[CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2021

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 12:07

Ik overweeg hier ook mee te doen.
Mijn persoonlijke doel is verder gaan met de aquarel missie waar zo'n jaar geleden mee begonnen ben.
Op nieuwjaarsdag twee dingetjes gemaakt, zal ze later vandaag eens posten.

Jis_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-21 12:20

Gezellig Kugger!

Leuk om te zien Selina.

Dat onderste mensenoog vind ik heel heel sterk Balou! :j Leuk bedacht die roos op het lijf en de vogel vind ik ook erg goed gelukt. Het creepy figuurtje daarnaast ook gaaf.

Jaloers op jouw fantasievolle hersenen kallipooh en dan ook nog eens die perfecte uitwerking daarvan, geweldig! <3

Wauw henny! Ik zou hem gewoon geen achtergrond geven, echt zonde als je deze zo laat liggen hoor, echt prachtig.

kallipooh

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 12:32

Pagina 1

Solleke_Noah: Ik dacht dat dat houten bordje van Seven was, maar jij bent het! Prachtig hoor.

E4D: Leerzaam, die kleurencirkels. Ik heb een heel mooi boek van James Gurney over kleuren, tijd dat ik daar eens in duik om wat kennis op te doen. Je ijsvogelstudie is heel levendig, knap!

Pagina 2

Selina: Je arend ziet er al super uit, ik vond het ook leuk om je timelapsevideo te zien. Ik ben benieuwd naar het resultaat. De basislagen zien er al super uit. En op pagina 3 zie ik dat ie af is, mooi! <3

Vivawiek: Mooi paard, ik vind dat monochrome kleurenpalet heel sereen. En ik ben grote fan van cirkels, dus versie 2 vind ik helemaal top!

Seven: Je gaat alweer als een speer, de honden zijn prachtig. Wat een treffende blik.

ElineR: Veelbelovend begin, die goldie! Succes met je tekening per maand, je kunt het!

Pagina 3

San: Je panter is ingelijst helemaal een prachtig kunstwerk. Mooie keuze van passe-partout.

Napie: Die ogen zijn zó mooi! Ik vind de gloed om de kat heen ook echt iets toevoegen.

Pagina 4

Eva: Dat veulen is zo lief, en wat een prachtige, zachte afwerking. Ik ben fan!

Nenah: Ik vind je werk echt geweldig en volg je ook op IG. Prachtige tekeningen! Leuk dat je viraal bent gegaan op Tiktok.

Huricane: Zwart is inderdaad lastig, maar je doet het goed. Misschien nog wat meer blauw? Mooi hoor.

Culaccino: Wat leuk, die appeltjes heb je goed neergezet!

Pagina 5

ElineR: Knap portret, dat doe ik je echt niet na. Mooi gedaan!

Balou_K: Toffe schetsen, heel expressief. Vooral die voorlaatste (boven het vogeltje) vind ik heel pakkend.

Henny_w: Die blik! Die veertjes! Mooi <3

Bedankt Jis, wat een mooi compliment <3

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 12:39

Kallipooh: Ik vind het zo knap dat je niet alleen een dier kan bedenken, maar deze ook kan tekenen, dan nog een verhaal erbij en het dan nog mooi laten samenkomen.

Balou: Nou, als dat al lelijk is ga ik zelf wel even weg uit dit topic :')

Henny: Wow, wat een mooie tekening zo. Dat gepriegel bij de kop ook. Zonder achtergrond vind ik hem ook heel mooi.

henny_w

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 13:51

Helaas had ik 1,5 jr. al een groot deel van de lucht een kleur gegeven in grotendeels rood en heb daar ook spijt van maar goed dat rood is nog wel aardig weer weg te poetsen met een andere kleur er overheen. Maar ik weet nog niet goed wat en teveel lagen gaat nou eenmaal niet met mi teint. Ik zal straks een foto maken van hoe het er nu uitziet. De tekening van de Laplanduil is trouwens 55 x 65 cm.

Hoodie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 14:12

Wat een mooie werken komen er toch weer voorbij <3
Misschien toch maar een keer meedoen/volgen/proberen bij te houden.. in hoeverre dat gaat lukken zie ik wel maar een bericht plaatsen is al de eerste stap B-)

Eerst even settelen op mijn nieuwe plekje en dan hoop ik in februari mee te kunnen doen.. tot die tijd stilletjes mee genieten

Jis_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-21 14:26

Leuk Toverbal! *\o/* Een aanmoediging van mij. :D

henny_w schreef:
Helaas had ik 1,5 jr. al een groot deel van de lucht een kleur gegeven in grotendeels rood en heb daar ook spijt van maar goed dat rood is nog wel aardig weer weg te poetsen met een andere kleur er overheen. Maar ik weet nog niet goed wat en teveel lagen gaat nou eenmaal niet met mi teint. Ik zal straks een foto maken van hoe het er nu uitziet. De tekening van de Laplanduil is trouwens 55 x 65 cm.

