Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
henny_w schreef:Helaas had ik 1,5 jr. al een groot deel van de lucht een kleur gegeven in grotendeels rood en heb daar ook spijt van maar goed dat rood is nog wel aardig weer weg te poetsen met een andere kleur er overheen. Maar ik weet nog niet goed wat en teveel lagen gaat nou eenmaal niet met mi teint. Ik zal straks een foto maken van hoe het er nu uitziet. De tekening van de Laplanduil is trouwens 55 x 65 cm.
Jis_ schreef:Leuk Toverbal!Een aanmoediging van mij.
henny_w schreef:Helaas had ik 1,5 jr. al een groot deel van de lucht een kleur gegeven in grotendeels rood en heb daar ook spijt van maar goed dat rood is nog wel aardig weer weg te poetsen met een andere kleur er overheen. Maar ik weet nog niet goed wat en teveel lagen gaat nou eenmaal niet met mi teint. Ik zal straks een foto maken van hoe het er nu uitziet. De tekening van de Laplanduil is trouwens 55 x 65 cm.
Ah ja natuurlijk deze foto is voor je begon met achtergrond, dat krijg je niet zo weer weg met pastel. Ben wel benieuwd hoe het er nu uit ziet.
ElineR schreef:Aahh Panpastels, heet dat zo. Ze zijn inderdaad goed duur
. Maar het ziet er zo bevredigend uit.
Weet je hoe die Facebook groep heet Nena?
Welkom Fnanne en horsiegek!
Seven, ben heel benieuwd! Het is ook altijd leuk als je de dieren die je tekent persoonlijk kent.
Had even een uitstel momentje aangezien dit op mi teintes is en ik van de week dus pastelmat heb ontdekt. Ik was bijna in staat om op nieuw te beginnen op pastelmat. Maar goed, hij is eindelijk af. De jongen komt bij het squash centrum waar ik werk en het is een cadeautje voor zijn vriendin haar verjaardag.
Ik heb hem net langs gebracht zodat hij hem op tijd binnen had en ben op de terugweg mijn anonieme ov kaart met €37 kwijtgeraakt. Volgende keer verstuur ik wel
.
Overigens de eerste keer dat ik mensen heb getekend dus tips zijn welkom! Het is a3.
[ [url=m/pLcS3a.jpg]Afbeelding[/url] ]
Selina schreef:Het is wel een beetje dat meerdere mensen - waaronder ik - deze challenge (wat eigenlijk niet eens meer een echte challenge is) al jaren doen. Ik kan nog wel wat tekeningen uit het eerste topic halen van mezelf, die zijn vreselijkMoet zeggen dat ik zelf eerst wel snelle schetsen deelde, maar nu voornamelijk de grotere tekeningen. Juist leuk toch om je werk te delen en dan aan het eind van het jaar zien dat je vooruit bent gegaan. Ik kan weer niet cartoon tekenen, probeer het iedere keer, maar kan er gewoon niks mee
Edit, mijn eerste werken uit 2016:
[ Afbeelding ]
Balou_k schreef:Selina dat geeft hoop!
Het is allemaal op A5 papier.
Materiaal van de Lidl.
Kleine korte werkjes.
[ [url=m/IzLm5L.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/FpED07.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/fm3o3o.jpg]Afbeelding[/url] ]
kallipooh schreef:Hallo! Ik kom even binnenvallen om m'n nieuwste project te laten zien. Dit wordt hopelijk de eerste creature card uit een reeks. Ik wil ook nog een illustratie in kleur maken, daar ben ik gisteren mee begonnen. Ik vind het best spannend, het is toch wat buiten m'n comfortzone, maar ook heel leuk. Als kind maakte ik al boekjes over spreuken magische wezens (als echte Harry Potter-fan)![]()
Het kan zijn dat ik er nog het een en ander aan verander:
[ [url=m/MTmiy3.jpg]Afbeelding[/url] ]
De tekeningen zijn met balpen op papier gemaakt en ingescand. De achtergrond heb ik in Procreate op de iPad gemaakt, daar heb ik dan de schetsen overheen geplaatst (met de overvloeimodus op Multiply). De lay-out heb ik verder afgewerkt in Photoshop.
Ik doe straks even een reactieronde!
henny_w schreef:[ [url=m/CM8ycA.jpg]Afbeelding[/url] ]
Dit is die Laplanduil en het wordt echt het allerlaatste wat ik op mi teints maak.
