[TEK] Tekenuitdaging maart

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 22:45

Weinig tijd hier, maar wat een toffe dingen komen er hier voorbij!! :wow:

Dit ding lekker zonder schets, gewoon maar gestart en dan kijken waar het heengaat met kroontjespen en rietpen. Duidelijk dat ik dol ben Stephanie Law. Cursus doet goed voor mij! Het gevoel van ‘tekenen als kind’ komt weer terug, zonder eindeloos schetsen of een perfect plaatje willen. Gewoon onbevangen ‘maken’ op je vel papier. Heerlijk. Iemand vroeg nog wat het was; Illustration techniques to unlock your creativity’, van Domestika. :)

Afbeelding

Ook nog een blad egels... Met in m’n hoofd de Koning Arthur van Terence White. <3

Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 23:10

Kat is mooi gelukt, Ibbel! Die intense blik heb je goed weten weer te geven. :j

Toffe tekeningen, Elanor!

Wat een superhandige tool, Kuggur! Heel inventief inderdaad. :D

Na jaren van verlekkerd kijken naar mijn set Polychromos, maar te bang zijn om er serieus mee aan de slag te gaan, heb ik mezelf vandaag toch een schop onder m'n kont gegeven om er wat mee te proberen. Helaas ben ik elke keer pas thuis als het al te donker is om nog bij daglicht te tekenen, en het licht in mijn appartement is vrij gelig, dus ik laat het hierbij qua kleuren. :o Wellicht dat ik hem nog een keer digitaal helemaal inkleur, want ik ben voor de verandering wel vrij tevreden over de schets.
Afbeelding

Tallie1979

Re: [TEK] Tekenuitdaging maart

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 23:32

Ohhh, wat een moois komt er weer voorbij! <3

Ik heb mijn eerste Bambi tekeningetje afgemaakt.

Ingekleurd met de aquamarkers van Action en Faber Castell Gelatos.

Afbeelding

anniekow

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 02:45

Elanor, wat een super leuke tekeningen. De egels zijn mooi gelukt!

Mkango, voor iemand die nog niet veel met polychromos heeft gewerkt, vind ik het echt een hele mooie tekening/schets!

Tallie, wat een schattige tekening. Goed gelukt!

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-20 13:18

Lekker bezig Elanor!
Mkango, niet miepen, dat ziet er prima uit. Het is sowieso best lastig haarkleur te 'maken' met potloden. Of het nou een perlino of een cyperse kat is, het is gewoon moeilijk.

En Bambi heeft een hoog aaibaarheidsgehalte :))

Ik heb de 'vruchten van het paradijs' maar eens aangegrepen om de Good Omens poster in potlood te tekenen:
Afbeelding

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 13:35

Door jullie ben ik het boek aan het lezen en vind het prachtig! Erg mooi gedaan ook Ibbel!

Mkango; ik vind ‘m knap hoor!

Elanor: wat een heerlijke stijl heb jij toch... :+:

De vorige pagina lees ik zo even bij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 15:30

Ibbel: o, het was niet per se bedoeld als miepen hoor! Ik ben, nu ik hem bij daglicht gezien heb, helemaal niet ontevreden, maar bij geel lamplicht tekenen was gewoon intens irritant, vandaar dat ik het grotendeels bij het hoofd gelaten heb. :P Ben wel blij dat het herkenbaar is als een perlino!
Jouw tekening is ook mooi gelukt! Heel sprekend!

Tallie: wat lief! Wat is Faber Castell Gelatos voor iets?

Ik heb net m'n concept voor vandaag in m'n Moleskine uitgewerkt (met, jawel, de acrylinkt. Alleen dit keer zonder water), en ga ze zo even op tekenpapier "voor het echie" maken, maar ik ben echt heel blij met hoe het concept eruitziet. :D Zei ik dat? Ja, dat zei ik!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 19:04

Blijkbaar was het tekenpapier en de maskeervloeistof niet zo'n succes. -O- Morgen nog maar een poging wagen, maar dit is wat het moet worden, alleen dan op losse vellen:
Afbeelding

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-20 20:05

Gaaf idee Mkango, mooi! Jammer dat de materialen even niet meewerken. Het is soms best wel lastig uitvogelen welk papier met welk medium nou het beste samenwerkt. En eigenlijk zou je dat dus ook goed moeten documenteren, zodat je na een jaar niet denkt: wat werkte nou het mooiste met...
Maar daar ben ik in ieder geval niet echt goed in, dus ik vind het wiel nogal eens een paar keer uit :+

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 20:39

Good Omens!! =:) Knap neergezet Ibbel!!