Ah ja natuurlijk deze foto is voor je begon met achtergrond, dat krijg je niet zo weer weg met pastel. Ben wel benieuwd hoe het er nu uit ziet.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 16:58

Ik wil eigenlijk ook wel mee doen dit jaar. Feedback krijgen motiveert toch wel... :j
Mijn doel is eigenlijk om gewoon dagelijks te tekenen en met verschillende mediums.. momenteel ben ik nog eens met kleurpotlood bezig. Kleurpotlood en ik hebben een wat moeizame communicatie. :=
Dit is ook ineens even mijn stipje en ik probeer straks of morgen bij te lezen. :j
Zag al een paar veelbelovende werken voorbij komen!

henny_w

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 18:35

Jis_ schreef:
Leuk Toverbal! *\o/* Een aanmoediging van mij. :D

henny_w schreef:

Ah ja natuurlijk deze foto is voor je begon met achtergrond, dat krijg je niet zo weer weg met pastel. Ben wel benieuwd hoe het er nu uit ziet.

Afbeelding

Zo is ie nu. Ik had de binnenzijde van de grote veren eerder ook al meer opgelicht. Maar bedacht toen, ik ga eerst de achtergrond doen en dan de rest van de uil zodat ik de uiteinden van de veren over de achtergrond kan tekenen, zodat de veren 'zachte' randen krijgen.
Het idee is om met blauw of grijs het rood af te zwakken zodat er alleen een rode gloed hier en daar naar voren komt. Ik heb in de loop der tijd zoveel foto's gemaakt van de zonsopgang :-) Die kan mega verschillen van heel rood tot oranje streepjes erbij door en heel donkerblauw erbij of juist lichtblauwe stukken ertussen. Eigenlijk kan je dat nooit fout doen :D

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 19:24

Eline
Ziet er goed uit, er is wel iets wat me aan de jongen off lijkt maar wat het precies is.

Kom maar doot met het lelijke werk schemerdier ben benieuwd :D

Selina
Zo leuk om terug te kijken, heb ik laatst bij mn eigen werk ook gedaan leuk om terug te kijken.

Kallipooh
<3 heel mooi, als fantasy liefhebber vind ik dit erg mooi

Henny w
Wauw wauw wauw ziet er echt geweldig uit, wat een prachtige foto. Zoiets wil ik ook nog graag tekenen, maar goede foto's vinden is altijd lastig.

Balouk
Mooie doodles

Zeer benieuwd naar je Picasso, jis

Welkom Krugger

Heftig met het rode henny w
Maar ergens pakt het me daardoor wel, ik denk nu gelijk aan een bos brand waar aan hij probeert te ontsnappen. Niet helemaal wat je wou maar daar kun je zeker op voortborduren denk ik :D

Deze dames liggen weer op mn tafel zal er toch ooit een eind aan moeten breien dus aan de hals begonnen van linker dier en daarna ook stukje van rechts.

Afbeelding

Afbeelding

Nu dus eerst de hals van paard rechts en poeh wat heb ik een hekel aan zo'n groot vlak tekenen :=

Verder ben ik naar de PanPastel gesprekken aangestoken en heb me zelf de 80 stuks set kado gedaan. Ik had nog een mooie korting bij een webshop dus durfde ik dat wel te doen :D
Geen smoesjes meer om achtergronden te oefenen :j

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 19:30

Jeetje, 80, jij doet het meteen goed _O-

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 19:34

Ja *\o/* ik heb al twee setjes van 5 maar kon nergens een setje vinden van de kleuren die ik wou kwa kleuren en dan was het goedkoper de gehele set te kopen met de korting :D en nu kan ik er een leven tegen aan.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 20:22

Vandaag de ragdoll verpakt en verzonden. Ik ben benieuwd naar de reactie van mijn broer. Het is fijn om wat te geven maar ook best moeilijk om een tekening de deur uit te doen.
Ik had nog een stukje pastelmat over en wou eens iets anders als dieren. Begonnen met een stilleven. Het wordt eerst een appel en druiven. Daarna ga ik verder bedenken wat ik toe ga voegen.
Afbeelding

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 21:01

ElineR schreef:
Aahh Panpastels, heet dat zo :D. Ze zijn inderdaad goed duur :'). Maar het ziet er zo bevredigend uit.
Weet je hoe die Facebook groep heet Nena?

