[CHALLENGE]2016: een tekening per dag/week

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Seven

Berichten: 21245
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 14:04

Leuk leuk leuk ik ben ook begonnen maar eerst mijn reactie op anderen.

Delicia
Jou manen en kleur vind ik erg mooi. De hals is wat te dik inderdaad de oren stoor ik me niet aan door de geschetste opzet :)

Lexieflexie
Ik vind jou opzet al erg mooi, iets cartoon maar lijkt toch anatomische wel correct
Het oog vind ik zelf meer cartoonesk net als de oren. Ik ben benieuwd hoe je zo'n schets uitwerkt.

AlwaysH
Deze doet me denken aan Disney zoals spirit ea.
Meer cartoon dan realistisch maar daarin wel een sterke blik(zorgelijk)

En hier die van mij van vandaag
Afbeelding

Weggebokt
Berichten: 10018
Geregistreerd: 15-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 14:06

martine12h schreef:
Ik wil ook best meedoen, alleen kan ik niet echt goed tekenen :o
Ik denk een x per week of vaker, ik doe mijn best op iets moois ervan te maken :D

Ik kan ook niet goed tekenen maar dat maakt niet uit! :D

Mowgli4

Berichten: 1381
Geregistreerd: 14-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 14:07

Wauw. Prachtig Seven!!

MillyH
Berichten: 640
Geregistreerd: 21-05-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 14:08

Seven schreef:
Leuk leuk leuk ik ben ook begonnen maar eerst mijn reactie op anderen.

Delicia
Jou manen en kleur vind ik erg mooi. De hals is wat te dik inderdaad de oren stoor ik me niet aan door de geschetste opzet :)

Lexieflexie
Ik vind jou opzet al erg mooi, iets cartoon maar lijkt toch anatomische wel correct
Het oog vind ik zelf meer cartoonesk net als de oren. Ik ben benieuwd hoe je zo'n schets uitwerkt.

AlwaysH
Deze doet me denken aan Disney zoals spirit ea.
Meer cartoon dan realistisch maar daarin wel een sterke blik(zorgelijk)

En hier die van mij van vandaag
[ [url=m/CiiTip.png]Afbeelding[/url] ]



waauuwww super mooii <3

saskiakefie
Berichten: 18434
Geregistreerd: 14-01-07
Woonplaats: Mariënheem

Re: [CHALLENGE]2016: een paard per dag

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 14:25

Gewoon allemaal mee doen of je nou kunt tekenen of niet. Het zou leuk zijn als je naarmate het jaar vordert steeds meer vooruitgang ziet toch?! En ik vind het zelf wel leuk als het een beetje laagdrempelig is haha want mijn uitgewerkte tekeningen zijn dan misschien wel mooi maar mijn schetsen zien er niet uit maar ook die horen erbij haha. Kan niet elke week 10 uur besteden aan een 'extra' tekening :P

Mowgli4

Berichten: 1381
Geregistreerd: 14-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 14:29

saskiakefie schreef:
Gewoon allemaal mee doen of je nou kunt tekenen of niet. Het zou leuk zijn als je naarmate het jaar vordert steeds meer vooruitgang ziet toch?! En ik vind het zelf wel leuk als het een beetje laagdrempelig is haha want mijn uitgewerkte tekeningen zijn dan misschien wel mooi maar mijn schetsen zien er niet uit maar ook die horen erbij haha. Kan niet elke week 10 uur besteden aan een 'extra' tekening :P


Ik hoop inderdaad dat ik dan verbetering kan zien. Dat zou wel heel gaaf zijn.

Athelas

Berichten: 2003
Geregistreerd: 15-06-14
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 14:30

Mag ik ook mee doen voor eens per week?
Eens per dag gaat niet lukken. :+

Seven

Berichten: 21245
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 14:30

Bedankt :)

Ik vind het ook nog lastig deze heb ik nagetekend en dan de kleuren zelf verzonnen (was geen schimmel) maar ik wil in het jaar steeds meer zonder voorbeeld wat maken

yamsi0124

Berichten: 481
Geregistreerd: 23-10-14

Re: [CHALLENGE]2016: een paard per dag

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 14:42

Komen erg veel mooie voorbij al hier!
Hier is mijn nummertje een, al is ie echt lelijk haha. Gebruikte materialen zijn: water, kwasten (0 en 4) van de action, printerpapier, aquarel potloden(zwart in verschillende verdunningen voor t paard, lichtblauw voor de achtergrond).

