Oh ik zal trouwens foto's maken als ik de wol heb, ik ga zelf ook nog wat ervan bestellen mocht ik het niet voor kerst krijgen
Wel grappig, ik blijk gewoon al heel vaak bij Hobbygigant.nl geweest te zijn, in de fysieke winkel (de Beekberge wolhal) mijn moeder kocht daar eerst altijd haar knipvellen, vouwpapier en haakwol komen alleen nu niet meer zo vaak in Apeldoorn.. en ik woon er al een paar jaar niet meer (Heb er een half jaar gewoond)
O, hee, is dat in Apeldoorn? Daar was ik laatst nog... als ik het geweten had was ik er langs gegaan. Maar goed, nu weet ik het dus, dus de volgende keer....
En dank je wel dat je foto's wilt maken. Ik ben nog heel erg op zoek naar de perfecte wol. Wil me er echt in gaan verdiepen, dus alle hulp is welkom!
Ik heb zo juist ook een pakketje besteld vanuit China Hoop in het volgende jaar ook eens lekker te gaan knutselen.
Madelief
Geplaatst: 17-12-16 12:53
Ik heb twee dingen in de aanbieding. Het eerste is een boekje over het maken van vilten beestjes. Het heet "De leukste vilten vriendjes maken" en volgens mij is hetzelfde boekje ook onder andere namen verschenen. Het is echt een boekje voor beginners. Er staat niet zo heel veel in maar het is misschien net goed genoeg om mensen over de drempel heen te helpen.
En ik heb een supplypack van Sarafina Fiber Art hier. Alles zit erin om twee muisjes te maken. Er is een youtube tutorial hoe ze dat doet, en dat doet ze met de dingen die in het pakketje zitten. Ik had het besteld om ze zelf te maken maar intussen kan ik zoiets ook zonder pakketje en vind ik het zonde om het te gebruiken omdat het voor een beginner heel leerzaam en leuk kan zijn.
Hieronder staat het linkje, dan kun je zien wat het moet worden en hoe zij het uitlegt.
Als iemand geinteresseerd is stuur maar even een berichtje via Facebook/ Wolliewat of via een pb'tje.
Klopt, ik laat het maar aan de kenners over om wat moois voor mij te maken
Hoezo lui?
_l_amanda_l_
Geplaatst: 18-12-16 19:01
Jee, zoveel dames lekker aan het naaldvilten Ik ben er vorige winter ook een tijdje mee bezig geweest, gewoon wat frusteltjes uit mn hoofd, ben niet zo goed in tuturials volgen.. Ik koop de viltwol bij een knutselwinkeltje hier in het noorden (weet de naam zo niet meer).. Ik wil nog zo'n "borstelmat", die zien er veel fijner uit dan dat blokje schuimspul wat ik nu gebruik (wordt al helemaal zacht ) Hier een van mijn eerste frutseltjes: klikje. Moet er maar weer eens mee beginnen, als ik dit topic zo doorlees krijg ik er weer helemaal zin in
*edit, gebruik je die leren vinger"hoedjes" wel, Jans? Die zijn heeeeel fijn om niet in je vingers te prikken, hebben mij al tientallen keren gered (en dan nog, prik ik er wel eens naast, gewoon in mn hand.. )
Ik al heeeeel veel vaker. En ook heel vaak als ik denk: dit gaat niet lang goed, zo prik ik mezelf. En dan toch stug doorgaan tot het bloed vloeit..... . Living on the edge en zo...
Leuk, je pegafries, amanda.... pak gauw je prikspulletjes weer, hoe meer zielen, hoe meer vreugd tenslotte.
Ik vind het superleuk. Ben heeeeeeel benieuwd hoe je het gaat vinden
Anoniem
Geplaatst: 19-12-16 17:41
MariekeB schreef:
Ben benieuwd, pakketje van Madelief overgenomen en even bij Victor amateur een startpakket besteld. Wordt een vilterige kerst denk ik
Oh wow wat een prachtige autocorrect.