Welkom Fnanne en horsiegek!

Seven, ben heel benieuwd! Het is ook altijd leuk als je de dieren die je tekent persoonlijk kent :D.

Had even een uitstel momentje aangezien dit op mi teintes is en ik van de week dus pastelmat heb ontdekt. Ik was bijna in staat om op nieuw te beginnen op pastelmat :'). Maar goed, hij is eindelijk af. De jongen komt bij het squash centrum waar ik werk en het is een cadeautje voor zijn vriendin haar verjaardag.
Ik heb hem net langs gebracht zodat hij hem op tijd binnen had en ben op de terugweg mijn anonieme ov kaart met €37 kwijtgeraakt :'). Volgende keer verstuur ik wel :').
Overigens de eerste keer dat ik mensen heb getekend dus tips zijn welkom! Het is a3.

[ [url=m/pLcS3a.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ja wow, knap werk voor een eerste keer +:)+ !

Selina schreef:
Het is wel een beetje dat meerdere mensen - waaronder ik - deze challenge (wat eigenlijk niet eens meer een echte challenge is) al jaren doen. Ik kan nog wel wat tekeningen uit het eerste topic halen van mezelf, die zijn vreselijk :') Moet zeggen dat ik zelf eerst wel snelle schetsen deelde, maar nu voornamelijk de grotere tekeningen. Juist leuk toch om je werk te delen en dan aan het eind van het jaar zien dat je vooruit bent gegaan. Ik kan weer niet cartoon tekenen, probeer het iedere keer, maar kan er gewoon niks mee :')

Edit, mijn eerste werken uit 2016:
[ Afbeelding ]

Wat leuk zo'n overzicht :D ! Ik ben geloof ik in 2018/2019 deel gaan nemen aan dit topic, om uit mijn tekenafgrond te komen.

Balou_k schreef:
Selina dat geeft hoop!

Het is allemaal op A5 papier.
Materiaal van de Lidl.
Kleine korte werkjes.

[ [url=m/IzLm5L.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/FpED07.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/fm3o3o.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mooi :j. Goed om te zien dat je iig zwart echt zwart durft te maken. Contrast ben ik dol op.

kallipooh schreef:
Hallo! Ik kom even binnenvallen om m'n nieuwste project te laten zien. Dit wordt hopelijk de eerste creature card uit een reeks. Ik wil ook nog een illustratie in kleur maken, daar ben ik gisteren mee begonnen. Ik vind het best spannend, het is toch wat buiten m'n comfortzone, maar ook heel leuk. Als kind maakte ik al boekjes over spreuken magische wezens (als echte Harry Potter-fan) :D

Het kan zijn dat ik er nog het een en ander aan verander:
[ [url=m/MTmiy3.jpg]Afbeelding[/url] ]

De tekeningen zijn met balpen op papier gemaakt en ingescand. De achtergrond heb ik in Procreate op de iPad gemaakt, daar heb ik dan de schetsen overheen geplaatst (met de overvloeimodus op Multiply). De lay-out heb ik verder afgewerkt in Photoshop.

Ik doe straks even een reactieronde!

Ja nee jezus <3. Je kan zo bij J.K. Rowling aanschuiven :)). Echt geweldig, dit _O_.

En bedankt voor je compliment :*.

henny_w schreef:
[ [url=m/CM8ycA.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dit is die Laplanduil en het wordt echt het allerlaatste wat ik op mi teints maak.

Ik wilde er een zonsopgang als achtergrond op zetten. Zo'n mooie rode lucht. Afgewisseld met blauwe strepen. Eerder heb ik al een stuk rood ingekleurd maar was er zo niet tevreden over dat deze tekening nog steeds op de ezel staat zonder dat ik het afmaak.

[ [url=m/on79VI.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dit is de originele foto.