Afbeelding

Het papier vond de hoeveelheid water niet leuk, dat is wel duidelijk aan het gekronkel XD

sunny44

Berichten: 837
Geregistreerd: 04-08-08
Woonplaats: ergens in het noorden van ons kikkerlandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 14:54

Ik ga proberen om mezelf per maand een thema te geven. En dan eerste helft van de maand een schetsje per dag en 2e helft van de maand 1 uitwerken. Ik werk de laatste tijd erg veel met raster en hoop door wat meer te gaan schetsen de verhoudingen te verbeteren. En schetsen bak ik ook nog niets van haha Thema van deze maand voor mij is 'paardenhoofd'. En dit is mijn eerste schets;

Afbeelding

Grafiet erg klein formaat ongeveer 7cm hoog.

Kashmino
BFB 2023 winnaar

Berichten: 968
Geregistreerd: 22-04-14
Woonplaats: Nijmegen/Laren

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 14:56

Leuk! Ik doe ook mee (maar dan 1x per week, elke dag lukt niet)

Loiz

Berichten: 5835
Geregistreerd: 28-02-06
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 15:03

Ik ben ook begonnen!
Heb besloten honden te gaan tekenen, aangezien ik al vaak paarden teken en ik me wel echt wil verbeteren, maar vind het nog erg lastig.

1. Duitse Dog, pen en potlood
Afbeelding

Edit; en nu even reageren :)

Delicia, mooi begin, hij is alleen voor mijn idee nog niet af zegmaar. En de hals is inderdaad wat aan de stevige kant.

LexieFlexie, verhoudingen zijn netjes, zou misschien de hals iets breder maken maar zie het niet zo goed omdat hij op zn kant staat.

AlwaysH, aparte houding, beetje manga stijl lijkt het, grappig!

Seven, mooi! Kleurrijk zo met die achtergrond en oog combinatie, en grappig die stipjes die je gebruikt.

yamsi0124, grappig idee, maar probeer wat minder water te gebruiken, zonde van je papier namelijk!

sunny44, mooie schets! Al is het voor een schets al ver uitgewerkt haha, verhoudingen zijn prima, oren hadden misschien een tikje groter gemogen.

Leuk al die verschillende stijlen! :D
Laatst bijgewerkt door Loiz op 01-01-16 15:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Elanor

Berichten: 6791
Geregistreerd: 25-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 15:10

Leuk om te zien hoeveel mensen dit gaan proberen! Zoveel verschillende stijlen meteen ook, mooi!

Aangestoken door het vorige topic…. wil ik ook eens kijken of ik dit volhoud per dag, wellicht dat ik na enige tijd moet overschakelen naar wekelijks, maar dat zien we dan wel weer.
De uitdaging: postkaarten! Deze blokjes hebben op de achterkant een ansichtkaartingdeling geprint (plek voor postzegel en adresregels). De challenge: maak een kaart per dag! De beperkingen zijn vooral in het materiaal gelegen: het moet veilig verstuurd kunnen worden, dus niet wat kan uitvegen of iets dergelijks. Het thema wordt wat breder dan paarden alleen, wildlife.
Ik hoop aan het einde van het jaar een mooie stapel kaarten te hebben om te kunnen versturen! :D

1/366: Mijn houten giraffe uit Afrika. <3
Marker, balpen, fineliner

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Elanor op 01-01-16 15:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Selina

Berichten: 14397
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 15:10

Nou de eerste. Vind hem al meteen mislukt maargoed des te groter de vooruitgang kan worden. Ik doe wel een rondje met feedback als vandaag om is.

Week 1:
Afbeelding

Eef01
Berichten: 281
Geregistreerd: 20-10-14
Woonplaats: Utrecht

Re: [CHALLENGE]2016: een paard per dag

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 15:49

Ik wil ook graag meedoen. Ik ga elke dag proberen maar ik weet niet of dat lukt. Ik vind tekenen leuk alleen kan ik het niet zo goed.
Elanor: wow, die vind ik echt heel mooi. Ook dat idee van de postkaarten vind ik heel leuk!
Ik ga ook gelijk maar met mijn tekening voor vandaag beginnen!

saskiakefie
Berichten: 18434
Geregistreerd: 14-01-07
Woonplaats: Mariënheem

Re: [CHALLENGE]2016: een paard per dag

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 15:54

Wauw wat een enthousiastelingen! Leuk !

