[CHALLENGE] tekenen/schilderen 2019

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41884
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: [CHALLENGE] tekenen/schilderen 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 17:04

Bedankt allemaal :D.

@Sjolvir, ziet er al goed uit. Is het je eigen hond?

@Remenbrance, je haas is goed gelukt. Goede blik gevangen.

@Kiwiris, hihi superleuk :D. Vooral de laatste.

Pluizebolpum

Berichten: 5006
Geregistreerd: 01-09-07
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 17:07

Telpeva, wat zonde dat ie lekte, maar wat een heerlijke plaat. Zo leuk, die muisjes!
Fennadev Verhoudingen hoeven niet altijd te kloppen, dat veulenpaardje heeft zo wel wat.
AlwaysH Mooi werk zo, die koi. Al krijg ik ook wel heel erg de neiging om 'm in te kleuren. Dat teveel kleur te druk maakt is ook wel zo, maar soms vind ik dan één of twee goed gekozen kleuren ook erg aanspreken. Maar goed, ieder z'n smaak en hij blijft hoe dan ook mooi.
Cactusknuf13 pas? Nou, komt wel goed hoor. Hij is al heel snoezig en knuffelig om te zien. Linkeroog ziet er al heel best uit, rechts net wat groffer, maar dat is inderdaad gewoon veel oefenen. Bovendien is een koppie van vooraf tekenen sowieso lastiger.
_San87_O, gut, weer zo knuffelig. Knap hoor. En die ogen... <3
SjolvirBegin ziet er al goed uit zo. Erg benieuwd hoe die er af uit ziet!
Remembrance Ook pas 13? :oo Gewoon heel knappe haas. Ook zo die lichtaccenten in de vacht. Mooi.
Kiwiris Ow,ow,ow, wat leuheuk! Wat een heerlijke stijl zo!


Hier even een vluggertje met potlood, plaatje uit eigen werk en een beetje Gimp om te poetsen. Moet toch maar eens de scanner weer inpluggen, hij wordt erg onscherp.
Afbeelding

Indi_Vito

Berichten: 2744
Geregistreerd: 06-10-09

Re: [CHALLENGE] tekenen/schilderen 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 17:14

Wat een onwijs gave en leuke tekeningen al <3

Motiveert weer om te gaan tekenen... misschien vanavond nog even wat krassen :p

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41884
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 17:25

Pluizebolpum schreef:
Telpeva, wat zonde dat ie lekte, maar wat een heerlijke plaat. Zo leuk, die muisjes!
Fennadev Verhoudingen hoeven niet altijd te kloppen, dat veulenpaardje heeft zo wel wat.
AlwaysH Mooi werk zo, die koi. Al krijg ik ook wel heel erg de neiging om 'm in te kleuren. Dat teveel kleur te druk maakt is ook wel zo, maar soms vind ik dan één of twee goed gekozen kleuren ook erg aanspreken. Maar goed, ieder z'n smaak en hij blijft hoe dan ook mooi.
Cactusknuf13 pas? Nou, komt wel goed hoor. Hij is al heel snoezig en knuffelig om te zien. Linkeroog ziet er al heel best uit, rechts net wat groffer, maar dat is inderdaad gewoon veel oefenen. Bovendien is een koppie van vooraf tekenen sowieso lastiger.
_San87_O, gut, weer zo knuffelig. Knap hoor. En die ogen... <3
SjolvirBegin ziet er al goed uit zo. Erg benieuwd hoe die er af uit ziet!
Remembrance Ook pas 13? :oo Gewoon heel knappe haas. Ook zo die lichtaccenten in de vacht. Mooi.
Kiwiris Ow,ow,ow, wat leuheuk! Wat een heerlijke stijl zo!


Hier even een vluggertje met potlood, plaatje uit eigen werk en een beetje Gimp om te poetsen. Moet toch maar eens de scanner weer inpluggen, hij wordt erg onscherp.
[ [url=m/a2qmRB.jpg]Afbeelding[/url] ]

Oh wat tof. Vind dat onscherpe wel wat hebben.

marley93

Berichten: 6049
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Re: [CHALLENGE] tekenen/schilderen 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 18:04

Ik pas mijn doel aan naar 'eens in de maand iets groters, maar het liefst meer'. Ik ben bang dat ik anders teveel druk voor mezelf erop leg, er geen lol meer in heb, en stop. En ik wil hiermee juist weer de lol erin krijgen! :+

@Cactusknuf wat een lief veulentje! Ik vind de ogen niet eens zo verkeerd, maar voor mijn idee staan ze niet helemaal recht. Misschien helpt het ook om een duidelijker lichtvlekje erin te hebben?

