@BarbaravdW Echt super leuk bedacht, mooie interpretatie! @Warboel Wat een mooie werken! De "Ring" zou ik zo aan de muur hangen. @nenahdm Ik zag er meteen de orkaan in, mooie flow is het helemaal gedot?! @pjer Inderdaad jammer dat het papier zo gaat rimpelen. Wel een mooi werk, de vogel vind ik erg geslaagd! @Daihyo gebouwen zijn absoluut niet makkelijk om te tekenen, laat staan een ruïne achtig gebouw. Heel tof getekend. @Pauley Hahaha heerlijk cartoon stijltje, goede illustratie
Mijn dag 5 is ook af Een Kauwtje, die bouwen nesten toch
Warboel
Geplaatst: 05-10-19 21:58
Nenahdm heel tof! Dacht al wel dat het iets van een orkaan was. Interessante bij de prompt van vandaag!
Pjer, schattig vogeltje Ik denk dat goed papier je zeker zal helpen, echt aquarelpapier werkt zoveel fijner!
Daihyo ook heel mooi wat een werk, zoveel details!
Pauley leuk hou van de stijl
Bimmerd: wauw supertof!
Mijn dag 5: Ben niet helemaal tevreden maar misschien doe ik ‘m nog eens over.
Er komen weer mooie voorbij zeg, weet nog niet helemaal of ik het ga redden vandaag, veel werk aan de schapen, weinig puf meer. Heb nog een héél simpel ideetje dat ik mss voor middernacht neergekrabbeld krijg...
moonsparkle
Geplaatst: 05-10-19 23:01
Wat leuk, als het eens per week was zou ik ook wel mee doen al kan ik helemaal niet tekenen het doet me ook nadenken.
amy_leftover
Geplaatst: 05-10-19 23:02
Oeps, “freeze” had ik er nog niet op gezet, dus bij deze:
En vandaag simpel gehouden....
Kuggur
Geplaatst door de TopicStarter: 05-10-19 23:20
Oh nee! Dát was ook mijn idee Amy-leftover, een lego blokje. Wat moet ik nu....
Anoniem
Geplaatst: 05-10-19 23:22
Kuggur schreef:
Oh nee! Dát was ook mijn idee Amy-leftover, een lego blokje. Wat moet ik nu....
Twee legoblokjes? Dan kunnen jullie samen bouwen.
Kuggur
Geplaatst door de TopicStarter: 05-10-19 23:26
Ach ja waarom niet. Grappig genoeg hebben onze freeze uitvoeringen óók overeenkomsten, een dieren silhouet in tegenlicht.
Kuggur
Geplaatst door de TopicStarter: 05-10-19 23:54
Okay, hier is mijn dagelijkse krabbel, een hele snelle ditmaal ;
Dag 6 - Husky Ik heb net als jullie een husky haha. Heel blij mee. Beetje verliefd op fineliner aan het worden.
Daihyo: Leuk verzonnen, als een tribal Elanor: Ik vind het zo tof dat je er steeds een complete tekening van maakt. Misschien moet ik als nieuw doel doen om achtergronden te leren. Pjer: Goed gelukt!
BarbaravdW
Geplaatst: 06-10-19 14:23
Bijleespost!
Freeze Kitty: gaaf dat je met balpen toch zoveel diepte en uitdrukking kan maken Pjer Leuk die ijspegels, met dat kleine beetje kleur geeft het net wat leven, mooi! Kallipooh. Wauw weer een geweldig beest, hoe kom je er op? zijn dit 'bestaande' mythologische wezens of verzin je ze zelf? Kuggur. Mooie sfeer in dit plaatje, idd jammer van het uitvegen bij het gummen tHidJu gna gna dit is ook een hele toffe interpretatie... hebben we allemaal wel eens gehad denk ik! Xyris mooi zeg, ook die schaduwen op het lijf van de kraag en vleugel. gaaf gedaan nenahdm oh wauw wat mooi... ik zou willen dat ik zo mooi een paard kon tekenen..