Weggebokt
Berichten: 10018
Geregistreerd: 15-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 15:55

Erg gaaf delicia! Ik vind de nek alleen wat te groot of het hoofdje te klein, maar hij is wel mooi! :D

Leuk gedaan hoor Lexie Flexie! :D

Leuke stijl AlwaysH! Vind alleen de borst/nek wat groot :)

Wauw erg mooi Seven! <3

Yamsi0124 Heel erg grappig! :D

Ik vind hem anders erg goed gelukt Loiz :j

Elanor Wauw die vind ik erg gaaf! :D

Oefen baart kunst Selina! Hij is best mooi! :j
__
Nou, aan gebrek aan gum heb ik hier mijn allereerst afgeronde digiart. Ik dacht ik doe een simpel zwart paard maar zwart is toch best nog wel moeilijk.
Voorbenen zijn helaas wat te lang, maar voor de eerste x vind ik hem best oke :)

Afbeelding

Schemerdier

Berichten: 5891
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: België

Re: [CHALLENGE]2016: een paard per dag

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 16:02

Mijn nr 1:
Afbeelding
Een vluggertje met potlood, kon beter :+

Ik heb helaas weinig tijd om over iedereen te schrijven want ik heb volgende week examens, maar ik zie al leuke dingen voorbij komen!

Kaatastrof

Berichten: 6281
Geregistreerd: 04-09-11
Woonplaats: Pajottenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 16:07

Delicia, erg leuk werkje! Er is inderdaad nog wat werk aan de anatomie, maar ik vind dat 'ruige', 'wilde' en die losse hand eigenlijk wel een leuke stijl. Verdere puntjes waar je aan moet werken qua anatomie is reeds gezegd :)

Lexiflexie, leuke stijl heb je. :) Ik zou deze zeker behouden! Echter raad ik je aan om eerder wat te gaan schetsen en dan een vaste lijn te creëeren, nu ziet het er wat slordig uit aangezien je zoveel hebt moeten gummen. Wel goed bezig!

AlwaysH, jij hebt ook een unieke stijl! Ik vind het cartoonachtige erg leuk, zeker als je dit zou combineren met wat kleur. :j

Hele mooie DA Seven! Ik vind vooral je manen erg netjes. Ziet er goed uit.

Hihi, leuke pose heb je gekozen Yamsi, zeker niet gemakkelijk. Leuk dat je gebruik hebt gemaakt van aquarellepotloden. Ik ben er zeker van dat je techniek hierin nog zal verbeteren. Ik zou zeker kijken naar aquarellepapier, op printpapier een mooi aquarellewerkje maken is namelijk erg lastig.. Hierdoor komen je kleuren ook veel minder uit.

Heel mooi Sunny! Paard heeft een sprekende blik! Her en der is er wat mis met de verhoudingen, maar dat komt echt helemaal goed. Ik vind hem erg leuk!

Prachtige Deense Dog, Loiz! Hij zou super gaaf zijn met wat aquarelle denk ik :j Mooie manier van schaduwaanduiding ook, daar moet ik nog aan oefenen.

Erg gaaf Elanor. Superleuk idee ook! Ik ben alvast benieuwd naar de rest van je ansichtkaarten. Heel uniek.

Selina, ik vind het toch al een goed begin, hoor. Nu gewoon er nog wat symmetrie in krijgen en dan komt dat wel goed.

Leuke DA SindiKaya. De benen zijn idd te lang, maar dat wist je zelf reeds. Ik zou nog wat proberen te werken aan je oog, dit is namelijk nu eerder een mensenoog dan een paardenoog. Verder al netjes voor je eerste keer! :)

Ik vind hem wel leuk gelukt voor een vluggertje Damned. Ik doe je alleszins niet na, ik ben vreselijk in mensen :')

-----

Mijn eerste werkje. Schets met HB potlood en vervolgens afgewerkt met een STAEDTLER pigment liner (0.1)

"Hangover"
Afbeelding

Ik ben opzich tevreden. De flank is echter wat mislukt en probeerde het nog te redden, maar tevergeefs :o Vond de pose wel toepasselijk voor Nieuwjaar.. voor diegene met een katertje die hun roes lopen uitteslapen :D

Edit: Kaak lijkt ook wat te dik/groot. Grr, altijd als ik klaar ben zie ik nog zo veel foutjes..

mabelbohms

Berichten: 728
Geregistreerd: 17-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 16:16

Jackytje schreef:
Delicia, erg leuk werkje! Er is inderdaad nog wat werk aan de anatomie, maar ik vind dat 'ruige', 'wilde' en die losse hand eigenlijk wel een leuke stijl. Verdere puntjes waar je aan moet werken qua anatomie is reeds gezegd :)

Lexiflexie, leuke stijl heb je. :) Ik zou deze zeker behouden! Echter raad ik je aan om eerder wat te gaan schetsen en dan een vaste lijn te creëeren, nu ziet het er wat slordig uit aangezien je zoveel hebt moeten gummen. Wel goed bezig!

