[CHALLENGE] tekenen/schilderen 2018

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 11:38

Quebelle schreef:
Ik werk niet met photoshop, vind ik te ingewikkeld en te duur :') Ik heb Clip Paint Studio, wat goedkoper is en imo betere brushes heeft.

Ken je PaintTool SAI? Vind ik altijd wel prettig werken :)

Het voordeel van Photoshop is natuurlijk dat je eindeloos brushes kunt installeren dus die kunnen zo goed zijn als je wilt. Duur is het wel ja :7

Indi_Vito

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 11:42

zanakuzies schreef:
Telpeva
Gaaf ik kan helemaal geen mensen tekenen dus voor mij ziet het er super uit haha!!
Paard is ook gaaf echt een eigen stijl!!

Summerfly
Wauw geweldig dat wil ik ook kunnen!!!

Sanneb
Mooi oog lijkt een beetje raar alsof je van voren kijken klopt niet helemaal als je er naar kijkt! Net zoals ik lekker door oefenen mijn tekeningen slaan helemaal nergens op :')

Gerlindie
Ohh ook leuk!
Ik denk dat ik ook een buiten mijn comfortzone moet komen en andere dieren moet gaan tekenen.

Joey_lover
Ohh gaaf een fretje!!
Ik heb helaas geen tips ik kan t zelf niet:p

En nu ikzelf.
Verschrikkelijk ik heb alleen deze foto het afgemaakte werkje ben ik vergeten te uploaden en staat op de pc op de zaak :')

[ [url=m/OMPBD0.jpg]Afbeelding[/url] ]

En hier het afgemaakte stuk verschrikkelijk lelijk :')
Afbeelding

Quebelle

Re: [CHALLENGE] tekenen/schilderen 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 12:01

Fenrir: ik heb met SAI gewerkt tot het plots niet meer werkte :') Toen ben ik overgeschakeld naar Clip Paint, wat eigenlijk Photoshop is met de gemakkelijkheid van SAI. Net zoals bij Photoshop kun je eindeloos brushes en nog meer downloaden, en het werkt zo ontzettend fijn.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 12:29

Allemaal goeie tips komen er voorbij wat handig :D Mijn photoshop skills stammen uit de tijd dat downloaden nog normaal was (of totdat ik beter wist, laten we het daarop houden) en omdat we ook met dat programma les kregen tijdens mijn studie. Ik ga eens kijken naar die andere programma's, dat klinkt goed allemaal want voor mij is adobe ook te duur.

Quebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 12:41

Ik denk dat de basis Clip Paint er is voor 60 euro? Ze doen ook ontzettend vaak kortingen, tot wel 25 euro. De duurdere versie heeft een animatieoptie.

Quebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 12:43

@Zanakuzies; zoals je zelf opmerkt zie je dat de verhoudingen en anatomie niet kloppen. Ik zou ook zeker eerst beginnen met een goede basisschets en misschien eerst gewoon in zwart wit. Dan hoef je je nog geen zorgen te maken over kleur :j

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 12:43

Mijn PSE11 zat bij mijn tekentablet in qua pakket. Dus ik teken wel met photoshop, maar heb er geen brushes voor geïnstalleerd staan.

Indi_Vito

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 13:09

Quebelle schreef:
@Zanakuzies; zoals je zelf opmerkt zie je dat de verhoudingen en anatomie niet kloppen. Ik zou ook zeker eerst beginnen met een goede basisschets en misschien eerst gewoon in zwart wit. Dan hoef je je nog geen zorgen te maken over kleur :j

komt ook voornamelijk omdat het een houding is die ik niet ken qua tekenen en het paard voor mijn gemak de verkeerde kant opkijkt :P
ik heb wat tutorials opgezocht en ga nu lekker schetsen!

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 13:52

Ik weet niet meer wie het vroeg. Maar dit zijn aquarelkrijtjes. Je tekent er mee en kunt het met water verdunnen. Erg leuk om mee te experimenteren aangezienik graag met krijt werk en aquarel erg kan waarderen maar niet met aquarelverf en potloden overweg kan.

