[VER]Gepest - dagboek van een "bonus" moeder

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-20 13:12

Ik heb even de tijd genomen om wat dingen op een rij te zetten voor de volgende hoofdstukken. Want ik heb nu vaak zoiets van "ahhh, had ik dat-en-dat maar verteld".

En voordat alles "losbarst" (de events in het verhaal) wil ik niet dingen vergeten hebben, haha.

SUPER goede tips komen er voorbij. Ik heb ze allemaal verwerkt in de komende hoofdstukken.

Ik vind het ook leuk om steeds weer een klein beetje meer bloot te geven. Is denk anders als je een dik boek leest, dit zijn toch kleine stukjes. Ben ook echt voor dat je zelf een beeld creeert als je leest, zelf "meedenkt", maar moet ook wel "makkelijk" te lezen zijn. Dus ga toch meer beschrijven. En het hoofdpersoon krijgt zelfs een naam :).

Eerst even een mini-update :).

Manic Monday
Maandag 17 februari 2020

Ahh, ik heb me verslapen! Ik zie op mijn horloge dat, als ik me heel erg haast, ik het nog red om op tijd op kantoor te verschijnen. Ik spring uit mijn bed en pak een zwarte trui uit de kast. De rode broek die erbij past, ligt er gelukkig onder.

Als ik in de spiegel kijk, zie ik tot mijn schrik dat de trui onder de hondenharen zit. “Ohhhhhh, Poppy” zeg ik tegen mijn hond. Ze zit in haar mand en kantelt nieuwsgierig haar kleine hoofd als reactie op het horen van haar naam.

Snel trek ik hem uit en gooi hem met een elegante zwaai op de grond. Ik ren naar de badkamer en pak mijn roze trui van het wasrek. Die is in ieder geval schoon. Als ik in de spiegel kijk, ben ik tevreden. Tot het moment dat ik mijn sokken aantrek. Verdorie, er zit een vlek op de broek. Met een beetje speeksel probeer ik hem weg te vegen – iets wat een averechts resultaat heeft. Ach, ik zit toch met mijn benen de hele dag onder een bureau – ik vind het prima.

“Doei Poppy, ik kom zo snel mogelijk weer terug. Goed op het huis passen, he” zeg ik in een rare, hoge toon tegen mijn hond. Ik zie dat ze inmiddels op mijn zwarte trui is gaan zitten.

Als ik mijn oortjes in mijn telefoon steek, zie ik dat ik een bericht van Prem heb ontvangen.
Als ik nu bij jij was zou ik jij kussen
Van top tot teen
Van jij voorhoofd tot jij scheen
Als ik nu bij jij was zou ik naar jij kijken
Diep in jij ogen en diep in jij ziel
Als ik nu bij jij was zou ik jij beminnen
Zacht en teder hele nacht en door
Als ik nu bij jij was zou ik voor jij zingen
Liederen van leven en poezie van liefde
Als ik nu bij jij was

“Mijn eerste Nederlandse gedicht. Net geschreven. Voor jou.”

Ondanks mijn haast, staat de tijd heel even stil.

to be continued

chantalboes

Re: [VER]Gepest - dagboek van een "bonus" moeder

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 17:58

Hebben we ineens een tijdsprong van een jaar genomen?

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 18:00

Neem aan dat het een foutje is? En dit gewoon de ochtend na de cocktails is?

anniekow

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 18:55

Ik ben benieuwd naar het volgende stuk!

PotjeMayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 19:25

je schrijft super leuk! ik wil zelf ook schrijven dus als je tips hebt, graag! de tips die al zijn gegeven zijn ook handig. ook super fijn dat je de tips gebruikt en ze niet afkraakt :)
ik vraag me ook af hoe het zit tussen jou en het hoofdpersonage, zovan is dit jou of iemand die je kent?
alleen de tijd sprongetjes vind ik soms een beetje verwarrend maar je werkt er al aan dus dat is top!
ga zo door *\o/*

ik volg graag mee! ik vind het een leuk verhaal

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 20:05

Ik weet niet helemaal goed of dit mijn genre is of gaat worden :D maar ik merk dat ik nieuwsgierig ben naar het volgende deel en dat is een compliment, want het valt niet mee om mensen te boeien.