@_San87_ Wow. <3 Zo fluffy, heel goed gelukt!

@Sjolvir: Ik ben benieuwd, vind het al duidelijk eruit zien. :) Wat voor papier/ondergrond gebruik je?

@Remembrance: Mooi! De verhoudingen kloppen goed zeg!

@Kiwiris: <3 <3 <3 Meer kan ik niet zeggen. Überschattig! Het gearceerde inkleuren vind ik ook supertof.

@Pluizebolpum: Wauw, wat een mooi paard. Het minimale maakt hem heel krachtig! Ik ben het met Telpeva eens, dat onscherpe heeft hier wel wat.

Jis_

Berichten: 11687
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 18:12

Jullie zijn goed op dreef! :D Hele mooie werken. De eerste van jou kiwiris is zo bijzonder, heel gaaf!

En mooi realistische werkjes allemaal.

Ik heb er weer een schilderij bij gepakt die nog af moet.

Referentie foto is ook weer van mezelf. Ben vooral bezig om niet te realistisch te werken, lekker 'los', verhoudingen mogen er wat naast zitten maar het model moet wel herkenbaar blijft.

Afbeelding

Afbeelding

Sjolvir

Berichten: 25313
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 19:31

Mooie haas! Er vandaag nog 3 gezien en ze lijken er echt op.

Dat katje met die gele bloempjes, zo simpel, maar zo treffend.

Portretten van jou vind ik mooi door de stijl..

Hond is af, ja eigen hond op A4 tje.

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Sjolvir op 01-01-19 19:35, in het totaal 1 keer bewerkt

NESCAFE

Berichten: 3204
Geregistreerd: 01-08-07
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 19:33

Mag ik mij hier ook melden, het lijkt mij leuk om mee te doen. Ik ben ooit eens begonnen met tekenen om beter te leren fotograferen maar ben een beetje in de val gelopen dat ik het gelijk wilde kunnen en dan weer teleurgesteld was in de resultaten. Nu dus een stap terug gedaan en mij verdiept in de basis van het tekenen. Ik wil mijzelf als doel stellen 1x per maand te oefenen op een bepaald onderdeel van het tekenen. In deze tekening is dat om mij bewust te zijn van de vorm die ik probeer vast te leggen zoals de botstructuur, de aderen etc en waar die dan horen te zitten. Ik ga nu aan de hals beginnen maar die vind ik een stuk moeilijker omdat het een groot stuk is met weinig variatie.

Afbeelding


_San87_ Schattig en mooi vastgelegd. De ogen springen er echt uit.
Sjolvir Knap om zo een hond te schetsen.
Remembrance Mooi in verhouding, ik vind hem goed gelukt.
Kiwiris Creatief en een echte eigen stijl.
Pluizebolpum Prachtig, knap om zonder model te tekenen.
Jis_ Prachtig, ook een eigen stijl.

lotthje

Berichten: 1214
Geregistreerd: 06-05-17
Woonplaats: Holten

Re: [CHALLENGE] tekenen/schilderen 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 19:47

Ik ga ook meedoen!
Het streven wordt 1x per week, als ik er zin in heb misschien meer. Het liefst ook andere dingen dan paarden :'). Ik ben benieuwd!

Kiwiris

Berichten: 68
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 19:58

Dankjewel allemaal, super lief!

@Pluizebolpum: wow wow, deze stijl vind ik echt tof, beetje schetserig, maar ook weer niet!

@Jis_: Wow super fancy, dit kan ik weer echt niet! Met wat voor verf schilder je? Olieverf?

@Sjolvir: Wat een cutey! Wat heb je gebruikt om dat in te kleuren? Van die speciale stiften?

@NESCAFE: Nou dat ziet er al behoorlijk prof uit! Mooi getekend!
Laatst bijgewerkt door Kiwiris op 01-01-19 19:58, in het totaal 1 keer bewerkt

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41884
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 19:58

Sjolvir schreef:
Mooie haas! Er vandaag nog 3 gezien en ze lijken er echt op.

Dat katje met die gele bloempjes, zo simpel, maar zo treffend.

Portretten van jou vind ik mooi door de stijl..

