[TEK]Inktober 2020

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 10:58

'B - Bison'
Al meer tevreden met deze. Nog 24 letters te gaan :+ Al had ik mezelf voorgenomen er maar 4 voor Inktober te doen, dus zit in principe al op de helft van m'n doel :Y)

Afbeelding

Laatste vier:
Daihyo: Wat een details in van die mini vakjes. Gaat vast een gaaf beeld opleveren als je hem helemaal ingevuld hebt.
Barbara: Duister uitgewerkt haha, origineel verzonnen
Roodvos: Toevallig, ook een bizon. Mooi gedaan, die witte highlights geven net dat beetje extra.
Ayasha: Wat een lastig onderwerp, een draak. Heel mooi gedaan, net als de stier. Met 1 kleur verschillende contrasten kunnen maken is knap.

Daihyo

Re: [TEK]Inktober 2020

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-20 11:46

Hij is leuk Selina! Zo kun je prima het alfabet maken

4 van Inktober: Radio.
Ik vond ‘m best lastig, dus ik heb ‘m maar vooral muzikaal gemaakt :j
Afbeelding

BarbaravdW

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 11:47

Ibbel schreef:
@ Barbara: Fish is/was de zanger van Marillion en na Marillion solo gegaan. Sinds 2017 of zo treedt-ie niet meer op dacht ik.

Ahh, mysterie opgelost!

Telpeva:
Ik vind het zo leuk om ieders werk te zien, dat ik echt wil proberen op iedereen te reageren. Dat lukt alleen niet op telefoon, dus dan moet ik even achter een computer zitten (en de tijd hebben). Eens kijken of ik het een beetje kan bijhouden, elke 2-3 dagen ofzo. Ik vind de comments van anderen ook altijd leuk om te lezen, niet alleen op mijn eigen werk maar ook op andermans werk. Leer ik ook weer van!

Daihyo
zentangle: oh dit lijkt idd op zon toefje slagroom of fondant ofzo voor op (un)birthdaytaart! mjam!
Radio: haha weer zentangle zichtbaar, leuk gebruik van kleur. Lekker contrast dat paasr en felgroen

Selina
Bison, weer zon schatje. Ga je idd het hele alfabet doen? Kan zo in een kinderboek joh!

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 12:55

Barbara, jij had hetzelfde idee bij radio :))
Ik doe ook m'n best regelmatig te reageren, maar meestal blijft dat steken bij de tekening (en) die het laatst gepost is/zijn.

Dat Amanda er een muzikale swing aan zou geven was geen verrassing ;)

Ik 'moest' de prompt van vandaag van mezelf combineren met evolutie (van de drawtober prompts), dus dat werd een radiobuis met een chip met spotify-logo:

Afbeelding

Ik maak het mezelf niet echt makkelijk met het combineren van 2 prompts. De komende dagen gaat nog wel, maar daarna komen er een paar die hopeloos zijn geloof ik :+

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 12:59

Leuk gevonden zeg Ibbel!

Molfre

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 13:26

Ik doe vanavond even een reactie. Voor nu wil ik even kwijt dat ik vond dat ik een heel vet idee had, maar er nu al spijt van heb :+ Wat een werk |(

_roodvos_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 13:32

Oooooh radioactief!
Ik had vannacht iets bedacht voor radio maar nu heb ik twee ideeën, help :')

Mooi gelukt weer Ibbel!

Oh Selina, die is lief :D

Barbara: Dankje! Ik vind het zelf stiekem ook moeilijk (vooral om te bedenken wat voor invloed lichtinval heeft op waar de schaduwen precies komen) dus ik probeer deze inktober ook te gebruiken om daarmee te oefenen. Ik ben ook erg fan van wat jij met wisp hebt gedaan met het gebruik van patronen om verschillende "stukken" in de tekening te onderscheiden en om zo ook de lichte en donkere stukken te "regelen", erg geslaagd die :D

Wat had je bedacht Molfre?

Molfre

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 13:40

Ik ben bezig met een psychedelish ontwerp van radio gerelateerde onderwerpen. Dit betekent dat ik alle onderwerpen die ik heb gekozen nu moet tracen in illustrator. En dat is gewoon echt heel veel werk!

EDIT: voorbeeldje

Afbeelding

Biscuitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 13:50

Afbeelding
Day 4: radio

_roodvos_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 13:56

Is daar niet een knopje voor in illustrator? Image trace? Of doet die het zo imperfect dat je alsnog van alles moet aanpassen?

edit: ik zie nu het voorbeeld, ik weet niet genoeg van illustrator om te weten hoe je dat voor elkaar krijgt nee :P Ben benieuwd naar wat het wordt!