Afbeelding

Afbeelding

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 13:56

Hier toch de tekening er weer even bij gepakt wat aan het oog gewerkt, bet kopstuk verbeterd en wat begonnen met de neus
Afbeelding

Edit hij oogt nu erg wit wat in het echt niet zo is

Quebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 14:00

ziet er beter uit seven! :j

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 14:05

Seven schreef:
Hier toch de tekening er weer even bij gepakt wat aan het oog gewerkt, bet kopstuk verbeterd en wat begonnen met de neus
[ [url=m/ZzJFCp.jpg]Afbeelding[/url] ]

Edit hij oogt nu erg wit wat in het echt niet zo is

Stuk beter meteen, goed dat je hem toch af gaat maken!

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 14:18

Ja wel toch oog oogt rustiger dacht ik :j

Maar even kort de tijd gehad want m'n brood moest toch rijzen en de kleine zat lekker te spelen :D
Morgen weer verder

Indi_Vito

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 14:33

Quebelle schreef:

Je bent mijn reddende engel!! ik zweer het.
ik heb clip studio paint pro geinstalleerd en wauw ineens kan ik weer tekenen :')
mijn pen reageerde heel slecht in gimp bleef constant hangen en haperen en dit programma echt Thanks!!!

<3

Indi_Vito

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 17:07

@ Seven wauw heel mooi !!

hier mijn schetsen van vandaag thanks to quebelle voor het programma..
Afbeelding

gerlindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 18:02

Die van mij van vandaag.
Ik heb geprobeerd om Quebelle haar tip mee te nemen en goed te kijken naar de 'opbouw' in cirkels, vierkanten ed
ik vond het nog wel moeilijk, maar ik snap wat ze bedoelt, en het hielp me wel.
Ik erger me wel een beetje aan het hoofd, maar ja, ik mocht niet gummen :D
Verder ben ik redelijk tevreden

Afbeelding

Quebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 19:35

zanakuzies schreef:
Quebelle schreef:

Je bent mijn reddende engel!! ik zweer het.
ik heb clip studio paint pro geinstalleerd en wauw ineens kan ik weer tekenen :')
mijn pen reageerde heel slecht in gimp bleef constant hangen en haperen en dit programma echt Thanks!!!

<3

Geen probleem :j Als je je aanmeld bij hun site, een ID aanmaakt als het ware, krijg je gratis toegang tot hun hele bibliotheek met brushes, textures en veel meer :j

Nalonyda

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 20:42

Ola ola!

Ik zie al leuke werkjes voorbij komen! Ik heb sinds gister besloten een poging te gaan doen om elke dag wel iets te tekenen! :D Ben benieuwd of ik dit ga volhouden. ik heb langere tijd, in langere periodes artblocks gehad... en hoop hiermee weer wat ritme te krijgen. Vind het leuk het weer te kunnen delen met andere. Heb al gaaf werk tussendoor gezien :j

Heb gister al een tekening afgerond van ongeveer 40/50 minuten (01/365)
Afbeelding

en moet even twee tekeningen inhalen om weer terug op '03/365' te staan :=

Afbeelding

Victory-Boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 20:58

Hier tekening 1, mijn eigen pony in cartoonstijl. Gratis Ikea potloodje op heel oud, goedkoop tekenpapier (A5). Tekening is ingescand, dus ziet er wat raar uit.
Ik twijfel nog om hem in te kleuren (en waarmee?), want meestal verpest ik daarmee mijn tekening. Maar ik wil het wel leren, dus moet ik het eigenlijk gewoon doen. :+ Hij is een beetje saai zo.

Afbeelding

En hier 3 schetsen die ik vandaag even snel heb gemaakt. Stamper van Disney naar voorbeelden van mijn eigen tekeningen die ik tig jaar geleden heb gemaakt. Houtskool potlood op duur (A3) papier (te duur voor schetsen eigenlijk, haha.) Foto is een beetje scheef genomen, zie ik, hij paste helaas niet in de scanner. Ben wel tevreden met de bovenste 2, niet zozeer met de onderste. Er klopt daar iets niet, maar ik zie het nog niet helemaal.
Afbeelding

lovelyfiefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 20:59

Nalonyda schreef:
Ola ola!