Prachtig <3.

henny_w schreef:
[ [url=m/6U7t9c.jpg]Afbeelding[/url] ]

Zo is ie nu. Ik had de binnenzijde van de grote veren eerder ook al meer opgelicht. Maar bedacht toen, ik ga eerst de achtergrond doen en dan de rest van de uil zodat ik de uiteinden van de veren over de achtergrond kan tekenen, zodat de veren 'zachte' randen krijgen.
Het idee is om met blauw of grijs het rood af te zwakken zodat er alleen een rode gloed hier en daar naar voren komt. Ik heb in de loop der tijd zoveel foto's gemaakt van de zonsopgang :-) Die kan mega verschillen van heel rood tot oranje streepjes erbij door en heel donkerblauw erbij of juist lichtblauwe stukken ertussen. Eigenlijk kan je dat nooit fout doen :D

Oeh, benieuwd hoe dat gaat worden, ik snap je idee en zou zelf idd toch met blauw wat afzwakken, hoewel een lucht die in de fik lijkt te staan ook wel heel mooi is... Lastig :P.

Seven schreef:
Eline
Ziet er goed uit, er is wel iets wat me aan de jongen off lijkt maar wat het precies is.

Kom maar doot met het lelijke werk schemerdier ben benieuwd :D

Selina
Zo leuk om terug te kijken, heb ik laatst bij mn eigen werk ook gedaan leuk om terug te kijken.

Kallipooh
<3 heel mooi, als fantasy liefhebber vind ik dit erg mooi

Henny w
Wauw wauw wauw ziet er echt geweldig uit, wat een prachtige foto. Zoiets wil ik ook nog graag tekenen, maar goede foto's vinden is altijd lastig.

Balouk
Mooie doodles

Zeer benieuwd naar je Picasso, jis

Welkom Krugger

Heftig met het rode henny w
Maar ergens pakt het me daardoor wel, ik denk nu gelijk aan een bos brand waar aan hij probeert te ontsnappen. Niet helemaal wat je wou maar daar kun je zeker op voortborduren denk ik :D

Deze dames liggen weer op mn tafel zal er toch ooit een eind aan moeten breien dus aan de hals begonnen van linker dier en daarna ook stukje van rechts.

[ [url=m/dA15xJ.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/3bpmPI.jpg]Afbeelding[/url] ]

Nu dus eerst de hals van paard rechts en poeh wat heb ik een hekel aan zo'n groot vlak tekenen :=

Verder ben ik naar de PanPastel gesprekken aangestoken en heb me zelf de 80 stuks set kado gedaan. Ik had nog een mooie korting bij een webshop dus durfde ik dat wel te doen :D
Geen smoesjes meer om achtergronden te oefenen :j

Mooi worden ze :D.

En 80 stuks, amai _O-.

Napie schreef:
Vandaag de ragdoll verpakt en verzonden. Ik ben benieuwd naar de reactie van mijn broer. Het is fijn om wat te geven maar ook best moeilijk om een tekening de deur uit te doen.
Ik had nog een stukje pastelmat over en wou eens iets anders als dieren. Begonnen met een stilleven. Het wordt eerst een appel en druiven. Daarna ga ik verder bedenken wat ik toe ga voegen.
[ [url=m/0LbYUT.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mooi gedaan :j.

En welkom nieuwelingen *\o/*!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 21:03

Afbeelding

Zojuist begonnen met de flamingo :D. A4 formaat, toverstokjes. In dit stukje zit ruim een uur werk en 't is ongeveer 5 cm doorsnede :)).

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 21:29

Het houd je zo wel even zoet dus

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 21:41

Zoveel respect voor je geduld.
Knap gemaakt die appel

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 22:20

Napie schreef:
Het houd je zo wel even zoet dus

Dat is de bedoeling :D.

SIEMxFUNNY schreef:
Zoveel respect voor je geduld.
Knap gemaakt die appel

Mwa, de tijd lijkt sneller te gaan als ik bezig ben :P.

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 22:22

Knappe werken allemaal, die uil, wauw!

Feanyth

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 22:34

Laat hier gewoon even een stipje achter.... Want wauw! Wat een prachtige werken maken jullie!

Jis_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-21 22:44

henny_w schreef:

Je had zelf wat anders in je hoofd maar ik vind dit wel heel erg gaaf! Dat stukje diep rood vind ik juist helemaal top! <3 Zou strak om de vogel niet zoveel meer werken. Blauw nog een beetje doortrekken als dat kan, nog wat oranje misschien. Dat gaat sowieso helemaal goed komen. En een realistische achtergrond hoeft niet natuurlijk.

Geweldig gelukt je appel en die druppels Napie!

Prachtig wordt het Seven, mooi die opbouw. :j 80 stuks nice! :D

Ik ga hard heb hem morgen af.

Daar istie dan San, leuk leuk :D heel benieuwd, ziet er al veelbelovend uit.