Die worden tof Mkango! Jammer dat het materiaal nog niet helemaal naar je zin werkt, maar de beelden zijn echt al sterk. :j

Hier twee inkttekeningen weer, met rietpen en kroontjespen, zonder schetsen vooraf. D’r zitten dus wel wat stukjes in die wat minder geslaagd zijn, maar over de uitstraling van het geheel ben ik wel tevreden. Ze horen bij één verhaal, ik speel nu met het idee om dat eens verder uit te werken. Deze stijl past er goed bij volgens mij. :)

Afbeelding

Afbeelding

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 15:47

Ik ga het doen. Met al dat verplichte thuiszitten... Ik heb een geschikt idee voor het verhaal, dus máken. Prentenboek zonder tekst. Gestart met in random volgorde wat beelden uitdenken. Mennnnn zou het leuk zijn als het een resultaat oplevert. :D

Afbeelding

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-20 21:15

Gaaf en spannend!
Ik ben heel benieuwd wat het wordt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 02:12

Ooo, Elanor, wat een gave werken weer! <3 De oranje inkt past echt perfect bij de vos en de haas, en de tweede tekening vind ik heel fascinerend, ik blijf ernaar kijken. Ben ook heel benieuwd hoe je prentenboek uiteindelijk gaat worden! :D

Ibbel schreef:
Gaaf idee Mkango, mooi! Jammer dat de materialen even niet meewerken. Het is soms best wel lastig uitvogelen welk papier met welk medium nou het beste samenwerkt. En eigenlijk zou je dat dus ook goed moeten documenteren, zodat je na een jaar niet denkt: wat werkte nou het mooiste met...
Maar daar ben ik in ieder geval niet echt goed in, dus ik vind het wiel nogal eens een paar keer uit :+

Toevallig heb ik gisteren even bij al m'n tekeningen/schetsen in m'n Moleskine wat dingetjes geschreven. :j Korte achtergrond van het concept (als die er is; soms komt er gewoon een beeld in me op en wil ik dat tekenen), de gebruikte materialen, en waar nodig een korte reflectie op het proces en het resultaat.

Inmiddels is het gelukt en ben ik heel blij met het resultaat! Het is precies zoals ik het in m'n hoofd had:
Afbeelding

Verder vandaag niet zo heel veel gedaan. Ik had geen inspiratie (en eigenlijk ook niet heel veel zin), dus de volgende pagina wordt weer even back to basics met wat schetsen à la de pagina met de hyena's, maar dan met luipaarden, want ik wil toch een keer uit die paardendefault komen. :')

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-20 20:52

Mooi geworden Mkango!

Ik ga morgen weer wat tekenen denk ik. Weekend was een beetje gevuld met andere dingen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 22:37

Ik ben volop aan het tekenen maar niks dat binnen de prompts past en ik weet niet eens of het in de boktcensuur toegelaten is. _O-

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-20 22:43

Alles mag ook buiten de prompts hè.
En als je een zwart balkje ervoor doet kan het vast wel :))
(Of een taktisch neergelegd potlood :+ )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 22:44

Welnee, #freethenipple! :')

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-20 22:47

Trouwens, als je er een beetje tevreden over bent, past álles in de prompt: "iets wat je doet glimlachen". Toch?
Maar ik vermoed zomaar dat jouw tekening ook past binnen: "een nacht vol herinneringen" en "de vruchten van het paradijs" - als je tenminste voor je DA bezig bent :D

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 22:50

_O- Ik had ‘m mentaal al in ‘een nacht vol herinneringen’ geplaatst _O-

Weet niet of je de schets ziet maar better safe then sorry.

Houtskool op 70cm x 100cm.

Hoofd van de man moet nog aangepast. Haarlijn nog iets lager. Kaaklijn moet aangepast.

De voorbeelden van stijl die ik kreeg kan ik voor de liefhebbers doorsturen maar dat waren echt een soort ‘studies’ zeg maar. Dus hij wilde het echt simpel.

Afbeelding

Edit: ook maar de foto toegevoegd _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 22:56

Goed bezig! +:)+ Ik vind hem vet worden!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 00:55

Thx, ik heb heel erg het gevoel dat het boven mijn kunnen ligt. :+
Vooral de man blijft een issue, die stomme kop wil maar niet. _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 01:31

Ik vind hem nu heel mooi eigenlijk. Doordat het geheel niet hyperrealistisch is, past het heel goed binnen de stijl. Ik zou er zelf niet teveel meer aan knutselen. :P

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-20 08:10

Ayasha schreef:
Thx, ik heb heel erg het gevoel dat het boven mijn kunnen ligt. :+
Vooral de man blijft een issue, die stomme kop wil maar niet. _O-

Ik denk dat je z'n voorhoofd ronder moet maken (en achter misschien ook iets). Hij heeft nu een "vierkante kop". En bovenop en bij het bovenste deel van de achterkant kan dat prima door het geschoren haar, maar een voorhoofd en een nek lopen nooit zo kaarsrecht.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 10:39

Ja, het is nu idd te vierkant waardoor het ook meteen heel ‘plat’ wordt. Ik ga op mijn schets eerst even doen wat jij zegt om te kijken hoeveel er bij moet! :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 13:38

Anatomisch is het misschien inderdaad niet helemaal correct (het oog zou er bijvoorbeeld ook anders uit moeten zien), maar ik vind het wel passen bij de stijl waarin je werkt. Het is niet dat ik bij de eerste oogopslag meteen denk: hier klopt iets niet. Als ik er echt op ga letten, dan natuurlijk wel, maar ik vind het niet storend.