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 15:31

Maar dat werk doe je toch ook als je 'traditioneel' (op papier) tekent? :+ Of zie ik het verkeerd?

Molfre

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 15:50

Schemerdier schreef:
Maar dat werk doe je toch ook als je 'traditioneel' (op papier) tekent? :+ Of zie ik het verkeerd?

Digitaal is het meer werk vind ik in ieder geval. Vanwege het aanpassen van alle hoekjes die je niet in een keer goed kreeg (wat op papier meestal wel lukt. Ik had dit in ieder geval liever op papier gedaan achteraf :+

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 16:20

Gebruik je de pen tool om hem als vector te tekenen? Als je meer van zulke terugkerende patronen hebt (zoals de richels van boven tot beneden) dan kom je misschien al sneller vooruit met kopieren en plakken.
Succes in elk geval, het klinkt als veel werk!

Mijne is mislukt, ik heb een beeld in mijn hoofd en ik krijg het maar niet op papier hoe ik het wil, zo frustrerend. Ik moet hem schrappen en wat makkelijkers verzinnen, boeee

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 16:26

Whahaha, manlief (ir. electrotechniek) ziet die tekening van die radiobuis liggen en roept verontwaardigd: maar die klópt helemaal niet :+
Nee liefje, kunst hoeft niet te kloppen met de werkelijkheid :))

Telpeva, zó herkenbaar, ik heb heel vaak precies in m'n hoofd hoe ik iets zie, maar dan komt er totaal niet uit wat ik zie. Hoogst frustrerend :j

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 16:29

In je hoofd lijkt het altijd heel goed, maar dat idee op papier krijgen ook is nog iets heel anders :+ Frustrerend inderdaad!

_roodvos_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 17:09

Daar heb ik ook een beetje last van vandaag ja :') Ik weet niet precies wat hier uiteindelijk gebeurd is, maar hier is radio(actief). Misschien dat ik vanavond of morgen als ik tijd vind mijn andere idee ook nog eens probeer uit te werken, of deze maar dan iets nauwkeuriger :P

Afbeelding

Ik probeerde een foto te nemen maar liet mijn camera vallen terwijl ik op het knopje drukte, het effect daarvan is ook nog wel de moeite van het laten zien waard :')

Afbeelding

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 17:13

Oeps, camera nog wel heel? :=
Op de tweede foto lijkt hij naast radioactief ook hondsdol :')

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 17:14

Dat laatste (camera bewegen) heb ik ooit eens bewust gedaan - is een redelijk bekende techniek met fotograferen. Camera langs de stam van een boom omhoog, grijsfilter er op, lange belichtingstijd, en dan ook nog eens draaien.

Dan krijg je dit:

Afbeelding

En als je dan fotoshop er op los laat, wordt het vanzelf een Van Gogh :)) :

Afbeelding

Jouw eekje is trouwens wel echt dat radioactieve groen, goed effect!

pjer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 18:11

Ik liep een beetje achter, nu al :-) Maar goed hier de eerste 4 tekeningen van Birbtober.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Misschien dat ik ze nog een keer ga inkleuren, maar ik vertrouw dit papier niet met waterverf.
Verbaas me wel dat het zo makkelijk gaat, want ik heb het afgelopen jaar niet vaak getekend.

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 18:24

Leuk al die verschillende vogels!

Dag 4: Evolution

Afbeelding

Molfre

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 19:04

Pfff.. Nou ik ben er echt even helemaal klaar mee :+ Hij is nog niet af maar af genoeg voor nu :D

Afbeelding

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-20 19:35

Oh wauw Molfre! Die is gaaf!

Schemerdier: heel mooi. De hand is mooi gelukt :j

Pjer: ze zijn leuk! Kun je ze niet op een andere manier inkleuren?

Roodvos; ik vind ‘m een beetje spooky met die lichte ogen :=

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 20:53

Ik lees morgen bij. :j

Afbeelding
De radio heeft een bijrol maar toch. Hij staat er in!

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 21:04

Jouw figuren worden steeds beter Ayasha! Gaaf!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 21:12

thx, de engelen helpen daar wel mee eigenlijk. :j
Haar arm had nog iets langer gemogen maar het stoort me niet (de hand iets groter had ook al geholpen maar begon er scheel op te kijken. :o )

Morgen maak ik een bijleespost maar zit nu op mobiel en dat is zo moeilijk om dan overzicht te hebben. :=