Hond is af, ja eigen hond op A4 tje.

[ [url=m/UIMXyo.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mooi. Wel lijkt de hond een beetje weggedrukt door de tekst. Of was dat de bedoeling?


NESCAFE schreef:
Mag ik mij hier ook melden, het lijkt mij leuk om mee te doen. Ik ben ooit eens begonnen met tekenen om beter te leren fotograferen maar ben een beetje in de val gelopen dat ik het gelijk wilde kunnen en dan weer teleurgesteld was in de resultaten. Nu dus een stap terug gedaan en mij verdiept in de basis van het tekenen. Ik wil mijzelf als doel stellen 1x per maand te oefenen op een bepaald onderdeel van het tekenen. In deze tekening is dat om mij bewust te zijn van de vorm die ik probeer vast te leggen zoals de botstructuur, de aderen etc en waar die dan horen te zitten. Ik ga nu aan de hals beginnen maar die vind ik een stuk moeilijker omdat het een groot stuk is met weinig variatie.

[ [url=m/ERsXP7.jpg]Afbeelding[/url] ]


_San87_ Schattig en mooi vastgelegd. De ogen springen er echt uit.
Sjolvir Knap om zo een hond te schetsen.
Remembrance Mooi in verhouding, ik vind hem goed gelukt.
Kiwiris Creatief en een echte eigen stijl.
Pluizebolpum Prachtig, knap om zonder model te tekenen.
Jis_ Prachtig, ook een eigen stijl.

Goed bezig! Je werkt iig al goed met contrasten. Om de hals interessant te houden kun je dat ook toepassen :j.

Sjolvir

Berichten: 25313
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 20:07

Wauw paard wordt mooi.

@Sjolvir: Wat een cutey! Wat heb je gebruikt om dat in te kleuren? Van die speciale stiften?

[/quote]

Fijn schrijver en potlood en de rest met fijnschrijver en goudstift.

Weggedrukt klopt ernaast handletteren was wel de bedoeling maar durfde hond niet meer aan te zetten bang hem.te verprutsen.

Jis_

Berichten: 11687
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 20:15

Mooi Sjolvir, wat zie ik voor ons recht van de hond, tegen zijn wang aan? Edit: Ik zie het al een stukje poot denk ik.

Ziet er al goed uit NESCAFE. :j Als de foto vrij donker is kan je hem wat oplichten om meer lichtverschil te vinden.


Kiwiris schreef:
Dankjewel allemaal, super lief!

@Pluizebolpum: wow wow, deze stijl vind ik echt tof, beetje schetserig, maar ook weer niet!

@Jis_: Wow super fancy, dit kan ik weer echt niet! Met wat voor verf schilder je? Olieverf?

@Sjolvir: Wat een cutey! Wat heb je gebruikt om dat in te kleuren? Van die speciale stiften?

@NESCAFE: Nou dat ziet er al behoorlijk prof uit! Mooi getekend!


Dank je. Deze is met Golden open, is een acrylverf die langer nat blijft.

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 20:31

sanneb schreef:
Wouw! Wat een begin, 2029 moet nog beginnen en nu alweer zoveel moois!

joey_lover schreef:
Twijfel, twijfel, twijfel.
Ik zit echt al een paar dagen te bedenken of ik weer mee zal doen of niet.
Zo lastig! Ik denk nog even verder...

Ik hoop dat je mee doet Joey-lover, ik heb zo enorm van je kunstwerken genoten!

2029 duurt idd nog lang :+

Ik ga vandaag beginnen an tekening nr 1 :D

Zie al heel wat leuke werkjes voorbijkomen. Knap gedaan allemaal.

De beste wensen nog voor dit nieuwe jaar vol creativiteit en een goede gezondheid

AlwaysH

Berichten: 11290
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: [CHALLENGE] tekenen/schilderen 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 21:03

@Kiwiris, wat een geweldige stijl! <3

@pluizebolpum, ik teken expres op dikker papier wegens de fineliners en stiften. Dus inkleuren wordt hem nie op dit papier wegens de structuur!
Maar het gebruiken van 1 kleur (blauw, groen en roze vind ik leuk) vind ik inderdaad ook leuk om te doen! :D
Gaaf paardje heb je getekend!

@Jis_ wat mooi! Mensen tekenen en schilderen kan ik echt niet, heel knap!

@Sjolvir, hele leuke stijl zo met die quote! Doet me denken aan de stijl van veel bulet journals!

