, dus verwacht ook niet het beste resultaat. Leer eigenlijk per tekening ook wel nieuwe dingen die ik leuk vind of die mooier uitpakken dan als ik iets op een andere manier doe.

Gisteren deze gekleurd en eigenlijk wel tevreden :D Ga in de toekomst wel meer leren over werken met licht/schaduw en hoe de witte gelpen gebruiken, maar dit is voor nu leuk :)
Afbeelding

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-24 12:55

Licht en schaduw zou ik ook nog wel gaaf vind om te leren. Is dat ook mogelijk met gewone stiften of kan dat ook alleen met alcohol markers.

Ik zie het met deze kleurplaten nog niet gebeuren om schaduw aan te brengen (al die kleine vakjes af en toe haha)

Afbeelding

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-24 13:03

Nee geen probleem met de inkt die uitloopt, ik kan er gewoon overheen kleuren zonder problemen.
Ik gebruik een canon inktjet printer.

Ik vind hem mooi hhilde <3

Majo
Kies je die kleuren zelf of staan die vast in deze kleurplaten?

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-24 13:14

Seven schreef:
Nee geen probleem met de inkt die uitloopt, ik kan er gewoon overheen kleuren zonder problemen.
Ik gebruik een canon inktjet printer.

Ik vind hem mooi hhilde <3

Majo
Kies je die kleuren zelf of staan die vast in deze kleurplaten?

Oh wat goed! <3
Dan heb ik hoop, ik heb namelijk ook een canon inkjet. Weet je uit je hoofd welke inkt cartridges je daarvoor gebruikt, welk merk? Ik heb de cartridges van de action omdat die lekker goedkoop is, maar die vlekt dus een beetje als je eroverheen gaat met alcohol markers.

Super schattig Hhilde! Dat is denk ik ook de beste manier, gewoon doen, plezier hebben en al gaande steeds wat leren. Kilometers maken zogezegd :D

Maj0 schaduwen nog als extra laag eroverheen doen met gewone stiften dat zou ik eerst proberen op een klad blaadje, of op een ongebruikt randje/hoekje in je boek, om te kijken hoe het papier reageert op een extra laag stift. Het kan wel eens gebeuren dat de bovenste laag van het papier dan los laat, dat is een beetje afhankelijk van het papier, van de stift, hoe snel het papier verzadigd is enzo. Ik zou het gewoon proberen als het je leuk lijkt!
Je huidige kleurplaten hebben van zichzelf al schaduwen, misschien is het bij deze ook nog niet per se nodig.

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-24 14:02

Seven de kleuren staan al vast. Ik vind het lastig om zelf de kleuren te kiezen (kom altijd bij dezelfde kleuren uit) dus gekozen voor boeken waarbij de kleuren al vast staan.

Telpeva. Ik ga eens kijken. Deze hier boven hoeft inderdaad ook niet. Deze zijn ook met alcohol markers gemaakt.
Maar deze bijv. (al lijkt het zoals ik nu kijk hier ook al wel wat te zijn. Maar denk zulke miss nog wel iets meer kan maar goed ik ben echt een leek hier in := )

Afbeelding

Edit: tekening toegevoegd _O-

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-24 14:28

Ik zie wat je bedoelt, daar zou inderdaad extra schaduw in kunnen!

Furst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-24 14:35

Hier ook gekleurd. Wel wat minder dan anders, omdat het leuk moet blijven en ik mezelf steeds vergeleek :+

Afbeelding

Afbeelding

Toch wel tevreden met die laatste eerlijk gezegd :D

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-24 14:39

Nawww, super schattig weer! Heb je de patroontjes op de deken, het katje, behang, gordijnen enz. nou ook zelf gemaakt?

Furst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-24 16:22

Ja, die heb ik zelf getekend inderdaad!

Lisette0

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-24 17:16

Die zijn echt vreselijk schattig. <3

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-24 17:27

Ik bedacht mij net nog een merk, misschien leuk voor de liefhebbers van cute. Kennen jullie het speelgoedmerk sylvanian families, daar heb je ook kleurplaten van, daarvan zag ik op google al snel voorbeelden. Heel cute imo

Die ga ik zo voor mijzelf printen om in te kleuren