En voordat alles "losbarst" (de events in het verhaal) wil ik niet dingen vergeten hebben, haha.
SUPER goede tips komen er voorbij. Ik heb ze allemaal verwerkt in de komende hoofdstukken.
Ik vind het ook leuk om steeds weer een klein beetje meer bloot te geven. Is denk anders als je een dik boek leest, dit zijn toch kleine stukjes. Ben ook echt voor dat je zelf een beeld creeert als je leest, zelf "meedenkt", maar moet ook wel "makkelijk" te lezen zijn. Dus ga toch meer beschrijven. En het hoofdpersoon krijgt zelfs een naam

Eerst even een mini-update

Manic Monday
Maandag 17 februari 2020
Ahh, ik heb me verslapen! Ik zie op mijn horloge dat, als ik me heel erg haast, ik het nog red om op tijd op kantoor te verschijnen. Ik spring uit mijn bed en pak een zwarte trui uit de kast. De rode broek die erbij past, ligt er gelukkig onder.
Als ik in de spiegel kijk, zie ik tot mijn schrik dat de trui onder de hondenharen zit. “Ohhhhhh, Poppy” zeg ik tegen mijn hond. Ze zit in haar mand en kantelt nieuwsgierig haar kleine hoofd als reactie op het horen van haar naam.
Snel trek ik hem uit en gooi hem met een elegante zwaai op de grond. Ik ren naar de badkamer en pak mijn roze trui van het wasrek. Die is in ieder geval schoon. Als ik in de spiegel kijk, ben ik tevreden. Tot het moment dat ik mijn sokken aantrek. Verdorie, er zit een vlek op de broek. Met een beetje speeksel probeer ik hem weg te vegen – iets wat een averechts resultaat heeft. Ach, ik zit toch met mijn benen de hele dag onder een bureau – ik vind het prima.
“Doei Poppy, ik kom zo snel mogelijk weer terug. Goed op het huis passen, he” zeg ik in een rare, hoge toon tegen mijn hond. Ik zie dat ze inmiddels op mijn zwarte trui is gaan zitten.
Als ik mijn oortjes in mijn telefoon steek, zie ik dat ik een bericht van Prem heb ontvangen.
Als ik nu bij jij was zou ik jij kussen
Van top tot teen
Van jij voorhoofd tot jij scheen
Als ik nu bij jij was zou ik naar jij kijken
Diep in jij ogen en diep in jij ziel
Als ik nu bij jij was zou ik jij beminnen
Zacht en teder hele nacht en door
Als ik nu bij jij was zou ik voor jij zingen
Liederen van leven en poezie van liefde
Als ik nu bij jij was
“Mijn eerste Nederlandse gedicht. Net geschreven. Voor jou.”
Ondanks mijn haast, staat de tijd heel even stil.
to be continued