Ik vraag me alleen wel af of de hond nu niet de hele dag hoge nood heeft :=

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 20:22

Ik wil vooral weten hoe echt gebeurd dit is want vanuit mijn perspectief is het echt ongelooflijk om nog een keer met hem af te spreken.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 20:27

MarcoBorsato schreef:
Ik wil vooral weten hoe echt gebeurd dit is want vanuit mijn perspectief is het echt ongelooflijk om nog een keer met hem af te spreken.

De hoofdpersoon zal wel wanhopig zijn?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 20:29

Zertab schreef:
MarcoBorsato schreef:

De hoofdpersoon zal wel wanhopig zijn?

Als het echt gebeurd is, is dat niet zo'n aardige opmerking meid.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 20:31

Want jij bent altijd aardig? :=

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 20:39

Zertab schreef:

Daar gaat het toch niet om? Iemand stort hier misschien wel haar hart uit en dan doe je zo. Zal het onthouden als jij weer iets in het liefdesverdriettopic zet.

Overigens TS, ik lees je graag!

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 20:50

MarcoBorsato schreef:
Zertab schreef:

Daar gaat het toch niet om? Iemand stort hier misschien wel haar hart uit en dan doe je zo. Zal het onthouden als jij weer iets in het liefdesverdriettopic zet.

Overigens TS, ik lees je graag!

Is al eerder benieuwd en dan pak je mij erop, verassend :)

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 20:55

Zertab schreef:

Heerlijk kinderachtig :') Ja maar ja maar, hij sprong ook in de sloot. Dat praatje heeft je moeder wel met je gehad toch, dat die vlieger niet op gaat?

Ik vind het ook bijzonder interessant TS, leest lekker weg zo.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 20:57

Oh jeetje lekker bitchen omdat ik een opmerking plaats :'). Ik denk dat hoofdpersoon wanhopig is. Verder hang ik daar geen oordeel aan. Iedereen handelt weleens uit wanhoop, dat is erg genoeg. Alsof ik nooit iets puur uit wanhoop heb gedaan.

Algato

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 20:57

Heerlijk om te lezen en je brengt het goed over. Ik vind Prem echt een zak. Hoop op snel weer een update!

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 20:58

Zertab schreef:
Oh jeetje lekker bitchen omdat ik een opmerking plaats :'). Ik denk dat hoofdpersoon wanhopig is. Verder hang ik daar geen oordeel aan. Iedereen handelt weleens uit wanhoop, dat is erg genoeg. Alsof ik nooit iets puur uit wanhoop heb gedaan.

Laten we maar gewoon ontopic gaan. Het draait nu niet om jou.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 21:03

Gelukkig niet!

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 21:06

haha, ts, is zou deze fittie maar als een groot compliment zien.

je houdt t mistirieus genoeg zodat ze gaan gokken en je zorgt er voor dat mensen de hoofdpersoon al gaan verdedigen

you go girl.

en ik ben klaar voor een update hoor

xelodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 21:27

Ik heb net alles gelezen en ik ben ook heel benieuwd naar het vervolg!

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 22:57

anjali schreef:
Rosebud schreef:
Je wordt echt steeds beter, leuk om te lezen en volgen! Je doet mij denken aan Helen's dagboek van de vrouw (telegraaf). Dat zijn ook steeds korte stukje, maar goed en leuk om te volgen!

O ja,die volg ik al jaren! Het is op zaterdagochtend zelfs het eerste wat ik lees uit de nieuwe krant.

Spannend hoe het dan nu gaat aflopen met der dochter of niet ;)

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-20 13:27

WOOPS inderdaad, was 2019.