@NESCAFE heel mooi. Reaistisch is niet mijn stijl maar vind het wel onwijs knap.

Ik heb vandaag wat lopen schetsen aan een vogeltje en een vosje. Maar niks afgemaakt.

_roodvos_

Berichten: 1319
Geregistreerd: 20-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 21:09

Zo veel moois al :D

Ik heb ook nog wat, ben vrij letterlijk met een stift in mijn hand 2019 ingegaan. :P

De laatste paar van 2018, met copic markers (heb ik die ook nog een keer aangeraakt dat jaar :') ):

Ons huis nu (zijn aan het verhuizen..):
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En de eerste van 2019, met een grote verzameling bijna lege stiften die nu helemaal leeg zijn (en dus geen plek meer innemen in mijn etui omdat ze nog niet helemaaaaal leeg zijn :P )

Afbeelding


Pluizebolplum: Jouw tekeningen herinner ik me nog van een paar jaar terug, vond ze zo gaaf toen altijd. Nu nog steeds dus O:)
AlwaysH: Ik denk ook dat één kleur wel veel toe zou voegen :) Bijvoorbeeld alleen dat vierkant op de achtergrond inkleuren, ik denk dat je vis er dan veel meer uitspringt. Heb je aquarel of ecoline? Daar kan je dat misschien wel mooi mee uitproberen een keer.

Sjolvir

Berichten: 25313
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 21:43

Die stapel dozen, en dan mensje en beestje leuk.

Afbeelding
Afbeeldingo
Wel.met enige artistieke vrijheid, 3 halsbanden vond ik wat veel.

Fnanne

Berichten: 14272
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Iesselmuud'n

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 21:51

Remembrance een lief konijntje :)
Kiwiris die eerste vind ik echt heel aansprekend :j
Pluis :wave: zo leuk om weer werk van jouw hand te zien :)
Jis jouw werk blijft genieten :j zo leerzaam om de stappen te zien ook.
Sjolvir mooie uitsnede :j en ik vind het schetsmatige in combinatie met de letters erg aansprekend.
NESCAFE interessante uitdaging, ik ben benieuwd waar het je gaat brengen. Misschien een idee om anatomie plaatjes erbij te pakken? Ik vond het heel leerzaam om te snappen wát ik nu eigenlijk tekende.
Roodvos Wat een leuke en vlotte stijl. Die eerste vind ik leuk :D succes met de verhuizing!

Mijn #1: mijn favo mok met één van mijn verslavingen :D

Afbeelding

Pluizebolpum

Berichten: 5006
Geregistreerd: 01-09-07
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 22:08

Jis_ Oh, ik vind 'm zo al ontzettend mooi; de kleuren, de stijl en die blik. Doet me erg denken aan een kunststijl waar ik, uiteraard, even niet op kom.
Sjolvir Och die oogjes <3 , wat een lief koppie is 't geworden. Die ring met kokertje, dacht even dat die echt was...
NESCAFE Hij is zo al erg mooi, dat hoofd. Wat een werk. Herken het halsworstelen, als er niet veel afwisseling door manen, bespiering en glim zit vind ik het ook een erg moeilijk groot vlak om te doen. Maar komt vast wel goed, begin is er!
AlwaysH Zo grappig, precies die kleuren zat ik aan te denken :D . Als de structuur van het papier het niet toelaat moet je het inderdaad ook niet willen. Zonde als het daardoor verknalt...
Fnanne :wave: Ook leuk om jou weer te zien! Koffie is lekker en vooral een heerlijk losse illustratieve tekening. Het is dat ik niet meer mag om deze tijd...
_roodvos_ Oh, die eerste is zó leuk! Maar ook zo echt dat verhuisgevoel (zei de verhuisexpert :P ). Daar kun je zomaar een heuse verhuiskaart van maken.
Vosje en monstertjes zijn ook zo leuk.
En dat je mijn tekeningen nog herinnert :o , dat vind ik toch wel een reuzecompliment, dank je wel.
Andersom geldt ook. Jij bent ook één van een stel die ik nog herken en waarvan ik graag meer wil zien.

