Nog nooit echt een landschap/achtergrond geschilderd dus zeker leerrijk.
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
zwanepol schreef:sanneb schreef:Leuke reacties weer
Het is geïnspireerd door het schilderij "paard" van van Gogh. Eigenlijk helemaal niet zo los dus, omdat ik het orgineel zo goed mogelijk heb geprobeerd te imiteren. Ik hoop wel door dit soort schilderijen na te schilderen zelf losser te durven schilderen.
Ha,ha, Sanne, je bent me al voor, maar ik wist het. Ik had hem namelijk zelf ook geschilderd vorig jaar in mijn "meesters"-week![]()
[ [url=m/fegb8X.jpg]Afbeelding[/url] ]
Azmay schreef:O dat bedoel ik ook niet hoor, heb dan bijvoorbeeld een effen bruin vlak gemaakt en als ik dan met wit erover wil gaan om het lichter te maken
Het paardje is erg leuk gelukt! De "missende" achtergrond past er juist goed bij.
Dacht eerst dat het olieverf was, maar toch krijt las ik..
Is het houtskool, enne, een foto van Bokt? Paard komt me zo bekend voor maar kan er niet opkomen (een hele donkerbruine?) Als tip zou ik geven, zorg de volgende keer dat je aan de rechterkant wat meer papier "overhoudt", nu houdt het wat abrupt af/oogt de nek heel smal..
) niet meer aangeraakt..
Misschien toch maar eens proberen!
Soms ga ik uiteindelijk met wit er nog eens overheen om het wat lichter te krijgen, maar meestal gebruik ik m'n kneedgum daarvoor. Wit als ondergrond gebruik ik nooit.
maar misschien dat de foto in het tijdschrift wel van een bokker is, zou zomaar kunnen!
Tekenen is leuk, geen verplichting! amado7 schreef:sinds ik houtskool heb ontdekt wil ik noooit meer met potlood tekenen
heb je houtskoolpotloden of "echte" houtskool? Dan kan ik je een houtskoolhouder aanraden als je die nog niet hebt, zijn echt ideaal! Zo eentje:

gefeliciteerd

kan je die in de winkel gewoon halen?