Niet super tevreden over dit hoofdstuk omdat het wel weer erg gaaf over de tripjes, maar is wel belangrijk. Zou er misschien wat bloemigers van moeten maken.

Ik heb stukken teruggelezen van het begin, en vond dat echt ZO beschrijvend ook haha, snap echt precies wat jullie bedoelden.

Beloftes
21 februari 2019

Ik zit me gewoon even af te vragen… Het zou leuk zijn elkaar te ontmoeten deze week voor een lach, een praatje, een drankje, een hapje. Ik vraag me af of jij dat ook afvraagt. Ik vraag me af wanneer je zou kunnen. Weet je wat; laten we zondag afspreken”.

Er gaan geen 5 minuten voorbij zonder dat Prem en ik berichten aan elkaar sturen. Hij is ongeveer 24 uur per dag online. Ik vind het geweldig! Het neemt mijn onzekerheid gedeeltelijk weg. Ik vind het lastig aan hem te vragen of we kunnen afspreken – straks zegt hij dat hij niet wil/ kan. Ik ben als de dood voor afwijzing. Maar elke keer komt hij zelf weer met voorstellen en neemt dat al mijn onzekerheid weg. Misschien is er toch eindelijk iemand die me echt de moeite waard vindt.

Prem vertelt dat hij zich een beetje ziek voelt. “Rustig aan” zeg ik. “Be happy, lach veel en vertrouw op de helende kracht van het lichaam. Neem het leven niet serieus – je overleeft het toch niet”. Dat laatste is wel erg cliché, denk ik, als ik op verzenden druk. “Babe: hou jij het maar bij paarden. En je werk etc etc. Je bent er goed in : ). Let me be the doctor. The love doctor”.

Het is donderdag middag. Ik heb mijn werk af. “Ik verveel me” app ik Prem. “fiets Work. Laten we de auto pakken en naar Frankrijk rijden. Ik heb TE veel dingen te doen. Patienten, studenten, verslagen, wat moet ik zeggen tijdens mijn oratie etc. fiets it, laten we snel een roadtrip doen? Lets go nuts. Sing like maniacs, talk like lovers, F... like rabits etc etc.”.

Ik heb dit de afgelopen twee weken al zo vaak gehoord, denk ik en besluit hem dit te zeggen. “Hold your breath, babe, behold. It’s coming. Je hebt nog minsters 30 jaar te leven. We moeten barrieres afbreken”. Ik snap niet wat hij met die laatste bedoelt, maar zie dat hij nog aan het typen is, dus laat ik het in het midden. “Geen druk. Neem het zoals het komt. Improvisatie leidt je naar plekken. Wordt vervolgd”.

Wat een onzin antwoord, denk ik. Zal ik het zeggen of niet? Ik begin te typen, maar verwijder het keer op keer. In een vlaag van verstandsverbijstering besluit ik het toch te sturen. “Het klinkt een beetje alsof je me aan het lijntje probeert te houden”. “Je bent een breekbaar meisje. Grote mond maar gevoelig. Ga je mee naar Kopenhagen 16 maart? Ik moet daar een praatje houden. Tickets voor mijzelf zijn al geboekt. Ga maar mee. En zullen we dan in April naar Londen gaan?”.

De magie van deze zinnen lijkt op me te zijn uitgewerkt. En hij negeert mijn opmerking compleet. Toch reageer ik positief – je weet maar nooit, misschien mag ik wel echt mee. De rest van de dag hoor ik niets meer van hem.

Nadat ik thuis ben van werk, besluit ik nog even aan mijn blog te werken. Ik heb al een tijd geleden een stukje geschreven over mijn eerste date met de kunstenaar – het was zo’n hilarische chaos. Ik wil het ZO graag delen. Misschien leest hij het zelf ook wel en denkt hij even terug aan die eerste date. Misschien brengt dat bij hem ook wel weer positieve herinneringen naar boven. Hij zal toch ook nog wel eens aan mij denken? Zonder twijfel post ik de blog – niet wetende wat voor consequenties dit in de toekomst zal hebben.

