[TEK] Inktober 2023

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

jeetje77

Re: [TEK] Inktober 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-23 17:45

Ik vond het leuk om mee te doen. Beetje jammer dat ik de 2e helft vd maand wat minder inspiratie kreeg vd prompts.

Wie weet tot volgend jaar. En ja ik probeer wat te blijven tekenen hoop ik

Signe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-23 03:34

@roihi Ik ook! Geweldig

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-23 13:11

Signe schreef:
Voor mij een heerlijke afsluiter.. lekker bij het vuur met warme choco..

[ [url=m/DSjj6K.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik vond heel veel werken van je tof, maar ik denk dat deze mn favoriet is van Inktober <3

Coco4life schreef:
[ [url=m/u5K0F0.jpg]Afbeelding[/url] ]
Dag 31 fire

Leuk idee, Ijslands vuur! *D Ik vond het fijn dat je uiteindelijk ook nog hebt meegedaan, Coco!

Roihi schreef:
aan iedereen die heeft meegedaan
super hoor, er zitten hele mooie werken tussen. Geeft moed en ook wel inspiratie voor volgend jaar.

Dankje! Ik hoop volgend jaar ook met jou samen de finishlijn over te gaan steken.

jeetje77 schreef:
Ik vond het leuk om mee te doen. Beetje jammer dat ik de 2e helft vd maand wat minder inspiratie kreeg vd prompts.

Wie weet tot volgend jaar. En ja ik probeer wat te blijven tekenen hoop ik

It happens.. Zeker blijven tekenen, dan komt het goed.

Ik heb gisteren nog mijn laatste tekening gemaakt. Ik heb gekozen voor een Felsteed van World of Warcraft.

Afbeelding

Niet mijn beste werk. Ik ging er eerst geen achtergrond bij maken maar ik vond het wat kaal en saai, dus toch maar gedaan. En uiteindelijk ook met aquarel potlood ingekleurd. Ik voelde hem niet helemaal, maar prima afsluiter voor de rest.

Even wat statistiek, gewoon omdat het leuk is schreef:
- Ik heb uiteindelijk 28 afzonderlijke tekeningen gemaakt waarin de 31 prompts in verwerkt zitten
- Ik heb een liefde voor eenhoorns; ze vormen 4 keer het onderwerp van de tekening. Dat is 4/28 aka 14%.
- Mijn eigen paarden spelen ook vaak de hoofdrol. Ik heb 5 Borisjes getekend, 4 Tinky's en elk 1 Zohra en Jacky.
- Qua medium heb ik vooral fine-liners gebruikt - 15 van de 28 werken.
- Enkele werken voldoen technisch gezien niet aan de norm van Inktober en zijn meer mixed-media, dat zijn er concreet 5.
- Ik hou van dieren, maar paarden spelen wel de hoofdrol. Er zaten 5 niet-paardachtigen tussen mijn tekeningen: een griffioen, een pad, een slang, een stier en een ram.
- Ik heb uiteindelijk maar 5 werken op mijn Instagram profiel gepost (de rest in stories). De meest gelikete post was het werk van dag 20: Frost met 40 likes. Ironisch genoeg is dit ook het werk waarbij ik een been ben vergeten te tekenen en werkelijk niemand had dit door buiten ikzelf (maar ook pas na een dag of 2 }:0 ). In mijn stories had ik een tie waarbij dag 13: Rise en dag 27/28/29: Beast, sparkle en massive elk 17 hartjes kregen.

Coco4life

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-23 17:49

En TS ook bedankt, want zonder jou zouden we dit topic niet gehad hebben. En de rest tot de volgende inktober of gewoon een andere keer! En nog naar @signe, ik vind jou tekeningen echt heel gaaf! Vooral ook die leuke krullen boven de hoeven en de tapirs! Bedankt voor de inspiratie!
En ook nog naar @kaatastrof, ik vind ook jou tekeningen heel leuk! Jou tekenstijl is echt leuk ook!
En naar de rest bedankt voor het meedoen jullie hebben ook allemaal leuke dingen gemaakt!

jeetje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-24 07:55

Ik zat me af te vragen of er weer een topic komt voor inktober 2024? Ik was al aan het zoeken naar de promptlist. Daar zitten wel weer wat uitdagingen tussen.

