[ART] Kleurrijke mini pony geboren

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mabotje

Re: Kleurrijke mini pony geboren

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 16:58

Geweldig dit! En ik dat dat ik de enige was met een zeer tijd- en geduld-vragende hobby...
Owwww.... mijn handen jeuken al en ik moet eerst nog zo veel andere leuke dingen afmaken.
Heb jij zelf bij etsy besteld? Gaat dat goed? Heb er al vaker naar gekeken maar durf niet zo goed...

blackpegasus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 17:00

wauw, ontzettend gaaf geworden. Mijn dochtertje zei gelijk, hebben!!!! hahaha

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 17:04

Mabotje schreef:
Geweldig dit! En ik dat dat ik de enige was met een zeer tijd- en geduld-vragende hobby...
Owwww.... mijn handen jeuken al en ik moet eerst nog zo veel andere leuke dingen afmaken.
Heb jij zelf bij etsy besteld? Gaat dat goed? Heb er al vaker naar gekeken maar durf niet zo goed...

Ik weet niet of je dit tegen de TS had of tegen mij, dus ik antwoord maar gewoon :o
Ik heb het patroon bij de aanbieder gekocht waar TS hem ook vandaan heeft. En de garen heb ik op wolplein besteld.
Etsy heb ik zelf geen ervaring mee.

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-14 17:13

Mabotje schreef:

Ik bestel zelf het liefste bij craftsy.com, maar deze heb ik zelf geloof ik via etsy besteld. Zijn allemaal betrouwbaar. Beide gaat prima, maar ik vind craftsy een fijnere site eigenlijk.

http://www.craftsy.com/pattern/crocheti ... pony/61422

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 17:38

_Jelske

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 17:45

CrazyCat schreef:
Chakkie17 schreef:
Dit is zo'n ontzettende hype :') Maar wel een mooi exemplaar!
De vriendin van en familielid van ons is ook aan het haken geslagen volgens Heidi Bears patronen.

Ja echt een hype, maar dat komt volgens mij gewoon omdat ze zo enorm leuk zijn.
Ik ben normaal niet zo van de knuffelbeesten haken (doe liever kleding en andere accesoires), maar deze vond ik gewoon TE leuk.

Ik zie ook steeds meer van die dingen voorbij komen. Nu is mijn schoonzusje hartstikke zwanger en het lijkt erg moeilijk om echt iets leuks te vinden als kraamcadeau. Het gevolg is dus dat ik nu zelf ernstig overweeg om de patronen aan te schaffen. :')

Orchidee21

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 18:16

Wat gaaf!!! Ik ga ff lobbyen bij mijn haak-schoonmoeder en haak-schoonzus...

nanoetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 18:46

Wat leuk zeg! Ik ben zelf een deken aan het haken van granny's omdat ik die afrikaanse bloemen lastig vond maar wow wat is die gaaf geworden zeg! (en leuk om te weten dat ze in Oostenrijk ook wol verkopen want ik ga over een tijdje zelf naar Oostenrijk:)

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-14 19:43

nanoetje schreef:
Wat leuk zeg! Ik ben zelf een deken aan het haken van granny's omdat ik die afrikaanse bloemen lastig vond maar wow wat is die gaaf geworden zeg! (en leuk om te weten dat ze in Oostenrijk ook wol verkopen want ik ga over een tijdje zelf naar Oostenrijk:)

Natuurlijk hebben ze hier ook gewoon wol...hahaha.
Het is wintersportgebied waar ik woon dus er haken en breien hier best wel wat mensen mutsen en sjaals.

Dit merk (schachenmayer) is Oostenrijks en verkopen ze bij de interspar (je hebt spar en de hele grote interspar, alleen bij de interspar verkopen ze wol) Die is ook wat betaalbaar dan bij de wolwinkeltjes hier.
Of ik bestel het bij http://www.junghanswolle.at/

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-14 19:50

Chakkie17 schreef:
Ik zie ook steeds meer van die dingen voorbij komen. Nu is mijn schoonzusje hartstikke zwanger en het lijkt erg moeilijk om echt iets leuks te vinden als kraamcadeau. Het gevolg is dus dat ik nu zelf ernstig overweeg om de patronen aan te schaffen. :')

Het is wel een heel leuk kraamcadeautje. Ik ben nu een paar mini converse all stars aan het haken als kraamcadeautje voor een vriendin.

En een MEGA project voor mijn beste vriendin die in mei gaat trouwen.
Daar kan ik niet bij zijn helaas dus wilde iets persoonlijks maken.
Ze krijgt deze parasol in dezelfde kleur als haar jurk.

http://www.irarott.com/Lace_Crochet_Par ... ttern.html

En zo ver is de mijne
Afbeelding

Ik werk het liefste aan 2 of drie projecten tegelijk voor de afwisseling :D

Mabotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 20:09

Ik heb het patroon van de pony gekocht hoor... kon het niet laten, ook al heb ik voorlopig nog even geen tijd :)
Is nog heel wat leeswerk zeg!!! Ben benieuwd of ik eruit kom. Als je nog tips voor me hebt TS, graag ;)

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 20:18

Die parasol is echt zo mooi!!

Mabotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 20:41

Prachtig die parasol! Hoe speciaal zeg! Fantastisch cadeau!

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-14 20:44

Mabotje schreef:
Ik heb het patroon van de pony gekocht hoor... kon het niet laten, ook al heb ik voorlopig nog even geen tijd :)
Is nog heel wat leeswerk zeg!!! Ben benieuwd of ik eruit kom. Als je nog tips voor me hebt TS, graag ;)

Wat leuk er komt straks een Fatty Lumpkin geboortegolf aan lijkt het.
Het leuke hiervan is dat je af en toe 1 of meer bloemen kunt haken tot je ze allemaal hebt en dan zet je hem aan elkaar.
Met in elkaar zetten begin je met de achterkant en ik heb eerst alle bloemetjes voor de achterkant gehaakt en die aan elkaar gezet. Daarna kon ik goed zien welke kleurtjes en verdeling ik wilde voor de rest.

Als je het in je vingers hebt maak je in een kwartier ongeveer een bloem.

Het belangrijkste is eerst de steps en de tips goed door te lezen. Ik heb gekozen voor de modified flower (die wordt onderaan het patroon helemaal uitgelegd), omdat die 2 extra randen heeft en je dus veel meer kleur krijgt.
Handig is wel om eerst een traditionele bloem te maken en daarna een modified. Dan kun je zelf goed het verschil zien en heb je de basis al een beetje door.

En vragen als je ergens tegenaan loopt mag altijd.

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-14 20:46

Mabotje schreef:
Prachtig die parasol! Hoe speciaal zeg! Fantastisch cadeau!

Hij is dan ook voor mijn allerbeste vriendin die ik al 30 jaar ken. (vanaf dat we 8 jaar waren)

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 21:33

*\o/* mijn moeder - oma dus :D , gaat haar best doen *\o/*

liekensancho

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 21:44

Wow, geen tijd voor zoiets hier en daarbij stijve reumahanden en ellebogen -O-
Kan ik er zo een bestellen ergens ??

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 22:00

liekensancho schreef:

Mijn moeder heeft artrose in haar handen. Zij kan eigenlijk bijna alleen nog maar haken.

De reden waarom de mijne zo groot zijn is omdat zij wol/acrylgaren gebruikt van de Zeeman en Action (voor haaknaald 3,5/4) en ze haakt vrij los met haaknaald 4 :)

Gaaf die parasol!! :D

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-14 22:02

liekensancho schreef:

https://www.etsy.com/listing/175484841/ ... h_type=all

De mijne is natuurlijk wel met veel meer kleur omdat ik de aangepaste versie van de bloem heb gemaakt met 2 kleuren extra erin. Dit kost aanzienlijk meer tijd.

Ik wil er best een paar op bestelling maken, maar ik moet verzenden vanuit Oostenrijk dus als ik verzendkosten en materiaalkosten reken moet je toch denken aan 70 euro inclusief verzenden. En dat is veel geld voor een knuffel. (maar weer niet als je kijkt naar het enorm aantal uur dat er in gaat zitten)
Aanbod is wel beperkt, want ik denk dat ik het na een aantal wel heb gehad met bloemetjes haken :+

Kleuren kunnen natuurlijk ook naar wens en de andere patronen als je wat anders wil als een pony kan ook.
Ik ben wel lichtelijk obessief perfectionistisch dus je krijgt wel een perfect gehaakte en gevulde pony
Die aangeboden worden zijn namelijk niet allemaal even mooi vind ik :o

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-14 22:04

Succubi schreef:
liekensancho schreef:

Mijn moeder heeft artrose in haar handen. Zij kan eigenlijk bijna alleen nog maar haken.

De reden waarom de mijne zo groot zijn is omdat zij wol/acrylgaren gebruikt van de Zeeman en Action (voor haaknaald 3,5/4) en ze haakt vrij los met haaknaald 4 :)

Gaaf die parasol!! :D

Je kunt inderdaad helemaal zelf bepalen welk garen je gebruikt. In principe hoort ie zo strak mogelijk dus met een kleinere naald dan de kleinste aanbevolen maat van je wol.
Maar ik kan me goed voorstellen dat als je reuma/atrose hebt dat je dan losser haakt. Ik heb zelfs na deze pony omdat hij zo strak gehaakt is wat kramp in mijn handen.

Mysticism

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 22:16

Hebben hebben hebben :D Ik heb zelf nog nooit gehaakt, maar hierdoor krijg ik ook de kriebels in mijn vingers! Is de pony heel moeilijk te maken voor een newbie?

grace1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 23:07

Prachtig!!

Mabotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 23:19

Lang geleden dat ik gehaakt heb hoor, weet niet eens meer hoe een enkel of dubbel stokje moet denk ik....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 23:48

Oh die is te leuk!!!! Hebbuh! :D

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 23:54

Wat is dat leuk!