Als ik ’s avonds van mijn paard stap, zie ik dat ik een berichtje heb van Prem. Eerst mijn paard, denk ik. Mijn paard is nog jong en de training van vandaag leek meer op rodeo. Ik ben blijven zitten, denk ik, en ik glimlach. Kleine stapjes. “De jongen van de platenmaatschappij in Londen vroeg me wie het meisje op mijn album cover was. Ik zei…” mijn hart bonkt. “nou?” type ik terug. “Hij vroeg eigenlijk of jij mijn vriendin was”. Hou het casual, Nina, denk ik. “Oh, wat heb je gezegd?” type ik terug.

“Ik heb gezegd “ik denk het wel” : ). Leuke blogpost trouwens op je website over een Happn date : ). Fijne avond : )”.

to be continued

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-20 13:57

MarcoBorsato schreef:

Daar laat ik denk een steek vallen als "schrijver" haha,
Zou ook willen dat ik dat in een van de eerste stukken meer uitgediept had, het "onzichtbare" zichtbaar maken, weet ook niet zo goed hoe ik dat nu moet verwerken in het verhaal. Probeer wel iets meer in te gaan op de gedachtegang maar is voor mij echt hersens kraken haha! Zeker omdat ik dat niet gewend ben (om zo te schrijven). Ik doe echt mijn best! En hou je opmerking in mijn achterhoofd.

Als ik het teruglees, lees ik nu ook echt met jullie opmerkingen in mijn hoofd en snap ik dat helemaal haha. Ik dacht toch echt dat schrijven gemakkelijker was :D .

Verder, blijf vooral zeggen wat jullie denken - of het nu waar is of niet! Ben er alleen maar superblij mee en daagt mij uit en motiveert me op hetzelfde moment.

Nienke98

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 14:39

Ik vind het heel leuk om je verhaal te volgen en ik word steeds nieuwsgieriger. :j

Wel was ik even in de war bij het stukje hieronder. Door de 1e zin dacht ik eigenlijk dat de zin: "Hold your breath...moeten barrieres afbreken" door Nina gestuurd werd en niet door Prem. Kan aan mij liggen hoor!

astridastrid schreef:
Ik heb dit de afgelopen twee weken al zo vaak gehoord, denk ik en besluit hem dit te zeggen. “Hold your breath, babe, behold. It’s coming. Je hebt nog minsters 30 jaar te leven. We moeten barrieres afbreken”. Ik snap niet wat hij met die laatste bedoelt, maar zie dat hij nog aan het typen is, dus laat ik het in het midden. “Geen druk. Neem het zoals het komt. Improvisatie leidt je naar plekken. Wordt vervolgd”.

Bij dialogen is het trouwens gebruikelijk dat als iemand anders aan het woord komt, je een enter zet. Dit leest wat makkelijker en het is zo ook duidelijker wie er aan het woord is. Persoonlijk stoor ik mij er niet aan hoe je het nu opschrijft, ik moet alleen soms twee keer lezen voordat ik het helemaal snap.

astridastrid schreef:
Als ik ’s avonds van mijn paard stap, zie ik dat ik een berichtje heb van Prem. Eerst mijn paard, denk ik. Mijn paard is nog jong en de training van vandaag leek meer op rodeo. Ik ben blijven zitten, denk ik, en ik glimlach. Kleine stapjes. “De jongen van de platenmaatschappij in Londen vroeg me wie het meisje op mijn album cover was. Ik zei…” mijn hart bonkt. “nou?” type ik terug. “Hij vroeg eigenlijk of jij mijn vriendin was”. Hou het casual, Nina, denk ik. “Oh, wat heb je gezegd?” type ik terug.

Dit stukje zou je bijvoorbeeld anders kunnen indelen.