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-24 08:49

Ik wou ook weer meedoen, maar vond de promptlist van dit jaar teleurstellend :o Veel synoniemen. En moeilijk te adapteren naar mijn thema.

Afbeelding

jeetje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-24 10:04

Nou dat dus idd.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-24 10:24

Hmm, een backpacker op een nomadic hike (of is het een roaming expedition?), met binoculars om dingen te discover en een camera om z'n nek, boots aan, sun laag aan de horizon, camp aan het opzetten, aan het einde van een road, op een ridge, uiteraard ergens remote, maar wel met een opvallend landmark, rhinoceros en olifant (jumbo) ergens in de verte. Een passport, guidebook, wat snacks, half-ingevulde landkaart (uncharted), GPS-navigator, een violin en een journal liggen op een roestig veldbed (rust - in 2 betekenissen), auto iets verder weg geparkeerd (drive)

Mwoah, zo heb je in 1 dag al meer dan de helft van de prompts :))
Wat zeg ik, driekwart.

_roodvos_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-24 10:52

Ibbel schreef:
Hmm, een backpacker op een nomadic hike (of is het een roaming expedition?), met binoculars om dingen te discover en een camera om z'n nek, boots aan, sun laag aan de horizon, camp aan het opzetten, aan het einde van een road, op een ridge, uiteraard ergens remote, maar wel met een opvallend landmark, rhinoceros en olifant (jumbo) ergens in de verte. Een passport, guidebook, wat snacks, half-ingevulde landkaart (uncharted), GPS-navigator, een violin en een journal liggen op een roestig veldbed (rust - in 2 betekenissen), auto iets verder weg geparkeerd (drive)

Mwoah, zo heb je in 1 dag al meer dan de helft van de prompts :))
Wat zeg ik, driekwart.

Dit vraagt het er wel om om gewoon alle prompts in één grote tekening te verwerken en daar elke dag een stukje van te tekenen.

Ik twijfel wat; Ik wil mezelf weer meer aan het tekenen krijgen en daar is inktober altijd wel leuk voor, en ik heb ook dit keer zowaar een keer tijd in oktober wat de afgelopen paar jaar niet zo is geweest. Maar de promptlijst is inderdaad wel wat eentonig en heeft ook wel een thema wat er wel heel dik bovenop ligt. (maargoed, misschien alsnog wel leuk, het leent zich wel goed voor een reisverhaal door de hele maand heen en wat dat betreft ligt het me wel)
En dan moet er wel een topic zijn met nog wat deelnemers, dat is de helft van de lol :P

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-24 11:23

Ik heb geen hoop tijd, maar dat was vorig jaar eigenlijk ook zo. Maar er is wel veel in beweging sinds dan dus ik twijfel. Misschien doe ik gewoon niet elke dag, of combineer ik prompts zoals ik vorig jaar heb gedaan. Dat scheelt al een hoop.

https://www.instagram.com/p/C_Xkp0xsIcf ... R3czZwbA==
Deze vond ik wel erg tof.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-24 11:23

Maak er een grungy backpacker van, en dan nog ergens een exotic scarecrow, en maak er een elephant trek van, en volgens mij heb ik ze dan allemaal :+

BarbaravdW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-24 19:54

Oh ik wil ook weer meedoen!

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-24 20:05

Ik wil ook meedoen. Maar zonder prompts.

Veriye

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-24 20:07

Diegene, die de prompts heeft geschreven was zeker weten camperen :+
Ik wou dit jaar voor het eerst meedoen..maar nu twijfel is :+

_roodvos_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-24 22:56

Klinkt alsof er in ieder geval best een topic mag komen :D

Veriye: er zijn ook altijd een hoop alternatieve promptlists, misschien dat je daar wat vindt wat je beter bevalt?

Veriye

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-24 01:44

Dan ga ik even neuzen, dankje voor de tip!

Coco4life

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-24 17:10

Hey, hey, is er al een nieuw topic? Want het is weer bijna tijd

Coco4life

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-24 08:59