Ik wilde er een zonsopgang als achtergrond op zetten. Zo'n mooie rode lucht. Afgewisseld met blauwe strepen. Eerder heb ik al een stuk rood ingekleurd maar was er zo niet tevreden over dat deze tekening nog steeds op de ezel staat zonder dat ik het afmaak.
[ [url=m/on79VI.jpg]Afbeelding[/url] ]
Dit is de originele foto.
henny_w schreef:[ [url=m/6U7t9c.jpg]Afbeelding[/url] ]
Zo is ie nu. Ik had de binnenzijde van de grote veren eerder ook al meer opgelicht. Maar bedacht toen, ik ga eerst de achtergrond doen en dan de rest van de uil zodat ik de uiteinden van de veren over de achtergrond kan tekenen, zodat de veren 'zachte' randen krijgen.
Het idee is om met blauw of grijs het rood af te zwakken zodat er alleen een rode gloed hier en daar naar voren komt. Ik heb in de loop der tijd zoveel foto's gemaakt van de zonsopgangDie kan mega verschillen van heel rood tot oranje streepjes erbij door en heel donkerblauw erbij of juist lichtblauwe stukken ertussen. Eigenlijk kan je dat nooit fout doen
Seven schreef:Eline
Ziet er goed uit, er is wel iets wat me aan de jongen off lijkt maar wat het precies is.
Kom maar doot met het lelijke werk schemerdier ben benieuwd![]()
Selina
Zo leuk om terug te kijken, heb ik laatst bij mn eigen werk ook gedaan leuk om terug te kijken.
Kallipoohheel mooi, als fantasy liefhebber vind ik dit erg mooi
Henny w
Wauw wauw wauw ziet er echt geweldig uit, wat een prachtige foto. Zoiets wil ik ook nog graag tekenen, maar goede foto's vinden is altijd lastig.
Balouk
Mooie doodles
Zeer benieuwd naar je Picasso, jis
Welkom Krugger
Heftig met het rode henny w
Maar ergens pakt het me daardoor wel, ik denk nu gelijk aan een bos brand waar aan hij probeert te ontsnappen. Niet helemaal wat je wou maar daar kun je zeker op voortborduren denk ik![]()
Deze dames liggen weer op mn tafel zal er toch ooit een eind aan moeten breien dus aan de hals begonnen van linker dier en daarna ook stukje van rechts.
[ [url=m/dA15xJ.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/3bpmPI.jpg]Afbeelding[/url] ]
Nu dus eerst de hals van paard rechts en poeh wat heb ik een hekel aan zo'n groot vlak tekenen
Verder ben ik naar de PanPastel gesprekken aangestoken en heb me zelf de 80 stuks set kado gedaan. Ik had nog een mooie korting bij een webshop dus durfde ik dat wel te doen![]()
Geen smoesjes meer om achtergronden te oefenen
Napie schreef:Vandaag de ragdoll verpakt en verzonden. Ik ben benieuwd naar de reactie van mijn broer. Het is fijn om wat te geven maar ook best moeilijk om een tekening de deur uit te doen.
Ik had nog een stukje pastelmat over en wou eens iets anders als dieren. Begonnen met een stilleven. Het wordt eerst een appel en druiven. Daarna ga ik verder bedenken wat ik toe ga voegen.
[ [url=m/0LbYUT.jpg]Afbeelding[/url] ]
henny_w schreef:[ [url=m/6U7t9c.jpg]Afbeelding[/url] ]
Zo is ie nu. Ik had de binnenzijde van de grote veren eerder ook al meer opgelicht. Maar bedacht toen, ik ga eerst de achtergrond doen en dan de rest van de uil zodat ik de uiteinden van de veren over de achtergrond kan tekenen, zodat de veren 'zachte' randen krijgen.
Het idee is om met blauw of grijs het rood af te zwakken zodat er alleen een rode gloed hier en daar naar voren komt. Ik heb in de loop der tijd zoveel foto's gemaakt van de zonsopgangDie kan mega verschillen van heel rood tot oranje streepjes erbij door en heel donkerblauw erbij of juist lichtblauwe stukken ertussen. Eigenlijk kan je dat nooit fout doen
Jis_ schreef:henny_w schreef:[ [url=m/6U7t9c.jpg]Afbeelding[/url] ]
Je had zelf wat anders in je hoofd maar ik vind dit wel heel erg gaaf! Dat stukje diep rood vind ik juist helemaal top!Zou strak om de vogel niet zoveel meer werken. Blauw nog een beetje doortrekken als dat kan, nog wat oranje misschien. Dat gaat sowieso helemaal goed komen. En een realistische achtergrond hoeft niet natuurlijk.