Build. Selina. oww, lief, een bever!! Bimmerd. ik vind de zwart witte boom het mooist denk ik, die heeft iets spannends voor mij. De koe kijkt heel zoet, echt zon lieve knuffelkoe. warboel. whaaa ik moest erg lachen om jouw freeze! doet me denken aan iZombie, ken je dat? nenahdm wow, spannend plaatje. allemaal met stippeltjes? Pjer. vogeltje is zeer goed gelukt, balen he als je papier niet meewerkt daihyo. lekker grimmig plaatje met die creepy vogels... beetje 'the birds' sfeertje pauley. die is tof! zou zo een poppetje uit een tekenfilm kunnen zijn, beetje zoals phineas and ferb ofzo. bimmerd. wauw, knap. mooi gemaakt, hij lijkt heel echt! Warboel. Ohhhhh StarWars!!! love it! Amy-leftover (freeze) mooi, ik zie nu ik op PC kijk pas dat er verschillende kleuren in het geel zitten! zag ik op telefoon niet.
En toen een hele hoop lego haha, van amy, kuggur en xyris. Kuggur, mooi strak gearceerd ( de verticale vlakken anders dan de horizontale). Xyris, wat een lief draakje!
tHidJu, gaaf zo'n frankenstein-beest haha, vooral ook met dat enge 'dode' oog van het paardenhoofd. cool!
Husky Ik had al het gevoel dat er veel honden zouden komen, niet gek natuurlijk met zo'n prompt, maar mijn talent ligt, eh, op een andere plek dan honden tekenen die dan ook nog herkenbaar moeten zijn als husky.... vandaar dus een woordgrap gemaakt. Leuk dat jullie em ook grappig vinden!
Daihyo mooi, en ik zie zomaar een soort tweede hondje er in (een soort silhouet van een rennend hondje naar rechts). was dat je intentie? Elanor. heeeel rien poortvliet inderdaad, en wat ziet de hond er fluffy uit! Pjer. knap hoe je met zo weinig vlakken toch een treffende husky weet neer te zetten! Selina. gaaf! hoe groot is deze? ziet er uit alsof het stiekem best priegelig zou kunnen zijn
Barbara: Dank je! Deze is 9x9cm. Werk bij elke op A5. Werkt lekker snel en kost niet zoveel papier
Elanor
Geplaatst: 06-10-19 15:04
Ook van mijn kant nog een bijleespost. Ik loop wat achter, dus bekijk ze per pagina.
P. 4 E4D: Leuk, Rakker van de Penny! Geen enkel probleem om het voor je gevoel wat dichter bij de eerste ingeving te blijven die de prompt je geeft. Ieder op z'n eigen manier en dit is een leuke vinding! Nenahdm: Mooi, de man in de maan. Hij doet me een beetje denken aan het Dreamworks logo. Knap gedaan met de verschillende structuren erin. Kallipooh: ik vind het eigenlijk nog mooier zo, de fotoversie in plaats van de gescande. Het lijkt 'echter' daardoor en dat heeft vind ik onwijs veel charme. Xyris, bedankt voor de toelichting. Niks mis met vooruitwerken maar goed dat je ook je doelen voor ogen hebt als je die mogelijkheid niet hebt. Ik wil graag wat meer met sterke contrasten en diepte werken, dus probeer daar aan te werken. Prachtig draakje weer! Kuggur: knap die 'steenachtige' huid van de schildpad, mooi! tHidJu: deze doet me denken aan de graftombes van Mycene in Griekenland. Onheilspellend... Roodvos: lekker vlot die leunende persoon tegen de paal. Ik houd daar wel van. Je paardje is ook mooi gelukt, grappig geheel (gewoon niets zeggen van dat voetje, dat ziet niemand). Selina: heerlijk deze ijsbeer. Wat een fijne gedetailleerde stijl. Daihyo (zeg, dat was Amanda toch?!): mooi met die brushpennen. Kun je een hoop kanten mee op nog! Pauley: echt in stripstijl, zoals de initiatiefnemer van Inktober ook heeft. Leuk!
Elanor
Geplaatst: 06-10-19 15:17
Ook bedankt trouwens weer iedereen die leuk op de andere werken reageert!