Ook voor wat de anderen zeiden, dank jullie wel, heel bemoedigend om morgen weer wat te krabbelen. :D O, ja, NESCAFE, ik wou dat ik kon zeggen dat ik dit zo uit mijn hoofd krabbel maar heb toch echt een foto gebruikt om af te kijken. Plaatje uit eigen werk (hobbyfotograaf met iets teveel plaatjes :o )

Myrsky

Berichten: 4123
Geregistreerd: 16-04-13
Woonplaats: Arendelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 22:13

San, wat een schatje zeg! Erg mooi!
Sjolvir, die wordt al mooi! Ik ben benieuwd naar het eindresultaat. Toevoeging: ik zie net het eindresultaat. Hij is leuk geworden!
Remembrance, leuk zeg! Vooral dat oog is erg mooi geworden.
Kiwiris, leuke stijl heb je! Hoe lang ben je wel niet bezig geweest met die bovenste? :=
Pluizebolpum, erg mooi!
Jis, erg mooi!
Nescafe, mooi! Vooral de schaduwen heb je er mooi in zeg!
Roodvos, ze zijn leuk!
Fnanne, heerlijk :D hij is leuk!

Ik heb mijn doel voor dit jaar ook bepaald: ik wil 12 tekeningen maken dit jaar, al zal het vast niet elke maand 1 worden, maar de ene maand 3 en dan drie maanden niet vermoed ik zo :')

_roodvos_

Berichten: 1319
Geregistreerd: 20-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 22:41

Pluizebolplum: Nu moet ik toevallig nog een verhuiskaart maken, dus dat komt mooi uit O:) Alleen wil mijn moeder er graag eentje die gerelateerd is aan dat we van 5hoog naar een schip gaan dan.
Dan ben ik wel benieuwd waar je mij dan nog van kent, want ik heb niet eerder meegedaan geloof ik (of naja, een keer maar dat heb ik na 7 dagen opgegeven. Elke dag een mens was iets te veel te veel van het goede)

Sjolvir: Supertof die combinatie van handlettering en tekeningen :D Van het pootje vond ik het ook wat moeilijk om te zien wat het was, had het eigenlijk pas door toen iemand anders het zei (maar nu zie ik het wel inderdaad).

Fnanne, staat dat ook echt op het kopje? Dat is best geniaal :))

Fnanne

Berichten: 14272
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Iesselmuud'n

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 22:51

Pluizebolpum schreef:
Fnanne :wave: Ook leuk om jou weer te zien! Koffie is lekker en vooral een heerlijk losse illustratieve tekening. Het is dat ik niet meer mag om deze tijd...

(cafeïne vrij...) :D

_roodvos_ schreef:
Fnanne, staat dat ook echt op het kopje? Dat is best geniaal :))

:j Yep, gekregen van vriendlief.
Of hij dankzij de mok niet vergeet hoe ik mijn koffie drink, of omdat hij de koffie 'kinderkoffie' vindt op deze manier, daar ben ik nog niet achter :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 09:52

Ik doe mee! Met eentje per maand, waarbij ik (mits de tijd dat toelaat) voor elk werk iets nieuws wil leren en dat toepassen (techniek, materiaal, etc). Op die manier wil ik dit jaar iets nieuws leren en mijn eigen stijl ontwikkelen.

Ik word in ieder geval al erg enthousiast van jullie mooie werken! Erg inspirerend :)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41884
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: [CHALLENGE] tekenen/schilderen 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 10:49

Haha Roodvos, die tekening over verhuizen is heeel herkenbaar _O-.

@Fnanne, lekker los werkje zo. Leuk.

@Jis, mooi zeg. De verveelde blik heb je goed te pakken :j.

Viennanova

Berichten: 1605
Geregistreerd: 08-06-04
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 13:20

Sjolvir, leuk sfeertje met die hondenkop zo!
Fnanne, jij kunt ook alles he! Die diversiteit van stijlen vind ik heel gaaf.
Roodvos, die groene doet me aan mezelf denken met PMS ofzo. Heerlijk!
Nescafé, doorgaan! Je hebt het moeilijkste gedeelte al gehad.
Jis, hele herkenbare stijl. Knap dat je toch met grote vlakken veel detail krijgt. En die blik klopt.
Pluizebolplum, dat vage heeft inderdaad wel wat. Ik vind het zelf heel moeilijk om dingen weg te laten in een tekening, zoals jij doet en dan toch tot een herkenbaar paard te komen.

Ik ben ook weer bezig, dit is een A4. Nu wil ik de witte accenten beter weergeven, zoals bijvoorbeeld bij het oog. Doen jullie dit met een gum of ook met een wit potlood oid? Afbeelding