AlwaysH, jij hebt ook een unieke stijl! Ik vind het cartoonachtige erg leuk, zeker als je dit zou combineren met wat kleur. :j

Hele mooie DA Seven! Ik vind vooral je manen erg netjes. Ziet er goed uit.

Hihi, leuke pose heb je gekozen Yamsi, zeker niet gemakkelijk. Leuk dat je gebruik hebt gemaakt van aquarellepotloden. Ik ben er zeker van dat je techniek hierin nog zal verbeteren. Ik zou zeker kijken naar aquarellepapier, op printpapier een mooi aquarellewerkje maken is namelijk erg lastig.. Hierdoor komen je kleuren ook veel minder uit.

Heel mooi Sunny! Paard heeft een sprekende blik! Her en der is er wat mis met de verhoudingen, maar dat komt echt helemaal goed. Ik vind hem erg leuk!

Prachtige Deense Dog, Loiz! Hij zou super gaaf zijn met wat aquarelle denk ik :j Mooie manier van schaduwaanduiding ook, daar moet ik nog aan oefenen.

Erg gaaf Elanor. Superleuk idee ook! Ik ben alvast benieuwd naar de rest van je ansichtkaarten. Heel uniek.

Selina, ik vind het toch al een goed begin, hoor. Nu gewoon er nog wat symmetrie in krijgen en dan komt dat wel goed.

Leuke DA SindiKaya. De benen zijn idd te lang, maar dat wist je zelf reeds. Ik zou nog wat proberen te werken aan je oog, dit is namelijk nu eerder een mensenoog dan een paardenoog. Verder al netjes voor je eerste keer! :)

Ik vind hem wel leuk gelukt voor een vluggertje Damned. Ik doe je alleszins niet na, ik ben vreselijk in mensen :')

-----

Mijn eerste werkje. Schets met HB potlood en vervolgens afgewerkt met een STAEDTLER pigment liner (0.1)

"Hangover"
[ [url=m/Kb0bjK.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik ben opzich tevreden. De flank is echter wat mislukt en probeerde het nog te redden, maar tevergeefs :o Vond de pose wel toepasselijk voor Nieuwjaar.. voor diegene met een katertje die hun roes lopen uitteslapen :D

Edit: Kaak lijkt ook wat te dik/groot. Grr, altijd als ik klaar ben zie ik nog zo veel foutjes..


Wow die is wel heel gaaf!

Mag je ook gewoon meelezen en af en toe eens en foto plaatsen.
Mijn tekeningen zijn niet super maar als ik een keer tijd heb vind ik het wel leuk om wat te proberen :+

plovesb
Berichten: 1467
Geregistreerd: 30-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 16:22

Wat een leuke en mooie werken komen er al voorbij! Ik zal vanavond even uitgebreider reageren op alles.

Bij deze ook mijn nummer 1, Met mezelf de challenge aangegaan om mensen te portretteren/model tekenen.

Keith Richards - houtskool
Afbeelding

Henrike5

Berichten: 797
Geregistreerd: 26-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 16:40

Vanavond komt mijn commentaar :D
Hier mijn krabbel, waterverf, printerpapier, potlood en inkt. Een paardje uit het aanvraagtopic.
Ik vind hem zelf te licht maar verder ben ik wel tevreden de verhoudingen mogen nog wel beter.
Afbeelding

Nayomie
Berichten: 32798
Geregistreerd: 31-12-10

Re: [CHALLENGE]2016: een paard per dag

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 17:06

Hnm nieuw jaar nieuwe kansen. Ik ga denk ik ook proberen per dag een schetsje te maken :)

Athelas

Berichten: 2003
Geregistreerd: 15-06-14
Woonplaats: Thuis

Re: [CHALLENGE]2016: een paard per dag

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 17:18

Mag je ook ander dingen/dieren dan paarden tekenen?
Ik zie namenlijk best veel andere dingen dan paarden. :)

LoveGlove

Berichten: 7932
Geregistreerd: 28-01-14
Woonplaats: Op een planeet genaamd aarde

Re: [CHALLENGE]2016: een paard per dag

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 17:22

Mijn eerste is er ook :)
Sorry voor de slechte kwaliteit en dat hij gedraaid staat. Ik ga zo erg dus even snel foto schieten en uploaden nu :=
Afbeelding