Ik zie al leuke werkjes voorbij komen! Ik heb sinds gister besloten een poging te gaan doen om elke dag wel iets te tekenen! :D Ben benieuwd of ik dit ga volhouden. ik heb langere tijd, in langere periodes artblocks gehad... en hoop hiermee weer wat ritme te krijgen. Vind het leuk het weer te kunnen delen met andere. Heb al gaaf werk tussendoor gezien :j

Heb gister al een tekening afgerond van ongeveer 40/50 minuten (01/365)
[ [url=m/SSYBd3.jpg]Afbeelding[/url] ]

en moet even twee tekeningen inhalen om weer terug op '03/365' te staan :=

[ [url=m/RcA9IP.jpg]Afbeelding[/url] ]

O vet leuk jij gaat dus mee doen aan dit topic!
Kan ik je hier dus ook mooi volgen :P

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 21:51

Ben ik weer :D Ik ga proberen ook op andere te reageren, maar werk plus 40 uur en wil zelf ook nog tekenen natuurlijk, dus alvast excuses als het mis gaat :P

Wendy15: leuke schetsjes! Ik probeer zelf ook vaak mensen of delen van mensen te schetsen en de neus mislukt al-tijd. Ik ga jouw tekeningentjes naschetsen als dat mag? Ik zie snel al een paar dingen waarvan ik denk, oja, dat gaat bij mij altijd fout :P

Quebelle: eh, wauw? Dat jij in zo'n korte tijd zosnel iets neer kan zetten!

Malenka: die krijtjes zien er super leuk uit! Werkt dat wel een beetje, dat verdunnen? Ik heb er in het verleden wel eens mee gewerkt en het werkte dus niet :')

Seven: je bent super tof op weg :D

Zanakuzies: die schetsjes zijn tof, lekker eenvoudig!

Gerlindie: het hoofd zit denk ik iets te laag tov. het lichaam. Is dat wat je zo stoort?

Nalonyda: ik ben fan van je werk, na het zien van die tekeningen <3

Victory- boy: wat wil je met je paardje bereiken? Meer diepte of juist niet?

Ik wil zelf 2 tekeningen per week maken en dan ook wat uitgebreider dan ik vorig jaar heb gedaan :D

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 23:35

@eclair98, het verdunnen werkt heel erg goed. Zelfs zo goed dat ze met mijn tekenstijl te veel kleur afgeven. Ik moet mijn manier van werken dus wel echt gaan aanpassen aan het materiaal.

julie0307

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 00:11

Mijn nummer 2 en 3. Nummer 2 is gisteren avond nog snel gemaakt (op ongeveer 5 min). En de 3de is naar een foto uit het aanvraagtopic. Gemaakt terwijl we met de auto op de trein waren. Dus best moeilijk want alles wiebelde wat :+
Afbeelding

Afbeelding

gerlindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 00:30

@eclair: ja ik denk het, en ik denk ook dat zijn hoofd in verhouding wat te klein is :j

Nalonyda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 01:16

Victory-Boy; vind het cartoonpaardje leuk gelukt en ik ken het van het inkleuren... hahaha, ik wil wel kijken of ik waterverf weer terug kan gaan oppakken of een andere verf soort! :j
Vind de stampertjes overgens echt wel heel schattig <3

lovelyfiefy; hahahaa, Hoef je niet altijd insta te checken :=

eclair98: Thank you, thank you :D :D

julie0307: Poeh, in de auto tekenen, mij niet gezien! vind het lichaam van het veulen toch wel erg netjes! Denk dat als het oog nog iets omhoog gezet was dat het koppy dan net even wat netter zat. Hij lijkt nu iets meer op z'n wang te zitten, maar voor de rest is die erg netjes!

Ik heb dag 2 en 3 nu ook afgewerkt. ik ben op schema :Y)

02/365 (Ongeveer 1 uurtje aan gezeten)
Afbeelding

03/365 (Ongeveer 2/3 uurtjes aan gezeten. Deze was wel vals spelen. Ben gestart met deze met oud jaar :) (Paard van marshmellow, aanvraagtopic... wil daar meer gebruik van gaan maken komende tijd :))
Afbeelding