Leuk Ayasha!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 07:30

Dank je, Jis :D. Ik heb helemaal zin in de oranje/roze kleur. Maar straks eerst werken, vanavond weer verder werken.

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 10:24

Dank je wel iedereen voor de lieve en leuke reacties op mijn veulen tekening!

Wat het vloeken op mi teintes betreft... ik heb het gisteren en eergisteren nog een keer geprobeerd maar het is in de kliko beland en de schetsboeken (ik had twee nog zgan) erbij. Wat ben ik klaar met dat papier zeg!

Seven je honden dubbelportret is mooi, ik mis alleen wat diepte in de snuit van de rechterhond, maar dat is echt zeuren.

Culaccino wat een mooie opdracht, een geboortekaartje! Je tekening voor de 7-jarige is ook gaaf! Vooral tekenen en niet meer stoppen.

ElineR, erg knap, ik vind mensen het moeilijkste dat er is, misschien omdat het nóg nauwer komt dan dieren. Maar wat zuur van je OV-kaart, superbalen.

Balou-k, lekker meedoen hier, is leuk. Wat jij doet kan ik weer niet zo goed, uit de vrije hand schetsen en voor alles geldt toch oefening baart kunst? Ik word vooral naar je paardenoog getrokken.

Kallipooh, wat jij doet is zó gaaf! Ik zou me daar helemaal in kunnen verliezen, in het lezen van je kunstels dan he, het maken kan ik niet. Ik ben dan ook wel een behoorlijke fantasyfan.

Henny-w wat een prachtige uil en de pose is ook fantastisch. Gewoon afmaken, nooit meer aan mi-teintes denken maar deze verdient het echt om afgemaakt te worden.

Seven kom maar door met die dames van je, wordt mooi! En 80 pan pastels nondeju zoals we dat hier zeggen, dat is nogal wat hahaha. Ik heb besloten dat ik me voorlopig bij het krijt houd voor de achtergronden, ik heb nog genoeg en in combinatie met de sponsjes en paletmesachtige uitsmeerders gaat dat eigenlijk prima. Ik heb mijn zinnen meer gezet op de grootste set pastelpotloden van caran d'ache... even sparen nog maar die kleuren zijn zo mooi !

Napie, erg benieuwd naar de reactie van je broer op zijn kat, ik vond 'm prachtig. Je appel is ook heel gaaf! Een stilleven lijkt me ook leuk om te maken. Benieuwd naar je voortgang.

San het begin is al gaaf. Ik ben gisteren begonnen ook eens iets op te zetten en te werken op jouw manier, gewoon ergens beginnen en stukje bij beetje uitbreiden zonder schets. Ik ben alleen wat veiliger begonnen met een pioenroos hahaha.

Fnanne, Horsiegek, __toverbal, Ayasha en iedereen die ik vergeten ben, ik kijk uit naar jullie werken, inspiratie en tips en tops.

henny_w

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 11:19

Jis_ schreef:
henny_w schreef:

Je had zelf wat anders in je hoofd maar ik vind dit wel heel erg gaaf! Dat stukje diep rood vind ik juist helemaal top! <3 Zou strak om de vogel niet zoveel meer werken. Blauw nog een beetje doortrekken als dat kan, nog wat oranje misschien. Dat gaat sowieso helemaal goed komen. En een realistische achtergrond hoeft niet natuurlijk.

Okeej .. dank je voor je tip en peptalk :D Ik ga het proberen :)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 11:27

Zo even twee vensters naast elkaar open. :+
Pagina 1:

Solleke_Noah ik vind die pyrografie zo boeiend om te zien! Super gedetailleerd ook! En oma ziet er zo happy en trots uit. :+:

E4D je vraag kan ik niet beantwoorden. Ik heb nog nooit met gouache gewerkt. Maar vind je snelle werkjes wel wat hebben eigenlijk.