P. 5
Kitty: deze doet denken aan de Schreeuw van Munch. Knap. Heb je daaraan gedacht? BarabaravdW: hoop materialen. Ze komen denk ik nog meer los van het papier als je de achtergrond wat intenser van kleur maakt. Idee is wel al erg leuk! Pjer: eenvoudig maar wel heel netjes uitgewerkt! Kallipooh: wat een schatje dit. Ook minder uitgewerkt heel effectief! Prachtig hoe natuurlijk je ze neerzet. Kuggur: het gumstukje zit volgens mij juist precies 'goed', waar aan de bovenkant het donker wat meer tussen de lichten komt, zit dat nu ook aan de onderkant. tHidJu: origineel bedacht! Xyris: misschien in het kader van jouw doel aan jezelf leuk om eens te kijken of je de schaduwen een andere kleur kunt geven dan alleen maar een grijzere versie van de hoofdkleur. Je krijgt dan ook direct veel meer diepte in je werk. nenahdm: megatof deze kristallen. Wat een gaaf idee. Die verdient nog een keer een grotere uitwerking! Selina: dit wordt een heerlijke dierenserie zo. Snoezig deze! Bimmerd: flinke inhaalslag. Ik vind het juist een uitdaging om toch steeds maar weer iets bij de prompts te verzinnen. Dat dwingt je ook tot nieuwe dingen. warboel. BarabaravdW: heel origineel deze, creatief out of the box gedacht! Warboel: mooie serie al. Vooral de mindless vind ik mooi gelukt, dromerig plaatje. nenahdm: prachtig, wat heb je die techniek mooi in de vingers. Ik zie er meteen een opbouwende storm in, supergaaf. Pjer: wat een lief plaatje, en leuk met wat kleur erbij. Ik zag ook direct zoiets voor me. En zeker investeren in goed papier, dat werkt zoveel fijner! Investeren in je hobbymateriaal dat mag. daihyo: gaaf deze. Veel diepte en contrast erin, ik ben jaloers.
P. 6
pauley: je werken krijgen steeds wat meer detail volgens mij. Leuk! bimmerd: prachtig deze, heel herkenbaar als een kauw. Zulke leuke vogels. Warboel: ta, ta, ta, tadada, tadadaaaaa... Tof, de death star! Amy-leftover: net de vader van Bambi in de zon op de rots, mooi. Bij het legoblokje kun je denk ik nog wel wat meer arceren, dan krijgt het geheel nog wat meer diepte. Kijken of je nog net een stapje extra durft te zetten terwijl je gevoel misschien zegt: stoppen, anders verpest ik het. Kuggur: heerlijk hoe dat lego een soort van collectieve jeugdherinnering is. Goed uitgewerkt deze! Xyris: nóg een blokje, haha. Wat een zoet plaatje zo! tHidJu: doet meteen denken aan dat gedichtje van Joke van Leeuwen:
Lijmen
Ik had drie beestjes, drie beestjes van steen. Een vogeltje. Een veulentje. Een varkentje.
Ze zijn gevallen. Ze braken stuk. Ik heb ze gelijmd. ‘t is bijna gelukt.
Ik heb drie beestjes. Drie beestjes van steen. Een volentje. Een veukentje. Een vargeltje.
BarabaravdW: geweldige vondst en wat leuk uitgewerkt! Daihyo: net een tatoeage deze, stoer. Pjer: knap met alleen die wit en zwart gedaan, mooi. Selina: wat fijntjes uitgewerkt, prachtig koppie. Ik heb graag dat er in een tekening iets van een verhaal of vraag zit, en niet alleen een 'ding' of dier, vandaar dat ik vaak net wat meer in een tekening stop. Is leuk om eens te proberen.
E4D
Geplaatst: 06-10-19 17:47
Ik was even niet zo lekker, flinke verkoudheid en kont het echt even niet opbrengen om wat te maken dus loop een beetje achter. Dit is mijn "frozen", beetje meer in mijn eigen stijl en ben er eigenlijk best tevreden over Tot nu toe is dit de tekening waar ik het meest tevreden mee ben van inktober maar was er dan ook wel 3uur mee bezig....
Bij Bait had ik inderdaad Rakker van Penny getekend, was al benieuwd wie hem zou herkennen.
Vind dat er weer hele mooie dingen voorbij komen! Hoe lang zijn jullie ongeveer bezig met 1tekening en welke materialen gebruiken jullie? Telt het gebruiken van markers op waterbasis ook?