Als ik ’s avonds van mijn paard stap, zie ik dat ik een berichtje heb van Prem. Eerst mijn paard, denk ik. Mijn paard is nog jong en de training van vandaag leek meer op rodeo. Ik ben blijven zitten, denk ik, en ik glimlach. Kleine stapjes.
Als ik klaar ben met mijn paard open ik het berichtje van Prem.
“De jongen van de platenmaatschappij in Londen vroeg me wie het meisje op mijn album cover was. Ik zei…”
Mijn hart bonkt.
“Nou?” type ik terug.
“Hij vroeg eigenlijk of jij mijn vriendin was”.
Hou het casual, Nina, denk ik.
“Oh, wat heb je gezegd?” type ik terug.
“Ik heb gezegd “ik denk het wel”

De schuine zin heb ik er even tussen gezet voor de duidelijkheid. Je hoeft dit natuurlijk niet te doen, ieder zijn ding natuurlijk! Ik weet eigenlijk niet of iemand hier al eerder iets over gezegd heeft. Zo ja moet je mij maar gewoon negeren. :') In ieder geval doen waar je je zelf het beste bij voelt!

Oh ja, nog een kleine tip. Je zegt nu 2x "type ik terug". Je zou bijvoorbeeld ook een keer "antwoord ik" kunnen zeggen voor de afwisseling.
Laatst bijgewerkt door Nienke98 op 11-06-20 14:52, in het totaal 2 keer bewerkt

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 14:41

Nienke98 schreef:
Ik vind het heel leuk om je verhaal te volgen en ik word steeds nieuwsgieriger. :j

Wel was ik even in de war bij het stukje hieronder. Door de 1e zin dacht ik eigenlijk dat de zin: "Hold your breath...moeten barrieres afbreken" door Nina gestuurd werd en niet door Prem. Kan aan mij liggen hoor!

astridastrid schreef:

Bij dialogen is het trouwens gebruikelijk dat als iemand anders aan het woord komt, je een enter zet. Dit leest wat makkelijker en het is zo ook duidelijker wie er aan het woord is. Persoonlijk stoor ik mij er niet aan hoe je het nu opschrijft, ik moet alleen soms twee keer lezen voordat ik het helemaal snap.

astridastrid schreef:

Dit stukje zou je bijvoorbeeld anders kunnen indelen.

Als ik ’s avonds van mijn paard stap, zie ik dat ik een berichtje heb van Prem. Eerst mijn paard, denk ik. Mijn paard is nog jong en de training van vandaag leek meer op rodeo. Ik ben blijven zitten, denk ik, en ik glimlach. Kleine stapjes.
Als ik klaar ben met mijn paard open ik het berichtje van Prem.
“De jongen van de platenmaatschappij in Londen vroeg me wie het meisje op mijn album cover was. Ik zei…”
Mijn hart bonkt.
“Nou?” type ik terug.
“Hij vroeg eigenlijk of jij mijn vriendin was”.
Hou het casual, Nina, denk ik.
“Oh, wat heb je gezegd?” type ik terug.
“Ik heb gezegd “ik denk het wel”

De schuine zin heb ik er even tussen gezet voor de duidelijkheid. Je hoeft dit natuurlijk niet te doen, ieder zijn ding natuurlijk! Ik weet eigenlijk niet of iemand hier al eerder iets over gezegd heeft. Zo ja moet je mij maar gewoon negeren. :') In ieder geval doen waar je je zelf het beste bij voelt!

Oh ja, nog een kleine tip. Je zegt nu 2x "type ik terug". Je zou bijvoorbeeld ook een keer "antwoord ik" kunnen zeggen voor de afwisseling.

Ik sluit me hier volledig bij aan. Wordt wel een leuk verhaal zo!

Nienke98

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 14:52

astridastrid schreef:
Als ik het teruglees, lees ik nu ook echt met jullie opmerkingen in mijn hoofd en snap ik dat helemaal haha. Ik dacht toch echt dat schrijven gemakkelijker was :D .

Daar zeg je me wat! Ik begrijp je helemaal. Ik loop zelf al jaren met een idee voor een boek in mijn hoofd. Inmiddels 3x opnieuw begonnen. :')