Verder hier nog eentje die zelden tot nooit achtergronden maakt. Ik verpest het altijd met de achtergrond. :=

Pagina 2:

Selina mooi begin al, die arend, is dat via realisme in portret dat je deze doet of?
Manlief heeft het hoofdschudden hier op gegeven trouwens. Hij is omwille van zijn rug zes 4 maanden thuis geweest en heeft me dus bezig gezien. En nu heeft ie besloten dat ik een tekenkamer moet krijgen in het huis. <3

vikawiek Versie 1 trekt mij het meeste aan, maar ik houd van harmonie. :) Het geheel is wat rustiger en dat past gewoon erg mooi bij de de tekening.

seven Jouw tekenen is gewoon niet van deze wereld. _O- Heb het vorige topic stilletjes gevolgd. En oa jij, eva1969 en Jis tekenen altijd dusdanig goed dat ik steeds dacht "dat red ik nooit. Die kwaliteit! :oo"

ElineR veelbelovend begin al! Ik heb hier een testvel pastelmat liggen. :) Heb hem gekregen bij een bestelling. Ben bang als ik er op ga werken dat ik dan ook pastelmat ga willen. :')

Pagina 3

Seven De honden ontwikkelen niet anders dan ik verwacht had! :D Erg mooi weer! Nog best een moeilijke kleur om goed neer te zetten, die rechtste denk ik? Vaak hebben ze een soort grijs-beige vacht.

Selina mooie tussenstap. :j Je kan ook geen blauw maken met je andere kleuren?
Nevermind, kom nu je werk tegen nu het klaar is en hij is perfect zo! :D
Heel veel uitdrukking in het oog ook! Knap gedaan hoor!

San Jouw panter heb ik in het topic gevolgd. Erg mooi geworden. :j Die gouden lijst past er pachtig bij!

Napie Pfoeh! Mooie details! Ik vind katten zo moeilijk om te tekenen! Dus vind dit echt heel erg knap gedaan! Mooi structuur gebracht in die lichte vacht! Dat is nog best moeilijk!

eva1969 Knap veulen! Ik krijg de neiging om hem te willen strelen!

nenahdm moeilijke pose! En dat oor! Mooie details! Mooi kleurgebruik en vind je keuze van achtergrondkleur prachtig passen.
De grafiet (?) chihuahua is ook prachtig zeg! Hij komt echt uit het papier.

huricane nog eentje die katten op papier krijgt! Vind het mooi hoe je ziet dat het drie verschillende katten zijn ondanks dat ze alle drie zwart zijn!

culaccino Nog een bekend gezicht. :D En een bekende stijl! Heerlijk! Zou dit type werk zo op hangen!

Pagina 5

ElineR Mooi resultaat voor de 1e keer mensen! En zeker in kleur! Ik doe het je in zwart/wit niet eens na! Ik ga je dus ook helaas echt geen tips kunnen geven. Maar vind het een hele goede eerste poging!
:(:) voor je OV kaart. :(:)

selina Leuk dat overzicht! Dat geeft de burger moed! :D

Balou_k Volgens mij heb jij ook een paar keer in het inktober topid gepost? Niks om je voor te schamen hoor, vind je een erg mooie stijl hebben. Ik zou die ook vooral iet te veel verloren laten gaan. Vooral het paard vind ik echt al erg mooi! Trok meteen mijn aandacht. :)
Het meisje met de bloem heb je de roos heel erg mooi neer gezet. Net genoeg detail om het tot leven te brengen! Je hebt een beetje die "less is more" tekenstijl en dat vind ik zó mooi om te zien! De volgende foto vind ik de vogel prachtig! :)

kallipooh kennen we ook. :D Mooi werk weer! Kijk er al naar uit om meer werk van jou te zien hier!

henny_w Weet niet of je het wil horen maar vind de uil eigenlijk al prachtig op zichzelf. Meer heeft ie niet eens nodig IMO.
Zonsondergangen kan je in wezen weinig mis mee doen. Er zijn zoveel verschillende kleuren in zonsondergangen.. :)
Ah, zie nu het resultaat op de volgende pagina. Je zou met een rozig oranje nog iets meer contrast in je zonsondergang kunnen brengen. :) Maar dan wordt het ook wel drukker gok ik.

Pagina 6

Seven ga je weer. :') Mijn reacties op jou gaan snel saai worden denk ik. :o En jij hebt ook goed geshopt! :')

Napie jee die appel! Veel details. Sterk neer gezet! Mooi kleurgebruik. :j Juist zulke dingen die iedereen kent zijn moeilijk om goed neer te zetten. Dus knap gedaan!

_San87_ Oei, jouw flamingo doet mij als een dwaas voelen met mijn kleurpotloden resultaat. :')

Ik heb dit jaar al wat inkt-werk gemaakt. Ben een beetje into geometrisch gerold dit jaar. Maar meer als achtergrond zeg maar. :+
En ben gaan klooien met mijn kleurpotloden. Als ik met een nieuw medium ga klooien dan teken ik altijd vosjes. Dus ook dit is een vosje. :+

Afbeelding

Ik ben niet zo'n snelle werker. :o