Victor amateur..... daarmee bedoel ik dus Viltorama
Madelief
Geplaatst: 19-12-16 19:55
Ik hou er veel van. Hoewel het bij mij nooit mee mag denken. Maar ik krijg soms zulke vreemde berichten dankzij autocorrect..... soms lach ik me echt tranen! Ook de reacties van de mensen die het berichtje verstuurd hebben, soms zijn ze geamuseerd, soms verontschuldigend, soms geirriteerd.... allemaal vanwege zo'n programmaatje dat het beter denkt te weten
Mischa
Geplaatst: 22-12-16 11:05
Hoi iedereen, ik volg dit topic maar had nog geen reactie gedaan omdat ik zelf niet aan naaldvilten doe. Maar het lijkt me wel leuk. Voor de hobby kleur ik soms en leg puzzels, maar toch lijkt dit me ook erg leuk om te gaan proberen. Nu was ik toch in de stad om kerstinkopen te doen, en heb meteen even van de gelegenheid gebruik gemaakt bij de boekenvoordeel en bij Pipoos te kijken wat er allemaal is. En dat viel behoorlijk tegen heeeel veel haakspullen en boeken, maar betreft vilten erg weinig. Nu mijn vraag aan jullie, en sorry als het al eerder het onderwerp is geweest en ik erover heen heb gelezen, maar ik ben nu wel benieuwd waar jullie vooral je materialen halen? Welke winkels kan ik nog gaan kijken? Of welke webshops bestellen jullie, en zijn dan bijvoorbeeld de kleuren ook wel wat je ervan verwacht vanaf de foto zeg maar?
De werkjes hier maken mij enthousiast het zelf te willen proberen in ieder geval!
pjer
Geplaatst: 22-12-16 12:18
ik bestel vaak bij meervilt die zitten in haarlem. Maar ik zie net dankzij dit topic dat bol.com ook gewoon vilt heeft
Het vilten staat bij mij even op een laag pitje al moet ik voor half januari nog een paar dingetjes maken als demo voor een evenementje. Het zullen wel kleine dingetjes worden zoals pinguins, lieveheersbeestjes, paddenstoelen en monsters.
Ik bestel meestal bij Meervilt en bij Viltorama. Tegenwoordig meer bij de laatste omdat degene die daar de zaken regelt ook in een Facebookgroep voor naaldvilten zit en ik dus het idee heb dat ik haar een beetje ken. Maar nog steeds ook wel bij Meervilt omdat niet allebei de webshops hetzelfde verkopen.
De kleuren van de wol kunnen behoorlijk afwijken van de kleuren op het scherm. Daarom bestel ik nieuwe kleuren vaak in een kleine hoeveelheid om eens te kijken of het is wat ik hebben wil. Als het dat niet is meng ik het met iets anders en dan kan ik het gewoon toch gebruiken dus ik blijf er nooit mee zitten.
Volgens mij kun je zowel bij Viltorama als bij Meervilt gaan kijken maar ik woon nogal uit de buurt ( in Zuid-Limburg) dus ik ben er nooit geweest. Ik ben even van plan geweest om in Winschoten op een wolmarkt te gaan kijken maar omdat ik niet kon overnachten is dat ook naar volgend jaar - en dan nog misschien- verplaatst.
Leuk dat je ook wilt gaan vilten, doen! Ik ben benieuwd naar wat je gaat maken.....
Ik ben op zoek naar een fysiek winkeltje in de buurt van Houten Meervilt is dicht tussen kerst en volgend jaar 5 januari (anders had ik een dagtochtje die kant op gemaakt, is leuke omgeving ) en Viltorama moet je even voor bellen, en ik wil eigenlijk spontaan ergens langs met mn kleine
Dus ik ben eens aan het googlen hier in de buurt, helaas is het winkeltje op het dorp hier gestopt